(0212) 212 5736 / (0542) 345 1980

Google Nedir?

Dünya üzerinde arama yapan kullanıcıların her gün defalarca girip arama yaptığı site Google nedir? Hiç düşündünüz mü? Özet olarak internette bulunan milyarlarca web sitesine bakan, içeriklerini inceleyip kendi dizinine ekleyip daha sonra kullanıcılar tarafından yapılan aramalarda web siteleri, resimler, haritalar gibi çeşitli bilgileri listeleyen dünyanın en büyük arama motorudur.
Google Nedir?
Google Nedir?

Google Nedir? Google’ın Sahibi Kimdir?

Dünya üzerinde arama yapan kullanıcıların her gün defalarca girip arama yaptığı site Google nedir? Hiç düşündünüz mü? Özet olarak internette bulunan milyarlarca web sitesine bakan, içeriklerini inceleyip kendi dizinine ekleyip daha sonra kullanıcılar tarafından yapılan aramalarda web siteleri, resimler, haritalar gibi çeşitli bilgileri listeleyen dünyanın en büyük arama motorudur.

Google nedir sorusuna verebileceğimiz bir diğer cevap ise; Bir şirketler topluluğu olan Alphabet bir parçasıdır. Alphabet’in çatısı altına girmeden önce arama motoru olması dışında kendi kendine giden arabalara kadar pek çok alakasız proje üreten bir firmaydı. Şu anda, Google, Inc. yalnızca Android, Google Arama, YouTube, Google Reklamları, Google Apps ve Google Haritalar ile ilgili ürünleri içeren bir teknoloji şirketidir. Diğer tüm hizmetler farklı şirketler altında gruplandırılarak Alphabet çatısı altına girmiştir.

Google Tarihi?

Google nedir? Sorusunun yanında isterseniz Google’ın tarihine de ufakta olsa değinelim.  Aslına bakarsanız Google tarihi dediğimiz geçmiş 2019 itibariyle 25 yıl bile olmamış bir tarihtir. Arama motorları tarihi konusunu merak ederseniz “1945’ten Günümüze Arama Motorları Tarihi” makalemi okumalısınız.

BackRub

Google’ın hikayesi 1995’te Stanford Üniversitesi’nde başladı. Larry Page ve Sergey Brin isimli 2 genç Stanford Üniversitesi’nde Backrub adlı bir arama motoru üzerinde işbirliği yaptılar. İşte arama motoru savaşlarının kazanan Google’ın temelleri bu şekilde atıldı.

1996 yılının Ocak ayına kadar, Larry ve Sergey, belirli bir web sitesine işaret eden backlinkleri analiz etme özelliğine sahip olan BackRub adlı bir arama motorunu yayına aldılar. Bir yıl sonra, bağlantı analizi konusundaki benzersiz yaklaşımları, BackRub’a onu görenler arasında artan bir ün kazandırdı. Yeni arama teknolojisi hakkındaki söylentiler, Stanford Üniversitesi kampüsünde yayılmış ve Backrub kelime olarak oluşmaya başlamıştı.

BackRub, akademik çevrelerde popüler olan bir kavram olan alıntı gösterimini kullanarak sayfaları sıraladı. Akademik çevrelerde birisi akademik bir makalesinde veya yazısında farklı bir kaynaktan alıntı yaparsa, genellikle bu alıntının önemli olduğu düşünülmekteydi. Aynı mantıkla ile ilerleyen BackRub ‘ta da web’de kullanılan linkler alıntı olarak kabul etmekteydi. PageRank algoritması da bir siteye gelen  bağlantıları oy olarak düşünür. Ancak bazı oylar diğerlerinden daha önemlidir. Sıralamanız ve başkalarına oy verebilmenizin gücü yetkinize bağlıdır.

BackRub ‘un Gerçekleşmeyen Satışı

Google’ın tarihini incelerken şunu görüyoruz ki Google kurucularından Larry Page 1997 yılında BackRub’u (Google olmadan önceki adı) Excite’a satmak için anlaştı. Larry Page BackRub’u toplamda 1,6 milyon dolara satmak istedi: 600 bin dolar nakit, 700 bin dolar hisse senedi ve 300 bin dolar Stanford Üniversitesi’ne verilecekti. Fakat neden ve kime sorduğunuza bağlı olarak değişse de anlaşma gerçekleşmedi.

