SEO İstatistikleri – 2019 Güncel Bilgiler
SEO istatistikleri nasıl bir sektörün içinde olduğunuzu ve SEO (Arama motoru optimizasyonu) sektörünün gelişimini kavrayabilmeniz açısından oldukça faydalı olacaktır. Çok uzun bir makale fakat kesinlikle okumanızda fayda var. Bir çok farklı kaynaktan toplanmış bu veriler size SEO sektörünün nasıl büyük bir alana dönüştüğü ve SEO’nun gelecekte neden olmazsa olmaz olduğunu anlamanız açısından oldukça fayda sağlayacaktır. Bu oranlar SEO’nun önemini anlamayan potansiyel müşterilerinizi ikna etmenizde de faydalı olacak bilgiler içermektedir. Bu sebeple okumanızı, yorum yapmanızı ve paylaşmanızı özellikle rica ediyorum.
SEO Gerçekleri
- Google’da dünya çapında saniyede 72.000 arama gerçekleştiriliyor.
- Tüm küresel e-ticaret trafiğinin %39’u aramalardan geliyor yani organik trafik.
- İnternette gezinme %93 gibi yüksek bir oranda arama motorlarıyla başlıyor.
- Kullanıcıların yaklaşık %70’i arama sonuçlarında ücretli reklamları görmezden geliyor. (SEO ile SEM karşılaştırıldığında SEO’nun önemi bir kez daha ortaya çıkıyor.)
- Tüm aramaların %50’sinin 2020 yılı sonuna kadar sesli aramalardan oluşacağı tahmin ediliyor.
- Tüm aramaların %58’i mobil cihazlar ile yapılıyor. (Akıllı telefon, tablet)
- Arama sonuçlarında ilk sayfada listelenen sitelerin %97’sinde en az bir resim var.
- Google aramalarının %46’sı yerel aramalardan oluşuyor.
Şimdi gelelim SEO istatistiklerinin detaylarına… Aşağıdaki istatistikler SEO çeşitlerine göre ayrılmıştır.
Genel SEO İstatistikleri 2019
Şirketlerin %61’i SEO’ya Öncelik Verdi
SEO’nun önemini anlatan SEO istatistiklerinden. Dünya çapında bakıldığında 2018 yılında şirketlerin %61’i SEO’ya öncelik verdi ve gündemlerine aldı. Bu araştırma organik web sitesi trafiği oluşturmanın ne kadar zor olduğunu ve özellikle firmaların buna olan ihtiyacını ortaya koymuştur. Ayrıca günümüzde pazarlamanın ne kadar önemli olduğu ve SEO’nun pazarlama ile ayrılmaz bir bütün olduğunu da göstermektedir.
SEO Sektörü 80 Milyar $
2016 yılında dünya çapında SEO’ya 65 milyar dolar harcandı. Harcanan miktar 2018’de 72 milyar dolara yükseldi ve 2020 yılı tahmini ise yaklaşık 80 milyar dolar. Daha basit bir açıklamayla 2020 yılında firmalar arama motoru optimizasyonuna 80 milyar $ harcayacak. Üstelik bu harcamanın 60 miyar dolarlık kısmı yani büyük çoğunluğu yeni başlayan veya küçük yerel işletmeler tarafından harcanıyor. Pazardaki ekonomik fırsatı görmekte fayda var. SEO sektörü 80 Milyar $ ve siz bu işi yapacaksanız bu pastadan ne kadar bir pay almayı düşünüyorsunuz. SEO istatistiklerinden bu madde SEO sektörünün her geçen gün önem kazandığını ve büyüdüğünü bizlere gösteriyor.
SEO Dönüşüm Oranı %14.6
SEO’ya yapılan yatırımın ortalama geri dönüşüm oranı neredeyse %15’tir. Bu SEO dönüşüm oranı %14.6 az gözükebilir ama diğer geleneksel yöntemlerde bu oran %2 bile değildir. Buda gösteriyor ki diğer yöntemler SEO ile yapılan yatırım ile rekabet bile edemeyecek durumdadır. Tabi unutmamak gerekiyor ki bu yüksek dönüşüm oranı doğru SEO stratejilerin kullanıldığı durumlarda ortaya çıkmaktadır.
