SEOLOG-29-EKIM-LOGO

Hilltop Algoritması

Hilltop Algoritması

Hilltop Algoritması Nedir?
Hilltop Algoritması nedir sorusunun en basit cevabı Google algoritmaları içinde yer alan ve 2003 yılında Google tarafından tanıtılan bir algoritmadır. Bu algoritmanın öncelikli hedefi, sayfa sıralamasında yardımcı olacak otoriter sayfaları bulabilmektir. Pagerank ile birlikte çalışması sebebiyle SEO için önemli bir unsurdur ve 2003 yılından beri önemini devam ettirmektedir.

Hilltop, önce “uzman sayfalar” ı seçerek yetkili web sitesi sayfalarını tanımlar. Uzman sayfalar, birçok başka web sitesine bağlanan belirli konulara özgü sayfalar anlamına gelir. Uzman sayfalar seçildikten sonra Google, sıralanacak en yüksek kaliteli siteleri tanımlamaya devam eder.

Örneğin a sitesinde yayınlanan bir makale, b sitesine yönlendiriyor. Bu planlanan algoritma çerçevesinde a ile b aynı içerikte yer almaktadır. Bunun yanında silsile halinde olan linkler de aynı kategoride yer almaktadır.

Hilltop Algoritması Nasıl Çalışır?
Burada kullanılan varsayım, bir sayfaya işaret eden backlinklerin sayısı ve bu backlinklerin kalitesinin o sayfanın kalitesinin ölçülmesinde iyi bir ölçüsü olduğu şeklindedir. Temel fark, birincil hedefin, ziyaretçileri belirli bir kaynağa yönlendirmeye yardımcı olmak için tasarlanan “uzman” kaynakları seçmesidir.

Kafa karıştırmış gibi olabilir ama işin özü aslında şudur: Başta belirttiğim gibi Hilltop ve PageRank birlikte çalışır. PageRank tüm siteyi uzmanlık olarak puanlarken Hilltop ise siteyi oluşturan sayfaların uzmanlığını belirler ve Google arama motoru sonuç sayfalarında hangi sayfayı daha üstte çıkaracağını da bu puanlara göre belirler.

İşte bu mantıkla ilerleyince kaliteli backlinklerin öneminide anlamış oluyoruz.

Hilltop Algoritması Ne Zaman Çıkmıştır?
Hilltop algoritması KrishnaBharat ve George A. Mihaila ile geliştirilmiştir. 2003 yılında ise bu algoritmayı Google satın almış ve arama kriterleri arasına eklemiştir. Bu algoritma Google algoritmaları içerisinde en önemli algoritmalardan biri olarak görülmektedir.

İç içe linklerin aynı içerik olduğuna dayanan algoritma ile link verilen sitelerin bile önemi ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle link verilen sitelere de dikkat edilmesi gerekmektedir. Her hali ile önem taşıyan algoritma günümüzde en çok kullanılan Google algoritmalarından biridir.

Hilltop Algoritması ve SEO
Bu algoritmanın ilk devreye alındığı dönemlerde SEO uzmanları olarak şunu fark ettik ki PageRank puanları yüksek olan sitelerden alınan backlinler sitenizi oldukça yukarıya taşıyordu. Öyle ki sadece DMOZ üzerinden aldığımız bir backlink ile ilk sıralara yükselen sitelerim bile olmuştu. Günümüz de .edu veya .gov gibi uzantılardan alınacak backlinklerin daha etkili olduğu varsayımı da aslında buradan gelmektedir.

Bu algoritmayı manupule etmenin bu kadar kolay olması sonucunda ise beklenen oldu. Google gerekli güncellemeleri yaparak kurulan bu link ağlarında web sitelerinin bir birleri ile olan bağlarını araştırmaya başladı. Sitelerin ip adresi, sitelerin iletişim bilgileri, alan adlarının whois bilgileri vs gibi bir çok bilgiyi kontrol ederek algoritmasını güçlendirdi. Buna çözüm arayan ve bunlar bize sökermi diyen SEO uzmanlarının yardımına bir süre SEO hosting paketleri yetişmiş olsa da bu teknikler günümüz SEO teknikleri dikkate alındığında hiç bir işe yaramayan teknikler olarak tarihteki yerini aldı.

