SEOLOG-29-EKIM-LOGO

Organik Trafik

Organik Trafik

Organik trafik ne demektir? Arama motorlarına her hangi bir ücret ödemeden yani reklam vermeden, arama sonuç sayfalarından gelen ziyaretçi trafiğine organik trafik denir. Bu ziyaretçi trafiği, Google veya Bing gibi bir arama motorundan gelen ziyaretçiler olarak da tanımlanır. Web sitesinin organik trafiğinin yüksekliği o web sitesinin arama motorları sonuçlarında da yüksek sıralarda olduğu anlamına gelir.

Organik Trafik Nedir?

Bu SEO makalesinde SEO çalışmalarındaki hedefin neden arama motorları olduğunu anlatmaya çalışacağım. SEO’nun nasıl yapılacağından önce neden SEO yapmanız gerektiğini bilmeniz gerekli diye düşünüyorum. Neden SEO yapmanız gerektiğini öğrendikten sonra Seocu’ların neden Organik Trafik için uğraştığını da bu makalede bulabilirsiniz.

Organik Trafik Ne Demek?

Organik trafik ne demektir? Arama motorlarına her hangi bir ücret ödemeden yani reklam vermeden, arama sonuç sayfalarından gelen ziyaretçi trafiğine organik trafik denir. Bu ziyaretçi trafiği, Google veya Bing gibi bir arama motorundan gelen ziyaretçiler olarak da tanımlanır. Web sitesinin organik trafiğinin yüksekliği o web sitesinin arama motorları sonuçlarında da yüksek sıralarda olduğu anlamına gelir. (Tabi her hangi bir Anti SEO saldırısı altında değilseniz.)

Organik trafik genelde diğer dijital reklam çalışmalarını direkt etkilemez. Fakat yapılacak ücretli reklamlar organik trafiğin artmasına olumlu yönde etkilemektedir.

Arama motorlarına her hangi bir ücret ödemeden yani reklam vermeden, arama sonuç sayfalarından gelen ziyaretçi trafiğine organik trafik denir.

Neden Organik Trafik?

Organik trafik farklı nedenlerden dolayı en değerli trafik kaynağı olarak kabul edilir. Çünkü;

En Yüksek Trafik Kaynağı

Arama motorları diğer trafik kaynaklarıyla kıyaslandığında web sitelerine en yüksek ziyaretçiyi yönlendirir. Aşağıdaki tabloda mavi renkle gösterilmiştir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR: En iyi 10 arama motoru

2018 Yılı İçin Web Siteleri Trafik Kaynakları Karşılaştırması
2018 Yılı İçin Web Siteleri Trafik Kaynakları Karşılaştırması

Ürün Araştırmalarında En Güvenli Kaynak

Bir ürün veya hizmet satın almak isteyen kişiler satın alma öncesi araştırmalarında en güvendikleri kaynak arama motorlarıdır. Bu sayede potansiyel müşterileri satın alma yolculuğunda kazanabilmeniz mümkün olabilir.

Yüksek Kalite ve Güven Belirtisi

Bir anahtar kelimede arama motorlarında ilk sırada olmak ziyaretçiler gözünde o konuda yüksek kalitede olduğunuzu yani güvenilir olduğunuz anlamına gelir.

Uzun Vadede Kar Ettirir

Google’da yükselmek zor ve zaman isteyen bir süreçtir. Fakat bir kez yükseldiğinizde uzun süre orada kalırsınız. Ücretli reklamlarda sadece ücret ödediğiniz sürece görünürsünüz.

Arama Motoru Trafiğinden Ciddi Ziyaretçi Kazanılır

Bir anahtar kelimede Google’da ilk sayfada olmak Google’daki o anahtar kelime trafiğinin %92’si içinden ziyaretçi kazanabileceğiniz anlamına gelir. Yani Google’da ilk sayfada olmanız 100 ziyaretçiden 92’sinin sitenizi ziyaret edebilme ihtimali olduğunu gösterir. Bu oran Google’ın ikinci sayfasında 5 kişiye kadar düşmektedir. Asıl trafik kazancı Google’da ilk sırada yer almak sağlayacaktır.

