(0212) 212 5736 / (0542) 345 1980

Dijital Pazarlamada Müşterileri Tanımanın 7 Yolu

Dijital Pazarlama Müşterileri Tanımanın 7 Yolu
Dijital Pazarlamada Müşterileri Tanımanın 7 Yolu

Dijital Pazarlamada Müşterileri Tanımak Çok Önemli

Dijital pazarlama büyük ve küçük işletmelerin varlıklarını sürdürmeleri için ihtiyaç duydukları bir yer haline geldi ancak dijital pazarlama sektörü içerisinde yer almak yeterli değildir. Dijital pazarlama sektöründe en önemli şey müşteriyi tanımak müşteri davranışlarını ve beklentilerini karşılayabilmektedir.

Markanızı tanıtmak için içerik pazarlama stratejileri veya kampanyalar oluştururken, süreçteki belirli ihtiyaçları, arzuları ve tercihleri ​​unutarak yaratıcı unsurlardan kurtulmak kolaydır. Ancak, tüketiciler işinizin can damarıdır. Tüketicilerin % 96’sı, müşterilere sunulan hizmetlerin markalara sadık kalmada etkili olduğunu belirtmektedir. Dünyaca ünlü CEO’ların% 90’ı müşteriye sunulan hizmetlerin ve müşteri görüşlerinin önemli olduğunu belirtiyor. Günümüz tüketicilerinin, % 91’inin teklifler ve indirimler yapan markalara daha sadık ve daha güven duyduğu belirtilmektedir. Müşteri kitlesinin anlamanın büyük bir önem taşıdığı dünyaca ünlü ceolar ve şirketler tarafından bilinmektedir müşterilerinizi tanımak size dijital pazarlamada uyguladığınız stratejide yol gösterici olacaktır.

1. Müşterilerin Davranışlarını Analiz Etmek

Dijital çağda, kelimenin tam anlamıyla verilerde yüzüyoruz. Doğal olarak, tüketici ölçümleri ve öngörüler, müşteri tabanlarını derin ve anlamlı bir şekilde anlamak isteyen markalar için altın tozudur. Ancak verilerinizi gerçekten iyi mi kullanıyorsunuz?

Google Analytics, çeşitli demografik öngörülerinizden değer elde etmenin ayrılmaz bir parçası olmakla birlikte, temas noktalarında ek veri kaynaklarına inmek, müşterilerinizin alışkanlıklarına, tercihlerine ve davranışlarına ilişkin panoramik bir fikir verecektir. Bir karışımını kullanarak sosyal medya analiz araçlarından yanı sıra mobil veri platformları birincil tüketici temas noktaları arasında derinlemesine analiz yapma imkanı sunmaktadır. Müşterilerinizden elde ettiğiniz verileri analiz ederek dijital pazarlama da stratejinizi belirlerseniz daha başarılı olursunuz.

2. Müşterilerle Diyalog Kurun

Şüphesiz, müşterilerinizi tanımanın en doğrudan ve paha biçilmez yollarından biri, onlarla görüşme yapabilmektir.

Tüketicilerinizi bulundukları yerde buluşturarak, kendilerine akranlarıyla nasıl bağlantı kurduklarını anlarken, onlara değerli soruları uğraştırıcı değil organik bir şekilde sorabilirsiniz. Doğru soruları sorduğunuzda doğru cevapları alırsınız markanızı önemli ölçüde geliştirmenize yardımcı olacak türde etkisi bulunmaktadır. Anketlerden ve sosyal medyadan, müşterilerinizle iletişime geçebilirsiniz ancak iletişime geçerken onlarla kurduğunuz diyalogun harekete geçirici mesajlar içermesi gerekmektedir.

Müşterilerinizin sizi tercih etmesinde önemli olan şeyler arasında başta gelen ürünlerinizin ve içeriklerinizin özgün olması onları memnun etmesidir. Tüketicilerin % 90’ı hangi markaların destekleneceğine karar verirken özgünlüğün önemli olduğuna inanmaktadır. Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik, müşterilerinizin istekleri hakkında daha derin bir fikir sunarken güven sağlayabilir.

3. Olumlu ve Olumsuz Yorumları Yanıtlayın

Müşteri incelemeleriyle ilgili olarak, hem olumlu hem de olumsuz yorumlara cevap vermek ve onların sorularıyla ilgilenmek müşteri tarafından olumlu karşılanmaktadır. Ürünlerinizin ve ya içeriklerinize yapılan yorumlara vereceğiniz yanıtın bir kurum değil bir kişi olarak karşı tarafa hissettirilmesi gerekmektedir. Müşteriler karşılarındaki kurumun temsilcisiyle bir bağ kurabilme ve iletişim sağlayabilmesi markanıza daha sadık olmasını sağlamaktadır bunun en büyük örneği Netflix olarak karşımıza çıkmaktadır müşterileriyle bir arkadaş bir kullanıcı gibi iletişimde bulunmaktadır.

