(0212) 212 5736 / (0542) 345 1980

SEO Nedir?

SEO Nedir?
SEO Nedir?

SEO Nedir?

Search Engine Optimization ifadesinin kısaltmasından oluşan SEO, internet üzerinden iş yapan herkesin bilmesi gereken en önemli konulardan biridir. Hangi alanda olursa olsun profesyonel veya amatör kullanıcılar SEO çalışmaları sayesinde geniş kitlelere ulaşırlar. İnternet üzerinden para kazanmak isteyen profesyonel kullanıcılar, bu çalışmalar sayesinde pazarlama faaliyetlerinde daha geniş kitlelere ulaşmada avantaj elde eder. Amatör kullanıcılar da hazırladıkları içerikleri milyonların beğenisine sunabilirler.

“SEO nedir?” sorusu günümüzde hemen her kesimden internet kullanıcısının merak ettiği konulardan biri haline geldi. Nitekim içinde yaşadığımız teknoloji çağında bilgiye ulaşmanın en önemli araçlarından biri internettir. Herhangi bir konu hakkında bilgiye ulaşmak için her gün milyonlarca internet kullanıcısı arama motorları üzerinden çeşitli sorgular gerçekleştiriyor. Bilgiye ulaşmanın yanı sıra alışveriş yapmak ve çeşitli ihtiyaçlarımızı karşılamak için de arama motorlarını kullanıyoruz. SEO çalışmalarının internet üzerinden daha geniş kitlelere ulaşmak için önemli fırsatlar sağlaması, “SEO nedir?” sorusunu günümüzde sıkça sorulan bir soru haline getiriyor.

“SEO nedir?” sorusu günümüzde hemen her sektörde faaliyet gösteren kullanıcılar tarafından merak edilen bir soru haline geldi.

SEO’nun Açılımı Nedir?

SEO sözcüğünün açılımı Search Engine Optimization’dır. Türkçe karşılığı arama motoru optimizasyonudur. Bu tanımda geçen arama motoru ifadesi, aslında genel olarak tüm arama motorlarını kapsar. Bununla birlikte, arama motoru pazarında halihazırda Google’ın tartışmasız bir hakimiyeti var. Bu nedenle arama motoru ifadesi aslında doğrudan doğruya Google’a gönderme yapıyor. Bu bakımdan SEO çalışmaları aslında bir web sayfanın Google’da arama sonuçlarında daha üst sıralarda çıkmasını sağlamaya dönük çalışmalardır.

İnternette her gün milyarlarca içerik yayınlanıyor. Aklınıza gelebilecek her konuda ve tüm dillerde her saniye yüz binlerce içerik paylaşımı gerçekleşiyor. Ne var ki bu içeriklerden çok azı geniş kullanıcı kitlelerine ulaşma imkanı elde ediyor. Çünkü arama motorları bu içerikleri belirli kriterlere göre sıralıyor. Arama sorgularında üst sıralarda çıkan sayfalar yüksek ziyaretçi sayılarına ulaşıyor. Alt sıralarda çıkan sayfalar ise ancak SEO çalışmaları sayesinde üst sıralara çıkabiliyor. Bu çerçevede SEO sözcüğünde geçen optimizasyon kavramı iyileştirme anlamına gelir. Ve SEO’nun aslında temel direğini oluşturur. Arama sorgu sayfalarında alt sıralarda çıkan bir sayfayı optimize etmeden organik trafikte kalıcı bir başarı kazanma şansı yoktur.

SEO kısaltmasında geçen optimization sözcüğü SEO'nun temel direğini oluşturur.

Arama motoru optimizasyonu nedir diye merak eden kullanıcılar, arama motorlarının web sayfaları nasıl ve neye göre sıraladığını bilmek durumundadır. Çünkü tüm SEO çalışmalarında amaç, web sayfanın sorgularda üst sıralarda çıkmasını sağlamaktır. Google web sayfalarını analiz etme ve sıralama kriterlerini iyi bilen SEO uzmanları, web sayfaların indeks değerlerini yükseltmek için birçok yöntemden yararlanır. Bu yöntemlerin bir kısmı amatör web site yöneticilerinin de kullanabileceği yöntemlerdir. Aynı şekilde, amatör içerik üreticilerinin de bu bağlamda birçok yöntemden yararlanması mümkündür. Ancak örneğin online satış alanında hizmet veren siteler SEO ajanslarını tercih eder. Çünkü ajans çalışmaları çok daha başarılı çözümler sunar. Nitekim SEO ajansları tarafından verilen SEO hizmetleri, Google’ın ilgili içeriklere daha kolay ulaşmasını sağlayan çok kapsamlı çalışmalardır. Bu çalışmalar sayesinde içerikler sorgu sayfalarında üst sıralara organik olarak yükselir.

SEO Çalışmaları Niçin Önemlidir?

Arama motorları pazarının lider oyuncusu Google, dijital dünyanın merkezi noktalarından biri konumunda. Nitekim her çeşit bilgi, ürün, hizmet veya multimedya paylaşımına ulaşmanın en önemli yollarından biri Google’dır. Herhangi bir konuda bilgi sahibi olmak istediğimizde Google’ı kullanıyoruz. Veya alışveriş yapmak için Google’ın arama çubuğuna ilgili sözcükleri yazıyoruz. Ne var ki internette her saniye milyonlarca yeni içerik yayınlanıyor. Bunlar arasında Google’ın gözünde en başarılıları, kendi kriterlerini en iyi şekilde karşılayanlardır. Hazırladığınız içerik veya ürün sayfası Google’ın kriterlerini karşılamıyorsa organik aramalarda başarılı olamaz. Dolayısıyla hedef kitleye ulaşmak, ciro ve kârlılığınızı arttırmak için arama motoru optimizasyon çalışmalarından mutlaka yararlanmalısınız.

