SEOLOG-29-EKIM-LOGO

Google Algoritma Güncellemeleri

Google Algoritma Güncellemeleri

Uzun soluklu SEO stratejilerinde başarılı olmanın en önemli kurallarından biri, Google tarafından gerçekleştirilen algoritma güncellemelerini takip etmektir. Google belli aralıklarda algoritmasında değişikliklere gider ve bunun için güncellemeler yayınlar. Bu içerikte geçmişten günümüze Google güncellemelerini bulacaksınız.
Google Algoritma Güncellemeleri

Google Algoritma Güncellemeleri Nedir?

Uzun soluklu SEO stratejilerinde başarılı olmanın en önemli kurallarından biri, Google tarafından gerçekleştirilen algoritma güncellemelerini takip etmektir. Google belli aralıklarda algoritmasında değişikliklere gider ve bunun için güncellemeler yayınlar. SEO stratejilerinin esas kaynağını Google’ın arama, tarama ve sıralama algoritmaları oluşturur. Bu nedenle yapacağınız tüm SEO çalışmalarında algoritma güncellemelerini dikkate almanız gerekir. Herhangi bir web sayfanın SERP sonuçlarını iyileştirmek için Google algoritmasının nasıl çalıştığını bilmek yetmez. Aynı zamanda da algoritma güncellemelerini takip ederek değişen kriter ve önceliklere uygun stratejiler geliştirmek gerekir.

Google algoritma güncellemeleri düzenli aralıklar ile yapılmaz ve çok uzun süre test edilmesine karşın bazen ummadık hatalar ile karşılaşılır. Ayrıca güncellemelerin tam olarak rayına girmesi ve SEO etkisi için belli bir zaman geçmesi gerekir. Peki Google algoritma güncellemesi nedir? Bundan da önce, Google algoritması nedir? Google niçin algoritma güncellemesi yapar? Bugüne kadar yaptığı algoritma güncellemeleriyle SEO çalışmalarında ne gibi sonuçlar yarattı? Bu yazımda bu sorulara kısaca cevap vermeye çalışacağım.

Google Algoritması Nedir?

Öncelikle Google algoritmasından biraz bahsedeyim. Kısaca ifade etmem gerekirse Google algoritması, arama dizininden veri almak ve bir sorgu için mümkün olan en iyi sonuçlara ulaşmak için Google tarafından geliştirilen özel bir sistemdir. Bu kısa tanım her ne kadar konuyu özetlese de Google algoritmasının basit bir işleyişe sahip olduğunu düşündürmemeli. Çünkü Google algoritması aslında farklı kriterlere göre farklı şekilde çalışan ve birbiriyle sürekli etkileşim halinde olan karmaşık bir algoritma sistemidir.

Başka bir deyişle Google algoritması derken aslında tek bir algoritmadan değil, iç içe geçmiş çok sayıda ve karmaşık bir dizi algoritmadan bahsediyoruz. Sistem o kadar karmaşık ki, her algoritma güncellemesinin ardından konuyla ilgili sayısız teori üretiliyor. Gerçekte Google algoritmasının nasıl çalıştığını tam anlamıyla sadece birkaç Google çalışanı biliyor. Çünkü Google’ın algoritması gizlidir ve birçok konu sadece tahminler üzerinden yürümektedir. Dünyada sadece birkaç kişi algoritmanın tam olarak nasıl işlediğini bilir ki bunlar da Google’ın en iyi mühendisleridir.

Algoritma Güncellemeleri ve SERP’ler

Arama motoru pazarının lider oyuncusu Google, gerçekleştirdiği algoritma güncellemeleriyle SEO çalışmalarını doğrudan etkileyen sonuçlar yaratıyor. İster amatörler için olsun, isterseniz profesyonel SEO çalışmaları bağlamında Google’ın gerçekleştirdiği algoritma güncellemeleri büyük bir öneme sahip. Çünkü bunları takip ederek SERP’lerde ciddi avantajlar elde etmek mümkün. Google, sorgu sayfalarında en doğru sonuçlara ulaşmak için çekirdek algoritmasında bugüne kadar sayısız yeniliği devreye soktu. Haliyle bu konuda yaptığı her açıklama, SEO’cular arasında heyecan yaratıyor. SEO alanında uzman bizler, Google yetkililerinin yaptıkları açıklamalara her zaman büyük önem veriyoruz. Bunlara ek olarak farklı kaynaklardan ulaştığımız verileri inceleyerek Google algoritması ve güncellemeleri hakkında değerlendirmeler yapıyoruz. Bu doğrultuda geliştirdiğimiz başarılı SEO stratejileri, web sayfalarına SERP’lerde ciddi avantajlar sağlıyor.

