Footer Backlink Önemi
Geçmişten bu yana arama motoru optimizasyonuyla ilgilenenlerin en aşina olduğu konu geri bağlantılardır. Çünkü kriterleri o kadar sıklıkla evrimleşiyor ki gündemdeki yerini hiçbir zaman yitirmiyor. Dün üst sıralara sıçratan bir çalışma, bugün zararlı olabiliyor. Tıpkı footer backlink gibi. Altbilgi olarak Türkçeye çevrilebilen bu bağlantı çeşidi, bir zamanların en popüler terimiydi. Sıklıkla bu bağlantı çeşidi kullanılıyordu ve hızla verim alınıyordu. Elbette hızlı dezenformasyon bu konuya da uzandı ve artık çok dikkatli olunması gereken bir hale geldi.
Footer Backlink Nedir?
Bu bağlantı çeşidine bir Blog sayfasında gezi yazısı okurken sayısız otel bağlantısı şeklinde karşılaşmışsınızdır. Çünkü geçmişte sıklıkla kullanılan yöntemlerden biriydi. Kelime anlamı olarak alttaki ya da alt bilgi olarak adlandırılabiliyor. Footer Backlink bir sayfadaki içerikten kendi sitenize aldığınız bağlantıları ifade etmekte kullanılıyor. Şimdilerde bağlantı sayısı önem arz etse de bu tür bağlantılarda ne kadar çok bağlantı varsa o kadar iyi sonuç veriyordu. İyi sonuç, herkesin iştahını o kadar çok kabarttı ki alakalı alakasız birçok siteden sayısız geri bağlantı sağanağı başladı. Bu da kısa sürede algoritmaların değişmesine neden oldu. Dolayısıyla şimdilerde etkisini yitirdi. Çünkü sağanak şeklindeki bu bağlantılar artık spam bağlantılarla eşdeğer tutuluyor.
Footer Backlink Kullanmalı Mıyım?
Geri bağlantıların evrimleşmesinin en güzel örnekleri footer backlink türleri incelendiğinde görülebiliyor. Bir dönemin popüleri olan bu sistem, şimdilerin ıskartası… Çünkü geri bağlantılarda sayıdan çok kalite ön plana çıkıyor. Buradaki kalite, kullanıcıya sunulan deneyimin kalitesiyle doğru orantılı. Çünkü arama motorları geri bağlantıların bir referans verme mantığı ile doğal yollarla işlemesini istiyor. Dolayısıyla sadece bir içerikten sayısız bağlantı gönderilmesi spamla eşdeğer tutulduğundan kullanımı dikkatli yapılmalıdır.
Eğer bir içerikte footer backlink kullanacaksanız, bunun sonuçlarını hesaplamalısınız. “Ne kadar çok bağlantı o kadar iyi sonuç” mantığının artık işlemediğini bilmelisiniz. Bunun yerine daha doğal görünen, az ama etkili ve kaliteli bağlantılara yönelmelisiniz. Geri bağlantı uygulamalarında doğal ya da doğala en yakın sonuçlara odaklanmalısınız. Çünkü iyi sonuç için çıkılan yolun sonu spamla sonuçlanabiliyor.