Günümüzde dijital pazarlama teknikleri geliştikçe internet siteleri en büyük ziyaretçi sayılarına ulaşmayı bir tür büyüme stratejisi olarak görmeye başladı. Dünya çapında milyonlarca kullanıcıya online alışveriş deneyimi sunan alışveriş siteleri bu konuda öncü bir rol oynadı. Nitekim her gün milyonlarca dolarlık paranın el değiştirdiği alışveriş sitelerinin yükselişinde SEO’nun payı büyüktür. Bu sitelerin izinden giden diğer alışveriş siteleri ve kurumsal firmalar, SEO işgücü pazarının oluşmasında önemli bir rol oynadı. Yakın dönemde KOBİ’ler de SEO’ya ciddi kaynaklar ayırmaya başladı. KOBİ’ler artık SEO çalışmalarına, özelikle yerel SEO’ya daha fazla önem veriyor. Dijital dünyanın sunduğu fırsatlar arttıkça KOBİ’ler de bu duruma ayak uydurma ihtiyacı hissediyor.

Dijital dünyanın sunduğu fırsatlardan yararlanmak için SEO'nun önemi çok büyüktür.

Hepimizin gayet iyi bildiği gibi, arama motorları üzerinden sorgu yapan kullanıcılar genellikle ilk sıralardaki linkleri tıklar. Bunun yanı sıra ikinci ve üçüncü sayfadaki linkler de az ya da çok trafik alır. Ne var ki 4. sayfa ve gerisindeki linklerin tıklanma oranı çok çok düşüktür. Dolayısıyla sitenizin organik trafiğini arttırmak, bu sayede ciro ve kârlılık artışı sağlamak istiyorsanız arama motoru optimizasyonlarına mutlaka önem vermelisiniz. Bu alanda en iyi çözümleri ise SEO ajanslarıyla elde edersiniz.

SEO Ajansı Nedir?

Profesyonel olarak SEO hizmeti veren ajanslara SEO ajansı denir. Özellikle internetten satış alanında faaliyet gösteren firmalar, sitelerinde ciro ve kârlılık artışı sağlamak için SEO ajanslarını tercih eder. Nitekim SEO çalışmalarıyla birlikte yürüyen dijital pazarlama çalışmaları sayesinde kurumsal firmalar daha hızlı büyüme ivmesi yakalar. Geleneksel reklam ve pazarlama çalışmalarına oranla SEO çalışmaları çok daha geniş imkanlara sahiptir. Söz gelişi, herhangi bir reklam için billboardları kullanmak istediniz diyelim. Bu durumda belli bir süre ve lokasyon sınırlamasıyla karşılaşırsınız. Fakat aynı konuda iyi bir SEO makalesi yazarsanız durum değişir. Google bu içerikten daha iyisini buluncaya kadar sorgu sayfalarında siteniz üst sıralarda çıkar. Sıra kaybettiğinizi fark etmeniz durumunda tekrar güncelleme yaparak indeks değerinizi yükseltmeniz de mümkün. Ancak tüm bu süreçleri etkin şekilde takip etmek gerekir. Bu bağlamda SEO ajansları işte bunları gerçekleştirir. Kurumsal firmalara ihtiyaç duydukları çözümleri sunarlar. Böylelikle firma ile hedef kitle arasında daha ekonomik ve daha kalıcı bir iletişim imkanı yaratırlar.

SEO'da en etkin çözümleri ve en yüksek başarıları ancak SEO ajansının vereceği hizmetlerle elde edersiniz.

Kurumsal firmaların yanı sıra bireysel kullanıcılar da SEO ajanslarından hizmet alarak daha geniş kitlelere ulaşabilirler. Örneğin Youtube’a koyduğunuz bir videonun arama motorlarında üst sıralarda çıkmasını istediniz diyelim. Bunu sağlamak için Youtube SEO hizmetlerinden yararlanabilirsiniz. Hayatınızı eğer Youtuber olarak geçirmek istiyorsanız, Youtube SEO’nun püf noktalarını mutlaka bilmelisiniz. Daha profesyonel çözümler için ise SEO ajanslarından hizmet alabilirsiniz. İster kurumsal firmalar olsun, isterse bireysel kullanıcılar, SEO alanında hizmet veren ajanslar müşterilerinin talep ve beklentileri doğrultusunda etkin bir SEO stratejisi oluşturur. Web sitenin veya içeriğin eksiklerini tespit eder, çözüm yollarını sunarlar. Müşterinin onayıyla birlikte ilgili konuda optimizasyonu, yani iyileştirmeyi hayata geçirirler. Bu iyileştirme site içi düzenlemelerle olabileceği gibi, site dışı uygulamalarla da olabilir.

SEO Ajansıyla Çalışmak Gerekli Midir?

Arama motoru optimizasyon çalışmalarına ilgi duyan herkes, web sitesinde çeşitli türden iyileştirme çalışmaları yapabilir. Bu tür çalışmalarda faydalı birçok araca ücretsiz olarak ulaşmak da mümkündür. Fakat SEO ajanslarının verdiği hizmetler çok daha profesyonelcedir. Ve bu hizmetlerin sonuçları özel birtakım raporlama teknikleriyle kayıt altına alınır. Böylelikle incelenir ve karşılaştırılır. Amatör SEO’cuların büyük bir bölümü, yaptıkları çalışmaların sonuçlarını değerlendirmede yeterince başarılı olamaz. Çalışmalarını objektif olarak incelemede güçlük çekerler. Nitekim çok emek vererek hazırladığınız bir çalışma sizin gözünüzde çok başarılıdır. Ancak Google’ın kriterlerini karşılamıyorsa indeks almaz. Bu gibi durumlarda ajansların yapacağı yönlendirmeler çok daha doğru ve objektiftir. Üstelik özel raporlama sistemleri sayesinde verimlilik takibinde de daha etkilidirler.

Google'ın yaptığı her algoritma güncellemesi sonucunda SEO'da öncelikler değişiyor. Bu değişimleri çok iyi takip etmek gerekir. Ajanslarla çalışmak bu bağlamda daha avantajlıdır.

