Yeniden Ziyaret Nedir?
Müşteri sadakati, ticaretin var olduğundan bu yana en önemli ticari değerlerden biridir. Zira, hizmetten ya da üründen memnun müşteri, sürekli bir kaynak sağladığı gibi aynı zamanda beraberinde yeni müşteriler de getiriyor. Bu sadakat, arama motorlarının da en önem verdiği değişkenlerden biridir. Yeniden Ziyaret oranı Google için değerlidir. Ücretsiz kullanıma sunduğu araçlardan Analytics, yeni ziyaretçi girişlerini ve yinelenen ziyaretleri ayrı ayrı veriyor. Özellikle bu kullanıcı sadakatinin tıklanmalardaki etkisine dikkat çekiyor. Çünkü kullanıcının sadakati, o hizmetten ya da ürünün kalitesinin memnun olduğunu gösteriyor. Ayrıca sürekli talep görmesi, “kalite değeri” olarak kabul ediliyor.
Yeniden Ziyaret Oranları Neden Önemlidir?
Arama sonuçlarını sıralama konusunda oldukça karmaşık formüller kullanan Google, bir konuda açık yürekli davranıyor. Yeniden ziyaret oranı yüksek olan siteleri ayrı bir kategoride değerlendiriyor. Bunun temel sebeplerinden biri kullanıcı deneyimi. Bu deneyime çok önem veren Google, ziyaretçinin aynı siteyi sürekli talep etmesiyle iyi bir deneyim yaşadığını düşünüyor. Haliyle bu durum sonuç sayfalarındaki sıralamaya da etki ediyor. Özellikle bu bir web sayfasının yaşayan organizmaya dönüşmesi için bir gerekçe daha ortaya koyuyor. Yani web sayfanızı ne kadar güncel ve kaliteli içeriklerle diri tutarsanız, o kadar değer kazanıyorsunuz. Burada içeriğin önemi de bir kez daha ortaya çıkıyor. Çünkü Yeniden Ziyaret alma adına kendini sürekli yenileyen bir yapı oluşturmak gerekiyor.