SEOLOG-29-EKIM-LOGO

Kurumsal Web Sitenizde Nelere Dikkat Etmeniz Gerekiyor

Kurumsal Web Sitenizde Nelere Dikkat Etmeniz Gerekiyor

Kurumsal Web Sitenizde Nelere Dikkat Etmeniz Gerekiyor?

Merhabalar, bugüne kadar genelde SEO ve dijital pazarlama konularında hazırladığım içerikler ile sizlerle buluşurken, bu ay gelen talep üzerine kurumsal web siteleri hakkında yeni bir içerik ile karşınızdayım.

Bu ayki yazımda; “Kurumsal web sitesi nedir?”, “Neler içermelidir?”, “Hazırlanan kurumsal web sitenizde nelere dikkat etmelisiniz?” sorularına cevap vermeye çalışacağım. Umarım keyifle okuyacağınız güzel bir yazı olacaktır.

Web siteleri blog, haber sitesi, e-ticaret sitesi gibi birçok farklı kategoride hazırlanabilmektedir. Bu çeşitlilik içinde marka ve işletmelere ait olan web siteleri, kurumsal web sitesi olarak adlandırılmaktadır.

Dijital pazarlama söz konusu olduğunda markanızı, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi tüketiciler ile bir araya getirecek farklı kanallar olsa bile bunlar içindeki en önemli iletişim aracınız tabi ki de web siteniz olacaktır.

Web siteleri geçmişten beri önemli olsa da günümüz rekabet koşulları, tüketici davranışları, arama motorlarının gelişimi gibi etkenler bir araya gelince daha da önemli hale gelmiştir. Peki hazırlatacağınız kurumsal web sitelerinde nelere dikkat etmelisiniz?

Kurumsal Web Sitelerinde Başarı

Web siteleri işletmelerin 7/24 açık şubeleri gibi çalışmaktadır. Tüketiciler günün herhangi bir saati, lokasyondan bağımsız olarak farklı cihazlar kullanarak web sitenizi ziyaret edebilir.

Kurumsal web sitelerinde başarı; kurum kimliğini ziyaretçiye anlatabilmek, ziyaretçinin aradığı bilgiye ulaşabilmesini sağlamak, ziyaretçinin güvenini kazanabilmesi ve sonuçta ziyaretçi ile etkileşime geçerek potansiyel müşteri adayına haline getirebilmesidir.

Kurumsal Web Siteniz Sizi Anlatmalı

Kurumsal web siteniz kesinlikle ve kesinlikle ilk giriş sayfasında sizi anlatmalıdır. Kullandığınız sloganlar, görseller ve diğer içerikler ile sitenizin ana sayfasına ilk kez giren ziyaretçi ne iş yaptığınız konusunda bir fikir sahibi olabilmelidir.

Örneğin sitenizin giriş sayfasında kullanacağınız sloganda “Kaliteli ve Yerli Üretim” gibi bir başlık yerine “Grup Prizlerde Kaliteli ve Yerli Üretim” gibi bir başlık kullanmak, sitenize ilk giriş yapan kullanıcının zihninde sizin için çok daha net ve kesin bir fikir oluşmasına sebep verecektir.

Aynı şekilde kullanacağınız görsel içerikler ile sloganınızı destekleyerek kullanıcı zihninde marka adınız ile ürünlerin eşleşmesini sağlayabilirsiniz.

İletişim bilgileriniz net ve açık bir şekilde sitenizde mutlaka bulunmalıdır. İmkanınız varsa ziyaretçilerinizin sizinle online görüşebilmelerini sağlayacak bir chat butonunun olması bile tek başına çok büyük bir artı olacaktır.

Site İçi Bilgi Hiyerarşisi Doğru Kurgulanmalıdır

Aslında bilgi hiyerarşisi tüm web siteleri için geçerli olması gereken bir durumdur. Bilgi hiyerarşisi site içi menüler ile karıştırılan bir kavram olsa da aslında öyle değildir.

 

Sitenize giren ziyaretçileri konusunda uzman kişiler olarak görmemek gereklidir. Nasıl ki fiziki bir mağazanıza gelen bir müşteriye satış danışmanınız gerekli bilgiyi veriyorsa, web sitenize gelen ziyaretçileri de aynı mantık ile düşünüp onların sorabileceği tüm sorulara gerekli cevapları verebildiğinizden emin olmalısınız. Burada bilgileri yazı dışında infografik görseller ve videolar ile destekleyebilirsiniz.

Menü Yapısı Ve Kurgusu

Ziyaretçileriniz web siteniz içinde bulunan menüleri kullanarak sayfalar arasında gezinmektedir. Kendinizi ziyaretçilerinizin yerine koyarak en fazla 3 tıklama ile aradıkları sayfaya erişebilmelerini sağlayacak bir menü yapısı kurgulamaya çalışmalısınız.

