SEOLOG-29-EKIM-LOGO

Canonical URL (Kanonik URL)

Canonical URL (Kanonik URL)

Canonical URL (Kanonik URL) Hakında Bilinmesi Gerekenler

Canonical URL internet adresinizin başlık bölümünde yer alan bir HTML kodudur. Arama motorları içerisinde tercih ettiğiniz URL’yi belirtir.

Kanonik URL kullanmak internet adreslerine erişim ve hangi URL’nin, index edileceğini bizlere gösterir. Bu uygulama SEO çalışmaları için son derece önemli konulardan bir tanesidir. URL’ler, çok sayıda faktöre bağlı şekilde değişim gösterebilir. Canonical URL ile aynı içeriğe sahip farklı URL’lerin indekslenmesini engeller. İnternet adresinizde kopya içerik probleminden dolayı ortaya çıkabilecek sorun ve cezaların önüne geçersiniz.Tüm linkler Google tarafından indekslenir.

İndeksleme sonrasında sayfalar kopya içerik olarak tanımlanır. Bu tür problemle karşılaşmanız durumunda Google tarafından sıranızı kaybedebilirsiniz. Bu yüzden farklı URL adresleri üzerinden ana linki seçerek Canonical URL olarak işaretlemeniz gerekir.

Canonical Etiket Kullanımı Nasıl Olmalıdır?

Ana link olarak seçmediğiniz diğer linkleri Google’ a bildirmek için, taglerinin aralarına rel = canonical etiketlerini koymalısınız. Böylece sahip olduğunuz içeriklerin aslında aynı olduklarını Google’a bildirebilirsiniz.

Hangi Durumlarda Canonical URL Kullanmalısınız?

  • Benzer içeriklerde farklı linkler içeren internet adresiniz bulunuyorsa,
  • Farklı kategori ve etiketler üzerinden aynı link bağlantıları varsa,
  • http:// ve https:// içerikli URL’ler internet adresinizde bulunuyorsa Seolog olarak Canonical URL kullanmanızı tavsiye ediyoruz.

Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Canonical etiketi kullanırken bir tane etiketkullandığınızdan emin olun.
  • İndekslenmesine izin vermediğiniz internet adreslerinin sitemap içerisinde olmadığından emin olmalısınız.
  • Canonical URL etiketleri ikihead etiketi arasında bulunması gerekir. Çünkü arama botları bu etiketler dışında kalan meta etiketleri görememektedir.
  • Canonical etiketini doğru kullanmalısınız.

Kanonik URL’ler, arama motorlarına detaylı araştırma yapmaları için yardımcı olmaktadır. Bununla beraber içeriklerinizi diğer alan adlandırmalarında bir araya getiriyorsanız Kanonik URL’ler, sıralamanızı yükseltmenize yardımcı olur. İnternet adreslerinde benzer ya da kopya içerikler, arama motorlarında sıralama için mücadele etmek zorunda kalmayacaktır.Kanonikurl sisteminden yararlanarak Google nezdinde kopya içerik problemlerinden de kurtulursunuz.Bu uygulama arama motorları üzerindeki konumunuzu da daha sağlam hale getirir.

İnternet adresinizde Canonical URL kullanmıyorsanız, Google Webmaster Araçlarından url parametlerini eklemeniz gerekir.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer Makaleler

İlginizi Çekebilir

SEO Fiyat Teklifi Al

Web sitenizin Google sıralamalarında yükselmeye başlamasını istiyorsanız hemen bizden “SEO Teklifi” alın. Başarılı sonuçlar elde etmek için SEOLOG’un uzmanlığına güvenin.

SEO_Teklifi_Popup_Form