Dünya genelinde olduğu gibi ülkemizde de online alışveriş hızlı bir gelişim ivmesi içinde. Her geçen gün e-ticaret alanına yeni oyuncular giriyor. İnternet reklamları online alışveriş siteleri için büyük bir öneme sahip. Ancak organik trafiği arttırma yolları da e-ticaret sitelerine ciddi avantajlar sağlıyor. Ülkemizde e-ticaret alanında profesyonel çalışmalar yapanlar, Google algoritma güncellemeleri konusuna büyük önem vermekte. Çünkü değişen kriterler ve önceliklere uygun düzenlemeler sayesinde sitelerin organik trafikleri ciddi ölçüde artıyor. Ürün ve içerik sayfalarının SERP sonuçları iyileşiyor. SERP’leri iyileştirmeye dönük SEO çalışmaları e-ticaret sitelerine ekonomik anlamda önemli getiriler sağlıyor. Tüm dünyadaki SEO uzmanları, her zaman arama sonuçlarında üst sıralara nasıl çıkabileceklerini bulmak için derinlemesine araştırmalar, testler ve çalışmalar yapıyorlar. Ancak algoritmanın tam olarak nasıl çalıştığını bilmeden ne yapılacağını bilmek tabii ki de zordur.

Google Niçin Algoritma Geliştirir?

Google algoritmasının en önemli amacı, Google’da arama yapan sorgu sahiplerinin istedikleri sonuçlara mümkün olan en kısa ve doğru şekilde ulaşmasını sağlamaktır. Sorgu sahibinin ulaşmak istediği sonuç, herhangi bir konu hakkında herhangi bir bilgi olabilir. Bu sonucun herhangi bir görsel, adres ya da başka herhangi bir şey olması da mümkündür. Google algoritması aslında kullanıcının bir anlamda zihnini okumaya ve gerçekte neye ulaşmak istediğini anlamaya çalışır. Bu amaçla iç içe geçen ve birbiriyle etkileşim halinde bulunan çeşitli algoritmalar kullanır. Bununla birlikte, arama sorgusunda anahtar kelimelerle ilgili doğru ve anlamlı sonuçların çıkması yetmez. Bu sonuçların kullanıcının esas amacına uygunluk derecesine göre başarılı bir şekilde sıralanması gerekir.

Bir örnek verecek olursak, arama çubuğuna “çikolatalı kek” yazan bir kullanıcı acaba gerçekte neye ulaşmak ister? Mesela evde nasıl çikolatalı kek yapacağını mı öğrenmek ister? Yoksa çikolatalı kek görseline mi erişmek ister? Veya çikolatalı kek yapımını anlatan videoları mı izlemek ister? İşte Google, sorgu sahibinin yaptığı her aramada daha önce geliştirdiği algoritmaları kullanır. En doğru sonuçları ilgi derecesine göre sıralayarak kullanıcının karşısına getirir. Böylelikle çikolatalı kek yapımını öğrenmek isteyen kullanıcının önüne bu bilgileri belirli kriterlere göre sıralayarak çıkarır. Çikolatalı kek görsellerine erişmek isteyenleri ise ilgili görsellere yönlendirir. Görselleri de yine belirli kriterlere göre sıralı şekilde karşısına çıkarır.

