
E-Ticaret SEO Satışlarınızı Arttırın
E-Ticaret SEO
E-Ticaret SEO, genel SEO işlemleri dışında rakipler ve pazar yerleri sebebiyle farklı dinamiklere, planlamalara ihtiyaç duyar. E-Ticaret sitenize yapacağınız yatırımı bizimle geri kazanın.
E-Ticaret SEO Hizmetimizde Öne Çıkanlar
E-ticaret sitelerinde başarılı sonuçlar elde edebilmek adına yapılan SEO çalışmalarına e-ticaret SEO denilmektedir. E-ticaret sektöründeki web sitelerinin günümüz rekabet şartları dikkate alındığında Google arama motoru sonuç sayfasında üst sıralarda yer alması hem çok önemlidir hemde çok zordur. Google’da rakiplerinin gerisinde kalan e-ticaret site sahibi kişiler yaptığı yatırımın karşılığını maalesef satışlarında görememektedir.
E-Ticaret SEO Neleri Kapsar?


Neden E-Ticaret SEO
E-Ticaret SEO Yaptırmalısınız
2021 yılında Türkiye’de e-ticaret sektörünün toplam hacminin 400 milyar TL’lere yaklaştığını dikkate aldığımızda; pazarın ne kadar büyük olduğunu görmekteyiz. Üstelik tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de pazar her geçen gün büyümeye devam etmektedir. Bu pazar büyüklüğü bile tek başına e-ticaret sitelerinin SEO’ya yatırım yapmaları gerektiğini göstermektedir.
Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve bu sektöre sizde yatırım yapıyorsanız bilmelisiniz ki size, uzun vadede en büyük getiriyi SEO (Arama motoru optimizasyonu) sağlayacaktır.

0
+
Yıllık TECRÜBE
1999 yılından günümüze uzanan 23 yıllık sektör ve tecrübe birikimi
0
+
Uzman Ekip
Konusunda uzman kadromuz ve partnerlerimiz ile ihtiyaçlarınıza kalıcı çözüm
0
+
Müşteri
20 yıldan fazladır bizimle çalışmaya devam eden köklü arkadaşlıklar kurduğumuz bir çok müşteri






E-Ticaret SEO ile Cirolarınızı Arttırın
E-Ticaret SEO’da Neler Yapıyoruz?

Yatırımınızın Temelinde SEO Olmalı
SEO (Arama motoru optimizasyonu) sayesinde e-ticaret siteniz organik arama sonuçlarında rakiplerinizden üst sıralarda yer alabilir, müşteri ve satış sayınızda olumlu yönde artışlar olur. Site içi (on-page) ve site dışı (off-page) SEO çalışmaları ile web siteniz Google dostu bir web sitesi haline gelir.

Web Sitesi Teknik Analizi
E-ticaret SEO hizmeti ile web siteniz güncel arama motoru yönergelerine göre detaylı bir şekilde analiz edilir. Bu analizde tüm sayfalarınız, başlık, açıklama, H etiketleri, 404 hataları, tekrarlanan içerikler gibi başlıklar dışında güvenlik, site hızı, Robots.txt, schemalar gibi teknik başlıklara bakılır. 301 veya 410 gibi yönlendirmeler belirlenir.

20+ yıldır bizimle çalışan müşterilerimiz olduğunu biliyor musunuz?

Site İçi ve Dışı Link İnşası
E-ticaret siteleri için hem site içi linkle hemde site dışı linkler ekstra önemli bir unsurdur. Site içi linkler kullanıcıların e-ticaret sitenizde daha rahat bir şekilde sıkılmadan dolaşabilmesini sağlarken, dış linkler hem sitenize daha fazla trafik çekmenize fayda sağlarken Google gözünde size ekstra puan kazandıracaktır.

Site içi link inşası ile ziyaretçileriniz web sitenizde kolay bir şekilde dolaşırken aynı rahatlık Google botlar içinde sağlanmış olur.

