
Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi
Sosyal Medya Yönetimi
Sosyal medya yönetimi, markanız, işletmeniz için hazırlanan içeriklerin görsel ve video içeriklerin, planlanması, Facebook, Instagram, Twitter gibi sosyal mecralarda yayınlanması ve sonrasında analizlerin yapılarak raporlanması şeklinde açıklanabilmektedir.
Sosyal Medya Yönetiminde Öne Çıkanlar
Sosyal medyayı yönetmek, sosyal medya kullanıcılarıyla etkileşime girmeyi ve zaman içinde bu etkileşim oranlarını arttırmayı fazlasıyla içerir. Sosyal medya yönetiminizi profesyonel ellere teslim etmek için bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Sosyal Medya Yönetim Süreci



Sosyal Medya Yönetimi Nedir?
Sosyal medya yönetimi, markaların, işletmelerin sosyal medyadaki hedef kitlelerine ulaşabilmesi amacı ile sosyal medya kullanıcılarını analiz etme, onlarla daha verimli bir şekilde etkileşime geçebilmek için doğru stratejileri geliştirme, marka tutarlılığı için sosyal medya hesaplarının düzenlenmesi ve birbirine bağlanması, paylaşımlar için gerekli görsellerin ve animasyonların hazırlanması, hazırlanan içeriklerin doğru zamanda paylaşılması, gelen mesaj ve paylaşım yorumlarının takibi, ihtiyaca göre gerekli influencer gibi iş birliklerinin gerçekleştirilmesi, sosyal medya hesaplarının ölçme ve raporlama sürecidir.
Marka ve işletmelerin sosyal medya kanallarını düzenli ve verimli şekilde kullanması potansiyel tüketicilere ulaşmalarında büyük kolaylık sağladığından, marka ve işletmelerin dijital pazarlama çalışmalarında stratejik öneme sahiptir.
Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi ile Daha Fazla Tüketiciye Ulaşın
Kurumsal Sosyal Medya Yönetimine İhtiyacınız Mı Var?

Etkili Sosyal Medya Yönetimi
Sosyal medya sitelerinde yeni potansiyel müşteri ve yeni kazançlar sağlamanın potansiyeli çok büyüktür. Markalar, farklı pazarlama hedefleri ile marka bilinirliği, web sitesi ziyaretçi sayısı arttırma, data toplama, mağaza ziyaretlerini arttırma gibi hedefler için sosyal medya platformlarından ciddi anlamda yararlanmaktadırlar. Tabi ki bunu başarabilmek için tecrübeli ve uzman sosyal medya yönetim ekiplerine fazlasıyla ihtiyaç duymaktadırlar.
Diğer taraftan bir sosyal medya platformundan elde edilen verim diğer sosyal mecralar üzerinden de aynı verim ve performansı almak için daha fazla çalışmak buda daha fazla insan gücüne ihtiyaç doğması anlamına gelmektedir. Marka büyüklüğüne bağlı olarak bu insan gücünün artması markaların maliyetlerinin artmasına sebep olduğundan profesyonel sosyal medya yönetim ajansı ile çalışmak daha ekonomik çözüm olmaktadır.
Çok büyük markalarda ise bu durum tam tersi bir sorunun ortaya çıkmasına sebep olur. Denetleme ve birlikte çalışma… Büyük markalar farklı sosyal medya platformları için çalışan uzmanlarının veya departmanların birlikte başarılı el ele çalıştıklarından emin olmalıdırlar.
işte tüm bu süreçlerin doğru ilerleyebilmesi, sosyal medya platformlarından tam performansın alınabilmesi için verimli bir sosyal medya yönetim sürecinin oluşturulması zorunludur.
Sosyal Medya Platformları
Kurumsal sosyal medya yönetimi kapsamındaki sosyal medya platformları hakkında daha fazla bilgi için okumaya devam edin.
Sosyal Medya Yönetimi Hangi Ağları Kapsar?