Google’ın PageRank algoritması Larry Page ve Sergey Brin’in üniversite bitirme tezi olduğundan dolayı bu algoritma en baştan beri Stanford Üniversitesi adına patentlidir. Bu sebeple Google’ın satışında Stanford Üniversitesi’ne 300 bin dolar ödenmesi konusunda anlaşılmıştır. 

Başarısız müzakerelerden yıllar sonra bir röportajda, Excite CEO’su George Bell, şirketin bu kadar parayı Google’a vermekten memnun olduğunu, ancak bunun yerine Page’in Excite teknolojisinin tamamen Google’ınkiyle değiştirilmesi konusundaki ısrarını kabul edemediğini söyledi.

Bell iddiaları reddetmiş olsa da, bu anlaşmanın gerçekleşmediğine dair görüşlerden bir tanesi de, Excite’ın Google’ın arama sonuçlarının “çok iyi” olmasından korkmasıdır. Çok iyi sonuçların listelenmesi ziyaretçilerin sitede daha az zaman geçirmesi ve bununda reklam gelirlerini olumsuz yönde etkileyeceği korkusudur.

Google Kuruldu

1998 yılında Google piyasaya sunuldu. Sergey, PageRank teknolojisini satın almaya çalıştı ancak bunun için gerekli yatırımı bulamadığında PageRank’ın patenti Stanford Üniversitesi’nde kaldı. Kendi yazdığı PageRank algoritmasını satın alamamak bize ilginç gelebilir. Fark ettiyseniz algoritmanın adıda Lary Page’in adından gelmektedir, PageRank

Google’ın misyonu dünyadaki bilgileri düzenleyerek herkesin erişebileceği ve yararlanabileceği hale getirmektir.

Arama Savaşını Kazanmak

1998 yılında Andy Bechtolsheim 100.000 dolarlık tohum fonu ile Google’ın hızlanmasını sağladı. Google ertesi yıl 25 milyon dolarlık Sequoia Capital ve Kleiner Perkins Caufield & Byers’ı satın aldı. AOL 1999 yılında Google’ı arama ortağı olarak seçti ki bu Google’ın popülerliğin artmasında çok büyük bir rol oyandı. Devamında ise Yahoo’da AOL gibi Google’ı arama ortağı yaptı. Tüm bu gelişmelerden sonra 2000’de Google oldukça popüler olan Google Araç Çubuğu ‘nu da başlattı. Bu araç çubuğu o kadar sevildi ve arama için kolaylık sağladı ki Google o zamandan günümüze her yıl pazar payını arttırmaktadır.

Dünyanın en popüler arama motorunu çalıştırmanın yanı sıra, Google aşağıdakileri de içeren çok sayıda arama servisi de çalıştırır:

Google Haberler: Google Haberler , Eylül 2002’de beta sürümünde yayınlandı. 6 Eylül 2006’da Google, 200 yıldan daha eski bir tarihe yayılan genişletilmiş bir Google Haber Arşivi Aramasını duyurdu.
Google Kitap Arama: 6 Ekim 2004’te Google, Google Kitap Aramayı başlattı .
Google Akademik: 18 Kasım 2004 Google Akademik Aramayı başlattı.
Google Blog Araması: 14 Eylül 2005 tarihinde Google, Google Blog Aramasını duyurdu .
Google Base: 15 Kasım 2005’te Google çevrimiçi veya çevrimdışı içeriği, ürünleri veya hizmetleri açıklayan yüklenen bilgilerin bir veri tabanı olan Google Base’in lansmanını duyurdu.
Google Video: 6 Ocak 2006’da Google Google Videoyu duyurdu.
Google Evrensel Arama: 16 Mayıs 2007’de Google, dikey sonuçlarının çoğunu organik arama sonuçlarına karıştırmaya başladı.

