Google Hummingbird (Sinekkuşu) Güncellemesi

Google Hummingbird (Sinekkuşu) Güncellemesi

Google Hummingbird, 2013’ten beri kullanımda olan ve Google’ın ilk kez arama sorguları arasındaki bağlantıyı tanımasını sağlayan bir arama algoritmasıdır. Anlamsal arama olarak da adlandırılan bu yöntem ile Google, arama sorgularının ardındaki kullanıcı niyetini analiz etmeye çalışır. Bu algoritma güncellemesinin bir sonucu olarak Google, karmaşık soruları tam olarak yanıtlayabilme hedefine bir adım daha yaklaşmıştır.

Google Hummingbird (Sinekkuşu) Güncellemesi Nedir?

İlk olarak 2013 yılında ortaya çıkan Google Hummingbird (Sinekkuşu) algoritması Google Algoritma Güncellemeleri arasında en bilinen algoritmalarından biridir. Google Hummingbird (Sinekkuşu) algoritması ilk olarak 2013 yılında yayınlanmıştır. Algoritmaya bu ismin verilmesinin sebebi ise hızlı ve kesin olmasıdır. Esas olarak arama motorunun temel çekirdeğini oluşturan algoritma denilebilmektedir. Yapılan diğer algoritmalar bu algoritmanın etrafında şekillenmiştir.

Özet olarak Google Hummingbird, 2013’ten beri kullanımda olan ve Google’ın ilk kez arama sorguları arasındaki bağlantıyı tanımasını sağlayan bir arama algoritmasıdır. Anlamsal arama olarak da adlandırılan bu yöntem ile Google, arama sorgularının ardındaki kullanıcı niyetini analiz etmeye çalışır. Bu algoritma güncellemesinin bir sonucu olarak Google, karmaşık soruları tam olarak yanıtlayabilme hedefine bir adım daha yaklaşmıştır.

Bilinmesi gereken bir husus var ise şudur. Bu algoritmadan önce ne yazılmış ise sıralamada onlar çıkmaktaydı. Örnek verecek olursak, İzmir xxx oto bayi dendiğinde karşımıza ilk olarak şunlar çıkmaktadır.

xxx.com

xxxanabayi.com

Kısacası popüler olan siteler sıralanmakta idi. Ancak burada öğrenilmek istenen İzmir xxx oto bayi idi. Bu algoritma ile birlikte kullanıcının niyetine göre sonuçlar gelmeye başladı. Bu sayede aramalarda istenen sonuçlar daha fazla görünür oldu.

Google Hummingbird (Sinekkuşu) Güncellemesinin Amacı
Google Hummingbird (Sinekkuşu) Güncellemesinin Amacı

Google Hummingbird (Sinekkuşu) Güncellemesinin Amacı

Google Hummingbird (Sinekkuşu) algoritmasının amacı ilk olarak istenen aramaya uygun sonuçlar vermektir. Genel aramalar yerine yerel aramalar ve daha iyi içeriklerin gelmesini hedeflemekte ve kullanıcı deneyimini daha iyi bir noktaya getirmektedir.

Bu algoritma ile birlikte yerel firmalar ve daha farklı alanlar ön plana çıkabilmektedir. Esas olarak site sahipleri için çok iyi bir algoritma mantığı olarak ortaya çıkmaktadır. Çünkü otoriter aramalar yerine istenen arama sonuçlarının gelmesi pek çok sitenin daha iyi yerlere gelmesini sağlamıştır. Bu nedenle bu algoritma Google ve site sahipleri için oldukça önemli bir yere sahiptir.

Hummingbird güncellemesi hakkında Google, her zamanki gibi yine yeterli açıklama yapmadı. Bu yüzden Hummingbird algoritmasının nasıl çalıştığı tam olarak açığa çıkmadı. Oysa Google algoritma güncellemeleri içinde Hummingbird güncellemesi büyük bir dönüm noktasıydı. Çünkü 2001 yılından bu yana çekirdek algoritmada yaptığı en büyük güncellemeydi. Bazı Google çalışanları bu durumu net bir şekilde ifade ettiler. Yaptıkları paylaşımlarda, Hummingbird algoritmasıyla birlikte çekirdek algoritmanın yeniden yazıldığını ifade ettiler. Zaten bunun içindir ki çekirdek algoritma daha kesin ve hızlı sonuçlara ulaşmayı başardı. Fakat Google algoritma güncellemeleri içinde bu denli büyük bir değişim hakkında bugün bile yeterli bilgiye sahip değiliz. Bu yüzden konunun birçok boyutu belirsiz kalmayı sürdürüyor.

Google Hummingbird (Sinekkuşu) amacı ise kullanıcının ne aramak istediğini anlamak ve buna göre içerikleri getirmektir. Bu sayede aranan konu her ne ise hızlı ve istenen şekilde olmaya başlamıştır.

Google Hummingbird (Sinekkuşu) üç temel konu üzerine inşa edilmiştir.

  • Güncelik aramalar
  • Kişi aramaları
  • Sesli aramalar

Google Hummingbird (Sinekkuşu) aramada bulunan her kelimeyi ayrı ayrı ele almaktadır. Bu ele alınan ayrı parçalar dikkate alınmakta ve bir bütünlük ortaya çıkarmaktadır. Bu sayede daha iyi sonuçlar ortaya çıkmaktadır. Burada amaç gerçeğe en yakın aramayı bulmak ve arama yapan kişiye en iyi sonucu vermektir.

