Seolog Foother Logo

Sonsuz Kaydırma (Infınıte Scroll)

Sonsuz Kaydırma (Infinite Scroll) Nedir?

Sonsuz Kaydırma (Infinite Scroll) özelikle online alışveriş sitelerinde ve kurumsal web sitelerinde karşımıza çıkmaktadır.

Sonsuz Kaydırma (Infinite Scroll) son yıllarda kullanılan ve gittikçe yaygınlaşan bir web sitesi tasarım modeli olarak karşımıza çıkmaktadır. Özellikle kurumsal web sitelerinde ve online alışveriş siteleri ile birlikte bloglarda karşımıza çıkmaktadır. Bunların yanında sosyal medya sitelerinde de kullanılmaktadır.

Sayfa aşağı indikçe otomatik olarak farklı bir sayfaya geçmeye yarayan bir araçtır. Birçok site bu aracı kullanırken, çeşitli avantajları ve dezavantajları bulunmaktadır. Avantajları içerisinde fazladan tıklamama gelirken, dezavantajları içerisinde ise kontrolü kaybetmiş hissi gelmektedir.  Ancak genel olarak olumlu karşılanmakta ve aktif bir gezinti imkanı sağlamaktadır.

Sonsuz Kaydırma (Infinite Scroll) Nerelerde Kullanılır?

Sonsuz Kaydırma (Infinite Scroll) kullanım alanları her geçen gün artmaktadır. Özellikle yeni içerikleri kullanıcıya sunan siteler bu özelliği çok fazla kullanmaktadır. Yeni tasarlanan ta da düzenlenen sitelerin çoğunda kullanılmaktadır. Ancak tüm webmasterlar tarafından onaylanan ve kullanılan bir özellik olmamaktadır. Çünkü avantajlarının yanında birçok dezavantajı da bulunmaktadır.

Birçok site vazgeçilmez olarak görürken bazı siteler ise kesinlikle kullanılamaz demektedir. Özellikle şu siteler çok fazla kullanmaktadır.

  • Facebook ve benzeri sosyal medya siteleri
  • Online alışveriş siteleri
  • Önceki içeriklerini daha kısa yoldan göstermek isteyen Blog siteleri

Bu siteler için vazgeçilmez olabilirken, bazı site yöneticileri ise kesinlikle kullanmamaktadır. Ancak her iki tarafında kesinlikle haklı olduğu taraflar bulunmaktadır. Birlikte onlara bakalım.

Sonsuz Kaydırma (Infinite Scroll) Avantajları

Sonsuz Kaydırma (Infinite Scroll) Avantajları için sitenin kullanım amacına bakmak gerekmektedir. Avantajları ise şunlardır.

  • Sayfalar arasında geçmek zorunda bırakmamaktadır.
  • Yeni sayfaya geçmeyi kolaylaştırmaktadır.
  • Kullanıcıların farklı içeriklere ulaşması kolay olduğu için site içerisinde kalma süresini arttırmaktadır.
  • Sayfaların yükleme sürelerini azaltmaktadır. Gereksiz beklemeleri engellemekte ve trafiği rahatlatmaktadır.

Bunların yanında dezavantajları da bulunmaktadır. Onları ise şu şekilde sıralamak mümkündür.

  • İlgi çekmeyen ya da gereksiz içeriklere yönlendirebilir.
  • Zaman kaybı yaşanmasına neden olabilir.
  • Sayfalar arası geçiş sırasında gerçekleşen işlemler ile kullanıcıda kontrol kaybı hissi oluşturur.
  • Özellikle online alışveriş sitelerinde odak noktasından uzaklaştırır.

 

Ekrem Karataş
Ekrem Karataş

Merhaba, ben Ekrem Karataş. 1980 yılında güzel şehrimiz Kahramanmaraş'ta doğdum ve bugün iki harika çocuğun gururlu babasıyım. İş hayatıma 1999 yılında, firmalara web tasarımı yaparak başladım. O zamanlar internet ve dijital teknolojiler yeni yeni popülerleşiyordu ve ben de bu yenilikçi dünyanın bir parçası olmak istedim.

Zamanla, web tasarımı yeteneklerimi genişleterek yazılım ve web programlama konularında uzmanlaştım. Bu süreçte, birçok farklı sektörde çalışma fırsatı buldum. E-ticaret sektörü bu alanlardan biriydi ve burada çok değerli tecrübeler edindim. Bu tecrübeler, benim dijital dünyayı daha iyi anlamamı ve sektörün ihtiyaçlarını daha iyi görmemi sağladı.

10 yıldan fazla bir süredir SEO ve dijital pazarlama konularında kurumsal müşterilerimize hizmet veriyoruz. Bu alanda edindiğim bilgi ve tecrübeler, hem benim hem de çalıştığımız markaların büyümesine yardımcı oldu. Dijital pazarlamanın gücünü ve önemini ilk elden deneyimleyerek, sektördeki gelişmeleri yakından takip etmeye ve müşterilerimize en iyi hizmeti sunmaya devam ediyoruz.

Bir yanıt yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer Makaleler

İlginizi Çekebilir