Dünyanın en büyük profesyonel sosyal ağı olan LinkedIn, 774 milyondan fazla kullanıcıya erişim sunuyor. Binlerce küçük işletme, bölgesel şirketler ve dünya çapındaki işletmeler dışında sektör profesyonellerine kadar milyonlarca kullanıcıya sahiptir. LinkedIn, pazarlamacılar, özellikle B2B şirketleri için bir altın madenidir desek yanışmış olmayız.
YouTube, dünyanın en büyük video paylaşım topluluğudur. Milyarlarca kullanıcı ve her saniye yüklenen yeni içerikleri ile Netflix, Amazon Prime ve Hulu'nun toplam kullanıcılarının 10 katı olan bir çevrimiçi eğlence merkezidir diyebiliriz. Belki de bu sebepten Youtube diğer sosyal ağlara göre daha fazla potansiyel müşteri barındıran bir madendir.
Pinterest 450 milyondan fazla aktif kullanıcıya sahip az bilinen sosyal medya sitelerinden biridir. Odak noktası görseller olan Pinterest, özellikle çiçekçiler, e-ticaret, giyim mağazaları gibi ürün görselleri ile satış yapmaya çalışan işletmelerin potansiyel müşterilerine erişebilecekleri bir platformdur. Pinterest kullanıcıları daha sık satın alır , daha fazla para harcarlar.


Sosyal Medya Yönetimi Hakkında Sık Sorulan Sorular
Günümüzde farklı amaçlar için bile olsa milyarlarca insanın kullandığı sosyal medya platformları oldukça popülerdir. Bu popülerlik tüketicilerine ulaşmayı hedefleyen işletme sahipleri ve markaların da dikkatini çekmektedir. Daha fazla müşteri ve popülerlik isteyen kişi ve işletmeler karşılığını fazlasıyla alacaklarını bildiklerinde sosyal medya hesaplarının yönetimini profesyonel kişi veya ajanslara devretmekten çekinmezler.
Sosyal medya ajansı, en basit tabiri ile markaların, işletmelerin veya sosyal medyada popüler olan kişilerin sosyal medya hesaplarını yöneten işletmelerdir. Sosyal medya profillerinin açılması, düzenlenmesi, hedef kitle, rakip analizinin yapılması, hedef kitleye uygun içerik takviminin hazırlanması ve bu takvime göre içeriklerin hazırlanması, yayınlanması ve raporlanması gibi bir dizi çalışmayı yarlar. Diğer taraftan aynı işlemleri sosyal medya reklamları içinde yapmaktadır.
İşletmeler için sosyal medya yönetimi bazen zor ve kontrol edilemez olabilir. Özellikle sosyal medyanın gücünün kavrayan işletmeler için çözüm sosyal medya ajansları ile anlaşıp, sosyal medya yönetimini profesyonel ellere bırakmaktır. Bir sosyal medya yönetim ajansı olan SEOLOG olarak rolümüz, sosyal medya pazarlamanızı hedeflerinize göre planlama, anlamanıza ve kullanmanıza yardımcı olmaktır.
Maalesef sosyal medyanın gücünü fark etmeyen bir çok marka ve işletme sahibi “Ben zaten günlük olarak Instagram’da paylaşım yapıyorum. Sosyal medya yönetim ajansına neden ihtiyacım olsun ki?” gibi bir düşünceye sahiptir. Halbu ki sosyal medya platformları sadece paylaşım yapılan, doğru yanlış bilgilerin kontrolsüz bir şekilde yayıldığı web siteleri veya uygulamalar değildir.
4 Milyar Sosyal Medya Kullanıcısı Var
Tüm dünyada sosyal medya platformlarını aktif olarak kullanan yaklaşık 4milyar insan bulunmaktadır. Hangi sektörde olursanız olun potansiyel müşterilerinizin kesinlikle bu platformlarda olduğu anlamına gelmektedir. Profesyonel sosyal medya yönetimi ile hem hali hazırdaki müşterileriniz ile bağınızın kopmaması hem de potansiyel yeni müşterilerinizin sizi bulmasını sağlayabilirsiniz.