Bununla birlikte arama dışında pek çok hizmeti içermektedir. Bu diğer hizmetler şunları içerir:

Gmail (E-posta): Google 31 Mart 2004’te gigabayt depolama sunan ilk ücretsiz e-posta hizmetini başlattı.
Google Haritalar: 27 Ekim 2004’te Google, Keyhole’u satın aldı. 8 Şubat 2005’te Google Haritaları başlattı .
Google Analytics: On 29 Mart 2005 , Google Urchin’i bir web sitesi trafiğini analiz şirketi satın aldı. Google, hizmetin Google Analytics’i yeniden adlandırdı .
Radyo Reklamları: Google , 17 Ocak 2006’da dMarc Broadcasting’i satın aldı .
Diğer Biçimlerdeki Reklamlar: Google, dergi reklamlarını ve gazete reklamlarını test etti.
Office üretkenlik yazılımı: on 9 Mart 2006 , Google satın Writely’yi , bir online işbirlikçi belge oluşturma ve düzenleme yazılımı ürünü.
Takvim: on 14 Nisan 2006 , Google başlattı Google Takvim Birden editörler paylaşmak takvimler ve web sayfalarında takvimler dahil sağlar.
Ödeme: 29 Haziran 2006’da Google , kişisel işlemle ilgili bilgilerinizi çevrimiçi olarak saklamanın bir yolu olan Google Checkout’u başlattı .

Google Ne Demek ?

Google ne demek? Her gün onlarca kez girdiğimiz dünyanın en büyük arama motorunun adının nereden geldiğini hiç merak ettiniz mi? Yada Google anlamını biliyor musunuz? Google’ın adı 1 ve 100 tane sıfır rakamından oluşan matematiksel bir ifade olan Googol kelimesi ile oynanarak ortaya çıkan bir kelime oyunudur..

1 Googol = = 10 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 ‘dır.

Google’ın Geliri?

Google dünyanın en büyük teknoloji şirketlerinin başında gelse de hizmetlerinin çoğu ücretsizdir. Kullanıcılar Google ürünlerinin çoğunu kullanmak için para ödemez. Google’ın geliri ise hedeflenmiş reklamlar yayınlamak için kullanılan Google Ads hizmeti olmak üzeri bir çok kaynaktan gelmektedir. Ads (Google Reklamları) hizmeti ile kullanıcıları rahatsız etmeyen basit ama kullanışlı reklamlar yayınlayarak hatırı satılır bir gelir elde etmektedir. Bu reklamlar arama sorgularına göre tetiklenen reklamlar olsa da ayrıca video reklamlar, afiş reklamlarda sunmaktadır. Google, reklam verenlere hem reklam satarken web sitesi sahiplerine bu reklamları yayınlamaları karşılığı para öder.

İnternetin en pahalı hizmetleri aslında bedava sunulan hizmetlerdir. Çünkü bedava hizmetlerin karşılığında farkında olmadan kişisel bilgilerinizi verirsiniz.

Google’ın gelirinin çoğu reklam gelirleri olsa da, şirket ayrıca Google Apps for Work, şirketler için Gmail ve Google Drive gibi uygulamaların abonelik hizmetleri ve işletme sürümlerini satarakta hatırı sayılır para kazanmaktadır.

Gecmisten-Gunumuze-Google-Geliri

Android kullanıcılar için ücretsiz bir işletim sistemidir. Fakat cihaz üreticileri Android işletim sistemini kullanabilmek için Google’a lisans ücreti öder. Google ayrıca Google Play’deki uygulamaların, kitapların, müziklerin ve filmlerin satışından da kazanç sağlar.