Google’ın Hizmet Kalitesini Arttırma Stratejisi

Arama motoru sonuç sayfaları olan SERP’ler, web sayfaları ilgi düzeyi ve diğer kriterlere göre sıralar. Bunun için birçok algoritma ve sıralama faktörü kullanır. Google’ın her algoritma güncellemesi, bu algoritmaların yapısında ve sıralama faktörlerinde değişim yaratır. Google algoritma güncellemeleri aslında Google’ın kullanıcılarına verdiği hizmet kalitesini arttırır. Nitekim Google, arama motoru pazarında sahip olduğu lider konumu korumak ve güçlendirmek istiyor. Bu nedenle hizmet kalitesini sürekli arttırmaya öteden beri önem vermekte. Bu amaç doğrultusunda gerçekleştirdiği algoritma güncellemeleri de aslında SEO çalışmaları sayesinde web sitelerin iyileştirilmesini sağlıyor. Başka bir deyişle Google, her algoritma güncellemesiyle bir taraftan kendi hizmet kalitesini arttırıyor. Bir taraftan da kullanıcıların ihtiyaçlarına gerçekten uygun, özgün ve kolay bulabileceği içeriklerin üretilmesini teşvik ediyor. Aynı zamanda da SEO manipülasyonlarına karşı kendisini ve kullanıcılarını koruyor.

Google Algoritma Güncellemeleri SEO Çalışmalarını Nasıl Etkiler?

İster on-page olsun, isterse off-page SEO’da yaptığımız çalışmaların özü aslında Google algoritma güncellemeleri doğrultusunda etkin stratejiler oluşturmaktır. Herhangi bir SEO çalışması ne kadar doğru noktalara odaklanırsa o kadar başarılı olur. Web sitelerde ürün ve içerik sayfalarının organik trafiğini etkileyen farklı pek çok unsur vardır. Google algoritma güncellemeleri, on-page ve off-page SEO’da bundan böyle hangi konuların önem kazanacağını gösterir. Bu güncellemeri takip ederek çalışmaları doğru noktalara odaklayan web siteler, organik trafiklerini arttırırlar. Yanlış veya yetersiz odaklar ise sitelere ciddi trafik kayıpları yaşatır. Söz konusu olan eğer bir online alışveriş sitesiyse bu durum, sitenin iflasına bile yol açar. Online alışveriş siteleri eğer sadece internet reklamlarıyla ayakta kalabilseydi, SEO çalışmalarına zaten gerek duymazlardı. Hangi sektörde hizmet verirse versin tüm online alışveriş siteleri aslında Google algoritma güncellemeleri ile uyumlu SEO stratejilerini hayata geçirmek durumunda.

Aslına bakarsanız Google algoritma güncellemeleri, alanında en uzman profesyonellerin bile tümüyle anlayabileceği sınırların ötesindedir. Çünkü Google aslında bu güncellemelerin yalnızca sınırlı ipuçlarını paylaşıyor. Böylelikle algoritmaların kötüye kullanılmasını önlüyor. Aynı zamanda da zayıf noktalarının tespitini zorlaştırıyor. Bu yüzden güncellemelerin birçok bileşeni aslında gizli kalıyor. Nitekim Google algoritma güncellemeleri hakkındaki bilgiler kamuoyuyla resmi blog sayfası ve Twitter hesabı üzerinden paylaşılıyor. Bu kanallara baktığımızda neredeyse günde 2 veya 3 tane güncelleme bilgisi paylaşıldığını görmekteyiz. Bunlar arasında çekirdek algoritma güncellemeleri ve diğer güncelleme bilgileri mevcut. SEO alanında çalışan bizler, bu ipuçlarını ve konuyla ilgili yapılan değerlendirmeleri sürekli incelemek durumundayız. Bu sayede kendi SEO stratejilerimizi geliştiriyor ve etkinleştiriyoruz.

Google’daki Algoritma Güncellemeleri Neden Artıyor?