Sizi (Ürün-Hizmet) Arayan İnsanlar Var
Ürün satışı veya sunduğunuz bir hizmetiniz varsa emin olun onu arayan birileri mutlaka vardır. Sosyal medya platformları büyük arama motorları gibi çalışmasa da kendilerine özgü farklı algoritmaları kullanırlar. Bu algoritmalar, hastagler, yer uzantıları, web sitesi bağlantısı, takipçilerinizin profilleri, paylaşımlarınız ve etkileşimleriniz gibi onlarca farklı kritere göre sizi kategorize ederek uygun kullanıcıların karşısına çıkarırlar. Profesyonel sosyal medya yönetiminde tüm kurgu hedef kitleye üzerine kurulduğundan dolayı sizi arayan kişilerin karşısına çıkma oranınız çok daha yüksek olacaktır. Diğer yandan farklı yeniden pazarlama teknikleri ile web sitenizi ziyaret edip satın alma gerçekleştirmeyen kişilerin karşısına sitenizden ayrıldıktan sonra sosyal medya reklamları ile erişebilirsiniz.
İnsanlar Sizin Hakkınızda Konuşuyor
Sosyal medya kullanıcıları konuşur, yorum yapar, mesaj gönderir ve farklı etkileşimlere girerler. Mutlaka sizinle ilgili konuşmalara dahil olmanız gereklidir. Sizin için yapılan yorumların takip edilmesi, mesajlara hızlı geri dönüşler yapılması markanız ve hedef kitleniz için olumlu puan ve güven olarak geri dönecektir. Biriyle çevrimiçi ortamda ne kadar çok temas noktası oluşturursanız, marka bilinirliğini artırma ve onları daha sonra müşteriye dönüştürme olasılığınız o kadar artar.
Sosyal Medyadaki Rekabeti Göz Ardı Edemezsiniz
Yapılan son araştırmalara göre küçük işletmelerin yaklaşık %77’si işletmelerini tanıtmak için bir şekilde sosyal medyanın gücünden faydalanmaya çalışıyor. Eğer hedef kitlenize etkili bir şekilde ulaşıp potansiyel müşterileriniz haline getirebilmek sosyal medyayı kullanmıyorsanız kaybınız büyük demektir. Fakat asıl sorun çoğu işletme sahibinin sosyal medya kanallarını yönetmek için gerekli zamanı olmaması yada yönetirken rekabette rakiplerinin önlerine geçebilecekleri stratejileri bilememeleridir. Sadece sosyal medyada varız demek için sosyal medya kanalları açmak aslında zaman kaybıdır. Bu durumda sosyal medya ajanları devreye girer ve sosyal medya uzmanları tüm stratejileri ve zor işleri sizin için organize ederek rakiplerinin önüne geçmenizi sağlar.
Sosyal medya ajansı neler yapar sorusuna hızlıca cevap vermek gerekirse; İçerik oluşturma ve yayınlama, sosyal medya reklamcılığı ve sosyal medya izleme dahil olmak üzere her türlü sosyal medya pazarlama ihtiyaçları için çözümler üretir diyebiliriz. Konuyu biraz daha detaylandıralım.
İşinizi, Hedef Kitlenizi ve Rakiplerinizi Öğrenir
Sosyal medya yönetimi sosyal medya hesaplarında içerik yayınlama eylemi gibi basit gözükse de aslında olay paylaşmak değil ne paylaştığınızdır. Bunun bilincinde olan SEOLOG gibi başarılı sosyal medya ajansları öncelikle bir adım geri atarak mevcut durumunuzu, işinizi, rakiplerinizi ve hedef kitlenizi tanımlar. Ne kadar sektör tecrübesi olsa bile işletmeniz, sektörünüz, rakipleriniz ve hedef pazarınız hakkında olabildiğince çok bilgiye ulaşmaya çalışırlar. Sizi sektörünüzdeki rakiplerinizden ayıran nedir? Sizi tüketiciler için benzersiz kılan özellikler nelerdir? Müşterileriniz neden sizi seçmeli? gibi sorular burada kilit rol oynar.