SEO hosting paketleri kendi içinde bir link ağı kurmak isteyen SEO uzmanlarının kullandığı bir teknikti. Yükseltilmek istenen ana site (A sitesi) dışında 5-10 arası farklı paravan siteler hazırlanıp (B-C-D… sitesi) bu paravan sitelerden ana siteye link çıkışı yapılarak ana sitenin değeri yükseltilmeye çalışıyordu. Her sitenin ip adresi farklı olduğundan Google’ın bunu anlamayacağı tahmin ediliyordu ve bu şekilde düşününce mantıklı bir yaklaşımdı ve bir süre gerçekten işe yaradı. Google bunun önüne geçmek için alan adlarının whois bilgileri gibi farklı şeyleri kontrol edince tabi ki buda patladı.

Günümüzde Hilltop Algoritması ve SEO
Günümüze geldiğimizde bir çok SEO uzmanı için PageRank, Hilltop veya Backlink gibi kavramlar önemini yitirmiş SEO kriterleri arasında olarak gözükmektedir. Asıl önemli olan kullanıcı deneyimidir diyerek yollarına devam ediyorlar. Fakat aslında olan bu kriterler ve algoritmalar önemini yitirmedi aynen kullanıcı deneyiminde olduğu gibi sadece gelişti. Kullanıcı deneyiminin gelişmesinin temel nedeni ise aslında Google’ın gelecek için kendine koyduğu hedefler…

Günümüzde başarılı SEO çalışmaları için kendimize sormamız gereken soru Google kendi geleceği için ne istiyor olmalı. Google gelecekte herkesin kişisel asistanı olmak ve her türlü cihazdan insanlara ulaşmak istiyor. Masa üstü bilgisayar, notebook, mobil cihazlar, televizyonlar, akıllı ev sistemleri ve internete bağlı her türlü cihaz. Eninde sonunda bunu başaracak ve Ali ile Veli’ye hiç bir zaman aynı sonuçları göstermeyecek. Bu sebeple yapılması gereken Gelecek için SEO’dur.

Hilltop Algoritması İçin Yapılması Gerekenler
Bu kadar yazdım peki Hilltop Algoritması için yapılması gerekenler nelerdir? Buna değinmeden olmaz…

1- Uzman Kabul Edilen Web Sitelerini Araştırın
Şöyle ki yükselmek istediğiniz anahtar kelimelerde kimler üst sıralarda çıkıyor öncelikle bunlara bakın ve bu siteler içinden sizi backlink sağlayabilecek siteleri seçerek onlardan backlink almaya çalışın. Mail atın, sosyal medya hesaplarından yazın bir şekilde iletişime geçerek şansınızı deneyin.

2- Mevcut Backlinklerinizi Analiz Edin
Sitenize gelen mevcut backlinklerinizi analiz edin. Burada yapılan en büyük yanlış aslında sadece DA ve PA’sı yüksek uzman otoriter sitelerden gelen backlinkleri kabul edip diğer backlinkleri red etmektir. Burada mantık oldukça basittir; Otoritesi yüksek bir sitenin backlink vermesi kolay değildir. Bu site sizi backlink verecek kadar değerli görüyorsa otoritesi düşük sitelerin size backlink vermesi kadar doğal bir durum yoktur. Siz sürekli bu backlinkleri red ederseniz aslında bu doğal olmayan bir durumdur ve Google gözünde yaptığınız pek hoş karşılanmaz. Backlink alın ve verin bunlar sitenizin link ağının büyümesine fayda sağlayacaktır. Tabi bu konu tamamen organik gelişen linkler için geçerlidir. Spam ve organik olmayan işlemlerden her zaman kaçınmalıyız.

3- Rakiplerinizin Linklerini Kontrol Edin
Kendi sitenizi incelerken rakiplerinizi de incelemek gerekli. Onlar ne yapmış kimlerden link almış veya kimlere link vermiş. Rakiplerinizin link aldığı sitelerden sizde link almaya çalışın.

4- Sosyal Medyanın Gücünden Mutlaka Yararlanın
Aslında işin özü dijital dünyada marka olabilmek… Marka olabilmek için her türlü dijital kanaldan yürümek şarttır. Mutlaka ama mutlaka sosyal medyada kendinize bir yer edinin ve sitenizin sosyal medyada konuşulmasını sağlayın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer Makaleler

İlginizi Çekebilir

SEO Fiyat Teklifi Al

Web sitenizin Google sıralamalarında yükselmeye başlamasını istiyorsanız hemen bizden “SEO Teklifi” alın. Başarılı sonuçlar elde etmek için SEOLOG’un uzmanlığına güvenin.

SEO_Teklifi_Popup_Form