
Çok Dilli Yurt Dışı SEO ile Dünyaya Açılın
Uluslararası SEO
Bilinirliğinizi yurt dışına taşımak mı istiyorsunuz? İhracat gelirlerinizi arttırmak mı istiyorsunuz? Globaldeki potansiyel müşteri adaylarına ulaşmak için çok dilli web siteleri için uluslararası SEO en iyi tercihtir.
Yurt Dışı SEO (Uluslararası) SEO Hizmeti
SEOLOG uluslararası SEO, ürünlerini, sunduğu hizmetleri global pazara tanıtmak isteyen işletmeler için tasarlanmış çok dilli yurt dışı SEO hizmetimizdir. Uluslararası SEO, çok dilli SEO, yurt dışı SEO’su gibi farklı isimler ile anılan bu hizmetimiz sayesinde bir çok üretici firma hedef ülkelerinin pazarında kendilerine yer bulmuş ve ihracat gelirlerinde artış sağlamıştır.
SEOLOG olarak uluslararası partnerlerimiz sayesinde hedeflediğiniz ülke veya bölgede kullanılan arama motorunda üst sıralarda yer alabilmeniz için gerekli çalışmaları çok hızlı bir şekilde gerçekleştirebilmekteyiz.
Ülkemizde SEO tamamen Google arama motoruna odaklanmışken, uluslararası SEO hizmetimizde çalışılan ülkenin yerel arama motorları ve rehber siteleride dikkate alınmaktadır. Ayrıca Rusya ve Çevresi için Yandex, Uzakdoğu pazarı için Badiu ve Yahoo arama motorunun önemi artmaktadır.
Uluslararası SEO Neleri Kapsar?



Web Siteniz Google’da Hangi Kelimede Kaçıncı Sırada Çıkıyor Biliyormusunuz?
SEOLOG Google sıra bulucu ile web sitenizin Google’da kaçıncı sırada çıktığını öğrenebilirsiniz. Tamamen ücretsiz olan hizmetimizde anahtar kelime sınırı yoktur.

Neden Uluslararası SEO
Uluslararası SEO Hizmeti
Uluslararası SEO çalışmaları, hedef ülkeye göre farklı alışkanlıkları, hangi arama motorunu kullandıkları, hangi hizmetlerin hangi anahtar kelimeler kullanılarak arandığı gibi kriterlerin göz önüne alınması gerekir.
Örneğin; Bahçe Şemsiyesi İngilizce konuşan ülkeler dikkate alındığında, bir ülkede patio umbrella olurken başka bir ülkede outdoor umbrella olarak aranabilmektedir. Diğer yandan yine ingilizce konuşulduğu halde garnden umbrella olarak adlandıran ülkelerde bulunur.
Diğer yandan uluslararası SEO’da hedeflenen ülkede ki hedef sektöründe iyi bir analiz edilmesi gerekmektedir. Aynı şekilde o ülkede yerel veya global rakiplerinde çok iyi analiz edilmelidir.
Uluslararası SEO’da hedef ülkenin hem dili hemde bölge dinamikleri, mevsimsel durumlar gibi kriterlerinde dikkate alınması gerekmektedir.



Uluslararası Partnerlerimizin Gücü Bizimle
SEOLOG SEO ajansı olarak uluslararası SEO konusunda güç birliği yaptığımız partner firmalar ile kısa sürede ciddi yol alabilmekteyiz. Uluslararası partnerlerimizin kendi bölgelerindeki SEO tecrübelerini bizimle paylaşmaları SEO çalışmalarımıza ciddi katkı sağlamaktadır.
Diğer yandan dünyaca ünlü bir SEO firması olan Semalt’ın dünyadaki 4 Franchise Partnerinden biri olmamız uluslararası SEO konusunda uzmanlığımızın bir göstergesidir.
Hedef ülke veya ülkelerinize göre ihtiyaç duyulan SEO çalışmaları yanında, ihtiyacınıza uygun yeni bir web sitesi, hali hazırda olan web sitenize gerekli çalışmaların yapılması, ihtiyaç duyulan dilde kaliteli SEO uyumlu içeriklerin hazırlanması gibi bir çok konuda bizimle çalışabilirsiniz.

