Seolog Foother Logo

AMP Sayfaları

AMP Sayfaları Önemi

Teknolojinin gelişmesiyle internete bağlanma yolları da değişti. Özellikle mobil internet ve mobil cihazların hayata katılmasıyla hiçbir şey eskisi gibi olmadı. İlk başlarda sadece masaüstü bilgisayarlar için optimize edilen sayfalar, mobil ile birlikte yeni bir sürece girdi. Çünkü masaüstü bilgisayarlar için hazırlanan sayfalar mobil cihazlardan girildiğinde kullanımı zorlaşıyordu. Bu zorluk, internet kullanımının temel prensibine aykırıydı. Bu nedenle kullanımı kolaylaşmış ve hızla yayılmıştır. Elbette dünyanın arama motoru konumumdaki Google, mobile verdiği önemi hızlandırdı. Bu bağlamda AMP Sayfaları da insan hayatına girdi.

Hızlandırılmış mobil sayfa (Accelerated Mobile Pages) yani AMP, arama sonuçlarında daha iyi görüntülenme ve mobil cihazlarda daha iyi bir deneyim sundu. Çünkü mobil cihazlarla internette geçirilen süreler her geçen gün artıyor. Masaüstü bilgisayarlardan internete girme oranı düşerken, mobil cihazlardan giriş artıyor. Bu da AMP sayfalar için önemi artırıyor. Bu sayfalar, arama sonuçlarında yukarılara çıkmak için bir yöntem olmasa da kullanıcıya daha iyi bir deneyim sunmak için bir gereklilik oldu.

AMP Sayfa Nedir?

Hızlandırılmış mobil sayfalar, Google’ın önemsediği ve gelişimini sağladığı bir teknolojidir. Yönergelere uygun olarak hazırlanan AMP Sayfaları Google’ın önbelleğinde saklanıyor. Kullanıcı ilgili aramayı yaptığında da hızla kullanıcıya sunuluyor. Bu nedenle, kullanıcıya hızlı ve kolay kullanım deneyimi yaşatılıyor.

Bu özellik, telefonların bilgisayarlar kadar hızlı olmadığı durumlarda hayat kurtarıcı oluyor. Bunu sebebi, kullanıcı Google’ın sunduğu bu hizmete olabildiğince hızlı ulaşıyor. Çünkü bu sistem ile kullanımı zor ağır sayfalar mobilde görünür şekilde optimize ediliyor. Böylelikle, site hızından bağımsız olarak bu tür sayfalar Google tarafından kullanıcıya basitleştirilerek sunuluyor.

AMP Sayfalar Nasıl Oluşturulur?

Google, ilk çıktığı günden bu yana basitliği ve kolay kullanımı ön planda tutuyor. Bu nedenle, AMP Sayfaları hem üreticiye hem de kullanıcıya büyük kolaylık sağlıyor. Bu nedenle açık kodlu bir uygulama olan bu sistem, hala gelişimini sürdürüyor. Her gelişim de kullanıcıya daha iyi deneyim yaşatmayı amaçlıyor.

Bu konuya bakış açıları farklılık gösteriyor. AMP teknolojisinin arama sonuçlarına etki etmediğini savunanlar kadar kullanımı kolaylaştırdığını düşünenler de var. Ancak her işletme kullanıcısına kaliteli bir deneyim sunmaya amaçlıyor. Bu nedenle kaliteye önem verenlerin bu teknolojiyi mutlaka uygulaması gerekiyor. AMP sayfalar oluşturulurken şu yönergelere uyum gerekiyor:

  • Sayfanın Tasarımı: Burada kodlamadan görsellerin ve içeriğin yerleşimine dikkat etmek gerekiyor.
  • Ulaşılabilirlik: İnternetteki bir sayfanın bulunabilmesi önemlidir. Bu nedenle yapılan sayfanın arama motorlarında bulunabilmesi gereklidir. Yani sayfalar SEO kriterlerine uygun hazırlanmalıdır.
  • Doğrulama: Google Search Console internetteki sayfaları tanımak istiyor. Bu nedenle sayfanın bu sisteme kaydedilmesi ve doğrulanması gerekiyor.
  • Yapısal veri işaretlemeleri: Google’ın sayfaları daha iyi anlayabilmesi için kullanılan yapısal veri işaretlemeleri yapılmalıdır. İçerikler, yapısal veriye göre zenginleştirilmelidir.
  • Analiz: Her sayfada olduğu gibi bu sayfalarda da hatalar olabiliyor. Bu nedenle analizin sürekli yapılması ve hatalara karşı durum tespiti yapılması gereklidir.
Ekrem Karataş
Ekrem Karataş

Merhaba, ben Ekrem Karataş. 1980 yılında güzel şehrimiz Kahramanmaraş'ta doğdum ve bugün iki harika çocuğun gururlu babasıyım. İş hayatıma 1999 yılında, firmalara web tasarımı yaparak başladım. O zamanlar internet ve dijital teknolojiler yeni yeni popülerleşiyordu ve ben de bu yenilikçi dünyanın bir parçası olmak istedim.

Zamanla, web tasarımı yeteneklerimi genişleterek yazılım ve web programlama konularında uzmanlaştım. Bu süreçte, birçok farklı sektörde çalışma fırsatı buldum. E-ticaret sektörü bu alanlardan biriydi ve burada çok değerli tecrübeler edindim. Bu tecrübeler, benim dijital dünyayı daha iyi anlamamı ve sektörün ihtiyaçlarını daha iyi görmemi sağladı.

10 yıldan fazla bir süredir SEO ve dijital pazarlama konularında kurumsal müşterilerimize hizmet veriyoruz. Bu alanda edindiğim bilgi ve tecrübeler, hem benim hem de çalıştığımız markaların büyümesine yardımcı oldu. Dijital pazarlamanın gücünü ve önemini ilk elden deneyimleyerek, sektördeki gelişmeleri yakından takip etmeye ve müşterilerimize en iyi hizmeti sunmaya devam ediyoruz.

Bir yanıt yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer Makaleler

İlginizi Çekebilir