SEOLOG-29-EKIM-LOGO

Covıd-19 Ve Dijital Pazarlama

Covıd-19 Ve Dijital Pazarlama

Covıd-19 Ve Dijital Pazarlama Nedir?

Covid-19 Pandemisi bilinmezler ile hayatımıza girdi. Tüm Dünya bugüne kadar yaşamadığı birçok şeye şahit oldu ve olmaya da devam ediyor. Her şeyden önce günlerce evlerimize kapanmak zorunda kaldık.

Gündelik hayatımız içindeki rutin işlerimiz rutinlikten çıkıp bir lüks haline geldi. İşi, eğitimi sanal dünyaya taşıdık ve adını bile bilmediğimiz Zoom gibi birçok uygulamayı her yaşta çok iyi kullanır olduk.

Tüm bunlar olurken işletmeler, ülke ekonomileri ağır darbeler aldı. Ekonomik gücü olan ülkeler kendilerince ekonomilerini ayakta tutmak için farklı paketler açıklasa da bu süreç bize gösterdi ki her sektör için dijitalleşmek artık bir zorunluluk.

Peki, geçmişte dijitalleşen işletmeler?

Onlar ekonomik açıdan en şanslı grup oldu. Çünkü ne iş yaparlarsa yapsınlar gelecek için dijital dönüşümlerini bir şekilde tamamlamış ve tüketicilerin mobil cihazlarında yer edinebilmişlerdi.

Bu yazımda dijital dönüşüm süreçlerine başlamamış işletmeler için elimden geldiğince yardımcı olacak fikirler ve pandemi süreci sonrası için konuşulan bazı tahminlerden bahsedeceğim.

2021 Belirsizliği Gidermeyecek

Başarılı aşı çalışmaları yavaş yavaş ortaya çıksa bile görünen köy kılavuz istemez. 2021 yılında da ekonomik belirsizlikler maalesef ortadan kalkmayacak.

Diğer yandan tüketicilerin ihtiyaçlarını çevrim içi karşılama alışkanlıklarının daha kalıcı hale geldiğini de gözlemliyoruz.

Bunları göz önüne alarak işletmelerin dijital dönüşümleri için kısa vadeli değil, uzun vadeli planlar yaparak işe böyle başlamaları oldukça yerinde bir karar olacaktır.

Dijital dönüşümde tüketici davranışlarını temel olarak kabul etmek, çevrim içi oluşan pazardan daha fazla pay kazanabilmek için gerekirse iş modellerini bile değiştirmeyi göze almak yerinde bir karar olabilir.

Her işletme için bu belki kabul görmeyebilir ancak çok iyi biliyoruz ki birçok işletme yaşanacak 2. bir sokağa çıkma yasağını kaldıramayabilir.

Bu bağlamda daha fazla potansiyel tüketiciye erişebilmek için işletmenin daha çevik, daha teknik hale gelmesini sağlayabilecek çözümlere yönelmekte de fayda var.

Bunu başarabilmek için sektörünüze uygun otomasyon, izleme, takip ve çalışanlarınız için dijital eğitim çözümlerine yönelebilmek gerekir.

E-Ticaret İşletmenizin Bir Parçası Olmalı

Özellikle Türk tüketiciler satın alma sürecinde satın almadan önce ürüne dokunmayı sevse de, mağazadan almak daha doğru bir kararmış gibi hissetse bile güncel şartlar yüzünden bu alışkanlıklarını neredeyse bıraktı.

Kalabalık alanlarda sosyal mesafeyi koruyamama gibi riskler, büyük e-ticaret sitelerinin dev kampanyaları ile birleşince online alışveriş daha çekici hale geldi.

Tüketiciler için online alışverişin zamandan ve paradan tasarruf etmelerini sağlaması, fiziksel mağazaların dağınıklığına karşı e-ticaret sitelerinin düzeni ve tabi ki Covid riskini düşürmesi gibi etkenler üst üste binince online alışveriş bir çok tüketici için kalıcı hale geldi.