Hedef kitleniz için hazırlanacak pazarlama planı, doğru hedef kitle, yaş aralığı, konumları gibi standart bilgiler dışında onları harekete geçirecek etkenlerin neler olduğunu bulmaya çalışırlar. Rakiplerinizin sosyal medyada neler yaptıklarına bakarak onların ortak hedef kitleniz ile alakalı dikkat çekici bir şeyler yapıp yapmadıklarını kontrol ederler.
İçerik Oluşturma
Kapsamlı bir araştırma tamamladıktan ve işinize özel bir strateji oluşturduktan sonra, sosyal medya platformlarınız için içerik oluşturmaya başlarlar. Oluşturulacak içerik içerik miktarı, sosyal medya planına bağlı olarak değişmektedir. Hazırlanan içerikler özgün ve birbirinin kopyası olmayacak şekilde oluşturulmalıdır. İçeriklerde kullanılan harekete geçirici mesaj, sosyal medya platformuna göre değişiklik göstermelidir. Örneğin Instagram linklere izin vermezken, Twitter ise karakter sınırından dolayı biraz daha sıkıcı olabilmektedir.
İçerik Takvimi Oluşturma
Sosyal medya ajansları genelde içerik takvimlerini haftalık veya aylık olarak hazırlar ve bunları müşterilerine sunarak onay aldıktan sonra bu içerik takvimine uygun olarak ilerler. Ayrıca ajanslar bir çok küçük işletme için pahalı sayılabilecek farklı sosyal medya araçları kullanırlar.
Sosyal Medya Reklamcılığı
Pek çok işletme sahibinin aşina olmadığı şey, sosyal medya reklamcılığı dünyasıdır. Tüm sosyal medya platformlarında gönderi ve içeriklerinize farklı amaçlara uygun reklam verme imkanı bulunur. Bu reklamlar ile mevcut sosyal medya gönderilerinizin etkileşimlerini arttırabileceğiniz gibi ayrıca sadece hedefe yönelik kampanyalarda oluşturabilirsiniz. Her iki durumda da sosyal medya reklamcılığı, içeriğinizi, markanızı ve web sitenizi hedef kitlenizde daha fazla kişinin önüne daha hızlı bir şekilde koymanıza olanak tanır. Sosyal medya ajansları platformalara göre karmaşıklaşan reklam hesaplarının oluşturulması, planlanması ve en reklam bütçesi ile en iyi performansı alabilmeniz için çalışırlar.
Takip ve Analiz
Sosyal medyada ister normal paylaşımlar isterse reklamlar olsun yap ve unut şeklinde bir yaklaşım imkansızdır. Yapılan tüm işlemlerin takibinin yapılması ve raporlanması gerekmektedir. Diğer yandan sosyal medya kullanıcılarının alışkanlıklarının değişmesi ve platformların kendilerini güncellemesini de dikkate aldığımızda konu daha da derinlere inmektedir. Tüm bunlar sosyal medya yönetiminin bir parçasıdır ve işletme sahipleri için bunlarda ekstra iş yükü, zaman kaybıdır. Sosyal medya ajansları tüm bu süreçleri işletmeler için takip eder ve düzenli raporlar sunar.