Faaliyete başladığı ilk yıllarda Google, algoritmalarında çok az güncelleme yapıyordu. Üstelik bu güncellemeler SERP’lerde önemli bir etki yaratmıyordu. Google’ın ilgili sayfaları daha hızlı ve doğru şekilde bulmasını amaçlıyordu. Fakat 2010’lara gelindiğinde Google, arama motoru pazarında lider konuma yükseldi. Bu durum ona, web sayfaların içeriklerini kendi belirlediği kriterlere göre düzenlemelerini sağlama konusunda ayrıcalık kazandırdı. SERP’lerde üst sıralara yükselmek için web siteler artık Google’ın kriterlerini dikkate almak zorunda kaldı. Hal böyle olunca, web siteleri SEO çalışmalarına daha fazla önem vermeye başladı. Bu çalışmaların etkili ve faydalı sonuçları kısa sürede anlaşıldı. Böylelikle SEO pazarı sadece birkaç yıl içinde hızlı bir büyüme ivmesi yakaladı. Google’ın arama motoru pazarındaki yükselişine paralel şekilde online alışveriş de önemli bir yükseliş ivmesi yakalamıştı. Online alışveriş sitelerinin SEO’ya ciddi kaynaklar ayırması sektörde rekabeti kızıştırdı.

2011 yılından itibaren Google, algoritma güncellemelerine daha fazla önem vermeye başladı. İlk büyük güncellemeyi Panda güncellemesiyle gerçekleştirdi. O günden bugüne irili ufaklı binlerce algoritma güncellemesi yaptı. Günümüzde Google, her yıl binlerce algoritma güncellemesi gerçekleştirmeye devam ediyor. Bu güncellemelerin bir kısmı sınırlı etkiler yarattığı için SEO’cular arasında fazla heyecan uyandırmıyor. Fakat çekirdek güncellemesi dediğimiz kapsamlı güncellemeler SERP’leri doğrudan ve ciddi ölçüde etkiliyor. Bu yüzden SEO çalışmalarında önemli sonuçlar yaratıyor.

Google algoritma güncellemeleri, aynı zamanda ceza algoritmaları için de önemli sonuçlar doğuruyor. Çünkü SEO pazarı büyüdükçe SERP’lerde avantaj sağlamaya dönük manipülasyonlar artmaya başladı. Bu durum karşısında Google, özellikle çekirdek güncellemeleriyle yüzlerce web sitenin trafiğini bir anda düşürüyor. Algoritmaları manipüle etmeye dönük çalışmaları etkinsiz hale getirecek filtreleri devreye sokuyor. Hatta şunu da söyleyebiliriz. Her çekirdek güncellemesiyle Google, ceza algoritmalarını da güncelliyor. Manipülatif yöntem ve içerikleri daha sert şekilde cezalandırıyor.

Covid-19 Pandemisinden Sonraki Süreçte Google Çekirdek Güncellemeleri

Google algoritma güncellemeleri dijital pazarlama ve SEO stratejileri alanında öteden beri heyecan uyandırmıştır. Algoritma güncellemeleri tarihçesinde Google, bazı önemli dönüm noktalarıyla sürecin esas belirleyicisi olduğunu hep gösterdi. Bu bağlamda örneğin 2015 yılında devreye giren Rankbrain algoritması önemli bir dönüm noktasıydı. Nitekim bu güncellemeyle Google, arama motoru algoritmalarında motor öğrenmesi yöntemini kullanmaya başladı. 2018 yılında devreye giren nöral eşleştirme de yine bu bağlamda önemli bir dönüm noktasıydı. Nöral eşleştirmeyle Google, sorgunun ve içeriğin tamamına bakmaya başladı. Motor öğrenmesi yöntemiyle algoritmalar, bundan böyle sorgu bağlamını anlamaya çalışacaktı. Böylelikle Google, web sayfaları arama sorgularıyla en alakalı olacak şekilde eşleştirme yeteneğini güçlendirdi. Nöral eşleştirme günümüzde tüm sorgularda olmasa bile çoğu sorguda devrededir. Üstelik tüm dillerde başarılı sonuçlar vermekte.

