Sitede Geçirilen Süre

Sitede Geçirilen Süre

Sitede geçirilen süre arama motoru optimizasyonu açısından eşsiz bir değişkendir. Fakat sürenin uzunluğu site sahipleri için adeta paha biçilmezdir. Çünkü süre ne kadar artarsa site otoritesi, kullanıcı deneyimi ve gelir de artıyor. Süre ne kadar kısalırsa da kullanıcıların göremeyeceği kadar diplere inmek olasıdır.

Sitede Geçirilen Süre Nedir?

Dijital dünya, çok farklı metrikler ve değişkenlikleri temel alarak bambaşka bir dünya kuruyor. Bu dünyada, “gösterim, hemen çıkma oranı, tıklanma, sitede geçirilen süre” gibi çok farklı terimler kullanılıyor. Her biri birbirinden değerli bu ifadelerin arasında en önemlilerinden biri de kullanıcının sitede geçirdiği süre ile ilgili. Her şeyin hızlandığı ve gittikçe insanların sabrının tükendiği bu dünyada, kullanıcıyı fazla tutabilme, önemli bir başarı. İnsanların bir şeye odaklanma süreleri saniyelerle ölçülürken kullanıcının sitede ne kadar süre geçirdiği de önemli metrikler arasında.

Sitede geçirilen süre arama motoru optimizasyonu açısından eşsiz bir değişkendir. Fakat sürenin uzunluğu site sahipleri için adeta paha biçilmezdir. Çünkü süre ne kadar artarsa site otoritesi, kullanıcı deneyimi ve gelir de artıyor. Süre ne kadar kısalırsa da kullanıcıların göremeyeceği kadar diplere inmek olasıdır.

Sitede Geçirilen Süre Neden Önemlidir?

Özellikle internet üzerinden ticaret yapan ya da müşteri bulan siteler için en önemli faktör süredir. Örneğin bir ayakkabı aramasıyla sitenize ulaşan bir kullanıcıyı başka modellere yönlendirme önemlidir. Bunu başarabilen sitelerin güvenilirliği de geliri de artıyor. Aynı durum reklamlardan gelir elde eden bir blog sitesi için de geçerli. Hazırlanan içerik ne kadar zenginse, fotoğraf ve videolarla ne kadar destekleniyorsa süre artıyor. Bir de kullanıcının ilgisini çeken başka içeriklere yönlendirme yapılıyorsa o zaman sitede geçirilen süre önemli ölçüde artıyor.
Bu durum, arama motorlarının en çok dikkat ettiği konulardan biridir. Çünkü arama motorları da kullanıcılar gibi düşünüyor. Süre ne kadar uzunsa içerik de o denli kalitelidir. Başka bağlantı ya da ürünlerle kullanıcının dikkati çekiliyorsa bu da son derece kıymetlidir. Elbette arama motorları, video siteleri gibi uzun zaman geçirilme zorunluluğu bulunan siteleri ayırt edebiliyor. Yani bir kullanıcının gerçekten içerikle ilgilenip ilgilenmediğini anlayabiliyor. Bunu da değişkenlerinin arasına ekliyor.

Sitede Geçirilen Süre İçin Nelere Dikkat Etmeli?

Bir kullanıcının sitede geçireceği süre tamamen içerikle ve ilgi alanıyla bağlantılıdır. Örneğin bir ayakkabıyı inceleme süresi bellidir. Fakat içerik, kullanıcıya farklı alternatifler ve bilgiler de sunuyorsa o zaman süre artacaktır. Bu da arama motorlarının dikkatinden kaçmayan bir detaydır. Fakat her şey içerikle ilgili de değil. Aynı zamanda sitenin teknik olarak buna hazır olması önemlidir. Teknik olarak şunlara dikkat etmek önemlidir.

  • Sitenin açılış ve yüklenme hızı: Kullanıcı, yükleme esnasında sabırsızdır. Alternatifleri olan şeyleri beklemezler. Bu nedenle kullanıcıya hızla ulaşmalısınız.
  • Erişimi kolaylaştırmak: Bir kullanıcıyı bir içerikle çekmeyi başardıysanız bir ilgi alanı yakalamışsınız demektir. Bu nedenle ilgi alanıyla bağlantılı içeriklere erişimi kolay hale getirmelisiniz. Sitede geçirilen süre artırımı için ilgili bağlantılarla yönlendirmeler yapmalısınız.
  • Basitlik: Tüm bunları yaparken karmaşık yapılardan uzak durun. Tasarımda ve sunumda ne kadar sade olursanız o kadar iyidir. Çünkü karmaşıklık kullanıcı deneyimini olumsuz etkiliyor. Bu nedenle sadelik ve basit kullanımı ilke edinin.

Sitede Geçirilen Süre Nasıl Artırılır?

Artık ticaretin neresinde olursanız olun, internet üzerinde yer almıyorsanız kitlenizi büyütemiyorsunuz. İnternette de durağan şekilde yer almanız size bir şey kazandırmıyor. Bu nedenle web sayfasının yaşayan bir organizma olduğunu asla unutmayın. Bu organizmayı sürekli beslemek, değişimlere uygun hale getirmek zorundasınız. Eğer bunları yapmazsanız sitede geçirilen süre düşecektir. Bu da hem ziyaretçi sayısına hem de cirolara yansıyacaktır. Süreyi artırmak bir sonuç değildir. Bunu sürekli hale getirebilmek önemlidir. Bu da doğru web sayfası işletimiyle mümkündür.

Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını doğru şekilde yürütmek, sürenin artırılması için en önemli faktördür. Bu optimizasyon çalışmaları web sayfalarını hep daha iyiyi yapmaya zorluyor. Bu nedenle doğru çalışma ile kullanıcıyı sitede daha uzun süre tutmak mümkündür.

Öncelikli olarak içerik yönetimine büyük önem vermelisiniz. E-ticaretle uğraşıyorsanız ürününüzü; blog sitesi yönetiyorsanız daha iyi deneyimler sunmak için çalışmalısınız. İçeriklerinizi görsellerle desteklemelisiniz. Görsellerin açıklamalarına mutlaka yer vermelisiniz. Olayı açıklayan kısa videoları içeriğe eklemelisiniz. Kullanıcının ilgisini çekeceğini düşündüğü benzer konulara yönlendirme yapmalısınız.
Sonuç olarak sitede geçirilen süre ne kadar yüksekse başarı da o derece mümkündür. Fakat bunun için SEO çalışmalarını eksiksiz uygulamalısınız. Unutmayın, her şeyin anahtarı kullanıcıya iyi deneyim sunmaktır.

 

Fiyat Teklifi Al

Aşağıdaki formu doldurarak ajansımızdan online fiyat teklifi alabilirsiniz. Sizlere daha net cevap verebilmemiz için lütfen bilgilerinizi eksiksiz giriniz. 

SEO_Teklifi_Popup_Form