(0212) 212 5736 / (0542) 345 1980

Dijital Pazarlama Gelişiyor

Dijital Pazarlama Gelişiyor

Dijital Pazarlama

Bundan sadece birkaç yıl önce pazarlama ve reklamlar sadece gazete, dergi, televizyon ve radyo, billboardlar aracılığıyla tüketiciye hitap ediliyordu. Bunlar ciddi paralar gerektiren mecralar olduğundan belli başlı firmalar kendini tanıtma fırsatı buluyorlardı. Artık günümüzde teknoloji gelişmesiyle beraber pazarlama faaliyetleri de buna ayak uydurmaya başladı, e-posta, sms, arama motorları derken artık elimizden düşmeyen telefonlarımızla birlikte her adımda bizimle birlikteler. Çevrimiçi ve çevrimdışı olarak her yönlü dijital pazarlama stratejisiyle markalar bizlere ulaşıyorlar. Üstelik big data ve duyusal pazarlama bir araya gelerek dijital pazarlama gelişiyor ve gelecek çok daha da gelişecek…

Geleneksel ve Dijital Segmentasyon

İstanbul da evden çıkmış Levent’teki işyerinize doğru gitmektesiniz ve plazalara yaklaştığınızda karşınıza çıkan lüks takım elbise reklamı onun ilerisinde yine üst segment bir araba reklamı, evlerin ön cephesine kaplanmış ünlü markaların reklamları adeta açık hava reklam merkezinizdesiniz.

Buralarda zaten hazır segmente edilmiş belli alım gücüne sahip kişilerin yoğunlukta olduğu yerlerdir. Burada ki mağazalar, restoranlar, kafeler, bakkal ve marketler, eczaneler vs. burada ki tüketiciye uygundur. Bu plazaların yoğunlukta olduğu bölgeye C segment tüketiciye hitap eden bir işletme açmazsınız aynı şey bunun tam tersi için de geçerli.

İşte şimdi ki dijital pazarlama da tam ona uygun bir şekilde ilerlemeye devam ediyor, Google reklamları, sosyal medya reklamları, banner, remarketing vs karşımıza sık sık çıkan dijtal reklam türleridir. Örneğin Google hesabınızda veya sosyal medya hesabınızda bulunan yaş ve cinsiyetinize göre kişiselleştirilip karşınıza çıkmaktadır.

Tabi bu sadece yaş cinsiyet değil, artık günümüzde Google arama sorgunuz, geçmiş arama etkinliği, oturumlarınız açıkken gerçekleştirdiğiniz etkinlikler, reklamlarla önceki etkileşimleriniz, ziyaret ettiğiniz web siteleri, cihazınızdaki mobil uygulama etkinliği türleriyle karşımıza çıkan reklamlar bize göre kişiselleştirilmiş şekilde karşımıza çıkmaktadır.

Dijital Pazarlama Stratejileri

Dijital pazarlamanın bazı çeşitleri şunlardır;
Ücretli arama ağı (SERP) Google, Bing ve Yandex arama motorlarında ürün veya hizmeti arayan tüketicileri hedeflemenin bir yoludur. PPC tıklama başına ödeme. Reklama tıklama başına ödeme yapılan her tür dijital pazarlamayı kapsayan geniş bir terimdir (Google Ads, Facebook)

Ücretli sosyal medya reklamları. Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest ve Linkedin de reklam verebilirsiniz. Bu şekilde bir çok kitleye ulaşmanız mümkündür. Arama motoru optimizasyonu (SEO) Ücretli arama ağına para ödemek istemiyorsanız sitenizde ki yayınları veya ürünleri sıralamaya sokmanız için SEO kullanabilirsiniz.

Sosyal medya pazarlamcılığı, e mail pazarlaması, içerik pazarlama (Blog) da dijital pazarlama çeşitlerinden bazılarıdır. Ayrıca bunlara ek olarak bazı tüketim ürünleri örneğin bebek bezi; anneler bebekleri için ürünler alırken internette forum sitelerine girip araştırma yaparlar, işte belli markalarda bunları bildiği için bu formlara reklam verir veya belli annelere yorumlar yazdırarak ürünlerini pazarlarlar…

Print Friendly, PDF & Email
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.