Arama motoru optimizasyon çalışmaları bağlamında bugüne kadar pek çok değişim hayata geçti. Google tarafından gerçekleştirilen her algoritma güncellemesi, bu çalışmaları ciddi ölçüde etkiledi. Bundan sonra da etkilemeye devam edecektir. Amatör SEO’cuların bu güncellemeler karşısında doğru ve etkin stratejiler geliştirme imkanları çok düşüktür. Her şeyden önce, doğru bilgi kaynaklarına ulaşmada güçlük çekerler. Doğru araçları kullanıp analiz yapmada da yeterince başarı gösteremezler. Kullandıkları ücretsiz araçların sunduğu imkanlar kısıtlıdır. Oysa SEO ajansları, doğru bilgi kanallarını takip eder ve tüm gelişmeleri doğru analiz eder. Gerçekleşen her güncellemenin ardından ortaya çıkan fırsatları avantaja dönüştürmek için strateji geliştirirler. İnternet üzerinden ister profesyonel anlamda, isterseniz amatörce herhangi bir yayın yapıyorsanız, SEO ajansıyla çalışarak hedeflerinize daha emin adımlarla ulaşırsınız. Ajanslarla çalışmak amatörler için gerekli olmasa da çok faydalıdır ve geri dönüşü yüksek bir iştir.

SEO Hizmetlerinin Maliyeti Nedir?

Web sitenizin optimizasyonu için almak istediğiniz hizmetlerin niteliğine göre maliyetler değişir. Sitenizin teknik altyapısı, içeriklerin kalitesi, anahtar sözcük seçimi ve diğer birçok kalemde optimizasyon maliyetleri farklılaşır. Bu konularda en güncel bilgileri ancak ajansla iletişime geçerek öğrenebilirsiniz. Siteniz üzerinden gerçekleşecek SEO analizi, oluşacak maliyetin belirlenmesi için ilk adımdır. Dilerseniz sadece danışmanlık hizmeti alabilirsiniz. Bu bağlamda “SEO danışmanlığı nedir?” sorusu da internet kullanıcılarının merak ettiği bir sorudur. Kısaca ifade edecek olursak SEO danışmanlığı, web sitelerin performansını, görünürlüğünü ve sıralamalarını iyileştirmek için verilen bir danışmanlık hizmetidir. Bu bağlamda dilerseniz SEO eğitimlerine de katılabilirsiniz. Ya da sitenizin tüm optimizasyon işlerini ajansa devredebilirsiniz. Böylelikle sadece esas uzmanlık alanınıza odaklanabilirsiniz. Tüm bu seçeneklerde SEO hizmetlerinin maliyetleri değişecektir.

SEO Çalışmalarının Kapsamı Nedir?

Kısaca ifade edecek olursak SEO çalışmaları, web sitelerini tüm yönleriyle arama motorlarının sıralama kriterlerine uygun hale getirmeye dönük çalışmalardır. SEO çalışması nedir ve nasıl yapılır diye merak edenler her şeyden önce şuna dikkat etmelidir. Google’ın arama sonuç sayfalarındaki, yani SERP’lerdeki (Search Engine Results Page) sıralama kriterleri, bu çalışmaların esas belirleyicisidir. Üstelik bu kriterler sayıca çok fazladır ve Google tarafından yapılan algoritma güncellemeleriyle bugüne kadar sayısız defa değişmiştir. Google’ın özellikle 2010’lardan itibaren yaptığı hemen tüm çekirdek algoritma güncellemeleri SEO’da önemli sonuçları beraberinde getirmiştir. Nitekim sıralama kriterleri arasında önem ve öncelik durumu değiştikçe iyileştirme çalışmalarının ekseni de değişiyor. Bununla birlikte, Google’ın henüz faaliyete başladığı ilk yıllardan itibaren önem verdiği temel birtakım kriterler de mevcut. Bunlardan biri örneğin webspamla mücadeledir. Dolayısıyla webspama başvuran siteler Google’ın gözünde optimizasyona ihtiyaç duyan sitelerdir.

İyileştirme çalışmalarının merkezinde site içi iyileştirmeler vardır. Hazırladığınız içerik eğer Google'ın kriterlerini karşılamıyorsa, site dışı yöntemlerle SERP'lerde kalıcı bir başarı elde edemezsiniz.

SEO’da en temelde iki çalışma alanı vardır. Bunlardan biri site içi SEO’dur. Bu bağlamda internet kullanıcıları “Site içi SEO nedir?” sorusunun cevabını öğrenmek ister. On-page SEO olarak da bilinen site içi SEO’da web sitesinin tasarımından teknik özelliklerine, içeriklerin kalitesinden Google’ın sıralama kriterlerine uygun olup olmadığına kadar birçok unsur değerlendirilir. Off-page SEO olarak da bilinen site dışı SEO’da ise web sitesine farklı kaynaklardan gelen linklerin, yani backlinklerin sayısının organik yöntemlerle artması sağlanır. Bu noktada sosyal medya kanalları, haber siteleri, bloglar vb. kanallar devreye girer. İster on-page tarafında olsun, isterse off-page tarafında gerçekleşecek tüm iyileştirmeler, Google’ın özel arama, tarama ve sınıflandırma programları olan botlar tarafından dikkate alınır. Zamanla içerikleriniz SERP’lerde üst sıralarda indeks almaya başlar.

Site İçi SEO Çalışmalarının Kapsamı Nedir?

Arama motoru optimizasyon çalışmaları içinde site içi iyileştirmelerin temel amacı, web sayfanın içeriğinin kaliteli ve faydalı olduğunu arama motoruna göstermektir. İçeriği kullanıcı dostu haline getirmek için farklı birçok unsurdan yararlanmak mümkündür. Örneğin sayfa başlığı, odak anahtar sözcükler, başlık etiketleri bunlar içinde en önemlileridir. Bunlar kadar önemli konulardan bir diğeri de domain seçimidir. SEO öğrenmek isteyenler bu konuya pek dikkat etmese de sitenin alan adının seçimi bile organik trafiği etkiler. İyi bir alan adına sahip siteler, site içi optimizasyonda daha başarılı sonuçlar elde eder. Nitekim anahtar sözcük ile domain ilişkisi, Google algoritmalarının öteden beri önem verdiği konulardan biridir. Kısa ve hedef kitleye en uygun domain adı kullanan ve iyi içerikler üreten siteler SERP’lerde daha avantajlıdır.

