Seolog Foother Logo

C Class IP

C Class IP Tanım

Bilmeyenler için internet dünyasının altyapısı hayli karmaşıktır. Pek çok protokol, doğru ve hızlı deneyim için arka planda çalışır durur. Bunların en önemlisi ise Internet Protokol (IP) numarasıdır. Kullanıcılar bu protokolle internete girer ve bu protokol numarasını taşıyan web sayfaları arasında gezinirler. İnternet dünyasındaki hızlı değişim, IP numaralarının da sınıflandırmasını zorunlu kılıyor. Bir arama motoru optimizasyonu çalışması için ise bu sınıfları bilmek ve yönetebilmek hayati önem taşıyor. Bu çalışmalardan iyi sonuç almak için ise C Class IP kullanımı şarttır.

Bu sınıflandırma, web sayfalarının sınıflandırılmasını sağlıyor. Aynı zamanda bu protokole uygun yapılan SEO çalışmaları daha büyük başarı yakalıyor.

C Class IP Nedir?

Dijital dönüşüm, özellikle internet protokollerinin sınıflandırılmasını zorunlu kıldı. Bugüne gelindiğinde A’dan E sınıfına kadar IP’ler kullanılıyor. Bu ayrım, kullanım amacına göre belirleniyor. Aynı zamanda diğer belirlenme amacı da web sayfasının potansiyelidir. Örneğin, dünyanın her yerinde hizmet veren ünlü alışveriş siteleri A sınıfı IP adresi kullanıyor. Orta ölçekteki siteler için ise B sınıfı IP tercih ediliyor. Elbette sınırsız bir protokol aralığı olmadığı için bu sınıftaki IP adreslerinin fiyatı da hayli yüksek oluyor.

C Class IP ise günümüzde en ekonomik en sık kullanılan ve tercih edilen sınıftır. Bugün bir internet sayfası açtığınızda büyük ihtimalle bu sınıftaki bir IP adresine sahip olursunuz. Günümüzde çoğu internet sayfası bu aralıktaki IP adreslerini kullanıyor.

D ve E sınıfı IP’ler ise şu anda üzerinde çalışılan teknolojilerdir. İleride internete yeni heyecanlar katmak için çalışmalarını sürdürüyorlar.

C Class IP Neden Önemlidir?

Bu bilgiler ışığında; C Class IP kolay ulaşılan ve sağlıklı sonuçlar alınabilen bir yöntemdir. IP numaraları SEO çalışmaları yapılırken çok önemli bir konuma geliyor. Bu önem, sitenin hangi IP aralığında olduğuyla ilgilidir. Çünkü arama motorları, bu sınıflara çok dikkat ediyorlar. Haliyle A ve B sınıfı IP’ler arama motorlarının sevdiği ve referans vermekten çekinmediği aralıktadır. Ancak fiyatının yüksekliği ve ulaşımın zorluğu bir engeldir. Ancak bu sınıftaki IP de Google dahil tüm arama motorlarının önem verdiği sınıftadır.

Bu nedenle SEO çalışmalarında temel önceliklerden olan backlink çalışmalarında önemli bir yer tutuyor. Geçmişte SEO çalışmaları yönetenler backlinkin önemini abartıya dönüştürdü. Pek çok alakasız siteden gelen bağlantılar, üst sıraya tırmanmayı sağlayabiliyordu. Ancak arama motorları buna kısa sürede çözüm buldu. Artık sayfaya yönlendirilen linklerin de kaliteli kaynaklardan olması kriterler arasına girdi. Böylelikle, manipüle edilen bu özellik tarihe karıştı. Bu da C Class IP sayesinde oldu.

C Class IP Ne Fayda Sağlar?

Arama motorları backlink ve link verilmese de marka isminin zikredilmesini tavsiye olarak değerlendiriyor. Bu tavsiyelerin sayısı çoğaldıkça referans verilen sitenin itibarı artıyor, arama sonuçlarında üst sıralara çıkıyor. Bu nedenle backlink, SEO çalışmalarında hayati önem taşıyor. Ancak arama motorları, burada IP’nin sınıfına önem veriyor. C Class IP numarası altında barınan bir sayfadan link geldiğinde bunu incelemeye alıyor. Eğer farklı özellikler taşıyorsa, o zaman arama sonuçlarında yukarıya çıkarabiliyor.

Arama motorları aslında, siteyi tavsiye eden IP aralığına önem veriyor. IP’ler numaradan oluşsa da aslında lokasyon bildiriyor. İlk sayı grubu ülkeyi, ikincisi şehri ve devamı ilçeyi ve sokağı ifade ediyor. Yani arama motoru, birbirine yakın yerlerden gelen backlink tavsiyelerini artık önemsemiyor. C Class IP arasında farklı şehir ve ülkelerden gelen tavsiyeler önem taşıyor. Bu konu, teknik SEO’nun en önemli adımlarından biridir. Bu yüzden uzmanlar tarafından yürütülmesi çok önemlidir.

Ekrem Karataş
Ekrem Karataş

Merhaba, ben Ekrem Karataş. 1980 yılında güzel şehrimiz Kahramanmaraş'ta doğdum ve bugün iki harika çocuğun gururlu babasıyım. İş hayatıma 1999 yılında, firmalara web tasarımı yaparak başladım. O zamanlar internet ve dijital teknolojiler yeni yeni popülerleşiyordu ve ben de bu yenilikçi dünyanın bir parçası olmak istedim.

Zamanla, web tasarımı yeteneklerimi genişleterek yazılım ve web programlama konularında uzmanlaştım. Bu süreçte, birçok farklı sektörde çalışma fırsatı buldum. E-ticaret sektörü bu alanlardan biriydi ve burada çok değerli tecrübeler edindim. Bu tecrübeler, benim dijital dünyayı daha iyi anlamamı ve sektörün ihtiyaçlarını daha iyi görmemi sağladı.

10 yıldan fazla bir süredir SEO ve dijital pazarlama konularında kurumsal müşterilerimize hizmet veriyoruz. Bu alanda edindiğim bilgi ve tecrübeler, hem benim hem de çalıştığımız markaların büyümesine yardımcı oldu. Dijital pazarlamanın gücünü ve önemini ilk elden deneyimleyerek, sektördeki gelişmeleri yakından takip etmeye ve müşterilerimize en iyi hizmeti sunmaya devam ediyoruz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer Makaleler

İlginizi Çekebilir