Arama Motoru Kitlesi Geneldir

Facebook, Twitter gibi sosyal medya sitelerinin popülerlikleri ortalama 7 yıldır ve popülerlik her zaman yer değiştirmektedir. Örneğin Facebook’un yerini Instagram’ın alması gibi. Günümüzde 50K takipçisi olan bir Facebook sayfasından alınan etkileşim 50-100 arasında kalabilmektedir. Ayrıca bu tarz platformlardan gelen trafiğin garantisi de yoktur. Platformlar sayfanızı her an kapatabilir. Bu sebeple verimlilik ve süreklilik açısından organik trafik, sosyal medya trafiğinden her zaman daha önemlidir.

Bir kullanıcı arama motorunu kullanarak bir şey aradığında karşısına çıkan sonuç sayfası hem organik (ücretsiz) sonuçlar hem de ücretli sonuçları gösterir. Organik sonuçlar ve reklamlar aynı sayfada listelenmesine rağmen aralarında büyük bir fark vardır. Çünkü organik sonuçlar ücretsizdir.

Organik Arama Sonuçları

Organik arama sonuçları; Arama motorlarında ücretli sıralamalardan sonra gösterilen sonuçlardır. Organik sonuçlar arama motoru algoritması tarafından doğal olarak oluşturulan sıralamada ücretsiz olarak gösterilmektedir. Organik arama sonuçları, kullanıcının arama sorgusuna bağlı olarak; sitenin içeriği, referans bağlantıları, alan adı otoritesi, diğer bilinen ve bilinmeyen organik sıralama faktörlerine dayanır.

SEO organik arama sonuçlarında üst sıralarda çıkmak amacıyla yapılmaktadır.

Organik Trafik | Organik Arama | Organik Arama Nedir? | Organik Arama Sonuçları
Organik Trafik | Organik Arama | Organik Arama Nedir? | Organik Arama Sonuçları

Web sitenizin organik trafiğini arttırmanın en kolay yolu, sitenizde düzenli ve kaliteli içerik eklemektir. Ancak bu yeni ziyaretçiler edinmek için kullanılan stratejilerden sadece bir tanesidir. SEO’nun yani arama motoru optimizasyonun amacı doğrudan organik trafiği iyileştirmektir.

Organik Arama Sonuçlarında Yükselme

Bu konuda Google’ın verdiği cevap “Bu tamamen nitelik ve kaliteyle alakalıdır.” 

Bunun sebebi de oldukça basittir. Öncelikle kendinizi merkezden alıp ben arama motoru olsaydım ne yapardım? Diyerek empati yapalım. Örneğin SEOLOG’u bir arama motoru olarak kurgulasaydım…

Arama Motoru Olarak Amacım Ne Olurdu?

Tabi ki arama yapan kullanıcılara aradıkları kelime ile en alakalı sonuçları en hızlı biçimde sunabilmek.

İlk Sayfada Listeleyeceğim Sitelerde Ne Gibi Özellikler Olmalı?

Öncelikle indeksleme aşamasında yani veri tabanıma kayıt ederken içeriğini anlayabildiğim yani iç SEO‘su eksiksiz yapılmış, hızlı, güvenli (SSL), arama sorgusuyla alakalı, içerik olarak kullanıcıları tatmin edecek bilgiye sahip, sadece metin değil görsel, video gibi materyaller ile zenginleştirilmiş, başka sitelerin referans olduğu (Backlink), arama yapılan cihaza uygun sürümünün olduğu (mobil uyumlu) siteleri tercih ederdim.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR: SEO Kriterleri ve Google Sıralama Faktörleri

Peki Neden Yukarıdaki Özellikleri Arardım?

Birincisi bende arama yapan bir kullanıcıya gösterdiğim sonuçlarda kullanıcıya al bak yaptığın arama ile alakalı sonuçlar bunlar ve ben bunlara kefilim diyorum. Bu yüzden en kaliteliyi seçmeye çalışırım. Hem de kendi kalitem hem de ziyaretçiyi kaçırmamak için. Aksi durumda bir arama motoru olarak kalitem düşer ve insanlar farklı arama motorlarını tercih eder.

İşte arama motorları da bu şekilde çalışıyor. Yani kefil olarak kullanıcıyı yönlendirdiği siteden bunun karşılığında ziyaretçiyi memnun etmesini istiyor. Sen ziyaretçimi memnun edersen bende seni memnun ederim.