Site içi optimizasyonlarda link yapısı bir diğer önemli unsurdur. SEO için yapılması gerekenler arasında on-page tarafında basit link yapısı oluşturmak önemlidir. Gereğinden fazla uzun linkler, arama motoru algoritmaları tarafından spam şeklinde algılanma riski taşır. Ayrıca linkte sözcükleri bitişik yazmak yerine tireyle yazmak, eşleştirmelerin daha kolay oluşmasına yardımcı olur. On-page tarafında böyle daha birçok konudan bahsetmek mümkün. Fakat burada esas önemli nokta şudur. Google arama motoru algoritmaları her zaman büyük ve popüler sitelere öncelik vermez. Hazırladığınız içerik eğer Google’ın kriterlerine uygun ve kaliteliyse, popüler sitelerden daha yüksek indeks alabilir. Aslına bakarsanız, arama motoru optimizasyonlarının güzel tarafı da budur. Çünkü internet reklamlarında bütçesi yüksek olan siteler doğal olarak avantaj sahibidir. Böylelikle düşük bütçeli rakiplerin kolaylıkla önüne geçerler. Oysa on-page tarafında şartlar eşittir. Arama motoru optimizasyon çalışmaları hakkında yeterli deneyime sahip bir içerik üreticisinin, organik aramalarda büyük sitelerden daha yüksek indeks değerleri alması mümkündür.

On-page tarafında iyileştirmeleri sıkı tutarsanız büyük sitelerle rekabette avantaj elde edersiniz.

 

Site Dışı SEO Çalışmalarının Kapsamı Nedir?

Arama motoru optimizasyon çalışmaları kapsamında merak edilen sorulardan biri de “Off-page SEO nedir?” sorusudur. Site dışı optimizasyon kısaca, bir web sitesinin başka sitelerden gelen linkler aracılığıyla beslenmesi demektir. Bu linklere backlink denir. Off-page tarafında başka sitelerden gelen her link, kaliteli olduğu sürece arama motoru nezdinde bir referans değerine sahiptir. Örneğin haber siteleri bu bağlamda iyi bir backlink kaynağıdır. Ayrıca sosyal medya çalışmaları, farklı sitelerin sizin sitenize yönelik tavsiye ve yorumları da off-page tarafında önem arz eder. SEO kriterlerine uygun içerikler, kullanıcı dostu içeriklerdir. Okunması kolay bu içerikler yeterince görsel içerir, alt başlıklar sayesinde bilgiyi başarılı şekilde sınıflandırır. Ancak bu içeriklerin kalitesinin başka siteler tarafından onaylanması da arama motoru algoritmalarının yapacağı sıralamaları etkiler. Kaliteli bir içerik kaliteli backlinklerle beslendikçe organik aramalarda üst sıralara yükselir. Fakat kalitesiz bir içeriği sadece backlinkler yoluyla SERP’lerde yükseltmek mümkün değildir.

Lokal SEO nedir?

SEO’yla ilgili en merak edilen konulardan biri de lokal SEO’nun ne olduğudur. Yerel SEO olarak da bilinen bu çalışmalar, belirli bir bölgedeki kullanıcı kitlesine ulaşmayı hedefleyen çalışmalardır. Bu yönüyle özel bir strateji gerektirir. Nitekim bu çalışmalar bölgesel anahtar sözcük seçimiyle başlar. Küçük ve orta ölçekli işletmelerin hedef kitleye çok daha kolay ulaşmasını sağlar. Bölgesel anahtar sözcükler bir taraftan firmanın hizmet sahasını kapsar. Bir taraftan da hizmet alanını en doğru şekilde ifade eder. Bu çalışmalarda daha başarılı sonuçlar almak için haritalar, sosyal medya uygulamaları ve diğer birtakım SEO araçları büyük fayda sağlar. Lokal SEO nedir diye merak eden kullanıcılar örnek lokal SEO çalışmalarında kazanılan başarıları gördüklerinde yerel SEO’nun önemini daha iyi anlar.

Lokal SEO'da başarılı olmak için bölgesel anahtar sözcük seçimini iyi yapmak gerekir.

 

SEO Analizi Nedir?

Bir web sitesinin SEO’da başarısını değerlendirmek için yapılan analiz çalışmasına SEO analizi denir. Sitenin tüm teknik altyapısını, link düzenini ve diğer metrik değerlerini inceleyen bu çalışmalar SEO’da kritik bir öneme sahiptir. Çünkü sitenin SERP’lerde yükselmesi için neler yapılması gerektiğini gösterir. Analiz için kullanılan özel araçlar, ilgili kısımlarda tüm kod yapısını inceler. Organik trafiğinin artmasını isteyen siteler bu analizlerden ciddi ölçüde yararlanırlar. SEO kriterlerine göre sitenizde yapacağınız her değişiklik, geliştirme ve düzenleme optimizasyon kavramının içinde yer alır. Optimizasyon programını oluşturmak için ise öncelikle SEO analizi yapmak gerekir. Bununla birlikte SEO analizleri daha çok site içi SEO çalışmaları hakkında fikir verir. Site dışı çalışmalar için ise başka araçlardan da yararlanmak gerekir.

SEO Analizi Niçin Önemlidir?

Günümüzde dijital dünyanın sunduğu fırsatlar her geçen gün artarken SEO analizleri de giderek daha önemli hale geliyor. SEO analizi yapma özellikle e-ticaret sitelerinin belirli periyotlarla gerçekleştirmesi gereken rutin işlerden biri haline geldi. Nitekim Google’ın yaptığı her çekirdek algoritma güncellemesinin ardından e-ticaret sitelerinin trafikleri ve dolayısıyla ciroları az ya da çok etkilenmekte. E-ticaret alanında faaliyet gösteren firmalar bu tür analizlerle organik trafiklerindeki değişimlerin nedenlerini daha doğru şekilde yorumlama imkanı kazanır. Dürtüsel hareket etmekten uzak dururlar. Yanlış kararlar almazlar, gereksiz detaylarla uğraşmazlar. SERP’lerdeki değişimlerin birçok nedeninin olması mümkündür. Sitenin teknik özelliklerinden içerik sayfalarının kod yapısına kadar birçok unsur SERP’lerdeki sıralamaları etkiler. Aslına bakarsanız, sitenizin artan ziyaretçi sayısı cirosunu doğrudan etkilemez. Fakat cironuzu arttırmanın en önemli yollarından biri şüphesiz ki ziyaretçi sayınızı arttırmaktır. Bunun için bu analizleri rutin işlerinizden biri haline getirmenizde yarar var.