2020’de tüm dünyaya yayılan Covid-19 pandemisi, Google algoritma güncellemeleri bağlamında önemli sonuçlar yarattı. Nitekim Google arama algoritmaları pandemi sırasında çeşitli bakımlardan zor bir sınav verdi. Her şeyden önce, Covid-19 yeni ortaya çıkan bir sorundu. Bu nedenle Covid-19’la ilgili olarak her gün tüm dillerde milyonlarca içerik internette yer alıyordu. Bu kadar büyük bir bilgi kümesini analiz etmek çok zordu. Bunları kullanışlı hale getirmek ise daha zordu. Bu işler Google’ın mevcut algoritmalarının ve sıralama kriterlerinin üstesinden gelemeyeceği işlerdi. Covid-19 yeni ortaya çıktığı için henüz hiç kimse koronavirüs hastalığını yeterince tanımıyordu. Bu da üretilen içeriklerin, yapılan haberlerin, paylaşılan bilgilerin güvenilirliğini tartışmalı hale getiriyordu. 2020’de gerçekleştirdiği güncellemelerle Google, arama algoritmalarını ve sıralama kriterlerini değişen ihtiyaçlara en uygun çözümleri bulacak şekilde güncelledi. Bunun için büyük bir mesai harcadı. Bu süreçte elindeki en önemli araç ise yapay zeka bileşenleriydi.

Güncellemeler Neden SERP Sıralamalarının Sürekli Değişmesine Sebep Oluyor?

Güncelleme dönemlerinde web sitelerinin sıralarının sürekli oynamasının sebebi Google sunucularıdır. Google’ın yaptığı güncellemelerin 1-2 hafta sürmesi dünya çapındaki sunucularının tümünün bu güncellemeyi alması ve devreye sokması süre gerektiren bir durum. Bu sürede arama sonuçlarını aldığınız sunucu eski sıralama sonuçlarını gösterirken başka biri aynı sorguda güncellemeyi tamamlamamış başka bir Google sunucusuna bağlanabiliyor. Güncellemeyi tamamlayan ve tamamlamayan sunucular yüzünden arama sonuçları çok değişkenlik gösteriyor. Bu genelde sıralama sonuçları dalgalanıyor şeklinde telaffuz edilmektedir. Tabi birde bu süreç sonunda alınan veriler ile güncellemenin başarılı olup olmadığının analiz edildiği bir durgunluk dönemine de giriliyor ve o dönem içinde de tüm sıralamalar sabit kalıyor.

Google’ın kullandığı yapay zeka algoritmalarının farklı pek çok bileşeni mevcut. Bu güncellemeden sonra SERP’lerde gerçekleşen dalgalanmaların esas nedeni, devreye giren yapay zeka algoritmalarıydı. Bu algoritmalar her defasında farklı pek çok veriyi dikkate alarak sıralamaların farklılaşmasına yol açıyor.

Şimdi geliniz, bugüne kadarki Google algoritma güncellemeleri içinde belli başlı olanlarını kısaca inceleyelim.

Google Panda Güncellemesi

Google Penguen Güncellemesi

Google Hummingbird (Sinekkuşu) Güncellemesi

Google Pigeon (Güvercin) Güncellemesi

2020 Google Güncellemeleri

2021 Google Güncellemeleri

 

21 Nisan 2015 – Mobilegeddon (Mobil Uyumluluk) Güncellemesi

Google algoritma güncellemeleri içinde Mobilegeddon, Pigeon güncellemesinin devamı niteliğindeydi. Google’ı bu güncellemeye sürükleyen esas neden, sorguların yüzde 50’den fazlasının mobilden yapılmaya başlanmasıydı. Akıllı telefonların yaygınlaşmasıyla birlikte mobil aramalar, Google arama algoritması için önemli bir konu haline geldi. Sıralama kriterlerinde mobil uyumluluk önem kazandı. SEO açısından baktığımızda mobil optimizasyon çalışmaları organik trafiğe önemli katkılar sağladı. Mobil optimizasyonu iyi olan siteler Google SEO güncellemeleri içinde Mobilegeddon algoritması sayesinde SERP’lerde avantaj elde etti. Bu uyumu sağlamayan sitelerde Google SEO güncellemesi sert düşüşler meydana getirdi.

Mobilegeddon güncellemesinde mobil uyumlu siteler doğal olarak avantaj sahibiydi. Ancak bu durum eşleştirme yaparken Google arama algoritması için tek başına yeterli bir kriter olmadı. Bununla birlikte SERP’lerdeki bu değişim, sadece mobil aramaları etkiledi. Yani mobil uyumlu olmayan siteler arama motoru algoritması içinde sadece mobil aramalarda trafik kaybetti. Oysa 2018 yılında Google yeni algoritması ile mobil öncelikli dizine ekleme uygulamasını devreye soktu. Bu uygulamayla birlikte web sayfalar mobil aramalardaki durumlarına göre SERP’lerde yer buldu. Dolayısıyla arama motoru algoritması mobil uyumlu olmayan sitelere tüm aramalarda trafik kaybettirdi.