SEO’da %75 Dış %25 İç SEO Değerli
İç SEO mu Dış SEO mu? Bu sorunun cevabı SEO istatistiklerinde yatıyor. Sürekli sorulan bu sorunun cevabı SEO’da %75 dış %25 iç SEO değerli olarak cevaplanmıştır. Bana sorarsanız da teknik iç SEO çalışmalarında belli kriterleri hallettikten sonra çok fazla detaya girmek zaman kaybı olmaktadır. Burada içerikten bahsetmiyorum yanlış anlaşılmasın. Öncelik rakip analizi yapılarak teknik iç SEO çalışmalarında onları geçmek olmalıdır. Bir çok kişi sadece iç SEO yaparak bir yerlere gelebileceğini düşünmektedir. Fakat aslında asıl önemli olan kaliteli backlink, sosyal imlemeler, sosyal medya ve dizinlerdir.
Alın size bir örnek; Plastik Bidon
- Sitede SSL yok
- Başlık tamamen büyük harf
- Hiç bir H tagı yok
- Sitede Flash kullanılmış
- Link yapısı Google’ın nefret ettiği şekilde
- İçerik olarak yeterli bilgi yok
- Blog vs gibi makaleler girilmemiş
- Robots.txt yok
- Footer linkler var
- vs vs
Şimdi bu site nasıl olur da Google’da Plastik Bidon gibi bir kelimede ilk sırada çıkabilir? Yaklaşık 14 yıl önce yaptığım bir sitedir. Üstelik bu site 3-4 ay öncesine kadar “Plastik Şişe”, “Plastik Kova” gibi kelimelerde de 14 yıldır Google’da ilk sırada yer alıyordu. İlk sayfa değil ilk sıra! İşte size dış SEO’nun önemini anlatan uygulamalı çok güzel bir örnek.
Not: Yanlış anlamalara yer vermeyelim iç SEO tabii ki yapılmak zorunda ama 1 gününüzü iç SEO’ya ayırıyorsanız 3 gününüzü dış SEO’ya ayırmanız arama motorlarında yükselmenize daha çok yardımcı olacaktır. Tabi ki arama motoru için değil ziyaretçi için oluşturulmuş kaliteli ve özgün içeriğinizin olduğunu varsayıyorum.
Alaka Düzeyi Başarılı SEO Çalışmalarının %72’si
Alaka düzeyi Google’ın kullandığı algoritmada da rol oynar ve anahtar kelimelerle en alakalı olduğunu düşündüğü web sitelerini üstlere çıkarır. Bu yüzden SEO stratejilerine mutlaka eklenmelidir. Bu stratejinin önemi de zaten SEO istatistikleri vurguluyor. Şöyle ki sitenizin içeriği otomobiller ile alakalıysa sadece siteye ziyaretçi çekmek adına patenler ile ilgili makale eklemeyin. Google için bir anlamı olmayacaktır. Mutlaka patenlerden bahsetmeniz gerekiyorsa bir şekilde otomobil ile pateni ilişkilendiren bir makale oluşturmalısınız. Mesela Otomobil arkasında patenle yolculuk gibi gibi.
Ayrıca bir kaç yazımda daha bahsettiğim gibi benim için elma bir meyve olabilir ama bir gıda mühendisi için elma sadece bir meyve değildir. Onun görmek istediği sonuçlar ile benim görmek istediğim sonuçlar aynı olamaz olmamalı da. Bir SEO uzmanı olarak elma ile alakalı bir sayfayı hem bana hem de gıda mühendisine okutabilirseniz süpersiniz… Ayrıca elma dünyada bir çok kişi için teknoloji devi bir marka anlamına da geliyor. Peki elma nedir? Bunu düşünmekte fayda var.
Arama Motorları Tüm Trafiğin %93’ü
Ne diyelim ki? SEO gelecekte önemli olacak mı? İnsanlar artık bir web sitesine girmek için www ile başlayan site adresini tarayıcıların adres çubuğuna yazmıyor. Bir marka ise marka adını, alan adının sadece ortasını ve bir şeyler aramak için interneti kullanıyor. Ne için olursa olsun başlangıçları bir arama motoru oluyor. Bu sebeple web sitesi trafiğinin %93 normal bir oran. Gelecekte de düşmeyecek bir oran.
İnsanlar sizi değil bir şeyler arıyor. Önemli olan bir şeyler ararlarken sizin karşılarına çıkmanız ve aradığın bende buyur gel diyebilmeniz!
