Anahtar Kelimelerin Sıralamasının Önemi
Kelimelere biçilen değer, internetin yaygınlaşmasına kadar çok da önemli olmamıştı. Özellikle arama motorları kelimelerin değerini ortaya çıkardı. Özellikle e-ticaret siteleri için sadece ‘ayakkabı’ kelimesi artık paha biçilemez boyuta ulaştı. Peki, kelimeler neden bu kadar değer kazandı? Çünkü arama motorları anahtar kelime denen sihirli çubuğu keşfetti. Böylece kelimeler arama motoru optimizasyonu çalışmaların tam kalbine yerleşti. Kelimeler yoksa SEO çalışması da olmaz. Bu nedenle anahtar kelimelerin sıralaması büyük önem taşıyor.
Anahtar Kelime Nedir?
Arama motorlarına her gün 3 milyardan fazla kelime yazılarak arama yapılıyor. Bu kelimeler kimi zaman alışveriş kimi zaman da bilgi edinme amacını taşıyor. Kullanıcıların arama çubuğuna bu amaçla yazdıkları her kelime anahtar kelimeyi ifade ediyor.
Anahtar Kelimelerin Sıralaması Nedir?
Arama motorları, anahtar kelimelerin sıralaması konusunda öncelikle kullanıcı deneyimine sonra da içeriğe bakıyor. Kullanıcının aradığı anahtar kelimenin en alakalı olduğunu düşündüğü sonucu üst sırada gösteriyor. Arama sonucu sayfalarında üst sıralarda yer almak büyük önem taşıyor. En alakalı içeriğin üst sıralarda çıkması tıklanma olasılığını artırıyor. Bu da SEO çalışmaların özünü belirliyor. Kullanıcıya ulaşmak istediğiniz anahtar kelime ile bir sıralamaya tabi tutuluyorsunuz. Üst sıralarda yer almak için de sıralama büyük önem taşıyor. Anahtar kelimelerinizin sıralamasını takip ederek, aşağılarda yer alıyorsa yukarılara çıkmayı hedeflemek gerekiyor.
Anahtar Kelimelerin Sıralaması Nasıl Olmalıdır?
Öncelikle anahtar kelime kullanımında sıkı bir çalışma yapılması gerekiyor. Hangi anahtar kelimenin nasıl bir içerikle sunulacağı araştırılmalıdır. Burada hedef kitle ve o kitlenin hangi kelimeleri kullanarak arama yaptığının bilinmesi önem taşıyor. Elbette bu işleri yapanların kelimelerle arasının iyi olması gerekiyor. Bir anahtar kelimenin eş anlamlısı, aranma olasılığı olan kelimelerin hangisi olduğu iyi tespit edilmelidir. Kelimeye hangi eklerin, hangi kelimeyle birleştirildiği belirlenmelidir.
Ardından belirlenen hedefler doğrultusunda anahtar kelimelerin sıralaması analizi yapılmalıdır. Ortaya çıkan sonuca göre aksiyona geçilmelidir. Sonuçlara göre içerikler güncellenmeli ya da yeni içerikler eklenmelidir.
Anahtar Kelimelerin Sıralaması ve Potansiyeli Nasıl Anlaşılır?
İnternet yaşayan bir organizmadır ve değişim süreklidir. Bu nedenle anahtar kelimelerin de sürekli olarak güncellenmesi şarttır. Bu da SEO çalışmalarının birkaç günlük olmadığını bir kez daha gösteriyor. Hem kelimeler hem siteler arasındaki rekabet çok yüksektir. Bu nedenle rekabete ayak uydurmak rakiplerin gerisinde kalmamak için sıralama sürekli güncel tutulmalıdır.
Anahtar kelime tespiti ve sıralaması ile ilgili çok sayıda araç kullanılmaktadır. Tek tek kelime tespit etmeye çalışmak bir yöntemdir ama samanlıkta iğne aramak gibidir. Bunun için ücretsiz ya da ücretli çok sayıda SEO aracı bulunuyor. Araçlar hem alternatif anahtar kelimeleri hem de kelimelerin potansiyelini ölçerek gösteriyor. Bu da rekabete katılmak konusunda cesaret veriyor. Doğru anahtar kelimelerin tespiti, üst sıralarda çıkmanın garantisi değildir ama bir yoludur. Bu nedenle anahtar kelimelerin sıralaması SEO çalışmalarının en öz bölümüdür.