Anahtar Kelime Analizi
Tüketicilerin satın alma alışkanlıkları dikkate alındığında satın alma işleminin başlangıç noktası çok büyük oranda halen arama motorlarıdır. Tüketiciler satın almak istedikleri ürünler hakkında fiyat, yorum, genel özellik gibi bilgilerin tümü için arama motorlarına başvurmaktadır.
Bu sebeple e-ticaret sitelerinde tüketicilerin hangi ürünleri hangi arama terimlerini ile aradığının bilinmesi bir zorunluluktur.
E-ticaret SEO hizmetimizde kategorileriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı anahtar kelime analizi yapılarak, en verimli olacak hedef anahtar kelimeler seçilir ve SEO stratejisi bu kelimeler üzerine kurulur.

Notebook Mu? Dizüstü Bilgisayar Mı? Dizüstü Mü? Diz üstü Mü? Yoksa Laptop'mu? Sizce en çok yapılan aranma hangisidir?
Satışlarınızı Arttırmak İstermisiniz?
E-Ticaret Sitenizin Bulunabilirliğini Arttıralım.
Profesyonel E-Ticaret SEO Hizmeti
E-Ticaret SEO Hizmeti
E-Ticaret SEO Sık Sorulan Sorular
E-ticaret SEO Nedir?
E-ticaret sitelerinin Google başta olmak üzere büyük arama motoru sonuç sayfalarında üst sıralarda yer alabilmeleri için gerekli optimizasyon işlemlerine E-Ticaret SEO denir.
SEO (Arama motoru optimizasyonu) Search Engine Optimization kelimelerinin baş harflerinden oluşan, web sitelerinin arama motorları sonuç sayfalarında (reklam alanlarından sonra) üst sırada yer alabilmesini amaçlayan bir disiplindir.
SEO çalışmaları büyük oranda aynı mantık ve kaba taslak aynı işlemlerin yapılması şeklinde ilerlerken, konu e-ticaret sitelerine geldiğinde alınması gereken aksiyonlar değişmektedir. Çünkü e-ticaret sektöründe rekabet, ürün çeşitliliği, pazar yerleri, hedef kitle, kullanılan yazılım, kullanıcı dostu ara yüz ve en önemlisi ciro hedefleri gibi bir çok etken aynı anda devreye girer. Bu sebeple başarılı bir e-ticaret SEO’sunda bu etkenler dikkate alınmalı ve SEO stratejisi buna göre şekillenmelidir.
Bizim için SEO basitçe web sitenizin Googleca Konuşabilir Olmasıdır.
Neden E-Ticaret SEO Yapılmalıdır?
Son zamanlarda tanıştığımız pandemi ve tüketici satın alma alışkanlıklarının değişmesi gibi etkenler birleşince e-ticaret sektöründe inanılmaz bir talep patlaması yaşandığını görmekteyiz. Bu talebin sonucu sadece ülkemiz e-ticaret sektörünün pazar büyüklüğü neredeyse yıllık 400 Milyar TL’ye yaklaşmış durumdadır.
Talep artışı ve pazar yeri büyüklüğü dikkate alındığında ise yeni girişimlerin ve yeni yatırımcıların e-ticaret sektörüne girmesi çok doğal bir durumdur.
Bu kadar talep ve arzın olduğu bir ortamda rekabet ise tamamen kaçınılmaz bir durum haline gelmişti. Rakiplerin önüne geçebilmek içinse e-ticaret sitelerinin SEO ve reklam yatırımı yapmaları kaçınılmaz bir durumdur.
Bir çok e-ticaret sitesi sahibi ilk seçenek olarak Google veya sosyal medya reklamları ile rekabette üstlere çıkmayı denese bile sürekli olan reklam giderleri sonucu uzun vadede daha verimli ve kalıcı olan SEO yatırımını tercih etmektedir.
Neden E-Ticaret SEO Yaptırmalısınız?
- Tüketicilerin alışveriş işlemlerinin başlangıç noktası Google arama motorudur. E-ticaret siteniz Google arama sonuçlarında ne kadar üstte çıkıyorsa bu satış yapma oranınızı yükseltecektir.
- SEO ile elde edilen Google konumları çok aksi bir durum olmadıkça kalıcıdır.