Aramaların En Az %50’si Sesli
SEO projelerinizde doğru arama terimleri, doğru anahtar kelimeler seçmenin önemi gelecekte daha da hayati olacak. Resimlerinize alt etiketi eklemeyi şimdilerde gereksiz görebilirsiniz ama gelecekte sitenizin organik trafiği düşmeye başladığında oturup her görsele alt etiketi eklemek zorunda kalacaksınız. Gelecek için şimdiden çalışmaya başlayın.
Aramaların %50’si 3 Kelimeden Uzun
En son anahtar kelime istatistiklerine göre, kullanıcılar tek kelime yerine uzun kelimeler veya soru cümleleri ile arama yapıyorlar. Örnek “ayakkabı” yerine “37 numara bayan kırmızı ayakkabı” veya “Adana’ya Nasıl Giderim” gibi…
Bu sebeple hele hele yeni kurulan bir web sitesi iseniz mutlaka SEO stratejinizde başlangıç için tek kelimeler yerine uzun kuyruklu kelimelere odaklanmanız fazlasıyla yerinde bir karar olacaktır. Tek yani ana kelimeler gelecek için yapacağınız SEO planında yer almalı. Örnek ben Seocu.ORG için planladığım kısa dönem anahtar kelime stratejisinde “SEO” kelimesi yok. Ancak tabi ki hedef “SEO” kelimesinde bir yerlere gelebilmeyi başarmak. Bu konuda bana yardımcı olmak isterseniz siteme kendi bloğunuzdan link verebilirsiniz.
Trafiğin %51’i Organik Oldu
Bu özetle organik aramaların web siteleri için halen en büyük trafik kaynağı olduğunu göstermekte. Organik arama dışında ücretli reklamlar, sosyal medya, forumlar, dizinler vs. gibi bir çok link kaynağı bulunmakta. Bu sonuç SEO’nun önemini ve arama motorlarında üst sıralarda yer alınmadığında ne kadar büyük bir ziyaretçinin kaybedilebileceğini göstermektedir. Bu istatistik önemli bir diğer SEO istatistiklerinden.
Video İçerik Metin İçeriğe Göre %50 Tercih Sebebi
Buda tamamen günümüz ile alakalı bir durumdur. Herkesin acelesi var ve video içeriklerin en büyük artısı metin içeriklere göre kullanıcı tarafından çok çabuk algılanabilmesi. Kullanıcı çok kısa bir sürede video içeriğin kendi aradığıyla alakalı olup olmadığını görebilmektedir. Ayrıca başka bir iş yaparken videoya bakmak zorunda değil dinleyebilir. Bu nedenle, video içerik SEO açısından gelecekte çok daha büyük önem taşıyacak.
Eski Blog Yayınları Organik Trafiği %115’e Kadar Artırabilir
SEO açısından bakıldığında blog yazmanın etkili bir taktik olduğu kanıtlandı. Buna ek olarak eski blog yazılarının güncellenmesinin de o içeriği arama motorlarında yükselmesine sebep olduğu da kanıtlandı. Üstelik güncellenen eski içeriklerin organik trafiği %115’e kadar arttırdığı gözlemlendi. Bu sebeple bloglarınızda bulunan eski içeriklerinizi görseller ile süsleyip güncellemelisiniz. Bir tavsiye daha içeriklerinizi güncellerken iç linkleme yapmayı unutmayın.
SEO ve SEM Birleşimi +%25 Trafik, +%27 Gelir
Ücretli reklamlar ve SEO’nun aynı anda yapılması ile sadece birinin seçilmesi karşılaştırıldığında; Çalışmanın birlikte yapılması site trafiğini %25, gelirin ise %27 oranında arttığını göstermiştir. Bu sebeple tek bir yaklaşım yerine SEO ve SEM çalışmalarının aynı anda yapılması tercih edilmelidir.
Tabi burada farklı bir oran daha var ki oda kullanıcılar gözünde organik trafiğin ücretli trafiğe göre 6 kat daha etkili olduğudur. Bunun en büyük sebebi ise güven. Kullanıcılar organik arama sonuçlarında listelenen sitelerin daha güvenli olduğunu düşünüyor ki bende öyle düşünüyorum.
Şöyle bir örnek vermek gerekirse her yaz dönemi insanların tatil için verilen ücretli arama motoru reklamlarına kanıp olmayan otellere rezervasyon yaptığı haberleri izlemiyor muyuz?