Diğer yandan yine kullanıcıların farklı cihazları kullanarak web sitenizi ziyaret ettiğini mutlaka dikkate alarak farklı cihazlar ile bu menüleri rahat bir şekilde kullanmalarını sağlamalısınız.

Diğer yandan bazı web sitelerindeki menüler ise olduğundan karmaşık bir yapıya sahip olduğundan ziyaretçiler menü içinde kaybolabilmektedir. Bu sebeple en iyisi kararında bir menü yapısı kurmak olacaktır.

Kullanıcılarınızı Yanıltmayın ve Ziyaretçi İstekleri Dışında İşlemler Yapmayın

Ziyaretçilerin sitenizde geçirdikleri süre, mouse hareketleri, tıklamaları ve sitenizden ayrıldıktan sonra yaptıkları işlemler gibi birçok hareket arama motorları gözünde web sitenizin ve içeriğinizin kalitesini belirleyen kriterler arasında olduğundan dolayı büyük arama motorları sitenize yönlendirdiği ziyaretçileri takip etmektedir. Bu yüzden büyük arama motorları kesinlikle ziyaretçileri yanıltmamanızı ister.

Örneğin çok önemsiz gibi gözükse bile içeriğinizdeki bir kelime link değilse, sebepsiz yere kelimeyi altı çizgili yapmayın. Birçok kullanıcı için altı çizgili içerikler link olarak kabul görmektedir. İçeriklerinizde kullandığınız videoları otomatik olarak başlatmayın.

Videoyu izlemek isteyen kullanıcı zaten play tuşuna basacaktır. Kullanıcıları en çok kızdıran şeylerden biri de kendiliğinden açılan pop-uplardır. Zorda kalmadıkça web sitenizde pop-up kullanmaktan kaçının veya pop-up için bir daha gösterme seçeneği eklediğinizden emin olun.

Kullanıcı Etkileşimleri Arttırmaya Çalışın

Kullanıcı etkileşimlerini arttırmaya yönelik tasarım uygulamaları arama motorları gözündeki değerinize katkı sağlayacaktır. Etkileşimleri arttırmak için öncelikle sitenizde ziyaretçilerinin tıklamasını istediğiniz butonları ve linkleri dikkat çekici renklerde kullanabilirsiniz.

Aynı şekilde ziyaretçilerin doldurmasını istediğiniz formların da farklı cihazlarda rahatlıkla doldurulabilir olduğundan emin olmalısınız. Masaüstünden sitenizi ziyaret eden bir kullanıcının rahatlıkla doldurduğu bir formu, mutlaka mobil cihazından da doldurabilir olduğunu kontrol etmek her zaman faydalı olacaktır.

SEO hizmeti sunduğumuz e-ticaret sitesi olan bir müşterimiz ziyaretçilerinin sepette çok fazla ürün bırakıp siparişlerini tamamlamadığından dert yanıyordu. Bunu araştırırken alışveriş adımlarının mobil cihazlar için hiç uygun olmadığı (ekrana sığmayan form elemanları gibi) fark edip gerekli düzeltmeleri yaptırarak satışlarının artmasını sağlamıştık.

Etkileşimleri ve sitede kalma süresini arttıracak bir başka kolay yol ise videolar ile içeriklerin zenginleştirilmesidir. Ürün veya hizmetlerinizi video içerikler ile zenginleştirmek her zaman faydalı olacaktır.

Tabi ki bir önceki başlıkta anlattığım gibi kesinlikle web sitelerinde kullanılan videoları otomatik olarak başlatmayın, ziyaretçiniz izlemek isterse kendisi play tuşuna tıklasın.

Site Hızı

Günümüzde her konuda olduğu gibi web siteleri içinde hız çok önemlidir. Web sitesi hızı söz konusu olduğunda ise bırakın saniyeleri, milisaniyeler konuşulmaktadır.

Büyük arama motorları için site hızı (mobil ve masaüstü için ayrı ayrı) web sitelerinin açılış hızları oldukça önemlidir ve hızı hesapladıktan sonra bu hızları diğer rakipleriniz ile karşılaştırıp buna göre sizi puanlamaktadırlar. Eğer rakiplerinizden daha yavaş bir web siteniz varsa bu sizin için eksi puan olacaktır.

Aynı şekilde ziyaretçiler içinde site hızı oldukça önemli bir unsur haline gelmiştir. Günümüzde web sitelerinin yüklenmesini beklemeye kimsenin tahammülü ve zamanı yok.