 

Düzenli SEO analizleri sayesinde olası kayıpları erkenden önler, cironuzu arttırma imkanı kazanırsınız.

 

SEO Çalışması Hangi Alanlarda Uygulanır?

Günümüzde pek çok firma internet üzerinden ürün veya hizmet satışı gerçekleştirmekte. Bu firmalar SEO hizmetlerinden en fazla yararlanan kesimin başında geliyor. Bu bağlamda “SEO hizmetleri nedir?” sorusu da merak konusudur. Bu hizmetlerin kapsamı oldukça geniştir. Sitenin hizmet verdiği sektör, hedef kitlesi, teknik imkanları ve diğer kriterlere bağlı olarak SEO hizmetlerinin kapsamı epeyce geniştir. Örneğin ürün ve marka sayfalarını iyileştirmek bunlardan biridir. Kategori sayfalarına uygun ve etkili açıklamalar yazmak bir diğeridir. Arama motoru optimizasyon çalışmalarına katılan siteler, daha çok kendi siteleri için hizmet talep eder. Yani on-page tarafına yoğunlaşırlar. Ancak bununla birlikte web sitelerine backlink desteği sağlayan blog ve diğer kanallar için de SEO hizmetleri ilgi görür. Bu bağlamda blog ve benzeri SEO makaleleri yazmak sitelere kaliteli backlink desteği sağlar. Haber siteleri ve diğer sitelerden backlink almak da bu çalışmalar kapsamında faydalıdır.

Diğer taraftan, SEO çalışmaları internet üzerinden daha geniş kitlelere ulaşmak isteyen bireysel kullanıcılar için de çok faydalıdır. Hobi amaçlı kurduğunuz bir internet sitesi veya blog, sizi milyonlarca kullanıcıya ulaştırabilir. İçerik optimizasyonu, başarılı bir SEO çalışmasının olmazsa olmazıdır. Herhangi bir ürün veya hizmet satışınız olmasa bile hazırladığınız içeriği geniş kitlelere ulaştırmak için SEO hizmetlerinden yararlanabilirsiniz. Optimize ederek ziyaretçi dostu haline getireceğiniz tüm içerikler sizi hedef kitlenize daha kolay ulaştırır. Dilerseniz temel SEO eğitimi alarak işe başlayabilirsiniz. SEO uzmanı olmasanız bile bu eğitim sayesinde çok daha başarılı sonuçlar elde edersiniz.

SEO ajansıyla çalışmak kaliteli backlink desteği konusunda mükemmel çözümler sunar.

 

Teknik SEO Nedir?

Web sitesinin teknik özelliklerini inceleyerek gerekli optimizasyonları gerçekleştiren çalışmalara teknik SEO denir. Web sitelerin altyapısında birçok teknik özellik aktif durumdadır. Örneğin sitenin sayfa yükleme hızı bunlar içinde en önemlilerinden biridir. Ayrıca görsellerin boyutu ve yükleme süresi site hızını doğrudan etkiler. Teknik bakımdan zayıf web siteler Google’ın gözünde iyi bir kullanıcı deneyimi sunmaz. Bu da sitenin SERP’lerde dezavantajlı hale gelmesine yol açar. Dolayısıyla arama motoru optimizasyon çalışmalarında on-page tarafında sadece içerik optimizasyonu yeterli değildir. Sitenin teknik altyapısını da gözden geçirmede yarar vardır. Bu bakımdan teknik SEO, site içi SEO çalışmalarıyla yakından ilgilidir.

Teknik optimizasyonda ortaya çıkacak her başarı, içeriklerin daha yüksek indeks değerleri kazanmasını sağlar. Teknik açıdan güçlü web siteler, kullanıcılarına iyi bir ziyaret deneyimi sunar. Nitekim bu sitelerde sayfa yükleme hızı yüksek, görsellere erişim kolaydır. Kullanıcılar böylelikle diledikleri sayfaya kolayca ulaşırlar. Google arama motoru algoritmaları bu siteleri daha kolay tarar. Aynı zamanda da organik olarak üst sıralara taşır. Teknik SEO’da en önemli araçlar ise Google Search Console ve Google PageSpeed Insights’tır. Ayrıca DeepCrawl, OnCrawl ve Gtmetrix araçlarını kullanarak sitenizin teknik SEO’ya ihtiyaç duyup duymadığını anlayabilirsiniz. Sitenizin linkiyle yapacağınız sorguların ardından çıkan sonuçlar, teknik SEO’da hangi konulara yer vermeniz gerektiğini gösterecektir.

Teknik SEO'da başarılı olmak için uzman desteğinden yararlanabilirsiniz. Teknik optimizasyon çalışmaları amatörlerin altından kalkabileceği işler değildir.

 

Başarılı Bir SEO Çalışması Web Sitesine Neler Kazandırır?

Eğer gerçekten de başarılı bir optimizasyon çalışması yaparsanız web siteniz ve siz bu durumdan birçok bakımdan kazançlı çıkarsınız. Her şeyden önce, bu çalışma sayesinde arama motoru algoritmaları web sitenizi daha kolay bulur. Ardından SERP’lerde daha üst sıralarda indeksler. Sitenize gelen ziyaretçiler ihtiyaç duydukları bilgilere daha kolay ulaşır. Web siteniz kullanıcılara her bakımdan daha kolay ve başarılı bir kullanıcı deneyimi sunar. Böylelikle sitenizin dijital dünyadaki tanınırlığı artar. Söz konusu olan kurumsal bir şirketse, şirketinizin marka değeri yükselir. Hangi arama sonucunda çıkmayı hedeflemişseniz bu sözcüklerde gerçekleşen aramalarda daha geniş kitlelere ulaşırsınız. Seçtiğiniz anahtar sözcüklerde kaçıncı sırada olduğunuz, hedef kitleye ulaşma şansınızı doğrudan etkiler. Başarılı bir optimizasyon çalışmasında hedef kitle, doğru şekilde netleşmesi gereken bir konudur. Üstelik yerel SEO’da anahtar sözcük seçimi çok daha önemlidir. Çünkü seçimi yanlış yaparsanız büyük sitelerle gereksiz bir rekabete girmek durumunda kalırsınız.