Google Gelir İstatistikleri

  • Google’ın 2020’deki geliri, bir önceki yıla göre %13’lük büyüme ile 182.53 milyar dolara ulaştı. (Alfabe, 2021)
  • Bu arada, 2020’de 41,22 milyar dolar net gelir kaydetti. (Alphabet, 2021)
  • Ayrıca, Google’ın ana şirketi olan Alphabet, Google aramalarından 104.06 milyar dolar ve YouTube reklamlarından 19.77 milyar dolar gelir elde etti. (Alfabe, 2021)
  • Google geliriyle ilgili en son istatistiklere göre, Google Hizmetleri 168.63 milyar dolar gelir elde etti. (Alfabe, 2021)
  • Yalnızca 2020’nin 4. çeyreğinde Google, 56,7 milyar dolar gelir elde etti. (Alfabe, 2021)
  • Ayrıca Alphabet ‘in toplam gelirleri 2020’de %23 arttı. (CNBC, 2021)
  • 2020’nin dördüncü çeyreğindeki reklam geliri 46,20 milyar doları buldu. (CNBC, 2021)
  • Piyasa değeri açısından Google, 1,18 trilyon dolarlık piyasa değeriyle dünyanın en değerli 5. şirketidir. (Değer, 2021)
  • Ancak Fransız Brand Finance şirketi, tahmini 191.22 milyar dolarlık marka değeriyle Google’ı dünyanın en değerli 3. markası olarak sıralıyor. (Marka Finansmanı, 2021)
  • Google’ın da aralarında bulunduğu 2021’de dünyanın en değerli 5 markasının tamamı teknoloji şirketleri. (Marka Finansmanı, 2021)
  • Bu arada, Google’a en fazla gelir sağlayan dünya bölgesi %47 ile Amerika Birleşik Devletleri, onu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (%30), APAC bölgesi (%18) ve geri kalanı takip ediyor. Amerika (%5). (Alfabe, 2021)

 

Google Web Araması

Google web araması firmanın en popüler hizmetidir. Google’ın web arama motoru, temiz ara yüzüyle kullanıcılara en temiz ve en alakalı sonuçları getirebilmek için elinden geleni yapmaktadır. Bu sayede dünyadaki en büyük ve en popüler web arama motorudur.

Google’ın Temel Özellikleri

  • Sorgunuzu yazabileceğiniz basit bir arama kutusu vardır.
  • Cevaplar neredeyse anında verilmektedir.
  • Web sitelerini, görüntüleri, haberleri, haritaları ve daha fazlasını aramayı seçebilirsiniz.
  • Bir sözcüğü yanlış yazdığınızda alternatif arama terimleri için önerilerde bulunulur.
  • Tüm dünyada arama yapabilirsiniz.
  • %90 üzerinde bir oranda aradığınız ile alakalı siteleri ilk sayfa sonuçlarında bulabilirsiniz.

Google’ın Güvenlik Özellikleri

  • Yetişkinlere özel içeriği filtrelemek için Güvenli Aramayı etkinleştirebilirsiniz.
  • Web’i gizli olarak gezebilirsiniz.
  • Tabletinizde yalnızca onaylanmış uygulamalara ve oyunlara erişimi sınırlayabilirsiniz.

Google’ın Logosu

Google’ın logosu dört renkten oluşuyor: mavi, kırmızı, sarı ve yeşil. Yeni logonun renkleri eski logodan daha parlak ve daha eğlenceli.

Google'ın Logosu PNG

Google'ın Logo Renk Kodları

 

Google Arama İstatistikleri

Google istatistikleri neden önemlidir? Google, tabiki arama motorlarının lideridir ve arama motoruyum diyen diğer firmalar genelde Google’ı takip eder. İşte bu yüzden SEO çalışmalarının neredeyse tamamı Google’a odaklanmıştır. Google’da 1. sıra olmak işin büyük bölümünü bitirmişsiniz demektir. Yine de iyi bir SEO uzmanı işini tüm arama motorlarını kapsayacak şekilde yapmalıdır. Peki pazar lideri olan Google’ı sayılar ile incelersek karşımıza neler çıkıyor dersiniz? Bu makalede Google arama istatistikleri, Google kelime istatistikleri, web siteleri istatistikleri, Google Türkiye istatistikleri gibi bir çok veriyi bulabilirsiniz. İşte size sayılar ile Google…

Masaüstü Arama Trafiğinin %72’si Google Kaynaklı

Evet, Google tüm dünya çapında masaüstü arama trafiğinin %72’sine sahiptir. Yani dünyada masaüstü bilgisayar kullanılarak yapılan 4 aramadan 3 tanesi Google üzerinden yapılmaktadır. Peşinden gelen Baidu ise bildiğiniz gibi Çin’in resmi arama motorudur ve pazar payı %14’tür. Tabi bu oran Çin’in nüfusu ile direkt ilişkilidir. Arama trafiğinden kalan %14 ise Bing, Yahoo, Yandex ve diğer arama motorları tarafından paylaşılmaktadır.