Tüketicilerin % 90’ı müşterilere verilen yorumların satın alma kararları üzerinde doğrudan etkisi olduğunu doğrulamaktadır. Böylesine bir güven sağlama imkanını olumlu ve ilgili yanıtlar sağlayarak size olumlu geri dönüşler sağlayabilirsiniz.

4. Etkinlik Yapmaya Özen Gösterin

Müşterileri tanımak için ve onlarla sürekli bir iletişimde kalmak bununla birlikte aktif olabilmek için etkinlik yapmaya özen göstermelisiniz. Araştırmalar Z Kuşağının satın alma kararlarında yapılan etkinliklerin indirimlerin oldukça baskın olduğunu gözlemlendi. Z kuşağının reklamlardan ve etkinliklerden daha fazla hoşlandığı ve bunların anlatımında etkili harekete geçirici bir dilin olması satın alma kararlarında olumlu sonuç vermektedir.

Bir marka etkinliği düzenlerseniz veya somut bir deneyim (fiziksel veya sanal) oluşturursanız, temel olarak marka değerinizi kişisel bir yaklaşım kullanarak müşterilerinizle paylaşmak için bir platform oluşturacaksınız. Ayrıca, kitlenizin segmentlerini yalnızca dijital istatistiklerin ve metriklerin ötesine geçen bir şekilde anlayabileceksiniz.

Yenilikçiliği yönlendirmeye adanmış bir marka olan Volkswagen, son yıllarda birçok deneyimsel kampanya yürüttü⁠ ve “ Piyano Merdivenleri ” girişimi de bir istisna değildir.

Müşterilerini kampanyanın merkezine yerleştiren VW, bir Stockholm metro istasyonu merdiveni, yaşam boyu basınçla etkinleştirilen bir piyanoya dönüştürdü.  VW’nin ‘Fun Theory’ adlı kampanyasına dayanarak, kampanya bir şey eğlenceli olursa, insanların onunla daha fazla etkileşimde bulunma olasılığına dayanıyor. Videodan da anlaşılacağı gibi, yürüyen merdiven almak yerine % 66 daha fazla kişi merdivenleri denedi. Dahası, video tek başına bugüne kadar 1,2 milyondan fazla YouTube görüntülemesi elde etti.

5. Fırsatlarınızı, İndirimleri Özelleştirin

Müşterilerinize onları özel hissettirmek dijital pazarlamanın öne çıkan unutan bir özelliğidir dijital pazarlama da hitap ettiğiniz kitlenin kendini özel hissetmesi size olan bağlılığını arttırmasına neden olmaktadır. Müşterilerinize özel fırsatlar ve indirimler sunarsanız, marka sadakatini teşvik edersiniz, bu da size onları daha iyi tanıma fırsatı verir. Bugünün tüketicilerinin büyük çoğunluğu ( % 72’si tam) yalnızca kişiselleştirilmiş teklifler, fırsatlar, indirimler veya teşviklerle etkileşime girecek.

6. Mobil Uygulamanın Önemi

Güveni arttırmak ve uzun vadeli ilişkiler ile ilgili, müşteri sadakati için planı oluşturmak yalnızca tüketici elde tutma oranlarınızı artırmakla kalmayacak, aynı zamanda markanızla kitleniz arasında sürekli bir iletişim kanalı da açacaksanız

Müşterilerin % 83’ü markalara sadık kalmasında önemli olan şeyin kendilerini marka açısında özel hissettirilmesi ve indirim, kampanya gibi önemli etkinliklerin var olması bunun yanında mobil uygulamanın varlığı kolay erişebilirlik sayesinde müşterilerin markalarına sadık ve daha fazla alışveriş yapmasını sağlamaktadır.

7. Sosyal Medyada Etkinliklerin Önemi

Sosyal medya dijital pazarlama için en önemli ve en çok ihtiyaç duyulan yerler olarak karşımıza çıkmaktadır çünkü kullanıcıların büyük bir çoğunluğu zamanını aktif bir şekilde sosyal medyada geçirmektedirler bu sayede ürünlerinizi ve içeriklerinizi pazarlamak için sosyal medyada kendi kitlenize ve yeni kitlelere hitap etmek önemlidir.

Müşterilerinizle sosyal medyadan kurduğunuz ilişkiniz sizin onların gözünde güvenilir bir marka olduğunuzu gösterebilir bu yüzden sosyal medyada müşterilerinize etkinlikler ve paylaşımlar yaparak hitap edip onlarla ilişkinizi arttırabilir bunun yanında markanızın tanınırlığını da arttırabilirsiniz. Hastaglar ve yarışmalar düzenleyerek ürünlerinizin tanınırlığını sağlayabilirsiniz indirimler ve hediyeler müşterilerinizin markanıza bağlılığında oldukça önemlidir.

Print Friendly, PDF & Email
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.