SEOLOG-29-EKIM-LOGO

Google Pigeon (Güvercin) Güncellemesi

Google Pigeon (Güvercin) Güncellemesi

Google algoritma güncellemeleri içinde Google Pigeon güncellemesi esasen lokal sayfaların iyileştirilmesine odaklanmıştı. Bu güncellemeyle birlikte lokal hizmet sağlayıcılar büyük sitelerle rekabette avantaj elde etti.
Google Pigeon (Güvercin) Güncellemesi

24 Temmuz 2014 Google Pigeon (Güvercin) Güncellemesi

Google algoritma güncellemesi içinde en önemli güncellemelerden biri de 2014 yılında gerçekleşen Google Pigeon güncellemesiydi. Bu güncellemeyle Google, özellikle İngilizce sayfalarda lokal sonuçlar ile çekirdek algoritma arasında güçlü bağlar kurdu. Aralık ayında Pigeon algoritması İngiltere ve ABD’nin ardından Kanada ve Avusturalya’da devreye girdi. Pigeon algoritmasıyla Google, lokasyon izleriyle başa çıkma ve bunları yorumlama şeklini değiştirdi.

Böylelikle bazı lokal sonuçlar SERP’lerde avantaj elde etti. Pigeon algoritması SEO tarafında en çok white hat lokal SEO çalışmalarının önem kazanmasını sağladı. Nitekim lokal SEO’da spam içerikler SERP’lerde daha fazla sıra kaybına yol açtı. Pigeon güncellemesi ayrıca arama sonuçlarının kalitesi ve doğruluğu açısından da çeşitli iyileştirmeler getirdi.

Diğer taraftan, Google SEO güncellemeleri içinde Pigeon güncellemesi, lokal arama sonuçlarını daha iyi eşleştirmek için farklı bileşenleri devreye soktu. Örneğin harita ve konum bilgisi bunlar içinde en önemlileriydi. Bu bilgiler sayesinde çekirdek algoritma, kullanıcının coğrafi konumuna en yakın arama sonuçlarına daha kolay ve hızlı şekilde ulaştı.

Bu yönüyle Pigeon algoritması aslında lokal arama algoritmasını web algoritmasına yaklaştırdı. Bununla birlikte bu güncelleme, bazı siteleri SERP’lerde ciddi ölçüde geri plana düşürdü. Hatta black hat SEO’ya başvurmayan lokal siteler de SERP’lerde konum kaybetti. En fazla zarar gören siteler ise Google Business Profile sayfası eksik veya yetersiz sitelerdi.

Google Pigeon Güncellemesi SEO Çalışmalarını Nasıl Etkiledi?

Google algoritma güncellemeleri içinde Google Pigeon güncellemesi esasen lokal sayfaların iyileştirilmesine odaklanmıştı. Bu güncellemeyle birlikte lokal hizmet sağlayıcılar büyük sitelerle rekabette avantaj elde etti. 2014 yılına gelindiğinde mobil cihazlar yaygınlaşmış, lokal hizmet sağlayıcılara ilgi artmıştı. Örneğin, öğle yemeğini nerede yemek istediğine karar veremeyen bir kullanıcı, bu konuda mobil sorguya başvuruyordu. Bu sorguda, kendisine en yakın ve en iyi restoranın neresi olduğunu öğrenmek istiyordu.

Böyle bir sorguda Google, kullanıcının karşısına en iyi yemek tarifi anlatan siteleri çıkaramazdı. Veya tatil için nereye gideceğine karar veremeyen kullanıcılar bu konuda çeşitli sorgular yapıyordu. Bu tür sorgularda Google, kullanıcının karşısına tatile hazırlık çalışmalarını anlatan içerikler çıkaramazdı. Gerçekte kullanıcının tatilini geçirmek istediği coğrafyada en iyi lokasyonları bulması gerekiyordu. Pigeon algoritması çekirdek algoritmaya işte bu konuda gerekli özellikleri kazandırdı.

Hummingbird güncellemesiyle birlikte doğal dil sorgularında çekirdek algoritmanın yetenekleri artmıştı. Şimdi artık lokal aramalarda da en iyi eşleştirmeleri bulmak gerekiyordu. Google SEO güncellemeleri içinde Pigeon güncellemesi en temelde bunu amaçladı. Harita ve konum bilgilerinin yanı sıra kullanıcı yorumları ve puanları da Google SEO güncellemesi içinde önem kazandı. Bundan böyle lokal SEO’cular, işletmenin sadece coğrafi konum bilgisini girerek SERP’lerde avantaj elde edemeyecekti.

Bu bağlamda Pigeon güncellemesinin SEO çalışmaları için önemli bir başka etkisi daha oldu. Bu etki, lokal SEO’da backlinklerin ikincil plana düşmesiydi. Pigeon’la gerçekleşen Google SEO güncellemesinde backlinkler artık eski önemini kaybetti. Bunların yerine sorgu sahibinin bulunduğu lokasyona yakınlık ve müşteri memnuniyeti daha önemli kriterler haline geldi. Bu kriterler içinde özellikle müşteri memnuniyeti daha önemliydi. Çünkü kullanıcının coğrafi konumuna en yakın siteler arasında müşteri memnuniyeti fazla olan site SERP’te avantaj kazandı. Pigeon’dan sonra lokal SEO’cular, sitelere ekledikleri kullanıcı yorum sayfalarıyla web sitelerin SERP değerlerini yükseltmeye çalıştılar.

Google Pigeon Güncellemesi hakkında biraz daha bilgi isterseniz MOZ Blog sayfalarındaki bu makaleyi okuyabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer Makaleler

İlginizi Çekebilir

SEO Fiyat Teklifi Al

Web sitenizin Google sıralamalarında yükselmeye başlamasını istiyorsanız hemen bizden “SEO Teklifi” alın. Başarılı sonuçlar elde etmek için SEOLOG’un uzmanlığına güvenin.

SEO_Teklifi_Popup_Form