GooglMasaüstü Sonuçlarında İlk Sıranın Tıklama Oranı %34’tür

Bu Google’da bir anahtar kelimede ilk sıraya çıkarsanız bu kelimeyi masaüstü bilgisayarından arayan 100 kişiden 34’dü sitenizi ziyaret edecektir anlamına geliyor. Tabi kelimenin aranma hacmi ne kadar iyiyse o kadar trafik.

İlk Sayfa Sonuçları Ortalama 1890 Kelimelik İçerikler İçeriyor

Vay arkadaş vay dediğinizi duyar gibiyim ama maalesef günümüzde bu böyle. Google aramalarında ilk sayfada bulunan sayfaların içerikleri ortalama 1890 kelimeyi buluyor. Bir konuda ne kadar açıklayıcı bilgi veriyorsanız ziyaretçilerin sizi seçme olasılığı da o kadar yüksek olacaktır. İşin özeti eski günlerdeki gibi 300 kelimelik içerik oluşturup anahtar kelimeyi 5 kez geçirmeliyiz tarzı olaylar tarih oldu. Günümüzde olması gereken gerçek, anlamlı, özgün ve ziyaretçi için hazırlanmış içerik…

Açılış Sayfasına Video Ekleme

Google’da ilk sayfada listelenen sitelerin sadece %53’ünde video içerik vardır. Video içerik aslında SEO açısından bakıldığında özellikle zayıflama gibi sektörlerde gereklidir. Ancak video içeriğini sitenize eklerken gerçekten optimize etmek gereklidir. Özellikle site hızı konusunda başınızı buna bağlı olarak sıralama konusunda sizi üzebilir.

Google‘da Saniyede 90.460 Arama Yapılıyor

Google’ın ne kadar çok çalıştığını anlamamıza yardımcı olan bir araştırma verisi. İnsanlar Google’da 1 saniyede yaklaşık olarak 90bin arama yapıyor.

Bu siteden anlık arama sayısını görebilirsiniz.

Google‘da Günde 3.5 Milyar Arama Yapılıyor

Evet yanlış duymadınız gün bazında bakıldığında Google’da günde ortalama 3.5 milyar kelime araması yapılmaktadır. Asıl ilginç olan ise bu aramaların yaklaşık %15’i daha önce hiç kullanılmamış kelimelerden arama sorgularından oluşur. Buda insanların aramalarını farklı kelimeler kullanarak yaptığını göstermektedir.

Google‘da Yılda 1.2 Trilyon Arama Yapılıyor

Google’da 1 yılda yapılan arama sayısı 1.2 trilyonun üzerindedir. 2020 yılında bu sayının 3 trilyona çıkması bekleniyor.

2018 yılında Türkiye’de en çok arananlar burada veya dünya Google’da neler arıyor görmek İsterseniz buraya (Google İstatistik konusunda verilerinin bir kısmını Google Trends sayfasında yayınlamaktadır.)

Sitelerin Trafik Kaynağının %44’ü Google‘dan

Web sitesi trafiklerinin %44’ü Google tarafından yönlendirilen kullanıcılar tarafından oluşmaktadır. Bu oran neredeyse 2 kullanıcıdan birinin Google üzerinden geldiği anlamına gelir. Sitenizin içeriği ve hedef kitlesi farklı olabilir veya sizin asıl trafik kaynağınız belkide sosyal medyadır. Ancak bu oran genel ortalamadır ve SEO‘nun ne kadar önemli olduğunun bir başka kanıtıdır.

Google Kullanıcılarının %70’i Reklamlara Tıklamıyor

Aslında bu oran SEM vs SEO kapışmasının da sonucunu ortaya koymaktadır. Şöyle ki 10 kişiden 7’si arama sonuçlarında reklamları atlayarak organik sıralamadaki siteleri tercih etmektedir. Bunun bir sebebi de tabii ki reklam veren sitelere duyulan güvenin azalmasıdır. Ancak bu oran asla SEM‘den yani ücretli Google reklamlarından vazgeçilmesi anlamını taşımaz. Özellikle satış yapan e-ticaret siteleri için SEM zorunluluktur. SEM’siz SEO, SEO’suz SEM olmaz! Sektörünüze göre bu oranı sizin kurgulamanız iyi olacaktır.