Google Hummingbird Güncellemesi SEO Çalışmalarını Nasıl Etkiledi?

Hummingbird algoritması aslında Google Panda Güncellemesi ve Google Penguen Güncellemesi gibi çekirdek algoritmanın bir parçası değildi. Çekirdek algoritmanın yeniden yazılmasını ifade ediyordu. Dolayısıyla bu güncellemeyle Google, doğal dil sorguları üzerinden aslında çekirdek algoritmanın eşleştirme yeteneğini güçlendirdi. Sesli aramalar üzerinden oluşan SERP’lerin yarattığı trafik, daha iyi eşleştirmelere erişmek için çekirdek algoritmanın yeteneklerini geliştirdi. Daha uzun sesli arama sorgularını çekirdek algoritma artık daha hızlı analiz ediyordu. Dolayısıyla bu durum kısa sürede SERP’leri ciddi ölçüde etkiledi. Hummingbird algoritmasının kesinliği ve hızı sayesinde aramaların yüzde 90’ına yakını SERP’lerde konum kaybetti.

SEO çalışmaları açısından ele alacak olduğumuzda Hummingbird algoritmasının, SERP’leri anlama ve yorumlama şeklini değiştirdiğini söyleyebiliriz. Google algoritma güncellemeleri içinde Hummingbird güncellemesi, anahtar kelimelerin tekil anlamlarından ziyade bağlamlarına önem verdi. Bu güncellemeyle birlikte Google da aslında arama yapan kullanıcıların zihinlerini okuma konusunda önemli deneyimler kazandı. Hummingbird algoritması bağlamlara, odak anahtar kelimelerden daha fazla önem verdi. Bir sorgudaki anahtar kelimelerin bir web sayfanın anahtar kelimeleriyle birebir eşleşmesi artık önemini kaybetti. Bunun sonucunda SERP’lerde anahtar kelimelerle bağlam bakımından uyumlu ve kaliteli içerikler avantaj sağladı. Yani anahtar kelime yoğunluğu bakımından yeterli bir içeriğin SERP’lerde başarı yakalaması için aramanın bağlamı ve içeriğin kalitesi hiç olmadığı kadar önem kazandı.

Panda ve Penguen güncellemeleri ile Hummingbird Güncellemesi Arasındaki En Önemli Farklar Nelerdir?

Panda ve Penguen güncellemelerinde çekirdek algoritma, arama sorgusu ile web sayfalar arasında kelime kelime eşleştirme yapıyordu. Böylelikle sorgudaki tüm kelimeleri içeren web sayfaları sıralıyordu. Hummingbird algoritması ise bazı kelimeleri diğerlerinden daha önemsiz gördü. Ayrıca arama sorgularını doğal dil sorguları üzerinden analiz etti. Nitekim Hummingbird algoritmasının en önemli yeniliklerinden biri şüphesiz ki sesli aramayı etkinleştirerek mobil cihazlarda arama yapmayı kolaylaştırmasıydı. Bu sayede Google, aramalarda çarpıcı ilerlemeler için önemli bir zemin kazandı. Sesli aramalarda doğal dil sorguları, en iyi sonuçlara ulaşmak için daha fazla kelime içeriyordu. Bu da bazı kelimeleri diğerlerinden daha önemli veya daha önemsiz hale getirdi.

Bir örnekle açıklamak gerekirse;

“İstanbul’un en kalabalık ilçesi neresidir”

sorgusuna bakalım. Bu sorgu esasen İstanbul’un en kalabalık ilçesinin hangi ilçesi olduğunu öğrenmek ister. Fakat bu bilgiye her zaman bu şekilde ulaşmak istenmeyebilir. Örneğin,

“İstanbul’un hangi ilçesinde daha fazla insan yaşar acaba”

sorgusu da aynı bilgiye ulaşmak ister. Panda ve Penguen algoritmalarına göre bu iki sorgu, iki farklı sorgudur. Bu sorgularda Panda ve Penguen algoritmaları kelime kelimesine eşleştirme yapmaya çalışıyordu. Bunun sonucunda SERP’lerde farklı sıralamalar oluşuyordu. Oysa bu iki arama, Hummingbird algoritmasına göre aynı şeyi öğrenmek ister. Çünkü ikinci aramadaki “daha fazla insan yaşar” ifadesi, ilk sorgudaki “kalabalık” ifadesiyle aynı bağlamdadır. “Acaba” kelimesi ise diğer kelimelerden daha az önemli bir kelimedir.

SEO çalışmaları açısından bu değişim, anahtar kelimelerin birebir eşleşmesinden ziyade bağlamı ve içeriğin kalitesini esas alan yeni bir dönemin habercisiydi.

Google Hummingbird (Sinekkuşu) Güncellemesi hakkında daha detaylı bilgi için holistic SEO’nun dünyadaki temsilcisi Koray Tuğberk GÜBÜR yazısını incelemenizi tavsiye ederim.

 

Fiyat Teklifi Al

Aşağıdaki formu doldurarak ajansımızdan online fiyat teklifi alabilirsiniz. Sizlere daha net cevap verebilmemiz için lütfen bilgilerinizi eksiksiz giriniz. 

SEO_Teklifi_Popup_Form