 

7 Mart 2017 – Fred Güncellemesi

Google algoritma güncellemeleri içinde Fred güncellemesi, Google’ın arama yönergesindeki kuralları ihlal eden, düşük kaliteli ve reklam odaklı içerikleri cezalandırmak için gerçekleştirdiği bir güncellemeydi. Gerçi bu durum Google tarafından net bir şekilde hiçbir zaman doğrulanmadı. Ancak bu güncellemeyle Google’ın bu konularda ciddi bir iyileştirme yaptığı değerlendirildi.

İnternet kullanımının dünya genelinde artması, site içi reklam fırsatları konusunda web sitelerin iştahını kabarttı. Google Ads üzerinden verilen reklamlar ciddi bir bütçe gerektiriyordu. Üstelik zorlu rekabet koşulları web sitelerin kârlılığını azaltıyordu. Google Ads arama reklamlarına oranla web sayfalarda reklam amaçlı içerik paylaşmak maliyeti düşürdü. Fakat reklam dolu içeriklerin SERP’lerde üst sıralarda çıkması Google açısından olumsuz bir durumdu. Google SEO algoritması Fred güncellemesiyle reklam merkezli içerikleri filtreledi. Özellikle agresif reklam yerleşimini kullanan sayfalar arama motoru algoritması içinde düşük sıralarda yer buldu. Reklam merkezli ticari içeriklerin yanı sıra zayıf içerikli siteler de SERP’lerde alt sıralara düştü. Bunların önemli bir bölümü de bağlı kuruluş siteleriydi.

Aslına bakarsanız Fred güncellemesinden 1 ay önce Google, önemli bir çekirdek güncellemesi yapmıştı. Fred güncellemesinden 1 hafta sonra ise Project Owl’u duyurdu. Bu geliştirmelerin en önemli amacı, kalite değerlendiricilerden gelen geri bildirimlere dayalı olarak yanıltıcı ve rahatsız edici içerikleri cezalandırmaktı. Fakat değerlendiriciler, herhangi bir web sayfanın SERP’lerden çıkışını sağlamadı. Bunun yerine sayfaların iyileştirilmesi konusunda uyarıcı bir rol üstlendi. Project Owl’la Google, kalite değerlendiricilerinden gelen verileri diğer sıralama kriterlerinden daha önemli hale getirdi. Böylelikle çok fazla reklam ve aldatıcı reklam (içerik gibi görünen reklam) içeren siteler ciddi ölçüde trafik kaybetti. Ayrıca içerik ve bağlantılar arasındaki ilişkide kullanıcılardan gelen geri dönüşler de önem kazandı. Bu çerçevede Fred güncellemesi SEO tarafında site içi reklamları yeniden gözden geçirmeyi gerekli kıldı.

1 Ağustos 2018 – Google Medic Güncellemesi

Google algoritma güncellemeleri içinde en önemli çekirdek güncellemelerinden biri de Medic güncellemesiydi. Başta sağlık sektörü olmak üzere diyet, fitness, medikal cihaz vb. alanları etkileyen Medic algoritması, bu alanlardaki içeriklerin uzmanlık, yetkinlik ve güvenilirlik derecelerini karşılaştırdı. SERP’lerde yüzde 30’un üzerinde değişim yaratan bu algoritma, içeriklerin kimler tarafından hazırlandığını özellikle inceledi. Bu bağlamda sitenin Hakkımızda sayfasında yer alan bilgiler Medic algoritmasında önemli hale geldi. Hatta içeriklerin basında yer alması, üzerine yorumlar yapılması, içeriklere atıflar yapılması gibi konular da Medic algoritmasıyla birlikte SERP’leri etkilemeye başladı. Dolayısıyla bu nitelikleri taşımayan sayfalar organik trafik kaybı yaşadı.