Hedef Ülke ve Hedef Pazar Doğru Mu?
Uluslararası SEO söz konusunda karşımıza ilk çıkan problem hedeflenen ülkeler ve bu ülkelerdeki pazarın dinamikleridir. Özellikle ilk kez bu pazara girmeyi düşünüyorsanız o ülkenin yerel kültürü, kullanıcı alışkanlıkları ve ticaretin işleyiş şekli gibi sorulara mutlaka cevap vermek gerekmektedir.
Tecrübelerimize dayanarak bir örnek vermek gerekirse; Gıda takviyesi sektöründeki bir müşterimiz sadece nüfusu dikkate alarak Hindistan pazarına yönelik SEO hizmeti istemişti. Temelde mantıklı gibi gözüksede yaptığımız araştırmalarda ürünlerde sığır jelatini kullanılması sebebiyle Hindistan pazarında bu ürünlerin satışının beklenenden çok daha düşük olacağını fark ettik.

Hedef Ülkeler veya Hedeflenen Dil
Uluslararası SEO konusunda karşılaştığımız sorulardan bir tanesi de hangi ülke veya ülkeler yada hedef pazarın konuştuğu dildir.
SEOLOG olarak uluslararası SEO konusunda gelen taleplerin çoğunluğu ürünlerimizi Avrupa’ya satmak istiyoruz. Fakat Avrupa Birliği dediğimiz bölge 28 ülke ve 24 ana dilden oluşan bir topluluktur.
Bu sebeplerden uluslararası SEO çalışmalarında hedef ülke veya ülkelerin kesinlikle doğru bir şekilde hedeflenmesi gerekmektedir.
Diğer yandan hedef ülkede konuşulan dilde uluslararası SEO’da mutlaka doğru olarak hedeflenmesi gereken bir başka etkendir. İngilizce bir web sitesi ile Almanya’yı hedeflemek boşa kürek çekmek olacaktır.
Türkiye’de Google.com.tr arama sonuçlarında Türkçe sitelerin çıkması gibi Google.de arama motorunda da öncelik tabi ki Almanca web siteleridir.

Hedef Ülkedeki Yerel ve Global Rakipler
Uluslararası pazarın zorluklarından biride rakiplerdir. Öyle ki yurtiçinde belki bir kaç rakibiniz varken, uluslararası pazarda öncelikle hedef ülkedeki yerel rakipler ardından ise yanında sizin gibi farklı ülkelerden firmalarda bir anda rakibiniz haline gelmektedir. Rakip sayısının artması ki özellikle üreticiler için Alibaba bile tek başına aşılması gereken büyük bir güçtür.
Tüm bu zorluklar başlangıçta gözünü korkutabilir fakat iyi bir pazar ve rakip analizi ile bu engelleri aşmamız mümkündür. Rakiplerinizin izlediği yol, içerikleri, anahtar kelimelerdeki konumları, reklam verip vermedikleri gibi konulara yoğunlaşarak SWOT analizi çıkarılır ve bu uluslararası SEO stratejisinde önemli bir rol oynar.
Uluslararası SEO’da rakip analizinin gerçekten önemli bir unsur olduğunu, sizin gibi başka işletmelerinde uluslararası pazarlarda yer almak için çalıştığını asla göz ardı etmeyin.

Uluslararası SEO Stratejisi
Uluslararası SEO teknik açıdan yurtiçinde yapılan SEO’dan pekte farklı ilerlememektedir. Ekstra dikkat edilmesi gereken teknik konular tabiki bulunur. Fakat SEO stratejisinde önemli olan SEO stratejisi oldukça farklı ilerlemektedir. Yurtdışı kullanıcıları, sektörün dinamikleri ve rekabete girilecek diğer web sitelerinin çok iyi analiz edilmesi bir zorunluluktur. Bu sebeple teknik SEO işlemlerinden önce mutlaka SEO yapılacak ülkenin dinamikleri dikkate alınmalıdır.