Bu çalışmalar kapsamında indeks almayan sayfaların tespiti de önemli bir konudur. Nitekim bu tespit, sitenizin rekabet gücü hakkında önemli ipuçları sağlar. Hangi sayfaların niçin indeks almadığını doğru analiz ederseniz optimizasyonda daha başarılı olursunuz. Seçtiğiniz sözcükler rekabetin yoğun olduğu bir aramaya ilişkinse indeks alması zorlaşır. Ancak hiç trafik almayan sözcüklerde de içerik oluşturmamalısınız. İçerik planlaması yaparken hedef kitlenizi doğru belirlerseniz anahtar sözcük seçiminizi de doğru yaparsınız. Çünkü anahtar sözcükler sizi hedef kitleye ulaştıracak en önemli aracınızdır. Seçeceğiniz anahtar sözcükler hedef kitlenin yanı sıra sektörünüze de uygun olmalı. Bu sayede gelen trafiği ticari fırsata dönüştürmede zorluk çekmezsiniz. Sitenizin organik trafiğinin artması, diğer pazarlama faaliyetlerinin de başarı şansını arttırır. Sitenizle ilgili yaptığınız tüm pazarlama çalışmalarında verimlilik artışı sağlar. İnternet kullanıcıları web sitenizi SERP’lerde üst sıralarda gördükçe sitenize ve markanıza daha yüksek bir güven duyar. Site ve marka güvenilirliğini arttıran SEO’nun günümüzde şirketlerin büyümesine etkisi gerçekten de yüksektir.

SEO'da elde edilecek her kazanım, arama motorlarının web sitesini daha iyi değerlendirmesini sağlar.

 

SEO’da Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Her işte olduğu gibi SEO’da da bazı konulara özellikle dikkat etmek gerekir. Bunların neler olduğunu bilir ve gereğini yaparsanız siteniz Google nezdinde başarılı bir site olur. Arama motoru optimizasyon çalışmaları kapsamında esas oyun kurucunun Google olduğunu hiçbir zaman unutmamalısınız. Nitekim 2000’lerin başlarında arama motoru pazarında büyük bir rekabet vardı. Bu rekabet sürecinde Google, yaptığı algoritma güncellemeleri sayesinde hizmet kalitesini sürekli arttırdı. Böylelikle pazar hakimiyeti kazandı. 2010’lara geldiğimizde Google, arama motoru pazarının tartışmasız lider oyuncusu olmayı başarmıştı. Dolayısıyla SEO çalışmaları artık Google SEO çalışmaları ile özdeş hale geldi. Google’ın arama motoru pazarında kazandığı üstünlük, web sayfaların içeriklerini kendi belirlediği kriterlere göre düzenlemelerini sağlama konusunda ona önemli bir üstünlük kazandırdı. SEO çalışması yapmak isteyen herkes öncelikle Google’ın pazar gücünün farkında olmalı. Ve Google’ın belirlediği kriterlere uygun şekilde hareket etmeli.

SEO’da nelere dikkat etmek gerektiğini merak eden herkes, Google’daki arama sonuçlarında web sayfaların yükselmesini sağlayan unsurların neler olduğunu öğrenmek ister. Bu unsurları gözeten kişi ve firmalar, organik aramalarda önemli bir avantaj elde eder. Bunlar içinde en önemlilerinden birkaçını aşağıda sizlerle kısaca paylaşacağız. Bu gibi konularda profesyonel hizmetlerden yararlanmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

SEO'da elde edeceğiniz başarılar sadece sizi etkilemez. Rakiplerinizin rekabet gücünü zayıflatır ve bazı sektörel değişimlere yol açar.

Anahtar Sözcük Seçimini Doğru Yapın

Her şeyden önce anahtar sözcük seçimini doğru yapmak, görünürlük hedeflerine ulaşmanın olmazsa olmazıdır. Çünkü diğer tüm optimizasyon çalışmaları odak anahtar sözcükle ilgili yaptığınız çalışmanın üzerinde şekillenecektir. İnternette her an milyonlarca içerik yayınlanırken bunlardan çok azı yüksek trafikler çekmeyi başarıyor. Bu grupta yer alan içeriklerin ortak özelliği, hedef kitleye en uygun anahtar sözcüklere göre yapılandırılmış olmalarıdır. Bu sayede kullanıcıların beklentilerine uygun içerikler sunuyorlar ve yüksek trafik alıyorlar. Anahtar sözcük seçimi sırasında kullanacağınız araçlar ve geliştireceğiniz stratejiler, web sitenizin başarısını doğrudan etkileme gücüne sahiptir. Anahtar sözcüğü doğru seçmezseniz hazırladığınız içerikler ya çok küçük bir kitleye ulaşır, ya da hiç trafik almaz.

Kullanıcı Dostu İçerikler Hazırlayın

Hazırlayacağınız içeriği hiçbir zaman botlar için hazırlamamalısınız. İçeriğiniz konu ve tema yönünden orijinal olursa botlar tarafından kolaylıkla algılanacaktır. SERP’lerde de avantaj elde etmek için on-page çalışmalarını ihmal etmeyin. İçeriğinizin başlıkları, link yapısı, görselleri Google’ın arama algoritmaları tarafından kolay bulunmayı sağlamalı. İçerik optimizasyonunda temel amaç, kullanıcının talebini en hızlı ve kolay şekilde karşılamasını sağlamaktır. İyi hazırlanmış kullanıcı dostu bir içerik, SERP’lerde size avantaj kazandırır. Rakipleriniz ne kadar güçlü olursa olsun, içeriğiniz kaliteliyse avantaj sizdedir. Kaliteli içeriklerle organik trafiğiniz kalıcı olarak artar, böylelikle reklam giderleriniz düşer. İçeriğiniz kaliteli değil ise sadece teknik optimizasyon veya site dışı SEO’yla sitenizin organik trafiği artmaz.

İçerik optimizasyonu, tamamlanması hiçbir zaman mümkün olmayan bir iştir. Yaptığınız iyileştirmenin daha iyisini yapma imkanınız her daim mevcuttur.

