Arama Motorları

Arama motorlarının iki ana işlevi vardır: birincisi dünyadaki web sitelerini tarama ve bunları kendi veritabanlarına yükleme, ikincisi ise arama yapan internet kullanıcılarına aradıkları konuyla ilgili en alakalı sonucu sıralayarak karşılarına çıkarma.

Bir çok farklı arama motoru olsa da sektörün lideri Google’dır ve Google liderliğini korumak için en fazla çalışması gereken arama motorudur. Bunu çok iyi bildiği için sürekli güncelleniyor ve arka planda yenileniyor. Google ile birlikte sizinde güncellenip yeniliklere ayak uydurmanız gerekiyor. Örneğin şu an Google’ın 200 den fazla kriteri kontrol ettiğini tahmin ediyoruz. Bu arama motoru gelişimine ayak uydurmak tabiki de zor olacak ama buna ayak uydurmak zorundasınız. Google, Msn, Yahoo, Yandex gibi büyük arama motorlarından son dakika gelişmeler. Arama motorlarının gizli yönleri ve açıkları konusunda size bilgiler sunacak makaleleri bu bölümde bulabilirsiniz. Yandex, ülkemizde de bir çok kişi tarafından tercih edilen Rus arama motoru olarak bilinen bir internet teknoloji şirketidir. Dünya çapında 100 milyondan fazla kullanıcısı bulunur. 2000 senesinde Rusya’da Arkady Volozh , Elena Kolmanovskaya , Ilya Segalovich tarafından kurulan şirket arama motoru olarak öne çıkmış olsada aslında internet teknolojileri ile ilgili 70’ten fazla hizmet vermektedir. Bu hizmetlerin en çok bilineni arama motoru, bilgi hizmetleri, e-ticaret, yandex navi, mobil uygulamalar ve internet reklamcılığıdır. Rusya arama motoru pazarının %70 civarını elinde bulundurmasına rağmen Türkiye’deki kullanım oranı %10 civarlarındadır. Fenerbahçe’nin forma sponsorluğu gibi reklam çalışmaları yaparak pazar payını arttırmaya çalışmaktadır.

SEOLOG SEO Yazılımı ile ÜCRETSİZ SEO Analizi

Arama Motoru Optimizasyonunu Otomatik Olarak Sağlayan SEO Yazılımımız ile Bugün Tanışın

Güncel SEO Teknikleri & İç SEO Analizi & Dış SEO Analizi & Rakip Analizi & Anahtar Kelime Analizi & Google Sıra Takibi & Ücretsiz Raporlama ve Çok Daha Fazlası