Ürün Arama Trafiğinin %35’i Google‘da Başlıyor

Bu veri aslında Amerika için geçerli olsa da dikkate alınması gereken bir orandır. Kullanıcılar bir ürün almaya karar vermeden önce aramaya Google ile başlıyor diyebiliriz. Kullanıcı davranışlarının zaman içinde değiştiğini zaten çok iyi biliyoruz.

GooglArama Alışveriş Sonuçları

Google’da yapılan aramaların yaklaşık %9’u arama sonuçları döndürmektedir. Bu sonuçlarda kullanıcılar sadece %0.55’inde bu alışveriş sonuçlarına tıklamaktadır. Yeniden hatırlatıyorum oranlar tüm dünya için verilen ortalamadır.

Google‘da Geçirilen Ortalama Süre 1 Dakikadan Azdır

Azmış diyebilirsiniz ama aslında bence bu adamların işini ne kadar doğru yaptığının göstergesidir. Gir aramanı yap ve git bir şey almayacaksan tezgahın önünü kapama.

Google‘da Yapılan Uzun Kuyruklu Aramalar

Özellikle SEO’ya yeni girenlere her SEO uzmanının üzerine basa basa söylediği uzun kuyruklu arama sorgularına çalışın nasihatini onaylayan bir çalışma. Hem Rus Clickstre.am hem de Jumpshot verilerine göre ilk 100 milyon arama sorgusunun %25’i uzun kuyruk anahtar kelimeler ile yapılıyor.

Google İstatistikleri ile İlgili Biraz Daha Bilgi

Google 1999 yılında 50 milyon web sayfasını dizinine eklemek için 1 ay gibi bir süre harcıyordu. 2012 yılına geldiğimiz de ise bu işlem için harcadığı zaman sadece 1 dakikaya düştü.

Google’da her gün aranan kelimelerin %15’i daha önce hiç aranmayan kelimelerdir.

Google’da yapılan bir sorgunun veri merkezine ulaşıp cevabın kullanıcıya geri dönmesi ortalama 1000 mildir.

Google’da bir sorguya 0.2 milisaniyede cevap verebilmek için veri merkezinde yaklaşık 1000 bilgisayar kullanılır.

Google Trafik İstatistikleri

  • En son Google arama motoru istatistiklerine göre Google, Şubat 2021’de 80,93 milyar ziyaretle dünyanın en çok ziyaret edilen web sitesidir. (SimilarWeb, 2021)
  • Bu, Google’ı küresel internet etkileşimi açısından 1. sırada yer alan Alexa tarafından da yansıtılıyor. (Alexa, 2021)
  • Bu arada, Şubat 2021 itibarıyla Google trafiğinin en büyük kaynakları ABD (%27,61), Brezilya (%4,63), Birleşik Krallık (%4,15), Hindistan (%3,77) ve Japonya (%3,41) idi. (BenzerWeb, 2021)
  • Google’da günlük geçirilen ortalama süre 16 dakika 21 saniyedir. (Alexa, 2021)
  • Google, yaklaşık 5,18 milyar web sayfasını dizine ekledi. (WorldWideWebSize.com, 2021)
  • Şubat 2021’de Google, %27,68’lik bir hemen çıkma oranına sahipti. (BenzerWeb, 2021)
  • Google’ı bulmak için kullanılan arama terimleri Şubat 2021 itibarıyla %91,96 organik ve %8,04 ücretli reklamlardan gelmektedir. (SimilarWeb, 2021)