Google Medic Güncellemesi Sonrası EAT ve YMYL

Medic algoritmasının getirdiği en önemli yenilik, içeriklerin uzmanlık, yetkinlik ve güvenilirlik derecelerini karşılaştırmasıydı. SEO alanında bu durum, EAT kısaltmasıyla karşılık buldu. Nitekim bu kısaltmada E harfi, uzmanlık anlamına gelen Expertise kelimesinin kısaltmasıdır. A harfi, yetkinlik anlamına gelen Authoritativeness kelimesinin kısaltmasıdır. T harfi ise güvenilirlik anlamına gelen trustworthiness kelimesinin kısaltmasıdır. Diğer taraftan YMYL kısaltması ise “paranız, hayatınız” anlamına gelen Your Money Your Life ifadesinin kısaltmasıdır. YMYL içerikleri, kullanıcıların sağlığını, mutluluğunu ve finansal işlerini potansiyel olarak etkileyebilecek içeriklerdir.

Medic güncellemesiyle birlikte Google, YMYL sayfalarında EAT kriterlerini öne çıkaran yeni bir algoritmayı devreye soktu. YMYL sayfalarını Google arama algoritması SERP’lerde artık EAT kriterlerini esas alarak sıralamaya başladı. Çünkü bu sayfalar insanların refahını ve mutluluğunu doğrudan etkileme imkanına sahipti. Yanlış, eksik veya zararlı bilgiler içeren YMYL sayfaları telafisi imkansız sonuçlar doğurabilirdi. Bu güncellemeden etkilenen sitelerin yüzde 40’tan fazlası sağlık odaklı sitelerdi. Google SEO güncellemeleri içinde Medic güncellemesinden sağlık sitelerinin yanı sıra finansal içerikler ve alışveriş siteleri de etkilendi. Ayrıca birçok fitness ve lifestyle sitesi de ciddi ölçüde trafik kaybetti.

22 Mart 2022 Güncellemesi

2022 yılı Google algoritma güncellemeleri ile SEO çalışmaları açısından hareketli bir yıl olmayı sürdürüyor. Nitekim Google algoritma güncellemeleri 2022 başlığı altında gerçekleşen tüm güncellemeler aslında Google AI tabanlı sistemlerin farklı bileşenlerini optimize etmeye dönük çeşitli algoritmaları devreye sokuyor. Yapay zeka optimizasyon algoritmaları ile Google AI’nın sahip olduğu yetenekler gelişmeye devam ediyor.

Bu bağlamda Google, 22 Mart 2022’de gerçekleştirdiği güncellemeyle son kullanıcının web sitelerini nasıl deneyimlediğine daha fazla odaklanan yeni bir optimizasyon algoritmasını devreye soktu. Bu güncelleme SERP’lerde ilk başta küçük bir dalgalanma yarattı. Bu nedenle web yöneticileri tarafından pek fazla önemsenmedi. Ancak bazı içerikler SERP’lerde daha avantajlı hale gelince bu güncelleme çeşitli incelemelere konu oldu.

22 Mart 2022 güncellemesinden sonra özellikle uzun içerikler SERP’lerde artık çok daha avantajlı. Ancak cümlelerin kısa olması gerekiyor. Çünkü arama motoru algoritmaları web sayfalardan belirli paragrafları veya ifadeleri dizine eklemek için yapay zekayı kullanıyor. Ve yapay zeka bileşenleri kısa cümleleri çok daha başarılı şekilde eşleştiriyor. İçerik eğer EAT kriterlerine de uygun ise pasaj indekslemeye girmesi çok daha yüksek bir olasılıktır. Bu güncellemede ayrıca, farklı web tarayıcılarda doğru şekilde yüklenen ve görüntülenen sayfalar avantaj elde etti. Çünkü MUM optimizasyon algoritması bu sayfaların iyi bir kullanıcı deneyimi sunduğu sonucuna varıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer Makaleler

İlginizi Çekebilir

SEO Fiyat Teklifi Al

Web sitenizin Google sıralamalarında yükselmeye başlamasını istiyorsanız hemen bizden “SEO Teklifi” alın. Başarılı sonuçlar elde etmek için SEOLOG’un uzmanlığına güvenin.

SEO_Teklifi_Popup_Form