Örneğin uzak doğu ülkelerinde 4 rakamının uğursuzluğu ve ölümü çağrıştırdığı gibi yoğun bir inanış vardır. Amerika’da mor renk kıyafetler zenginlik ve şerefin göstergesi olurken, Brezilya’da mor renk kıyafetler bir kişinin ölümünden sonra yas tutan kişiler tarafından giyilmektedir. Bu ve buna benzer örnekler basit gibi gözükse bile aslında uluslararası SEO stratejisinde dikkat edilmesi gereken unsurlardır.
Bu sebeple uluslararası SEO stratejisinde hedef kitleye uygun içerikler sağlamak çok daha önemlidir ve daha verimli sonuçlar alınmasına yardımcı olacaktır. Tabiki içerik yanında çok dilli sitelere uygun teknik SEO çalışmalarını aksatmamak gereklidir.
Markanız SEOLOG ile Sınırların Ötesinde
Tecrübeli Bir Uluslararası SEO Ajansı Arayışınız Varsa Hemen Bizimle İletişime Geçin
Uluslarası SEO Nedir?
Uluslararası SEO, web sitenizin uluslararası pazarlarda organik varlığını arttırmak için yapılan çalışmalardır. Belirli ülkelerdeki kullanıcılara ulaşmanızı sağlayarak içeriğinizi, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi küresel arama sonuçlarına getirmeye yardımcı olur. İşinizi büyütmek ihracat gelirlerinizi arttırmak için mükemmel bir yoldur.
Uluslararası SEO Hakkında Sık Sorulan Sorular
Şirketinizi küresel hale getirmek üzereyseniz, web sitenizi uluslararası SEO ile optimize etmenin zamanı geldi demektir. Ülkemizde yaşanan ihracat patlamasına sizde katılın. Uluslararası SEO hakkında en çok merak edilen ve bilmeniz gereken her şey burada.
Uluslararası SEO Neden Yapılır?
Dünyada yaklaşık 4,5 milyarı aşkın internet kullanıcı vardır. Uluslararası SEO, içeriğinizi, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi küresel arama sonuçlarında bu kullanıcıların karşısına getirmeye yardımcı olur. Bu fırsat işinizi büyütmek için mükemmel bir yoldur.
Her web sitesi para kazanmak amacı ile hazırlanmamıştır. Fakat sitenizin para kazanma potansiyeli varsa, uluslararası SEO bu potansiyeli önemli ölçüde artırabilir.
Uluslararası SEO marka ve işletmelere aşağıdaki faydaları sağlar;
1- Uluslararası SEO’nun maliyeti Google Ads veya PPC’ye oranla daha düşüktür.
2- Doğru kurgulanmış uluslararası SEO çalışmaları ziyaretçi trafiğinde kesin artış sağlar. Buda marka bilinirliğinin artmasına sebep olur.
3- Uluslararası SEO yapılarak Google’da meydana gelecek sıralamanın yüksekliği tüketiciler gözünde marka güveninin artmasına sebep olur.
4- Uluslararası SEO diğer dijital pazarlama çalışmaları ile kıyaslandığında yatırım getirisi açısından çok daha faydalıdır.
5- Yurtdışına yönelik yapılan çalışmalar sizi yurtiçindeki rakiplerinizden ayrıştırarak yurt içinde rakiplerinize karşı üstünlük kazanmanızı sağlar.
6- Uzun vadede kalıcı sonuçlar sağlar ve SEO çalışmaları bitmiş bile olsa sitenizdeki yükseliş devam eder.
7- Halen arama motorlarından gelen trafiğin %70’i organik arama sonuçlarından gelmektedir. Çok büyük reklam bütçeleri ayırarak yapılacak çalışmalarda bile ortalama 100 kişiden 75 i reklamınızı atlayıp organik sonuçlara tıklayacaktır.
Uluslararası SEO Fiyatı
Uluslararası SEO, normal SEO ücretleri ile kıyaslandığında yapılan işlemlerin ölçeğine bağlı olarak evet pahalı diyebiliriz. Diğer yandan hedef ülke sayısının artması uluslararası SEO ücretinin ve kontrolünün artmasına sebep olmaktadır.