Google Pazar Payı İstatistikleri

  • Google, Şubat 2021 itibarıyla tüm platformlarda %92,05 pay ile arama motoru pazarına hakim durumda. Onu, %2,69 ile bing, Yahoo! (%1.47), Baidu (%1.33) ve Yandex (%0.65). (StatCounter, 2021)
  • Ayrıca Google, %86,6’lık pay ile masaüstü arama motoru pazarında açık ara lider konumdadır. Bunu Bing (%6.7), Yahoo! (%2.71), DuckDuckGo (%0.9) ve Yandex RU (%0.64) izlemektedir. (StatCounter, 2021)
  • Google ayrıca %95,03 pazar payı ile tüm mobil internet aramalarında liderdir ve onu Baidu (%1,8), Yahoo! (%0,8), Yandex (%0,73) ve DuckDuckGo (%0,48). (StatCounter, 2021)
  • Ayrıca Google, %90,35 pazar payı ile tablet kullanıcıları için arama motoru lideridir ve onu bing (%5,6), Yahoo! (%1.73), DuckDuckGo (%1.06) ve Yandex (%0.54). (StatCounter, 2021)
  • Bu arada, Google Chrome %80,6 payla Şubat 2021 itibarıyla en çok kullanılan tarayıcı olurken, onu Firefox (%6,6), Edge (%5,4), Safari (%3,9) ve Opera (%2,3) izliyor. (W3Schools, 2021)
  • 2021’de ABD’deki arama motorlarının pazar büyüklüğü, yıllık %7,8’lik bir büyüme oranıyla tahminen 106,7 milyar dolar. (IBISWorld, 2021)

Google Tarihine İlişkin İstatistikler

  • Geriye dönüp bakıldığında, ilk Google araması 1998’de yapıldı ve ilk aranan terim “Gerhard Casper” oldu. (New Yorklu, 2012)
  • Google ilk iki logosunu 1996 yılında tanıttı. (Hubspot, 2019)
  • Google 1996’da başladı. google.com alan adı 1997’de kaydedildi. Ve şirket 1998’de kuruldu. (Mirrorview, 2019)
  • Buna ek olarak, Google, lansmanından bir yıl sonra 1999’da 795,2 milyon arama yaptı. (İnternet Canlı İstatistikleri, 2021)
  • Ayrıca, arama motoru ilk olarak 2011’de (1.11 trilyon) yıllık bir trilyon aramaya ulaştı. O zamandan beri geriye bakmadı. (İnternet Canlı İstatistikleri, 2021)

Google Arama Sayıları

  • Mart 2021 itibariyle saniyede 90.460 Google araması yapılıyor. (İnternet Canlı İstatistikleri, 2021)
  • Bu, dakikada 5,4 milyon Google araması, saatte 325,65 milyon, günde 7,81 milyar, haftada 54,71 milyar, ayda 237,75 milyar ve yılda 2,85 trilyon Google araması olduğu anlamına gelir. (İnternet Canlı İstatistikleri, 2021)
  • Kullanıcıların %54,46’sı mobilden internette gezinirken, saniyede 49.210,24 Google aramasının mobilde gerçekleştiğini tahmin edebiliriz. (StatCounter 2021; İnternet Canlı İstatistikleri, 2021)
  • Bu, dakikada 2,95 milyon mobil Google araması, saatte 177,16 milyon, günde 4,25 milyar, haftada 29,76 milyar, ayda 129,34 milyar ve yılda 1,55 trilyon gerçekleştiği anlamına gelir. (StatCounter 2021; İnternet Canlı İstatistikleri, 2021)
  • Bu arada, internette gezinen kullanıcıların %42,63’ü masaüstü bilgisayarlarda. Buradan, saniyede 38.563.098 masaüstü Google aramasının gerçekleştiğini tahmin edebiliriz. (StatCounter 2021; İnternet Canlı İstatistikleri, 2021)
  • Bu, masaüstünde 2,31 milyon Google aramasının dakikada, saatte 138,83 milyon, günde 3,33 milyar, haftada 23,32 milyar, ayda 101,35 milyar ve yılda 1,22 trilyon gerçekleştiği anlamına gelir. (StatCounter 2021; İnternet Canlı İstatistikleri, 2021)
  • Google aramaları 2020’de 2019’a kıyasla %22 arttı. (Semrush, 2021)
  • En son Google arama kullanım istatistiklerine göre, mobil aramaların %45,3’ü sesli aramalardan oluşuyor. (Veri Raporu, 2021)
    Google mülkleri, tüm internet aramalarının %87,96’sını oluşturuyor. (Hatchwise, 2019)

