Kurumsal kimlik tasarımı şirket veya marka için akla gelebilecek her şeyin o markanın imajı ve amacı ile bütünleşerek görsel bir standartla somutlaştırılmış halidir, kurumsal kimlik çalışmasını sadece logo, slogan ve kartvizit tasarımı olarak düşünmemek gerekir. Kurumsal kimlik çalışması, marka için hazırlanılmış bir kurum kimliği standartları kılavuzu ile beraber sunulur, peki bu kurumsal kimlik standartları içerisinde neler yer alır?
Logo ve Slogan
Logo tasarımı ve slogan bir kurumsal kimliğin oluşumundaki en önemli iki öğedir. Müşterinin bir markayla ilgili ilk dikkatini çeken öğe o markanın logosudur. Ardından ise okuduğu slogandır. Sadece birkaç kelimeden oluşan bir slogan, ve etkili bir şekilde oluşturulmuş logo o markanın, yaptığı iş ve sundukları hakkında pek çok ipucu verebilir.
Web Sayfası
Dijital platformda şirketinizin merkezi sayılan web siteniz, tasarımından renklerine, görsellerinden hizmet tanıtımına kadar şirketinizle ve sunduğunuz hizmetle uyumlu ve bir bütün içerisinde olmalıdır.
Kartvizit
Bir kartvizit, kurumsal bir mini sunum özelliği taşır. Yani kartvizitinizin orijinalliği markanızla yeni tanışmış birine pek çok fikir verebilir. Dolayısıyla kartvizitler, günümüzde önemli bir reklam aracıdır. Bir kartvizit bir kişi veya firmayla ilgili karşı tarafın ihtiyaç duyabileceği tüm bilgileri taşır.
E-Posta İmzası
E-Posta imzası, kurumsal kimliğinizin dijitaldeki öğelerinden biridir. E-mail imzanızda isim bilgileriniz, adresiniz, web site adresiniz ve sosyal medya bilgilerinin yer alması gerekir.
Ambalaj
Ürünlerinizin özelliklerini ve markanızın kimliğini yansıtan ambalajlar sektörde en görünür yüzünüzdür. Dolayısıyla kurumsal kimlik içerisinde belirlenmiş unsurlar dahilinde bütünlüğünüzü koruyacak şekilde tasarlanmalıdır.
Kırtasiye Malzemeleri
Ajanda, bloknot, defter, kağıt, zarf, not defteri, gibi kırtasiyeler için ayrı ayrı ürünler belirlenmeli ve tasarımlar, markanızın bütünlüğü göz önünde tutularak oluşturulmalı, marka kimliğinizi açık ve net bir şekilde ifade etmelidir.
Tabela
Kurumsal kimliğe uygun yönlendirme tabelaları, kurum dışı ve kurum içi tabela tasarımları markanın genel tasarımına uygun olarak tasarlanmalıdır.
Promosyon Ürünleri
Satış veya tanıtım odaklı olan promosyonlar marka kimliğinizi tanıtmanızı ve bilinirliğinizi artırmanızı sağlar.
Baskı Materyalleri
Broşür, katalog, afiş gibi basılı olarak kullanılan ve tanıtım ya da duyuru amacıyla hazırlanan unsurlar, kurumsal kimliğinize özgü belirlenen kurallara göre tasarlanmalıdır.