- Uzun vadede en çok getiri sağlayan dijital pazarlama hizmeti SEO’dur.
- E-ticaret SEO rekabette rakiplerinizin önüne geçebilmenize yardımcı olur.
- Google konumlarının iyileşmesi Google Ads reklam maliyetlerinizin (TBM) düşmesi anlamına gelmektedir. Site sahibi olarak reklam bütçenizi kısabilir veya aynı reklam bütçesi ile daha fazla ziyaretçinin web sitenize gelmesi arasında tercih yapabilirsiniz.
- Google organik arama sonuçlarında ne kadar üst sıralarda çıkarsanız tüketicilerin gözündeki güven oranınız o kadar yüksek olur.
- Rakipleriniz SEO yaptırırken rekabette geride kalmamanızı sağlar.
Profesyonel E-Ticaret SEO Hizmeti Kesinlikle Gerekli mi?
Profesyonel e-ticaret SEO hizmeti almalı mısınız? Sorusunun cevabı kesinlikle EVET.
Fakat Profesyonel bir e-ticaret SEO hizmetini kimden almalıyım sorusunun cevabını vermesi gereken kişi site sahibi olarak sizsiniz. Öncelikle elinizde olanları (Kendi gücünüz, sitenizin gücü, ürünlerinizin gücü ve sermaye gücü) belirleyip, SEO’nun uzun vadeli bir yatırım getirisi olduğunu dikkate alıp (En az 6 ay gibi) nasıl bir yol izlemeniz gerektiğine siz karar vermelisiniz.
Profesyonel E-Ticaret SEO Hizmetini Kimden Almalıyım?
Öncelikle e-ticaret siteleri için SEO çalışması kaçınılmaz bir gerekliliktir. Site sahibi olarak SEO yaptırmaya karar vermeniz durumunda karşınıza en iyi ihtimalle aşağıdaki 4 seçenek çıkacaktır.
- Kendi E-Ticaret Sitenizin SEO ‘sunu Kendiniz veya Bir Tanıdığınız ile Yapabilirsiniz
- Kendi Bünyenizde SEO Çalışmalarını Yaptırmak
- E-Ticaret Sitesi İçin SEO Uzmanı ile Çalışmak
- Profesyonel E-Ticaret SEO Hizmeti Veren SEO Ajansı ile Çalışmak
Site sahibi olarak bu 4 seçenek arasında karar verme sürecini belirleyecek bir çok etken olmasına rağmen asıl belirleyici etken öncelikle kendi gücünüz ve SEO’ya yapacağınız yatırım bütçesidir.
Site sahibi olarak öncelikle güçlü ve güçsüz yönlerinizi ortaya çıkarmalısınız. Buradaki sorular güçlü ve güçsüz yönlerinizi ortaya çıkarmanıza yardımcı olacaktır. Sitenizden beklentiniz nedir? Rakipleriniz kimler? Kaç ürününüz var? Sattığınız ürünler sadece size özel mi? Gelecekte ürün sayınız ne kadar artacak? Hedef kitleniz kimler? Hedef bölgeniz neresi? Kendi çevreniz geniş mi? Sosyal medya gücünüzün büyüklüğü ne kadar? SEO konusunda bilginiz ne kadar? Sektör bilginiz ne kadar? Örneğin 10 kalem ürün satıyorsanız ekip kurmanıza gerek yoktur.
E-Ticaret Sitenizin SEO ‘sunu Kendiniz Yapabilirsiniz
En ekonomik çözüm kendi e-ticaret sitenizin SEO ‘sunu kendinizin veya bir tanıdığınızın yapması gibi gözükebilir. Ancak tecrübemize güvenin bu kendinize ve sitenize vereceğiniz en büyük zarar olacaktır.
SEO neredeyse her gün güncellenen, gelişen ve basit olsa bile tekrarlanan işlemlerin bolca olduğu, yanlış kurguların veya hatalı işlemlerin Google cezalarına kadar gidebildiği bir iş dalıdır. SEO hakkında dolaşan bir çok bilginin doğru olmadığını da dikkate alırsak kendi SEO’nuzu yapmayı öğrenmeye ve öğrendiklerinizi uygulamaya ayıracağınız süreyi farklı (Kampanyalar, ürün portföyünü arttırma, olumlu müşteri yorumları alabilme, finans vb. gibi) yollara kaydırmak uzun vadede markanız için çok daha karlı bir yatırım olacaktır.
