Direkt Arama Nedir?
arama motorları, bizim gibi kısa yolları seven toplumlar için farklı deneyimler yaşatıyor. Örneğin, sitenin tam adresini yazarak ulaşma alışkanlığı arama motorlarından sonra tamamen değişti. Artık sürekli kullanılan bir web sayfası bile olsa otomatik açılan arama motoru sayfası ya da tarayıcısına sadece marka ismini yazma yeterli oluyor. Zaten sitenize gelmek isteyen kullanıcının buna arama motorlarını aracı kılması önemli bir detay. Çünkü bu direkt arama olarak kabul ediliyor ve arama sonuçlarının sıralanmasında önemli bir yer tutuyor.
Direkt Aramalar Arama Motorları İçin Önemli Mi?
Kullanıcının aslında ne istediğini bilerek arama yapmasına direkt ya da doğrudan arama ismi veriliyor. Kullanıcının marka ismini doğrudan arama kutucuğuna yazarak sitenize girmesi web dünyasında kıymetli kabul ediliyor. Arama motoru, kullanıcının neyi aradığını zaten bildiğinden doğrudan sitenizin bağlantısını kullanıcıya veriyor. Bu tür aramalar, optimizasyon çalışmasının önemli bir değişkeni. Çünkü bu tür aramalar marka değerine önemli bir katkı koyuyor. Arama motorları, markanızın insanlar tarafından bilindiğini düşünüyor. Buna göre bir sıralama belirliyor. Elbette doğrudan arama, her zaman ilk sırada bulunmanın garantisi anlamına gelmiyor. Çünkü ADS reklamlarında kullanıcının önüne rakip sitenin ya da bayinin adresi de görünebiliyor.
Bu durum da marka bilinirliği fazla olsa bile bir web sayfasının sürekli yenilenmesi gerektiğini gösteriyor. Çünkü kullanıcılarına yenilikler sunmayan, deneyimlerini yükseltmeyen siteler arama motorlarının listelerinde gerilere itilebiliyor. Direkt arama ile sürekli üst sıralarda bulunma için içeriklerinizi sürekli taze tutmalısınız.