Sesli Arama
Sesli Arama Nedir?
Sesli arama nedir? Seolog olarak sesli aramanın hayatımıza ne kadar çok kolaylıklar sunduğunu fark ettik. Sesli arama herhangi bir durumda kolayca arama yapmayı sağlıyor. Arama motorlarında ses komutu vererek istediğiniz konuyu bulabiliyorsunuz.
Google sesli arama uygulaması her geçen gün daha da popüler hale geliyor. Google üzerinde günlük yapılan aramaların üçte biri sesli olarak gerçekleştiriliyor. Metin yazarak arama yapmaktan daha pratik olan bu uygulama tüm akıllı cihazlar üzerinden yapılabiliyor. Bu yeni nesil uygulama özellikle kullanıcı deneyimini daha kaliteli hale gelmesini sağlıyor.
Hangi Aramalar Öne Çıkıyor
Kullanıcılar konuşarak arama yapmayı daha fazla tercih ediyor. Aramaların çoğu soru şeklinde yapılmaktadır. Kullanıcılar daha çok sesli aramayı bir yeri bulmak için kullanıyor. Uzun kuyruklu anahtar kelimelerle de arama işlemlerini yapabilirsiniz.
İşletmeler İçin Sesli Aramaların Önemi
Seolog olarak dijital çağın hızına yetişemeyen işletmelerin başarısız olduğunu gördük. Sesli arama teknolojisini en iyi şekilde kullanan işletmeler başarıları ile ön plana çıkıyor. İşletmeler bu tür teknolojiler konusunda daha fazla özenli iş yapmaları gerekiyor. Müşterilerine soru ve cevap kolaylığı sunan işletmeler daha fazla kazanıyor.
Arama motorlarında yazı ve ses ile arama aynı algoritma üzerinden çalışmaktadır. Bu yöntemi kullanan insanlar daha çok hareket halindedir. Bu şekilde arama yapmak isteyen kişiler aradıkları sonuca hızlı bir şekilde erişmeyi arzu eder. Ses tanıma teknolojisi bu adımda işletmeler için öne çıkar. Aranan işletme arama motoruna iletilecek soruya anında karşılık vermelidir.
Dijital Pazarlama İçin Ne Anlama Geliyor?
Sesli arama her geçen gün daha fazla kullanıcı tarafından kullanılmaya başlandı. Sesli aramanın şu anda hangi boyutlara geleceği henüz tam olarak bilinemiyor.Günümüzde bir çok dev firma sesli komut üzerine geliştirme çalışmaları yapıyor.
Seolog olarak gelecek yıllarda sesli arama özelliğinin çok farklı boyutlara ulaşacağını tahmin ediyoruz. Şirketinizin alakalı aramalarda görünmesini nasıl sağlayabilirsiniz? Google Advoice gelecekte sponsorlu arama sonuçlarını hizmete sokabilir. Şimdilik sesli arama da bizleri neler beklediği tam olarak kestirilemiyor. Seolog olarak pazarlama yenilikleri üzerinde çalışmanızı tavsiye ediyoruz.
Bir cevap yazın