Sosyal medya yönetim fiyatları aslında sosyal medya yönetimini kime yaptırdığınız ile doğru orantılı ilerleyen bir durumdur. Sosyal medya hesaplarınızı kendiniz yönetebilir, freelancer bir sosyal medya uzmanı ile anlaşabilir veya kurumsal bir sosyal medya yönetim ajansı ile sözleşme imzalayabilirsiniz. Mantıken sosyal medya hesaplarınızı siz yönetirseniz maliyet 0 TL olarak gözükse de aslında bu işe ayırdığınız zamanı dikkate aldığınızda en maliyetlisi bu olabilir. Diğer yandan freelancer olarak çalışan sosyal medya uzmanı ile çalışmak, uzmanın sektör tecrübesi ve tanınmışlığına bağlı olarak ortalama aylık 1000-1500 TL’den başlayıp 5000 TL’ye kadar çıkabilir.
Eğer tercihinizi sosyal medya yönetim ajanslarından yana kullanmak isterseniz yine ortalama aylık 2000-2500 TL’den başlayıp 10000 TL’ye kadar çıkan fiyatlarla karşılaşabilirsiniz. Bu fiyatlar sektörümüzde konuşulan ortalama sosyal medya yönetim fiyatlarıdır. Yönetilecek sosyal ağ sayısı, reklam bütçesi, gönderi ve story paylaşım sayısı, sektör rekabeti, influencer çalışmaları, toplantı ve raporlama sıklığı gibi bir çok etken aylık ücretin belirlenmesine yardımcı olur. Yine de sosyal medya yönetim fiyatlarını belirleyen en büyük etken ajans veya freelancer sosyal medya uzmanının tecrübesi ve referanslarıdır.
Bu iş yeni girmiş bir freelancer ile aylık 1000 TL gibi bir rakamda anlaşabilirken 7+ yıl tecrübesi olan bir freelancer size rahatlıkla 10.000 TL gibi bir teklifte bulunabilir. Yine aynı şekilde sosyal medya ajansının sektör tecrübesi, referansları, ekibinin kalitesi, uluslararası tecrübeleri varsa aldığı ödüller gibi etkenler sonrası alacağınız fiyat teklifi yükselecektir.
Her şeye rağmen emin olun ki tecrübeli sosyal medya uzmanı arkadaşlar veya ajansları onlara ödediğiniz paranın karşılığını fazlasıyla almanızı sağlayacaktır.
İster eski bir işletme ister yeni bir girişim olun eğer sosyal medya platformlarının gücünden faydalanmanız gerekliliğini kabul etmişseniz ama kendi ihtiyaçlarınız ve yol haritanızdan emin değilseniz öncelikle yapmanız gereken bazı çalışmalar olmalıdır. Bu çalışmalar sosyal medya yönetiminde profesyonel destek alma yolculuğunuzda sizin için yol haritası görevi görecektir.
İhtiyaçlarınızı Belirlemelisiniz
Profesyonel bir sosyal medya yönetimi düşünüyorsanız öncelikle ihtiyaçlarınızı belirlemelisiniz ki bu ihtiyaçlara göre freelancer bir sosyal medya uzmanı ile mi yoksa profesyonel bir sosyal medya ajansı ile mi ilerlemeniz gerektiğine karar verebilesiniz. Bu ihtiyaçlar belki sizi bünyenize bir sosyal medya uzmanı istihdam etmeye kadar götürebilir. Daha da ileri gidersek ihtiyaç listeniz belki sizi sadece sosyal medya değil 360 derece hizmet alabileceğiniz dijital pazarlama ajanslarına kadar götürecek… İhtiyaçlarınızı belirlemek için aşağıdaki soruları cevaplayabilirsiniz.
- Hedef ülke veya bölgeniz neresi?
- Hedef kitlenizi yaş aralığı, cinsiyeti, demografik yapısı nedir?
- Hedefiniz (Marka bilinirliği, daha fazla web sitesi ziyareti, satış, data toplama, etkileşim arttırma) beklentiniz nedir?
- Web sitenizin verimi nasıl?
- Ziyaretçileriniz sizinle etkileşime geçiyor mu?
- Hedef anahtar kelimelerinizde arama motorlarında üst sırada çıkabiliyor musunuz?
- Web sitenizin içeriklerinin geliştirilmesi ihtiyacı var mı?
