SEOLOG-29-EKIM-LOGO

Anahtar Kelime Yoğunluğu

Anahtar Kelime Yoğunluğu

Anahtar Kelime Yoğunluğu Nedir?

Dijital pazarlama, özellikle doğrudan ürün satan ya hizmet sektörü temsilcileri için bambaşka anlamlar taşıyor. Geçmişte imkânsız olan müşteriye ulaşma yöntemleri dijital pazarlama sayesinde markaları büyütüyor, yeni markalar doğmasını sağlıyor. Elbette bu pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında anlam kazanıyor. İster ücretli, isterse organik tüm trafik kaynaklarını artırmak, işleri artırmak anlamını taşıyor. Bunun için de kullanıcı ve müşterilerin kilitlerini açan anahtar kelimeler kullanılıyor. Anahtar kelimeler o kadar önemli ki tüm pazarlama stratejileri birkaç kelime üzerine yapılıyor. Elbette onun bu önemi, istenildiği kadar kullanılabilmesi anlamını taşımıyor. Stratejilerde anahtar kelime yoğunluğu büyük önem taşıyor.

Anahtar Kelime Yoğunluğu Nasıl Olmalıdır?

Arama motoru optimizasyonu (SEO) çalışmalarının en zor bölümü doğru anahtar kelimeye ulaşma aşamasıdır. Anahtar kelimenin doğrusu bulunduğunda tüm planlama bunun üzerine yapılabiliyor. Reklamlar ve kampanyalar özel anahtar kelimelerin üzerine tasarlanıyor, içerik planları buna göre belirleniyor.
Burada dikkat edilmesi gereken önemli bir bölüm var. O da anahtar kelime yoğunluğu… Doğru anahtar kelimelerin bulunması, onun her yerde istenildiği gibi kullanılması anlamını taşımıyor. Çünkü bunun bir oranı var. Arama motorları çok farklı değişkenler kullanarak yoğunluğu tespit ediyor. Gereğinden fazla kelimenin üzerine anahtar kelime varsa o zaman dikkat kesiliyor. Çünkü böyle bir şey istemiyor. Türkçedeki “gözüne sokma” deyiminden esinle, kısaca anahtar kelimenin kıvamında kullanılması gerektiğini söylüyor.

Anahtar Kelime Yoğunluğu Neden Önemlidir?

Arama motorlarının robotları, anahtar kelime sayısı fazla olan sitelere temkinli yaklaşıyor. Diğer içeriklerini de gözden geçiriyor. Eğer manipülasyon yapıldığını düşünüyorsa spam olarak işaretliyor. Bu kesin bir kural değil ama bu konuda çok sayıda örnek var. Bu testten geçemeyen siteler, hızla yükselmek isterken belki de daha karanlığa bürünüyor.
Bu bağlamda, site içerikleri oluşturulurken anahtar kelime yoğunluğu dikkat edilmesi gereken konulardan biridir. İyi bir SEO uzmanı da, içerik yazarı da editörü de, bu konuda çok hassastır. Çünkü içeriğin asıl amacı kullanıcıya bilgi sunmak ve onu harekete geçirmektir. Bu bilinçten hareketle, anahtar kelimelerin orantısız ve rastgele dağıtıldığı metinler düşünülemez.

Anahtar Kelime Yoğunluğu Dengelemek İçin Öneriler

İçeriklerin amacı kullanıcıya doğru bilgi vermektir. Hiçbir kullanıcı sırf anahtar kelime tamamlamak için oluşturulan içeriği boş metinleri okumak istemez. Arama motorlarının ölçüm araçları da bunu test ediyor. Bu bağlamda çok güvendiğiniz anahtar kelimenizi daha sık geçirmek için farklı formüller geliştirebilirsiniz.
• Yoğunluğu yaymak ama anahtar kelimeden vazgeçmemek için reklam kampanyaları düzenleyebilirsiniz.
• Anahtar kelimenizin hedefe daha iyi ulaşması için içeriklerinizi iyileştirebilirsiniz.
• Kullanıcıya daha iyi deneyimler sunan, farklı içerik türleri oluşturabilirsiniz.
• Anahtar kelimelerin belirli bir düzende olmasını sağlayabilirsiniz. Peş peşe ya da birbirinden uzak bir yoğunluk da tercih edilmiyor.

Anahtar kelime yoğunluğu arama motoru optimizasyonu çalışmalarında geçilemediğinde sınıfta kalmaya neden olan derstir. Bu derse iyi çalışılmadıysa sonuç hüsran olur ve çalışmalar tümden boşa gidebiliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer Makaleler

İlginizi Çekebilir

SEO Fiyat Teklifi Al

Web sitenizin Google sıralamalarında yükselmeye başlamasını istiyorsanız hemen bizden “SEO Teklifi” alın. Başarılı sonuçlar elde etmek için SEOLOG’un uzmanlığına güvenin.

SEO_Teklifi_Popup_Form