Kendi Bünyenizde SEO Çalışmalarını Yaptırmak
Büyük e-ticaret siteleri kendi bünyelerinde dijital pazarlama ve SEO ekibi kurarak ticaretlerini sürdürmektedir. Günümüz büyük pazar yerleri binlerce kategori ve milyonlarca ürün satışı olduğundan kendi bünyelerinde yüzlerce SEO uzmanı istihdam etmektedir. E-ticaret sektöründe uzun soluklu çalışmayı düşünen yatırımcılar için belkide olması gereken en doğru çözüm kendi SEO departmanını kurmak olacaktır. Fakat burada ister istemez konu yatırım bütçesine gelmektedir.
Yatırım için ayırdığınız bütçede SEO veya dijital pazarlama ekibi var mı? Diğer yönden onlarca kategori ve yüzlerce ürün olan bir e-ticaret sitesi için tek bir SEO uzmanı yeterli olabilecek mi? Kaç kişilik bir ekip gerekli?
Bundan sonraki en basit soru da çalışan kişi veya kişiler doğru anahtar kelimeleri, doğru hedef kitleleri seçti mi? Denetleyebilecek miyim? Eğer bu soruları cevaplayabiliyorsanız ve ekibinizi kurabilecek bütçeye sahipseniz kesinlikle e-ticaret sitelerinin bu yolu tercih etmesini tavsiye etmekteyiz.
Diğer bir seçenek olarak kendi SEO ekibiniz ile birlikte çalışacak, ekibinize danışmanlık ve denetleme konularında destek verecek bir SEO ajansı ile anlaşmakta iyi bir çözümdür.
E-Ticaret SEO için SEO Uzmanı ile Çalışmak
Bir başka seçeneğiniz de sektörde freelancer olarak iş yapan SEO uzmanları olacaktır. Fakat e-ticaret sitenizin büyüklüğünü göz önüne aldığınızda ortaya şöyle bir handikap çıkmadır. Tek başına bağımsız çalışan freelancer SEO uzmanı onlarca kategori ve ürün olan bir e-ticaret sitesinin SEO çalışmalarını ne kadar zamanda yapabilir? Freelancer çalışan SEO uzmanlarının hizmet verdiği bir kaç müşterisi daha olduğunu da dikkate almalısınız.
Yanlış anlaşılmanın önüne geçebilmek için şunu da belirtmeliyiz ki ülkemizde dünya çapında tanınmış ve SEO otoriteleri tarafından kabul görmüş freelancer SEO uzmanı arkadaşlarımız bulunmaktadır. Burada sorun SEO uzmanı arkadaşlarımızın iş tecrübesi veya bilgisi ile alakalı bir durum değildir. Sorun e-ticaret sitelerinin yapısal olarak kurumsal web sitelerine karşı büyüklüğüdür. Çünkü ortalama e-ticaret siteleri onlarca kategori ve belki yüzlerce üründen oluşmaktadır.
Tabi ki başka bir sorun da site sahibi olarak SEO konusunda yeterli temel bilgiye sahip değilseniz yapılanları denetleme olacaktır.
Profesyonel E-Ticaret SEO Hizmeti Veren SEO Ajansı ile Çalışmak
E-ticaret siteniz için SEO ajansı ile çalışmak görüntüde en ekonomik çözüm yolu olmasa bile aslında en hızlı çözüm yolu olacaktır. Hele ki tecrübelerini ve bilgisini sizin için ortaya koyan, kafanızın uyuştuğu bir ajansa denk gelebilirseniz emin olun ki hem çalışmaktan zevk alırsınız hem de markanızın gelişim sürecinin çok hızlı olduğuna inanamazsınız.