 

Rakip Analizlerine Önem Verin

Başarılı optimizasyonların ortak özelliklerinden biri de rakip analizlerine önem vermektir. Sektörel rekabetlerde avantaj elde etmenin yolu rakipleri iyi tanımaktan geçer. Rakibinizin hangi aramalara öncelik verdiğini bilirseniz daha iyi çalışmalar yaparak öne geçme fırsatı yakalarsınız. Sitenizin indeks değerlerini yükseltmek, sadece daha yüksek ziyaretçi sayısına ulaşmak anlamına gelmez. Aynı zamanda da rakibinizin trafiğini çekmenizi sağlar. Böylelikle hedef kitleye daha kolay ve daha güçlü şekilde ulaşırsınız. Bir online alışveriş sitesinin ilgili aramalarda en yüksek ziyaretçi sayısına ulaşması sadece kendisi için önemli değildir. Aynı zamanda da rakiplerinin trafiğini ve cirosunu etkiler. Kullanıcıların ihtiyaçlarını en doğru ve kolay şekilde karşılayan siteler rakiplerine karşı avantaj elde eder. Ürün açıklamaları ve görselleri yetersiz, ürünleri filtreleme ve karşılaştırma özellikleri zayıf siteler sadece alt sıralara düşmez. Rekabet avantajı kaybederek ekonomik açıdan da zor bir duruma düşer.

Mobil Uyumluluğu İhmal Etmeyin

Arama motoru optimizasyon çalışmalarında önemli konulardan biri de web sitelerin mobil uyumluluğunun sağlanmasıdır. Nitekim mobil uyumlu siteler sadece mobil aramalarda değil, masaüstünde de artık daha yüksek indeks alıyor. Mobil uyumluluk en temelde, bir web sitenin telefon veya tablet ekranına göre otomatik olarak ayarlanabilme özelliğidir. Dolayısıyla mobil uyumlu siteler cep telefonu ve tablet üzerinden erişimde kullanıcılara kolay bir ziyaret deneyimi sunar. Mobil uyumluluğa önem vermezseniz önemli bir trafik kaynağını kaybedersiniz. Çünkü günümüzde internet aramalarının yüzde 50’sinden fazlası mobil cihazlar üzerinden gerçekleşiyor. Önümüzdeki süreçte bu oranın artacağını da söylemek mümkün. Mobil optimizasyonda elde edeceğiniz her başarı, sitenizi mobilde ve masaüstünde daha yüksek skorlara götürür.

Sitenizin mobil uyumluluğu masaüstünde de SERP sonuçlarını etkiler.

Kullanıcı Deneyimlerini Düzenli Olarak Analiz Edin

Google algoritma güncellemelerinin arama motoru optimizasyon çalışmalarına etkilerinden biri de kullanıcı deneyimlerinin giderek daha önemli hale gelmesidir. Kullanıcıların bir web sayfasında geçirdikleri ortalama süre, sayfanın SERP’lerdeki konumunu etkilemekte. Ortalama sürenin uzamasını sağlamak için web site yöneticileri farklı yöntemleri devreye sokuyor. Örneğin fazla sayıda görsel kullanmak bunlardan biridir. Ayrıca multimedya paylaşımlarına yer vermek de bu bağlamda etkilidir. Kullanıcı deneyimlerinin analizi, SERP takibi sırasında daha bilinçli hareket etmenizi sağlar. Örneğin herhangi bir sayfanızda geçen ortalama süre miktarı azalmaya başlamışsa, bu durum SERP’lerde de sıra kaybı konusunda önemli bir ipucudur. Bu gibi durumlarda optimizasyonu ihmal etmezseniz olası kayıpları kolayca önlersiniz. Sayfaya kazandıracağınız ilave her özellik, SERP’lerde yeniden yükselmesini sağlayacaktır.

SEO Stratejilerinizi Güncelleyin

Arama motoru optimizasyon çalışmaları kapsamında ajans desteğinin en önemli avantajlarından biri, SEO stratejileri konusunda en güncel çözümleri sunmalarıdır. SEO’da yeterli deneyime sahip olmayan kişiler, bu çalışmaların bir sınırının olduğunu düşünür. Oysa optimizasyon çalışmaları hiçbir zaman sona ermesi mümkün olmayan çalışmalardır. Herhangi bir web sayfanız SERP’lerde konum kaybı yaşamışsa bunun birden fazla nedeni olabilir. Üstelik belli bir dönem çok işe yarayan bir strateji bir süre sonra yetersiz kalabilir. Bu gibi durumların en önemli nedeni, Google’ın yaptığı algoritma güncellemeleridir. Her güncellemeden sonra etkin bir strateji belirleyen ajanslar, gerekli güncellemeleri yapmada daha başarılı olurlar. SEO’yla amatör olarak ilgileniyorsanız stratejilerinizi güncellemede zorluk çekmeniz mümkün.

SEO'da her zaman işe yarayan belli bir strateji yoktur. Her stratejiyi, bir sonraki algoritma güncellemesinden sonra gözden geçirmek gerekir.

SEO Araçlarını İyi Tanıyın ve Bunlardan Nasıl Yararlanabileceğinizi Öğrenin

Günümüzde SEO çalışmaları yapmak bir yönüyle oldukça zor. Çünkü uymamız gereken birçok kriter var. Ve bu kriterler her çekirdek güncellemesinden sonra az ya da çok değişiyor. Fakat bir yönüyle de oldukça kolay. Çünkü yaptığımız çalışmaları değerlendirmek için artık çok daha fazla SEO aracına sahibiz. Bunlardan biri olan Google sıra bulucu, web sitesinin ilgili aramada kaçıncı sırada olduğunu göstermekte. Sayfanızın SERP’lerde hangi konumlarda olduğunu anlamak için bu araç çok faydalıdır. Bu tür incelemeleri kendi tarayıcınız üzerinden yaparsanız yanlış sonuçlarla karşılaşmanız mümkün. Çünkü tarayıcınızın arama geçmişi ve çerezler, sorgu sayfasında gerçekleşen sıralamaları etkiler. Google sıra bulucu gibi başka birçok araçla günümüzde web sayfalarının optimizasyon işleri bir anlamda kolaylaştı. SEO’da uzmanlığınız arttıkça hangi aracı ne zaman ve nasıl kullanacağınıza daha kolay karar verirsiniz.