Tıklanan Linklerin %70’i Organik
SEO istatistiklerinden bu konu oldukça kritik. Neden mi? SEO’ya ne gerek var Google’a reklam veririm kurtulurum diyen bir çok kişi duymuşsunuzdur. Evet ücretli reklamlar üstlerde çıkmak için bir çözüm. Ancak ücretli reklamların tıklanma oranı sadece %30 civarlarındadır. Başka bir bakış açısıyla potansiyel müşterilerin %70’i kaçar gider. Bu yüzden SEO’ya önem vermeniz sizin çok da iyi olacaktır.
Google Arama Trafiğinin %95’i
Google ülkelere göre farklı kullanım oranlarına sahip olsa da arama sayısı bakımından bakıldığında akıllı telefon arama trafiğinin %96’sını ve toplam organik trafiğin %94’ünü tek başına yapıyor. Bu, SEO uygulamalarının ve tekniklerinin neden sadece Google’ın algoritmasına odaklandığını da açıkça ortaya koyuyor. Mobil’in ne kadar önemli olduğunu ve sadece responsive tasarımın mobil olmadığını da kavramakta fayda var.
Mobil SEO İstatistikleri
Mobil internet kullanımı yani kullanıcıların web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret etmesi, arama yapması vs gibi işlemlerin oranı masaüstü cihazlar ile kıyaslandığında 2009 yılından beri artış göstermektedir. Gelişen akıllı telefonlar, daha da hızlanan mobil internet, büyüyen telefon ekranları gibi sebeplerden tabi ki mobil kullanımın artmasındaki en büyük etken. Mobil taraftaki bu değişim ve artan mobil kullanım nihayetinde 2015 yılında masa üstünü geçmiştir. 2018 yılında yapılan son araştırmalar mobil internet kullanımının mobil aramalardaki önemini de fazlasıyla ortaya koydu. Zaten Google gibi bir teknoloji devinin sürekli mobil mobil mobil demesinin asıl sebebi budur.
Tüm bu istatistikleri SEO açısından dikkate alırsak web sitelerinin mobil uyumluluğu hatta AMP ne kadar önemli olduğu bir kez daha ortaya çıkıyor. Mobil uyumlu olmayan bir web sitesi yada mobil hızı düşük bir web sitesinin organik aramalarda ne kadar büyük kayıp yaşadığını düşünmekte fayda var. Şimdi, mobil SEO istatistiklerinde ne gibi detaylar var göz atalım.
Kullanıcılarının %63’ü İnternete Akıllı Telefonlardan Erişecek
İstatistikler 2018 yılında %61 civarında olduğunu gösterdiği mobilden internet erişiminin 2020 ye kadar %63’e çıkacağını göstermektedir. Ayrıca 2020 yılında dünyadaki akıllı telefon kullanıcısının sayısının 2.87 milyar’a çıkacağı tahmin ediliyor.
Dijitalde Harcanan Sürenin %69’u Mobil Cihazlardan Yapılacak
Kullanıcılar dijitalde geçirdikleri zamanın büyük bölümünü mobil cihazlarından yapıyorlar. Bu sebeple dijital içeriklerin mutlaka mobil cihazlara göre uyarlanması gereklidir. Buna paralel olarak SEO Çeşitleri ‘nden biri olan mobil SEO‘nun da ne kadar önemli olduğu ortaya çıkıyor.
Mağaza Ziyaretlerinden Önceki Aramaların 3/1’ü Mobil Cihazlardan Yapılıyor
Bu istatistik ile görüyoruz ki 3 kullanıcıdan biri hizmet veye ürün satın almadan önceki araştırmasını cep telefonundan yapıyor. Bir ürün veya hizmet almadan kullanıcının karar verme sürecini etkileyen önemli bir faktör. Karar verme aşamasında kullanıcıyı kazabileceğiniz gibi kötü bir deneyim yaşatarak kaçırabilirsiniz de. Ayrıca kullanıcılar satın alma dışında bir mağaza ile ilgili adres, telefon, yol tarifi veya doğrulamak istedikleri bilgiler içinde aramalarını mobil cihazlarından yapmaktadır. SEO istatistiklerinden mobil tarafının önemini anlatan değerli bir konu. Mobil SEO’nun önemini bir kez daha düşünmekte fayda var.