- Arama motoru reklamlarına ihtiyacınız var mı?
- Sosyal medya (Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin, Youtube, Pinterest) hesaplarınız var mı? Bunları aktif kullanabiliyor musunuz?
- Hedef kitlenizin hangi sosyal medya platformlarını aktif olarak kullandığını biliyor musunuz?
- Sosyal medya reklamlarına ihtiyacınız olduğunu düşünüyor musunuz?
- Rakipleriniz kimler? Sosyal medya platformlarında ne gibi artıları var?
- Tüm ihtiyaçlarınız için ortalama aylık ne kadar bütçe ayırabilirsiniz?
Bu sorulara vereceğiniz cevaplar genel pazarlama hedeflerinizi belirleyecektir. Bu pazarlama hedeflerinize göre tüm hizmetleri tek bir ajans ile karşılamak ayrı ayrı kişi veya ajanslardan hizmet almaktan çok daha ekonomik olacaktır. Diğer yandan belki hedef kitleniz özellikle Instagram gibi tek bir platformda yoğunlaşmış kişileri kapsadığında sadece Instagram hesabınızı yönetecek ve içerik üretecek bir sosyal medya uzmanı ile çalışmak yeterli olacaktır.
Sosyal medya ajansı seçerken nelere dikkat etmelisiniz? Tabi ki de ilk yapmanız gereken yönettikleri diğer projeleri kontrol etmek olmalıdır. Sosyal medyanızı teslim edeceğiniz ajansın sizin için neler yapabileceği referanslarından kendini belli edecektir. Devamında size nasıl katkıda bulunup markanıza neler katacaklarını öğrenmelisiniz.
Diğer yandan kendi sosyal medya hesaplarını nasıl yönettikleri, web sitelerini ve blog sayfalarını incelemelisiniz. Web sitelerinde yayınladıkları bilgilerin kalitesi ve yol göstermesi ajansın veya sosyal medya uzmanının konuya hakimiyetini görmeniz için yol gösterir.
Bir çok ajans farklı dijital pazarlama hizmetlerini bir arada sunmaktadır. Birbiri ile bağlı gibi gözükse bile dijital pazarlamayı oluşturan alt hizmetlerin tümü başlı başına uzmanlık gerektiren bir disiplinlerdir. Örneği web tasarım ajansları asıl uzmanlıkları web tasarım olmasına rağmen SEO veya sosyal medya yönetimi gibi hizmetleride sunmaktadır. Bu gelen müşteri taleplerinden dolayı oluşabilen doğal bir durumdur. Burada tavsiyemiz ajansın almak istediğiniz konuda bir uzman istihdam edip etmediğini kontrol etmeniz olacaktır.
Sosyal medya ajansı seçerken dikkat etmeniz gereken konulardan biri de ajansın çalışma disiplinidir. Size sunulan bütçe ve zaman tutarlı mı? Size sunulan hedefler mantıklı ve ulaşılabilir mi? Gibi soruların cevabı aslında ajansın veya sosyal medya uzmanının disiplini hakkında bir fikir sahibi olmanıza yardımcı olacaktır.
Mümkünse ajans ile yüz yüze görüşme yaparak ajans yetkilisi ve ekip ile tanışmayı deneyin. Bu aslında ajans ile uyumlu bir şekilde çalışabilip çalışmayacağınızı, ajans çalışanlarının işinizi sizin gibi sahiplenmesine yardımcı olacaktır.
Yukarıda bahsettiğimiz konular sosyal medya ajansı seçmenize yardımcı olacak temel düzeyde önerilerdir. Sosyal medya yönetimi konusunda hizmet alabileceğiniz profesyonel bir sosyal medya ajansı arayışınız varsa çekinmeden SEOLOG olarak bizden de teklif alabilirsiniz.
