SEO

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) hakkında ihtiyacınız olan bilgileri sizin için hazırladığım sitemde bulabilirsiniz. Rehber olarak hazırlamaya çalıştığım Seocu.org’ta SEO haberleri ve bir SEO uzmanı için faydalı tavsiyeleri sürekli güncellemekteyim. Ayrıca Seocu.org içinde dijital pazarlamanın en önemli dalı olan arama motoru optimizasyonu için gerekli olan Google güncellemeleri, SEO ile ilgili güncel haberleri, Site içi SEO için strateji ve ipuçlarını, Site dışı SEO teknikleri, anti SEO teknikleri ile negatif SEO’dan nasıl korunacağınıza kadar bir çok bilgiye ulaşabilirsiniz.  SEO’ya ilgi duyan veya bu konuda uzman olmak isteyen kişiler için güzel ve sürekli gelişen bir kaynaktasınız.

Search Engine Optimization Türkçe çevirisi “Arama Motoru Optimizasyonu” olan S E O, bir web sitesini tüm içeriği ile optimize ederek arama motorlarının organik sonuçlarında belirgin seviyelerde yükselmesini sağlamaktır.

İyi bir seolog, standart Google optimizasyonu teknikleri dışında diğer arama motorlarının (Bing, Yandex, Yahoo) nasıl çalıştığını ve dijital pazarlama tekniklerini çok iyi bilmek zorundadır.

Genelde bir çok site sahibi uzman bir seolog ile çalışma kararı almadan önce kendileri kulaktan duyma şeyler ile ilerlemekte, ancak bunların çoğu fiyaskoyla bitmektedir. Bir web siteniz varsa ve optimizasyon yapmaya vaktiniz yoksa maceraya atılmak yerine konusunda uzman bir SEO Firması veya SEO Ajansı ile çalışmak zamandan ve uzun vadede paradan tasarruf etmenizi sağlayacaktır.

Arama Motoru Optimizasyonu İçin Birkaç Öneri

  • Sektörlerin dinamikleri ayrıdır. Bunu dikkate almadan yapılacak çalışmalarda başarılı olma imkanı düşüktür.
  • Sektörlerin ihtiyaçları farklıdır. Web sitenizin kategorisine çalışma yaptığınız sektöre göre kaliteli içerik hazırlamalısınız. Örnek tıp sektöründe içerikler blog yazıları şeklinde tüketilir. Fakat zayıflama sektöründeyseniz ihtiyacınız olan Youtube ile destekleyeceğiniz video içerikler olmalıdır.
  • Google belki binlerce kez söyledi halen söylemeye devam ediyor, kullanıcı deneyimi dediğimiz bir gerçeklik var. Web sitenizi hazırlarken merkeze kullanıcılarınızı ziyaretçilerinizi almak zorundasınız. Sizin zevkleriniz ya da arama motorları merkezde olmamalıdır. Hedef kitlenizi dikkate alın, onları mutlaka analiz edin, geri bildirimler almaya çalışın ve bunları inceleyin.
  • Sosyal medyada olmak sizin için değil belki ama arama motorları için bir gereklilik. Düzenli yapılan paylaşımlar, alınan yorumlar, etkileşimler vs. Web sitenizin otoritesi için olumlu başlıklardır. Unutmayın ki arama motoru optimizasyonu sadece site içi çalışmaları kapsamaz.