Diğer Google Arama Kullanım İstatistikleri

  • Aramaların %32,9’u görüntü tanıma araçlarıyla yapıldı. (Veri Raporu, 2021)
  • Ayrıca bir Google kullanıcısı ortalama 6.87 sayfa ziyaret etmektedir. (Veri Raporu, 2021)
  • SimilarWeb, 8.83 sayfada daha da yüksek bir tahmin sunar. (BenzerWeb, 2021)
  • İnternet kullanıcılarının %33,9’u markaları Google gibi arama motorları aracılığıyla keşfediyor. (Veri Raporu, 2021)
  • Benzer şekilde, internet kullanıcılarının %53,1’i markaları Google gibi arama motorları aracılığıyla araştırmaktadır. (Veri Raporu, 2021)
  • 2020’deki tüm web sitesi ziyaretlerinin %66’sı mobil cihazlardan yapıldı. (Şemruş, 2020)

Google Sayfa Sonuç İstatistikleri

  • Web sitelerinin Google aramalarında ilk sayfada ortalama yüklenme süresi 1.65 saniyedir. (Geri bağlantı, 2020)
  • Tarama hızı açısından, masaüstünde Google, çoğu web sitesinden daha yüksek olan 100 üzerinden 98’lik bir Lighthouse performans puanına sahiptir. (Google, 2021)
  • Maalesef arama motorunun mobil versiyonu 100 üzerinden sadece 68 puan alıyor. (Google, 2021)
  • Aramaların %97,6’sı en az bir SERP özelliği taşıyor. (Geri bağlantı, 2020)
  • Ortalama olarak, bir Google ilk sayfa sonucu 1.447 kelimeye sahiptir. (Geri bağlantı, 2020)
  • Ayrıca, en iyi arama sonucu genellikle 2-10. sıradaki web sitelerinden 3,8 kat daha fazla geri bağlantı içerir. (Geri bağlantı, 2020)
  • En yaygın Google SERP özelliklerine gelince, İnsanlar da Soranlar %19,5 ile ilk sırada yer alırken, onu resim paketleri (%19,4), video sonuçları (%17,9), En Çok Okunan Haberler (%15,5) ve Site Bağlantıları (%11) takip ediyor. (Geri bağlantı, 2020)
  • Mobil aramaların popülaritesi nedeniyle, web sitelerinin %8’i m-dot alan adlarına aittir. (Şemruş, 2021)
  • Ayrıca, URL’lerin %31’i ve sayfa alanlarının %8’i mobil Google aramalarında görünmez. (Şemruş, 2021)
  • Görseller, mobil aramalarda organik olarak 12 kat daha sık görünüyor. Bu arada, videolar üç kat daha sık görünür. (Şemruş, 2021)
  • Öte yandan, masaüstü aramalarında Google reklamları 2,5 kat, Öne Çıkan Snippet’ler ise iki kat daha sık görünür. (Şemruş, 2021)
  • Google kullanıcılarının %61’i, sitenin güvenilir haberler gösterme konusunda geliştiğine katılıyor veya kesinlikle katılıyor, %72’si ise tıbbi bilgilerle ilgili bu görüşleri paylaşıyor. (Moz, 2020)
  • İnsanların %37’si genellikle Google’da buldukları tıbbi bilgilere güveniyor ve %39’u finansal bilgiler için aynı duyguları taşıyor. (Moz, 2020)
  • İlginç bir şekilde, internet kullanıcılarının %24’ü Google’da buldukları yasal bilgilere nadiren güveniyor ve %23’ü tıbbi bilgiler konusunda aynı görüşü paylaşıyor. (Moz, 2020)

Google Anahtar Kelime İstatistikleri

  • Google aramaları ortalama olarak 1,9 kelime içeriyor. (Geri bağlantı, 2020)
  • Ayrıca, Google’daki aramaların %91,8’i uzun kuyruklu anahtar kelimelerdir. (Geri bağlantı, 2020)
  • İlginç bir şekilde, tüm Google aramalarının %14,6’sı soru şeklinde geliyor. (Geri bağlantı, 2020)
  • Şaşırtıcı bir şekilde, her yıl Google aramalarının %15’i yeni olarak kabul edilir veya platformda daha önce aranmamıştır. (Dijital Bilgi Dünyası, 2020)
  • Ayrıca, aramaların %50’den fazlası, doldurulan sayfalara hiçbir tıklama yapılmadan sona ermektedir. (Arama Motoru Arazisi, 2019)
Print Friendly, PDF & Email
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.