Organik arama sonuçlarında üst sıralarda çıkmanın ve uzun süre orada kalmanın tek yolu iyi bir SEO çalışmasıdır. İyi bir SEO çalışması teknik SEO, kaliteli ve özgün içerik, kullanımı kolay bir web sitesi ve dış SEO çalışmalarının tümüyle olabilir. Bunlardan birinin eksik olması organik arama sonuçlarında çıkmanızı engellemez ama arama motorlarında yükselmenizi engeller. 

Organik Trafiğin Riski

Peki organik trafik kazanmak için verilen uğraşların riskli yönleri yok mu? Tabi ki bir kaç riskli yönü var. Bunların başında arama motoru algoritmalarının sürekli güncellenmesi geliyor. Bu güncellemeler bazı durumlarda olumlu yönde olabildiği gibi bazen de olumsuz yönde olup bir çok web sitesinin sıralama sonuçlarında gerilere düşmesine sebep olabiliyor. Örneğin Google’ın en son yaptığı Google Haziran Güncellemesi. Daha yeni olan Haziran güncellemesinin etkileri ortaya çıkmadı. Ancak bir önceki Mart Güncellemesi’nde sağlık konularında uzun süredir ilk sayfada yer alan haber sitelerini bir gecede ortadan kaybetti. Bu onlar için çok üzücü olabilir ama gerçekten sağlık ile ilgili bilgiler veren hastane veya sağlık portallarının önü açılarak hak ettikleri yere gelmeleri sağlandı.

Organik arama sonuçlarında ilk sayfalarda çıkmak maalesef uzun bir süreç ve özellikle trafiği fazla rekabetçi kelimelerde gerçekten ciddi çalışmalar istiyor. Bu sebeple SEO şart.

Yukarıdaki bilgiler ışında web sitelerinin neden arama motorlarına ve organik aramaya ihtiyaç duyduklarını açıklamaya çalıştım.

Organik Trafiği Nasıl Tespit Edersiniz?

Web sitelerinin organik trafiğini takip etmek için farklı ücretsiz araçlar bulunur. Bunlar içinde en çok kullanılan 2 araç Google Analytics ve Google Search Console’dur. Bunların alternatifi olarak Bing ve Yandex’inde trafiğinizi takip edebileceğiniz ücretsiz araçları bulunur.

Web sitenizin organik trafiğini Google Analytics gibi site trafiğini tutan farklı performans sitelerinden takip edebilirsiniz. Google Analytics hakkında detaylı bilgi ilerleyen konularda anlatılmıştır.

Organik Trafik Nasıl Kazanılır?

Organik trafik nasıl kazanılır konusuna kısa kısa değineceğim. Organik trafiğin arttırılması konusunu SEO Rehberi bölümünde detaylı olarak anlatacağım. Bu sayfanın asıl amacı organik trafiğin ne olduğu ve önemi.

  1. Sektörünüz ve rakipleriniz ile alakalı anahtar kelime analizi yaparak bu kelimeleri içeren blog yazıları hazırlamalısınız.
  2. Hazırladığınız içerik kesinlikle ve kesinlikle arama motorları için değil kullanıcılar için olmalıdır.
  3. Sitenizin teknik SEO eksikliklerini mutlaka giderin.
  4. Site hızınızı optimize edin. (Gzip ile Site Hızlandırma)
  5. Sitenizi farklı cihazlara göre uyumlu hale getirin.
  6. Kullanıcıları siteniz tutmak için sadece metin değil video, pdf, popcast gibi içeriklerden de yararlanmaya çalışın.
  7. Kullanıcıların sitenizde rahat dolaşabilmesi için link ve kategori yapısını kolay anlaşılır şekilde optimize edin.
  8. Sitenizin otoritesini arttırabilmek için bilinçli ve sabırlı bir şekilde organik backlink çalışmaları yapın

Umarım organik trafik ve buna bağlı olarak SEO’nun önemini anlatabilmişimdir.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer Makaleler

İlginizi Çekebilir

SEO Fiyat Teklifi Al

Web sitenizin Google sıralamalarında yükselmeye başlamasını istiyorsanız hemen bizden “SEO Teklifi” alın. Başarılı sonuçlar elde etmek için SEOLOG’un uzmanlığına güvenin.

SEO_Teklifi_Popup_Form