En iyi sosyal medya ajansları ile çalışmak size aşağıdaki faydaları sağlar;
- İtibar yönetimi
- Marka tanınırlığın ve marka bilincinin artması
- Başarılı pazarlama kampanyaları
- Başarılı dönüşüm optimizasyonu
İtibar Yönetimi
İtibar yönetimi, İngilizce Reputation Management’tan Türkçe’ye çevrilmiş, marka, işletme veya kişilerin toplum gözündeki saygınlıklarının arttırılması veya korunması için yapılan işlemleri kapsayan bir hizmettir. Gerçek dünyada genelde ünlü kişiler veya büyük markalarda karşımıza çıkan itibar yönetimi aynı mantık ile dijital dünyaya da taşınmıştır. Dijital dünyada yapılan itibar yönetimine ise doğal olarak dijital itibar yönetimi denmiştir.
Sosyal medya ajansları bu bilinçle müşterilerinin dijital dünyada itibarlarının yükselebilmesi için çok çalışırlar. Çünkü itibar marka veya işletme adının kişilerde doğurduğu hisle alakalı bir durumdur ve itibarın yüksekliği kişiler için güvenin artması anlamına gelir. Güvenin artması yeni müşteriler ve zamanla yeni müşterilerin sürekli müşteri haline gelmesine yol açar.
En iyi sosyal medya ajansları bu bilinçle ilerler ve dijital dünyada farklı dijital pazarlama çalışmaları, kampanyalar, müşterileri hakkında farklı platformlarda yayınlanan dijital içerikler ve yorumlar gibi çalışmalar ile müşterilerinin itibarlarının artmasını sağlamaya çalışırlar.
Marka Tanınırlığı ve Marka Bilinci
Marka tanınırlığı ve marka bilincinin artması en iyi sosyal medya ajanslarının önem verdiği başka bir unsurdur. Marka tanınırlığı hakkında çok detaylı açıklamalar yapmayacağız ama bu konuda işin özü şudur: İnsanlar markanızın varlığını bilmiyorsa sizden bir şey satın almazlar. Bu konuda bardağın diğer tarafı ise insanlar sizi biliyorsa ama size güvenmiyorsa yine sizden bir şey satın almazlar.
Bu sebeple dijital dünyada mutlaka takip edilerek insanların sizin için neler söylediklerini bilmeniz gereklidir. Bunları öğrenmek insanların markanız ile ilk tanışmalarında yaşadıkları deneyimin iyi mi kötü mü olduğunu öğrenmekle başlar. Ne kadar fazla olumlu görüş, yada olumsuzdan olumluya dönüşen görüş marka bilincinin o kadar olumlu yönde artması demektir.
Olumlu marka tanınırlığı ve marka bilinci devamında sadık, sizi başkalarına tavsiye edecek yeni müşteriler kazanmanızı sağlayacaktır. İnsanların sizi başkalarına tavsiye etmesi ise yapılabilecek en iyi pazarlama çalışmasıdır. Unutmayın ki dijital dünyada ki yorumlar, diğer kişilerin gözünde oldukça değerli ve gerçektir.
Başarılı Pazarlama Kampanyaları
En iyi sosyal medya ajansları tüketicileri çok iyi tanırlar ve neye ihtiyaçları olduğunu bilirler. Bu müşteri sayıları, hizmet verdikleri sektörler ve zamanla kazandıkları tecrübelerinin birikiminin sonucudur. Sizin için hazırlayacakları içerik ve kampanyalardan en düşük maliyet ile en iyi verimi alabilmeniz için çok önemlidir.
Dönüşüm Optimizasyonu
Yapılan tüm çabalar eğer satışa dönüşmüyorsa, web sitenizin trafiği, müşteri sayısı, etkileşimler artmıyorsa yaptırdığınız sosyal medya çalışmaları ne işe yarar ki? Tabi ki hiçbir şeye yaramaz. En iyi sosyal medya ajansı dönüşüm optimizasyonlarını çok iyi şekilde kullanır. Müşterilerinin katlandığı maliyetlerin karşılığını alıp almadığını onlar için çok önemlidir.