SEO ajansları kendi bünyelerinde gerekli departmanlara ve çalışanlara sahip olduklarından dolayı site sahiplerine en hızlı çözümü sunabilirler. Hız yanında sitelere ve sektöre en uygun stratejiyi belirleyerek bir hareket planı çıkarırlar ve tüm süreç bu plana göre ilerler. SEO ajanslarındaki hiyerarşik yapı sayesinde yapılan işlemler bir üst tarafından iş akışına göre kendiliğinden denetlenir. Düzenli aralıklarla yapılan raporlamalar ve müşteri toplantıları sayesinde site sahipleri yapılan her işlemden düzenli olarak haberdar edilir. Özet olarak E-ticaret SEO ajansları genel olarak hızlıdırlar, işler planlı ilerler, ajans ile yaptığınız anlaşma sayesinde bir kişi değil büyük bir ekip sizin için çalışır, kendi iç denetleme yapıları vardır ve düzenli raporlamalar yaparlar.
Sonuç olarak bir SEO ajansı olarak “Profesyonel E-Ticaret SEO Hizmetini Kimden Almalıyım?” sorusuna elimizden geldiğince açık cevap vermeye çalıştık. Başta da söylediğimiz gibi bu soruda asıl karar verici sizsiniz. En ekonomik ve en verimli çözümü bulmaya yönelmelisiniz.
RGS Yazılım E-Ticaret Paketi Kullanıyorum. Siteme SEO Yapabilir Misiniz?
Eğer sizde RGS Yazılım e-ticaret paketlerinden birini kullanıyorsanız ve e-ticaret SEO hizmetine ihtiyacınız varsa gönül rahatlığıyla bizimle çalışabilirsiniz.
RGS Yazılım 2005 yılından günümüze e-ticaret yazılımları üzerine faaliyetlerini sürdüren ve projeler üreten partner firmamızdır. Ar-ge çalışmalarını İstanbul ve Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Teknokent’te yürüten RGS Yazılım tamamen kendi öz kaynakları, bilgi birikimi ve teknolojisiyle gerçekleştirmektedir.
E-ticaret yazılımlarının SEO altyapısının gelişmesinde danışmanlık veren firmamız ayrıca RGS yazılım çözüm ortağıdır. RGS Yazılım müşterilerinin dijital pazarlama, e-ticaret yönetimi, grafik, ürün fotoğraf çekimi, SEO gibi ihtiyaçlarında destek olmaktadır.
Ticimax E-Ticaret Paketi Kullanıyorum. Siteme SEO Yapabilir Misiniz?
Ticimax bayisi olan firmamız yönetim paneli kullanımı ve işleyişi konusunda uzmanlaşmıştır. Eğer sizde Ticimax e-ticaret paketlerinden birini kullanıyorsanız ve e-ticaret SEO hizmetine ihtiyacınız varsa gönül rahatlığıyla bizimle çalışabilirsiniz.
Ticimax Bilişim Teknolojileri A.Ş., ağırlıklı olarak e-ticaret yazılımları, özel e-ticaret çözümleri ve tasarım hizmetleri vermek üzere kurulmuştur. Ticimax, güçlü altyapısı ve 15 yılı aşkın tecrübesi ve 180+ uzman personeli ile müşterilerinin e-ticaret alanındaki rekabetlerini güçlendirmesine yardım etmektedir.
İdeasoft E-Ticaret Paketi Kullanıyorum. Siteme SEO Yapabilir Misiniz?
Ideasoft bayisi olan firmamız yönetim paneli kullanımı ve işleyişi konusunda uzmanlaşmıştır. Eğer sizde Ideasoft e-ticaret paketlerinden birini kullanıyorsanız ve e-ticaret SEO hizmetine ihtiyacınız varsa gönül rahatlığıyla bizimle çalışabilirsiniz.
IdeaSoft, web ve mobil tabanlı yazılım çözümleri sunmayı ilke edinmiş Türkiye’nin lider e-ticaret altyapı sağlayıcılarından biridir.
Google Algoritması E-Ticaret SEO İçin Nasıl Çalışır?