Tüketicilerin %43’ü Mağazadayken Bile Araştırma Yapıyor
Müşterilerin %43’ü satın almak için bir mağazaya gitmiş, içeri girmiş, ürünü beğenmiş, sepete eklemiş bile olsalar, satın almayı tamamlamadan önce aynı ürünün alternatif fiyatlarını görebilmek için veya ürün detayları konusunda yetersiz verilen bilgiler sebebiyle araştırmaya devam etmektedirler. Buda SEO sayesinde arama motorlarında üst sıralarda bulunmanızın ne kadar hayati bir öneme sahip olduğunu gösteren farklı bir istatistiktir.
Global Trafiğinin %52’si Mobil
Tüm dünyada oluşan global internet trafiğinin %52’si mobil cihazlardan oluşmaktadır.
E-Ticaret Trafiğinin %66’sı Mobil
E-Ticaret sitelerinde oluşan trafiğin %66’sı mobil cihazlardan gerçekleştirilmektedir. Bu da bariz bir şekilde önemli SEO istatistiklerinden. Mobil SEO’yu yok saymanın imkansız olduğu anlamına gelir.
Optimize Edilmiş Sitelerden Alışveriş Yapmak Olasılığı %51 Yüksektir
Alışveriş siteleri için optimizasyon konusunun önemini vurgulayan, es geçilemeyecek önemli SEO istatistiklerindendir. Eğer web sitenizi mobil için optimize etmemişseniz alışveriş yapma olasılığı olan 2 kişiden birini kaçırdığınızdan emin olabilirsiniz. Emin olun bu oran gelecekte çok daha fazla artacaktır.
Yerel SEO İstatistikleri
Evet, şimdi yerel SEO istatistiklerine gelelim. Geçmişte önemsenmeyen ama günümüzde her zamankinden daha önemli olan yerel SEO hayatımıza iyiden iyiye yerleşiyor. Bunu ben değil Google mühendisleri söylüyor. Aslında işin özünde her şeyin günden güne kişiselleşmesi yatıyor. Google bile arama sonuçlarında kişiselleştirilmiş sonuçlara geçiş yapabilmek için elinden geleni yapıyor.
Tüketicilerin %84’ü Yerelde Buldukları İşletmeleri 24 Saat İçinde Ziyaret Ediyor
Bir tüketici yerel aramada sizi bulduysa onun müşteriniz olma ihtimali %84’ün üzerindedir. Yerel SEO’nun önemini aslında tek kalemde özetleyen bir istatistik veri.
Google Aramalarının %46’sı Yerel Aramalar ile Alakalı
Bu oran neredeyse 2 aramadan 1 tanesinin yerel aramalar ile alakalı olduğu anlamına geliyor ki buradaki potansiyeli göz önüne almakta çok büyük fayda var.
Tüketicilerin %97’si Yerel Şirketler Hakkındaki Bilgiyi İnternette Arıyor
Yerel işletmelerin internette bulunabilir olmaları fazlasıyla önemli bir konu ki bu sadece web siteleri olmasını kapsamaz. İnternette bulunmak web sitesi yanında, dizinler, sosyal medya, inceleme siteleri, arama motorlarının firma rehberlerini kapsar. Çünkü insanlar iletişim kurmadan önce yerel bir şirket hakkında olabildiğince fazla bilgi edinmek için farklı kaynaklardan yararlanırlar.
Tüketicilerin %72’si 8 km Çapındaki İşletmeleri Ziyaret Ediyor
Buda demek oluyor ki size 8 km’lik bir çap içinde bulunan kişilerin %72 si için siz yerelsiniz. Yani bu kişiler ihtiyaçlarını karşılamak için sizi tercih edebilirler. Üstelik tüketiciler aynı ürün arka sokağında bulunsa bile sizde daha uygun olması durumunda kolaylıkla sizi tercih edebilir. Yerel SEO çalışmalarını yaparken bu alanı göz önünde bulundurmanız gerektiğini gösteren başka bir SEO istatistiklerinden.
Kullanıcıların %92’si İlk Sayfada Bulunan İşletmeleri Tercih Ediyor
Yerel işletmeler için Google’da genel kelimelerde ilk sırada çıkmak tabii ki çok zor ve aslında sektöre göre değişse de pek gerekli değildir. Yerel SEO çalışmalarını yaparken hedef arama kelimelerinin sonuna bölge ilçe gibi uzun kuyruklar ekleyerek yapılan planlamalar ile bu kelimelerde üst sırada çıkmaya çalışmaları hem maddi hem de süre olarak daha verimli olacaktır.
