(0212) 212 5736 / (0542) 345 1980

Pandemik Pazarlama

Pandemik Pazarlama ile Kriz Anında Pazarlamayı Yönetmek
Pandemik Pazarlama

Pandemi Dönemimde Pazarlama

Covid-19’dan önceki pazarlama planlamalarının tamamen değiştiği, yeni düzene ayak uydurmak zorunda olduğumuz bir döneme başladık. Bu kesintili iş döneminde, ürün ve hizmetlerimize olan taleplerin normal taleplerden daha farklı olduğu bir işleyiş içerisine girildi. Tüketici davranışlarına uyum sağlayarak satın alma davranışlarının nasıl e-ticarete odaklandığının profesyonel olarak analiz edilmesi ve bu alana özel ilgi gösterilmesi gerekir.

Kriz Anında Pazarlamayı Yönetmek

Bu dönemde, pazarlama departmanının tamamı bu sürece dahil olmayabilir. Yeni fikirler, inovasyonlar üretmek için en yaratıcı ekibi oluşturmalısınız: Pazarlama-satış ekibiniz ve müşteri deneyimi uzmanınızdan oluşan bu ekibin iş birliğiyle etkili sunumlar ortaya konmalıdır.

Bu çalışmada aşağıdaki noktalara önem verilebilir;

  • Tüketicilerin istekleri ve ihtiyaçları nelerdir?
  • Rakip firmalar ne gibi aksiyon alıyorlar?
  • Pandemi döneminde hangi pazarlar yükseliştedir?
  • Yeni pazarlama kanalımız ne olmalıdır? (çeşitlendirilebilir)
  • Tüketicilerle daha etkili iletişim kurma yolları nelerdir?

Pazarlama stratejinizi daha yeni oluşturmuş olmanız onun hâlâ parlak olduğu anlamına gelmez; zorlu bir süreçten geçiyoruz ve zorlukta fırsat vardır. Şu an yaratıcı olmanızın tam zamanı! Düşünce liderliğinizi ortaya çıkarın; beyin fırtınası ve yeni fikirlerle, standart pazarlamaya bağlı kalmadan hedef kitleye nasıl ulaşabileceğinizi tasarlayın. Bu dönemde tüketici davranışları farklılık göstermektedir; bu duruma uyum sağladığınıza emin olmalısınız.

Pazarlama çabaları satışla sonuçlanma gibi bir zorunluluğu yoktur, mevcut müşterilerinizin devamlılığını sağlamak en az yeni stratejiler uygulamak kadar önemlidir. Yeni bir müşteri kazanmak mevcut müşteriyi elde tutmaktan çok daha zahmetli ve maliyetlidir. Yeni stratejiler geliştirirken mevcut müşterilerinizin sadakatini sağlamayı, müşteri kaybını azaltmayı ve marka savunucusu müşterilerinizi geliştirmeyi ön planda tutmanız gerekiyor.

Kapatılmanız gerekse bile, takipçilerinizle/müşterilerinizle iletişim kurmayı bırakmayın.
Pophal

Daima pozitif mesajlar vererek sosyal medya hesaplarından ve web sitelerinden Covid-19’a özel bir sayfa açılarak güncel konular hakkında bilgiler sunulabilir. Ürün iptalleri ve iadelerinde tüketicilere daha fazla imkân sunularak ve bunları e-posta ve mesaj yoluyla ileterek ayrıca ilgi gösterilebilir.
Bu süreçte ilgili ve dürüst bir yaklaşım sergilemek çok daha iyi karşılanacaktır. Ancak tüketicilerinize sunacak işe yarar veya onları ilgilendiren bir şeyiniz yoksa, sessiz kalın.

Print Friendly, PDF & Email
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.