Google Algoritması E-Ticaret SEO İçin Nasıl Çalışır? Sorusunun cevabına geçmeden önce Google’ı biraz tanımakta fayda olduğunu düşünüyorum. Google, Alphabet firmasına bağlı onlarca şirketten biridir. Google kullanıcı ve aranma sayısı ile arama motoru pazarında dünya lideridir. Dünyanın büyük çoğunluğunda insanlar aramalarını Google üzerinden yapmaktadır. Rakiplerine baktığımız zaman Rusların Yandex’i, Çinlilerin Badiu arama motoru en büyük rakibi gibi gözükmektedir.
Özet olarak Google’ı anlamak için O’nu bir arama motoru değil bir işletme, şirket gibi görmek gereklidir. Öncelikli amacı liderliğini korumak ve daha çok para kazanabilmek. Tüm kişisel bilgileri kendi elimizle Google’a teslim ettiğimiz için para konusunda sıkıntısı olmayacaktır. Fakat liderlik devreye girdiğinde mutlaka ve mutlaka kalitesini korumak zorunda. Kalitesini koruyabilmek için arama yapan kullanıcıları ve aranan web sitelerini anlaması gerekiyor. Zaten dikkat ettiğimizde son yıllarda yapılan Google güncellemeleri anlamlandırma üzerine kurulu. Yapay zekaya geçişteki Hummingbird, RankBrain ve BERT güncellemeleri kullanıcıların sorgularını ve web sitesi içeriklerinin Google yapay zekası tarafından bir insan gibi anlayabilmesi adına yapılmıştır.
Günümüzde geldiğimiz durumda Google yapay zekası web sitelerinin içeriklerini, deyimlerin kastettiği 2. anlamlarına kadar büyük oranda bir insan gibi algılayabiliyor. Kaliteli içeriğin neden çok önemli olduğunu buradan anlayabilirsiniz.
Bizim için önemli olan ise Google’ın kullanıcıların arama terimlerine göre aramayı hangi niyetle yaptığını nasıl anladığı konusudur. Google arama terimleri 4 ana gruba böler.
- Bilgilendirici (Informational Intent)
- Gezinme (Navigational)
- Satın Alma (Transactional Intent)
- Ticari (Commercial)
Bu gruplamayı dikkate aldığımızda e-ticaret sitelerinde SEO yapılırken içeriklerin arama niyetine göre düzenlenmesi gerekir. En basit hali ile;
Blog yazılarını ve ürün detay sayfalarını bilgilendirici kategorisinde hazırlamak ve gereklidir. Bu aşamada kullanıcılar genelde bilgi amacı ile arama yaparlar ve bu tarz aramalardan gelen ziyaretçiler e-ticaret sitelerde satışa dönmez ama marka bilinirliğine katkı sağlar.
Gezinme amacıyla yapılan aramalardan trafik çekebilmek için marka isminize yoğunlaşmak gereklidir. Genelde tek kelimelerden veya marka isimlerinden oluşan arama terimleridir. Örneğin “Seolog” araması buna bir örnektir. Aslında bu tarz aramalar için Google arama niyetini anlayamıyor diyebiliriz.
Satın alma niyeti ile yapılan aramalar genelde tüketicilerin ne almaya karar verdiği kesin aramalardır. Tüketiciler için bu aşamada satın alma işlemini gerçekleştirecekleri siteye karar vermek kalmıştır. Bu tarz aramalardaki tüketiciler büyük olasılıkla odak anahtar kelimelerine indirimli, ucuz, satın al, ekonomik, aynı gün kargo gibi yardımcı kelimeler eklerler.
Ticari arama niyeti ile yapılan aramalar ise satın alma işlemi başlamadan önceki karar sürecinde kullanıcıların yaptığı aramalardır. Bu aşamada kullanıcılar örneğin bir kulaklık almayı düşünüyordur ama hangisini alacağına tam karar verememiştir. Karar verme aşamasında kullanıcılar fiyat, yorum, kalite, teknik özellikler gibi yardımcı kelimeleri kullanırlar.
Google algoritması e-ticaret sitelerini listelerken bu şekilde çalışmaktadır. İçeriklerinizi ve hedeflemelerinizi bu algoritmayı dikkate alarak hazırlamanız sizi rakipleriniz önünde bir kaç puan öne geçirecektir.