SEOLOG-29-EKIM-LOGO




No-Follow Bağlantılar Gerçekten Google Sıralama Faktörü mü

İnternette sörf yapmak! İnternetin hayatımıza ilk girdiği zamanlarda çok sık kullandığımız bu deyim internete bağlanan kullanıcıların siteler arasında dolaşması anlamına gelen havalı bir deyimdi.

No-Follow Bağlantılar Gerçekten Google Sıralama Faktörü mü

İnternette sörf yapmak! İnternetin hayatımıza ilk girdiği zamanlarda çok sık kullandığımız bu deyim internete bağlanan kullanıcıların siteler arasında dolaşması anlamına gelen havalı bir deyimdi.

İnternet ilk dönemlerinde web siteleri üzerindeki bağlantıları (linkleri) kullanarak bir siteden başka bir siteye geçiyor, günümüzde hatırlanmayan çoğu kapanmış, (Google öncesi) Altavista, Arabul gibi arama motoru benzeri web sitelerinde arama yaparak internetin sonsuzluğunda kayboluyorduk.

İnternetin temelini ve insanlar tarafından bu kadar çabun benimsenmesini sağlayan aslında kullanım kolaylığı sağlayan bu linklerdi diyebiliriz. Normal bir internet kullanıcısı gözünde link linktir. Linke tıklarsınız ve gitmek istediğiniz siteye gidersiniz.

Fakat konumuzSEOve Google sıralama faktörleri olduğunda linkler tahmin edildiğinden çok daha önemlidir. Site içindeki sayfalara verilen linkler (İç Linkler), kendi sitenizden başka sitelere verdiğiniz linkler (Dış Linkler) ve başka sitelerden sizin sitelerinize gelen linkler (Backlinkler)… Diğer yandan bu linklerin birde arka planı vardır. No-Follow ve Do-Follow …

Site sahipleri veya web tasarımcı arkadaşlar web sitelerinin arka plan kodlarında özellikle dış linklerdeno-followveyaDo-Followetiketi kullanarak arama motoru botlarını yönlendirirler. Bu işlem sitenin ön yüzünde hiçbir değişikliğe sebep olmaz ve hiçbir kullanıcı kaynak kodlara bakmadıkça bu durumu fark etmez bile.

Bu bölümden sonra elimden geldiğince sadeleştirmeye çalışacağım ama teknik konular olabileceğinden kafa karışıklığı yaratabilir. Google’ın ilk algoritmasının temeli PageRank tamamen web sitelerinin başka sitelerden aldığı linkler üzerine kuruluydu.

Bir web sitesi başka web sitelerinden ne kadar çok bağlantı alırsa bu site Google gözünde o kadar değerliydi. Bu durumu fark eden site sahipleri Google’ da yükselebilmek için hedef anahtar kelimelerini kullanarak backlink alma yarışına girmişti.

Bu işlemler için özel yazılımlar, scriptler geliştirilmiş ve ciddi paraların döndüğü bir sektör haline gelmişti. Bu durum sonunda internetin önüne geçilemez bir spam link çöplüğüne dönüşmesine giderken Google bunu durdurmak için harekete geçerek 2005 yılında MSN Search ve Yahoo ile işbirliği yaparak No-Follow özelliğini devreye aldığını duyurdu.

No-Follow öncesinde linkler kaynak kodlarda aşağıdaki şekildeyken;

SEO Makalesiiçin sitemi ziyaret edin.

No-Follow özelliği devreye girdikten sonra;

SEO Makalesiiçin sitemi ziyaret edin, şeklini aldı. Bu şekilde site sahibi Google’a bu linki takip etmemesini, dikkate almamasını söyleyebilecek bir duruma geldi.

Bu özellik sayesinde link satma ve satın alma, gereksiz yere spma linkler oluşturma çalışmaları ciddi şekilde azaldı.

Diğer yandannofollow bağlantıların faydasız hale gelmesi işini doğru şekilde yapmaya çalışan SEO uzmanlarının da daha kaliteli içeriklere yönelmesi, doğru hedef anahtar kelimelerin peşine düşmesini de sağladı.

Yaklaşık 15 yıl boyunca konuyu pek deşmeyen Google, 2020 yılında yaptığı güncelleme ilenofollowetiketini artık bir işaret olarak dikkate alacağını açıkladı. 2020 Google Algoritma Güncellemesinde Google’ın yaptığı resmi duyuruda;

Nofollow bağlantılar tarama ve dizine ekleme amacıyla 1 Mart 2020’den itibaren bir ipucu haline gelecek.”açıklaması yapıldı. Bu daha öncesinde bir komut olarak dikkate alınıyordu ve arama motoru botları nofollow bağlantıları dikkate almıyor, takip etmiyordu.

Sonuç olarak baktığımızdanofollowbağlantılar günümüzde de Google ve diğer büyük arama motorları dikkate alındığında bir sıralama faktörü olmaktan uzak olarak gözükse bile bağlantıyı dikkate alıp almamak Google’ın insiyatifinde olan bir durumdur diyebiliriz.

Fakat bunofollowlinklerin önemsiz olduğu anlamına gelmemeli. Bağlantılar dijital pazarlama çalışmalarında, marka bilinirliği gibi konular dikkate alındığında halen önemli ve faydalıdır.

Bu konuda en güzel örnek sosyal medya sitelerinden alınanİç Backlinklerolarak gösterilebilir.

Neredeyse tüm sosyal medya linklerinofollowolmasına rağmen sadece doğru sosyal medya sitesinden doğru konu ile alacağınızİç Backlinklerile web sitenizin Google’da yükseldiğini görebilirsiniz.

Umarım konuyu anlatabildiğim bir makale olmuştur. Bir sonraki yazımda görüşmek dileğiyle…

www.sektorumdergisi.com/no-follow-baglantilar-gercekten-goole-siralama-faktoru-mu/



Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer Makaleler

İlginizi Çekebilir




SEO Fiyat Teklifi Al

Web sitenizin Google sıralamalarında yükselmeye başlamasını istiyorsanız hemen bizden "SEO Teklifi" alın. Başarılı sonuçlar elde etmek için SEOLOG'un uzmanlığına güvenin.

SEO_Teklifi_Popup_Form