Tüketici satın alma süreçlerinin bu kadar ciddi bir şekilde değiştiği biz zamanda işletmelerin e-ticarete uzak durması kabul edilemez bir durumdur. İşletmenizin dijital dönüşümü için e-ticaret işletmenizin mutlaka bir parçası olmalı.

İhracatta Büyük Fırsatlar Var

Yerel ticaretin çevrim içine dönmesi dışında küresel ticarette çevrim içine geçiş yaptı. Birçok ülkenin üretiminde oluşan sendeleme ve önceliklerin değişmesi yeni pazarların ortaya çıkmasına sebep oldu.

Serbest dolaşımdaki sıkıntılar, fuarların duraklatılması gibi belli başlı konuları dikkate alınca pazar araştırmalarının büyük kısmı çevrim içi gerçekleşmeye başladı.

Pazardaki büyük oyuncular dışında konuya son tüketiciler tarafından baktığımızda; internette geçirilen süredeki büyük artış, yeni ve farklı ürün arayışındaki artış, yerelde bulunamayan veya daha ucuzunu bulma arayışı gibi etkenlerde uluslararası ticaretin tüketiciler tarafındaki değişimini getirdi.

Eğer işletmenizi çevrim içi olarak başarılı bir şekilde temsil edebiliyorsanız yeni kapıların açılmamasını gerektiren bir engel yoktur.

Web sitenizi birkaç farklı dile çevirmek, web sitenizde ürünlerinizin ihracatını yapabileceğinizi belirtmek ve iyi bir uluslararası SEO çalışması sizi bir anda ihracatçı işletme konumuna getirebilir.

Üstelik döviz kurunu dikkate aldığımızda dünyaya göre gerçekten çok ucuz kaldığımızı ve hatta Çin’le bile baş edebilecek güçte olduğumuzu görebiliriz.

Tüketici Trendlerini Merkezinize Konumlandırın Ve Güncel Trendleri Mutlaka Takip Edin

Her ortamda belirtiğim gibi işletmelerin sürekliliğini devam ettirebilmeleri için mutlaka tüketicilere ulaşması gerekir. Pandemi süreci bir kez daha gösterdi ki dijital pazarlama oldukça önemli.

Fakat burada dikkat edilmesi gereken konu tüketici davranışlarının çok kolay bir şekilde değişebildiği. Aslında tüketici davranışları değişmeye başlamıştı Covid sadece süreci çok hızlandırdı.

Bu bağlamda işletmelerin yapması gerekenler, tüketicilerin beklentilerini fark edip ona uygun hızlı çözümler sunabilmek olmalıdır.

Tüketiciler neyi nasıl arıyor? Karar verme süreçlerini ne gibi bilgiler etkiliyor?

  • Satın aldıkları ürün ve hizmetin kendilerine ne kadar çabuk ulaşacağı
  • Gelecekte neler olacağını bilmek mümkün değil fakat güncel durumlar ile tahminlerde bulunabiliriz.
  • Çevrim içi dünya büyüyor ve daha da büyüyecek.
  • 2021 için umutsuzluğa kapılmak yerine uzun vadeli dijital dönüşümler ile işletmenizin sürekliliğini sağlayabilmek adına adımlar atmaya başlamak en doğru karar olacaktır

Sosyal mesafe, maske ve temizlik kuralına uymayı unutmayalım. Bir sonraki yazımda görüşmek dileğiyle hepinize sağlıklı mutlu ve bol kazançlı günler dilerim…

www.sektorumdergisi.com/covid-19-ve-dijital-pazarlama/

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer Makaleler

İlginizi Çekebilir

SEO Fiyat Teklifi Al

Web sitenizin Google sıralamalarında yükselmeye başlamasını istiyorsanız hemen bizden “SEO Teklifi” alın. Başarılı sonuçlar elde etmek için SEOLOG’un uzmanlığına güvenin.

SEO_Teklifi_Popup_Form