Web siteniz için uluslararası SEO fiyatı almak isterseniz bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Uluslararası SEO Nasıl Çalışır?
Google ve diğer arama motoru algoritmaları, arama sonuçlarını kullanıcının dili ve konumuyla eşleştirerek listeleyecek şekilde çalışmaktadır.
Uluslararası SEO’da hedef arama motoru, sitenizi hedef ülkenin arama motoru sonuçlarında belirli bir dilde arayan kullanıcılara uygun içeriğe sahip olduğunu sürece listeler. Google.com.tr adresinde yapılan arama sonuçlarının Türkçe içeriğe sahip web sitelerine öncelik vermesi gibi.
Uluslararası SEO'nun Normal SEO'dan Farkı Nedir?
SEO normalde kendi ülkenizi veya ülkeniz içindeki bir bölgeyi (Yerel SEO) hedefler. Uluslararası SEO ise kendi ülkenizden farklı ülke/ülkeleri veya ülkenizin dilinden farklı bir dili kullanan bölgelerden gelen ziyaretçi trafiğini en üst düzeye çıkarmayı hedeflemektedir.
Uluslararası SEO’da hedef ülkenize göre dil hedeflemeyi, hreflang etiketlerini, belirlenmiş URL yapılarını ve diğer yerelleştirme sinyallerini kullanmak zorunluluktur.
Uluslararası SEO Çalışmaları Ne Kadar Sürer?
Uluslararası SEO çalışmalarının sonuçlarını görmek normal SEO’ya göre oldukça zaman alır. Ortalama bir süre vermek gerekirse 6-9 ay aralığında bir süreye ihtiyaç vardır. Yapılan çalışmanın yoğunluğu, hedef ülke, mevcut sitenizin durumu gibi faktörler uluslararası SEO çalışmalarında süreyi etkileyen başlıkların başında gelmektedir.
Diğer yandan normal SEO çalışmaları doğası gereği çok zaman alan bir iştir, ancak ulusal sınırların ötesine geçen bir şey yapmak için çok daha fazla zaman harcanması gerektiği bilincinde olmakta fayda vardır.
Uluslararası SEO'da Başarılı Olabilmek İçin En Önemli Kriter Nedir?
Uluslararası SEO’da başarılı olmak için bir çok kriter olsada bunlar içinde en önemlisi hedef kitle hakkında iyi ve hassas araştırmaların yapılmasıdır. Güçlü bir uluslararası SEO stratejisi oluşturmanın anahtarı, kitlenizi tanımak ve ihtiyaçlarını tahmin etmektir.
Google Translate ile Çevrilmiş Siteler Uluslararası SEO'da Başarılı Olabilir Mi?
Google Translate gibi dil işleme uygulamaları geçmişe göre başarılı olsa da maalesef yeterli değildir. Uluslararası SEO çalışmalarında içeriklerinizin bir tercüme bürosu tarafından hedef ülkenizin doğal diline yakın bir şekilde tercüme edilmiş olması çok daha faydalı olacaktır.
İyi bir çevirmen, size zaman kazandırma yanında daha hızlı, daha güvenle ilerlemenize yardımcı olmak için Google Translate’den daha faydalı olacaktır. Yukarıda belirttiğimiz gibi dil işleme ve çevirme uygulamaları otomatik çeviriler sırasında bir cümlenin veya paragrafın gerçek anlamı kolayca değiştirebilir. İçeriklerinizi bu şekilde çevirmek isterseniz dikkatli olmakta ve bir kaç çeviri aracı ile çalışmakta fayda olacaktır.
Com.tr Alan Adı Uzantısıyla Uluslararası SEO Yapılabilir Mi?
Alan adı ve SEO bir biri ile ilişkili olan bir durumdur. Her uzantıyı kullanarak tabiki SEO yapılabilir. Fakat uluslararası SEO çalışmalarında mümkünse önceliğiniz hedef ülkenin kendi domain uzantısı ve o ülkenin dili ile hazırlanmış bir web sitesi ile ilerlemek olmalıdır.