Google’daki Tüm Soruların %46’sı Yerel Bilgileri Kapsıyor
Kullanıcıların Google üzerinde yaptığı ve soru içeren aramaların neredeyse yarısı yerel bilgileri kapsayan sorgulardır. Örnek “Bodrum’a Nasıl Giderim” gibi. Eğer Bodrum’da yerel bir işletme iseniz bilmelisiniz ki Bodrum’a gelmeye çalışan biri var ve bu kişi sizin için potansiyel müşteri olabilir. Bu kişiyi daha Bodrum’a gelmeden yakalamak güzel olmaz mı? Ürün yada hizmetinizi tanıttığınız sayfa içeriğine “İstanbul’dan Bodruma Nasıl Gidilir ve Mağazama Nasıl Ulaşabilirsiniz” gibi bir ekleme yapmak nasıl olurdu? Yada Bodrum’da gezilecek yerleri tanıtan bir içerik ekleyip bu içerik arasında A noktasından B noktasına geçerken firmamızın önünden geçeceksiniz mutlaka bize uğrayıp çayımızı için şeklinde bir davet eklemek?
Tüketicilerin %70’i Mutlaka Mağaza Ziyareti Yapıyor
Eğer fiziksel bir mağazanız varsa tüketiciler sizi internette bulduysa ve güven verebildiyseniz bu kişilerin %70 mutlaka fiziksel mağazanızı ziyaret ediyor. Mağazanızda yapacağınız aksiyonlar ise bu fiziksel ziyaretçilerinizi alışveriş yapan müşterilere dönüştürebilir.
Konum Tabanlı Aramaların %78’i Çevrimdışı Alışverişe Dönüşüyor
Yani 100 kullanıcı “Beşiktaş Kitapçı” diye bir arama yapıyorsa bu aslında fiziki mağaza adresi almak için yapılan bir aramadır. Bu kullanıcıların 78 tanesi çıkan sonuçlardan birini tercih edip fiziki olarak gidip tercih ettikleri mağazadan bir şeyler alabilecek potansiyel müşteridir.
Bu 78 kişiden 28 tanesi işlemlerini alışveriş ile sonlandırmaktadır. Konum tabanlı yapılan aramalar için bu büyük bir orandır ve asla göz ardı edilmemelidir.
Tüketicilerin %73’ü Olumlu Yorumlara Güveniyor
Yerel bir dizine firmanızı kaydetmek yeterli değil mutlaka kaydınızdan sonra olumlu yorumlar almaya çalışın. Başka sitelerde sizin için yapılan yorumlar sizin kendi sitenize ekleyeceğiniz müşteri yorumlarınızdan kat kat etkilidir. Halbuki ki gerçek hayatta tanıdığınız güvendiğiniz kişilerin yorumlarını dikkate alırsınız. Fakat internet dünyasında yorumu yapan kişinin kim olduğu, ne iş yaptığı hiç önemli değildir. Önemli olan yaptığı yorumdur.
Yerel Şirketlerin %56’sı Google My Business’da Kayıtlı Değil
Yerel SEO’nun ilk işlemi Google My Business ve muadilleridir. Eğer firmanız burada kayıtlı değilse ilk işiniz firmanızı kayıt etmek olmalı. Sadece bu işlemi yapmak bile sizi kayıtlı olmayan rakiplerinizin önüne geçirecektir. Üstelik Google My Business dışında Bing ve Yandex’inde bu tarz işletme rehberleri bulunur. Arama motoru pazarında büyük pasta Google’da olsa bile Bing ve Yandex’i asla pas geçmeyin. Üstelik bir dip not daha İşletmelerin %85’i Bing’de kayıtlı bile değil.
Evet buraya kadar okuyup gelebildiyseniz sizi tebrik ediyorum. SEO istatistikleri, yerel SEO istatistikleri ve mobil SEO istatistikleri rakamlarla konuşulsa bile altında yatan anlamlar gerçekten çok farklı. SEO’daki fırsatı görebilmek açısından oldukça faydalıdır.
İşte site SEO istatistikleri hakkında bir kaç bilgi… Unutmadan kısa süre sonra Seo Uzmanlığının geleceğin meslekleri arasına gireceğini rahatlıkla söyleyebilirim.