Açılmayan bir web sitesini kimse beklemez ve anında rakip siteye geçiş yaparlar. Emin olun yavaş bir web sitesi çok büyük derecede ziyaretçi kaybetmenize sebep olacaktır. Belli aralıklarda sitenizin hızını test etmenizde, hatta farklı ziyaretçi yükünde nasıl tepki verdiğini ölçmenizde fayda vardır.

Eğer iyi bir tasarım ve kodlamaya sahip bir web siteniz var ve halen siteniz yavaşsa sorun kullandığınız hosting firmasından kaynaklanıyor olabilir. Bu gibi durumların size müşteri ve ziyaretçi kaybettirdiği bilincinde olarak gerekli hızı alabileceğiniz farklı bir hosting firmasına geçmekten asla çekinmeyin.

Teknik Alt Yapı Ve Kodlama

Web sitenizin ara yüzü çok iyi bir tasarıma sahip olabilir, peki arka planda çalışan kodlarınız nasıl? Web sitenizin ara yüzü ziyaretçilerin ve sizin gördüğünüzdür. Ancak arama motoru botları sayfalarınız hakkındaki bilgileri arka planda çalışan hmtl kodları okuyarak anlamaya çalışmaktadır.

Arka planda kullanılan kodların stabil bir şekilde yazılmış olması, gereksiz kodlardan temizlenmiş olması ve arama motoru botlarına yol gösteriyor olması sitenizin rakipleriniz karşısında yükselmesine oldukça fayda sağlamaktadır. Temiz kodlanmış web siteleri hız konusunda da oldukça başarılı sonuçlar elde etmektedirler.

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) yapılan yapılmayan her web sitesinde SSL sertifikası, robots.txt, Php siteler için Gzip sıkıştırması, meta etiketler, h etiketleri, site haritaları gibi birçok teknik konunun giderilmiş olduğundan emin olmalısınız. En basiti günümüzde çok ciddi içeriğe sahip olsa bile SSL sertifikası olmayan web sitelerinin çok büyük bir kısmı arama sonuçlarında listelenmemektedir.

Cihaz Ve Tarayıcı Uyumluluğu

Kurumsal olduğu kadar tüm web sitelerinin günümüz standartlarında dikkat etmeleri gereken önemli konulardan bir tanesi de cihaz ve tarayıcı uyumluluğudur.

Günümüz web sitesi trafiğinin büyük bölümü mobil cihazlardan gerçekleşen ziyaretlerden oluşmaktadır. Marka ve işletmelerin bunu mutlaka dikkate alıp kurumsal web sitelerini farklı cihazlara uygun hale getirmesi gereklidir. Mobil cihazlarda farklı işletim sistemleri olduğundan (IOS, Android gibi) dolayı tüm bu olasılıkların dikkate alınması zorunluluk halini almıştır.

Cihaz uyumluluğu dışında web sitelerini dolaşmak için kullanılan birçok browser bulunmaktadır. Günümüzde Google Chrome liderliği elinde tutsa bile, Apple kullanıcılarının çok büyük kısmı Safari veya Chrome karşıtı kullanıcıların kullandığı Opera veya Mozilla gibi browserları da her zaman dikkate almalısınız.

Kurumsal web sitenizin farklı cihazlarda, cihazlardaki farklı browserlarda doğru ve olması gereken şekilde açıldığından, linklerinizin, formlarınızın çalıştığından mutlaka emin olun ve düzenli aralıklar ile bunları denetleyin.

Yukarıda yazdığım maddelerin çoğu web sitenizi ziyaret eden kullanıcılar ile olan etkileşimlerinizi arttıracak, dolayısıyla arama motorları tarafından size ekstra puan kazandıracak konu başlıklarıdır.

Başta da söylediğim gibi günümüz tüketici davranışlarını mutlaka dikkate almakta fayda vardır ve onlar ne istiyorsa onu vermek gerekir.

Tüketiciler hız istiyor, doğru bilgi istiyor, güvenmek istiyor ve aradığını bulup işlemlerini rahat bir şekilde halletmek istiyor. Bunu başarabilen birçok web sitesi hızlı ve emin adımlar ile rakiplerinin önüne geçip yollarına devam etmektedir.

Umarım keyifle okuduğunuz faydalı bir makale olmuştur.

Bir sonraki yazımda görüşmek dileğiyle.

www.sektorumdergisi.com/kurumsal-web-sitenizde-nelere-dikkat-etmeniz-gerekiyor/

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer Makaleler

İlginizi Çekebilir

SEO Fiyat Teklifi Al

Web sitenizin Google sıralamalarında yükselmeye başlamasını istiyorsanız hemen bizden “SEO Teklifi” alın. Başarılı sonuçlar elde etmek için SEOLOG’un uzmanlığına güvenin.

SEO_Teklifi_Popup_Form