Örneğin Almanya için yapılacak bir SEO çalışmasında en verimlisi .de uzantısı ile alan adı ve Almanca hazırlanmış bir web sitesi olacaktır.
siteadiniz.de alan adı / Almanca hazırlanmış web sitesi
siteadiniz.com alan adı / Almanca hazırlanmış web sitesi
siteadiniz.com.tr / Almanca hazırlanmış web sitesi
siteadiniz.com.tr/de/ Almanca hazırlanmış web sitesi
de.siteadiniz.com.tr / Almanca hazırlanmış web sitesi
Türkçe Karakter İçeren Alan Adı Uzantısıyla Uluslararası SEO Yapılabilir Mi?
Türkçe karakter içeren alan adları ile ülkemizde bile SEO yapmak çok sıkıntı bir durumken, Türkçe klavye kullanmayan ve Türkçe konuşmayan farklı bir ülke hedefleyerek uluslararası SEO yapılamaz. Bu şekilde yapılacak çalışmalar boşa gidecektir.
Türkçe karakterli alan adı alabilmek 2005 veya 2006 yıllarında başlayan bir süreçti. Çok detaya girmeden kısaca SEO çalışmalarında Türkçe karakter içeren alan adlarının neden sorun yarattığı konusunu açıklamaya çalışalım.
- Aslında aldığınız şey IDN denilen bir sistemle çevrilmiş bir domaindir. Yani
ekremkarataş.com karşılığı xn--ekremkarata-1gc.com‘dur.
Üstelik IDN büyük harf ve küçük harf uyumludur. Yani ;
ekremkarataş.com ile EKREMKARATAŞ.com karşılığı aynı şeyler değildir.
- mail@ekremkarataş.com gibi Türkçe karakter içeren uzantılı maillerinizin çoğu gitmez.
- İnternetteki bir çok form Türkçe karakter yazıldığında hata vereceğinden ne mail nede alan adınız yüzünden işinizi yapamayacaksınız. Özellikle backlink çalışmalarında bu şekilde bir çok forma giriş yapmak gerekecektir.
Fakat elimde olsun ilerde belki bu sorunların önüne geçilir diyerek şimdiden tescil ettirebilirsiniz.
Uluslararası SEO Çalışmalarında Anahtar Kelime Araştırması İçin Hangi Araçları Kullanabiliriz?
Uluslararası SEO’da hedeflenecek anahtar kelimeleri bulabilmek için Google AdWords Anahtar Kelime Aracı , Google Insights for Search veya Yandex Anahtar Kelime Aracını kullanabilirsiniz. Ayrıca alternatif olarak;
- KeywordSpy ile İngiltere, Amerika, Kadana, Almanya, Brezilya, Fransa, Meksika, İspanya, İtalya, Polonya, Hollanda, Hindistan, Japonya ve ayrıca bir kaç ülke için anahtar kelime araştırması yapabilirsiniz.
- SEMRush ile ABD, İngiltere, Kanada, Rusya, Almanya, Fransa, İspanya, İtalya, Brezilya ve Avustralya için Google Ads TBM dahil anahtar kelime aranma hacmi ve eğilimlerin araştırmasını yapabilirsiniz.
Uluslararası SEO Çalışmalarında Ülkeye Göre Mi Dile Göre Mi Yapılmalıdır?
Bu sorunun cevabı aslında sizin pazar yaklaşımız ile alakalı bir durumdur. Aynı ürünleri veya hizmetleri dünya çapında farklı dil kitlelerine sunuyorsanız, dil tabanlı bir segmentasyon yaklaşımını seçmek daha faydalı olacaktır.
Şirketiniz farklı ulusal pazarlarda farklı ürün veya hizmetler sunuyorsa veya farklı ülkelerde/dillerde farklı marka adları altında faaliyet gösteriyorsa, her ülkeye ayrı ayrı yaklaşmanız gerekecektir. Hepsi kendi uluslararası SEO yaklaşımlarına sahip özel ülke web sitelerine ihtiyacınız olacaktır. Rusya için mutlaka .ru domainine sahip Rusça bir web sitesi ile ilerlemek gibi.