Sosyal Medya Çalışmalarını Küçümsemeyin

İnternet ortamında paylaşılan tüm linkler arama motoru algoritmaları için bir değer ifade eder. Web sitenize gelen linkler botlar için özel bir referans değerine sahiptir. Sosyal medya üzerinden paylaşacağınız her link arama motoru algoritmalarının dikkatini çeker. Link paylaşımlarını düzenli yapar, bir de trafik çekmeyi başarırsanız siteniz SERP’lerde organik olarak yükselecektir. Link paylaşırken elbette görsellik de önemli. Çünkü linki bir tanıtım görseliyle birlikte paylaşırsanız tıklanma ihtimali artar. Sitenizin sosyal medya hesaplarının yönetimi için profesyonel kişilerle çalışmak bu bağlamda önemlidir. Böylelikle paylaşımlarınız görsel açıdan daha başarılı hale gelir. Linkleriniz daha fazla ziyaretçi çeker. Gün sonunda organik trafiğiniz artmaya başlar.

Profesyonel kişi ve kurumlarla çalışmak her bakımdan daha güvenilir ve avantajlıdır.

SEO’da Uzman İsimleri Takip Edin

Aslına bakarsanız, SEO işgücü pazarı göreli olarak yeni bir alandır. Bu alanda hizmet veren kişi ve kurumların sayısı da azdır. Ülkemizde e-ticaret sektörü geliştikçe SEO hizmetlerine yönelik talep artış ivmesine girdi. İleride bu alanın hızlı bir gelişim ivmesi yakalayacağını da rahatlıkla söylemek mümkün. SEO alanında hizmet veren kişi ve kurumlar, birbirlerinin çalışmalarını takip eder. Geliştirdikleri stratejilerin temellerini analiz edip farklı stratejiler üzerinde beyin jimnastiği yaparlar. Arama motoru optimizasyon çalışmaları konusunda uzmanlığınız ne olursa olsun, siz de uzman isimleri takip ederek onlardan birçok şey öğrenebilirsiniz. SEO’da uzman isimlerin yazdığı her blog, yaptığı her yorum önemlidir. Başka birçok çalışmaya ışık tutar, hataları tespit etmeyi kolaylaştırır.

SEO’da uzman isimler, bu alanda ortaya çıkan her gelişmeyi yakından takip eder ve analiz eder. Bu bağlamda Google web yöneticisi yönergeleri en önemli bilgi kaynaklarından biridir. Oysa amatör SEO’cular bu yönergeleri anlamakta zorluk çeker. Bu yönergelerde yer alan konuların gereğini yapmak için ise teknik bilgileri yetersiz kalır. Dolayısıyla SEO’da gerçekten de kendinizi geliştirmek istiyorsanız SEO uzmanlarını mutlaka takip etmelisiniz. Özellikle blog yazıları sizin için mükemmel bir bilgi kaynağıdır. Nitekim blog yazılarında gerekli açıklamalar basitçe ve kapsamlı şekilde yer bulur. Bu tür yazılar size birçok konu hakkında fikir ve vizyon kazandırır.

Uzman isimlerden öğreneceğiniz her yeni bilgiyle SEO'da kendinizi geliştirmeniz mümkün.

Tavsiye Edilmeyen Tekniklerden Uzak Durun

SEO’da yeterli bilgi ve deneyime sahip olmayan kişi ve kurumlar, organik trafiklerini arttırmak için Google’ın tasvip etmediği yöntemlere başvurabiliyor. Literatürde black hat SEO olarak ifade edilen bu yöntemler, profesyonel SEO uzmanlarının başvurmayacağı yöntemlerdir. Burada bu konulara tek tek girmeyeceğiz. Fakat sadece bir tanesini kısaca belirtelim. Örneğin link döngüsü oluşturmak SERP’lerde konum kazandırmadığı gibi, konum kaybetmenize de neden olur. Google’ın gözünde bir web sayfanın backlink alması olumlu bir durumdur. Ancak herhangi bir siteyle anlaşır ve siteler arasında link döngüsü oluşturursanız gelen backlinkler önemini kaybeder. Üstelik Google bu durumu bir ceza nedeni olarak değerlendirir ve SERP’lerde sıra kaybettirir. SEO’da gerçekten ve kalıcı bir başarı elde etmek için hiçbir zaman black hat SEO’ya başvurmamalısınız. Hatta bunların hangi yöntemler olduğunu merak etmenize bile gerek yok. Çünkü bunlar asla kullanmamanız gereken yöntemlerdir.

Başarılı Olmak İçin Özverili Çalışmak ve Sabırlı Olmak Gerekir

SEO’ya yeni başlayanların en sık yaptığı hatalardan biri de çalışmalarının sonuçlarını bir an önce almak istemektir. Oysa hayatta hiçbir başarı bir anda ortaya çıkmaz. Başarının doğası gereği yavaş ilerleyen bir dinamiği vardır. Bu bakımdan, hazırladığınız bir SEO makalesi gerçekten de tüm kriterlere uygun ve güzel bir çalışma olabilir. Ancak bunun yayınlandıktan hemen sonra yüksek bir trafik alacağını düşünmeyin. İnternet dünyasında her an milyonlarca içerik yayınlanıyor. Arama motoru algoritmaları ne kadar güçlü olursa olsun, SERP’lerin değişimi zaman alır. Söz konusu olan snippete girmekse çok daha sabırlı olmalısınız. Özellikle rekabetin çok olduğu aramalarda snippete girmek kolay bir süreç değildir. Bu konuda aceleci davranıp kesinlikle black hat SEO’ya başvurmamalısınız. Eğer on-page ve off-page tarafını güçlü tutar, teknik optimizasyonu da gerçekleştirirseniz SERP’lerde hak ettiğiniz konumlara mutlaka gelirsiniz. Fakat bu süreçte aceleci davranıp hata yaparsanız Google’ın ceza filtrelerine yakalanma riskiniz artar. Bu da tüm çalışmanızın heba olması sonucunu doğurur.

Print Friendly, PDF & Email
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.