SEOLOG-29-EKIM-LOGO

Marka İtibarı

Marka İtibarı

Marka İtibarı Nedir?

Asırlardan bu yana ticarette en önemli şey itibardır. Çünkü itibar güvenin diğer adıdır. Güven duyulmayan işletmeler tarihin tozlu sayfalarında yerini alırken itibarı yüksek olanlar varlığını sürdürüyor. Hatta asırları deviren ticari işletmeler, itibarları sayesinde dünya devi oldular. İnsanlık için çok önemli olan itibarın internet dünyasında da aynı saygınlığı aldığı bir gerçektir. Her yerde olduğu gibi dijital dünyada da marka itibarı en önemli durumdur.

İnternet dünyasında teknik çalışmalarla bu itibarı yükseltmenin yolları var. Bunun için en önemli adım ise arama motoru optimizasyonu çalışmasıdır. Fakat yıllardan bu yana yapılan çalışmalar, kısa süreli SEO çalışmalarının amacına ulaşamadığını gösteriyor. Marka için de bu çalışmaların uzun vadeli olması, hatta kalıcı hale gelmesi önemli.

Elbette bir markanın itibarını yukarılara çıkarmak sadece teknik çalışmayla olmaz. Bunun için iyi kullanıcı deneyimi, aynı zamanda müşteri memnuniyeti gerekiyor. Yani işletmenin marka itibarının yükselmesi tek bir etkene bağlı değildir. Bu nedenle hem ticaretin ahlaki kuralları yerine getirilmeli, aynı zamanda da teknik çalışmalarla desteklenmelidir.

Marka İtibarı Neden Önemlidir?

Bir markanın itibarının yüksek olması, ticaretteki her şeydir. Çünkü itibarı yüksek olan markalar, ürünler ya da hizmetler tavsiye alıyor. Yani duyulan memnuniyet, yeni kazanımları beraberinde getiriyor. Böylelikle marka itibarı yükseliyor. Her müşteri ya da kullanıcının duyduğu memnuniyet diğerine sirayet ediyor.

İnternette yer alan markaların itibarı, müşteri kadar arama motorlarının da ilgisini çekiyor. Birçok faktöre bağlı olarak arama kriterini yerine getiren bu sistemler, markanın itibarı için de kendi kurallarını uyguluyor. Yani markanın geçmişinden ziyade, bugün neler yaptığı ile ilgileniyor. Bu nedenle asırlık bir marka ile yeni bir marka neredeyse adil bir şekilde değerlendiriliyor.

Marka İtibarı Nasıl Yükseltilir?

Her konuda olduğu gibi internetteki itibarın yükselmesi de gayrete bağlıdır. Her marka, müşterisi ya da kullanıcısına iyi hizmet sunmalıdır, geri dönüşleri doğru değerlendirmelidir. Bunun yanında web sitesinin tekniğini yükselten bazı çalışmaların yapılması gerekiyor. Bu çalışmaların temelini de arama motoru optimizasyonu (SEO) oluşturuyor.

Bu çalışmalar kapsamında web sayfasında düzenleme yapılması kadar başka sitelerin yönlendirmesi de önemlidir. Çünkü arama motorları, başka sitelerden backlink yoluyla gelen bağlantıları da marka itibarı kapsamında görüyor. Ayrıca link verilmese de markanın isminin zikredilmesi marka itibari sinyali olarak algılanıyor.

Bu çalışmanın yapılması için yönlendirme sayfasının itibarının da yüksek olması önemli. Backlink, SEO için çok önemlidir. Bu önem, kötüye kullanımı da beraberinde getirdi. Sadece link alabilmek için alakasız siteler kullanıldı.

Hal böyle olunca da arama motorları, buradaki süzgeci biraz daha daralttı. Artık markaya link gönderen ya da ismini geçiren sitenin itibarı da önemli hale geldi. Bu nedenle çalışmaların bir uzman tarafından yürütülmesi gerekiyor. Marka itibarı iyi bir SEO çalışmasıyla ve sabırla yükseltilebiliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer Makaleler

İlginizi Çekebilir

SEO Fiyat Teklifi Al

Web sitenizin Google sıralamalarında yükselmeye başlamasını istiyorsanız hemen bizden “SEO Teklifi” alın. Başarılı sonuçlar elde etmek için SEOLOG’un uzmanlığına güvenin.

SEO_Teklifi_Popup_Form