SEOLOG-29-EKIM-LOGO

Şema Kullanımı

Şema Kullanımı

Şema (Schema) Kullanımı

Arama motorları, kullanıcı deneyimlerinden yola çıkarak sürekli güncellemeler yapıyorlar. Bu güncellemelerden en önemlilerinden biri de arama sonuç sayfasında içeriğin bir bölümünün doğrudan yayınlanmasıdır. Bu, içeriğin yararlı ve kaliteli olması ile ilgili bir durumdur. Ancak içeriğin bu yönlerini arama motorlarına tanıtamadığınızda bir önemi kalmıyor. Bu durumda da şema (schema) kullanımı devreye giriyor.

Eğer içeriğinizi önceden şema ile oluşturursanız, arama motorları, içeriği daha iyi anlıyor ve yorumluyor. Bu da arama sonuçları sayfasına yansıyor. Örneğin, ‘… nedir?’ sorusuna maddeler halinde açıklama yapılıyorsa, aramalarda bulunma ihtimali artıyor. Ancak bunun için öncesinde bazı teknik ayarlamalar yapmak gerekiyor.

Şema (Schema) Kullanımı Hangi Kolaylığı Sağlıyor?

Çalışma, arama motoru optimizasyonunun belkemiği içerikler ile ilgilidir. Hazırlanan bir içeriğin arama motorlarına bildirilmesi gerekiyor. Arama motorları, içeriği anlayabilme için önce inceliyor. Sonrasında kullanıcılara iletiyor. Bunun için de öncelikle yapılandırılmış verileri kullanıyor. Bu veriler, içeriği oluşturan bilgilerin sınıflandırılması, puanlaması ve listelenmesini sağlıyor. Bu sayede kullanıcılara daha kolay bir sonuç sağlıyor.

Ancak öncelikle Schema.org ile sayfaları işaretlemek gerekiyor. Bu sistem sayesinde içerikler arama motorlarının daha iyi anlayabileceği şekle geliyor. Böylelikle içerikleriniz arama sonucu sayfasında doğrudan görülebiliyor. Dolayısıyla şema (schema) kullanımı site başarısını artırıyor.

Yapılandırılmış Veri Nedir?

Bir sayfa hakkındaki bilgiler ve içeriği sınıflandırmak için kullanılan bir formattır. Tüm arama motorları bu veriyi istiyor. Çünkü daha iyi analiz ediyorlar. Bu nedenle, Schema.org ya da farklı eklentilerle verilerin yapılandırılması daha doğrusu bir şemasının oluşturulması gerekiyor.

Şema (Schema) Kullanımı Neden Önemlidir?

Son dönemde şema kullanımı sayesinde arama sonuç sayfasında en sık görülenler sıkça sorulan sorulardır. Snippet içerik olarak adlandırılan bu formatta, sorulan soruya arama sonuç sayfasında doğrudan cevap veriliyor. Bir kullanıcı aradığı bilgiyi bu sayede bulup bağlantıyı tıklama ihtiyacı duymuyor.

Fakat arama motorları bu verileri incelerken sadece içeriğe odaklanmıyor. Aynı zamanda internet üzerinde sürekli taramalar yapıyor. İçeriğiniz diğerlerinden geride kalıyorsa, listeye alınmıyor. Yani sadece yapılandırılmış veriye oluşturmak için içeriği bulunmayan boş sayfalar yaratmamak gerekiyor. Çünkü arama motorları bunu anında anlıyor ve kullanıcılarına göstermiyor. Bu nedenle şema (schema) kullanımı konusunda teknik donanımlara sahip olmak gerekiyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer Makaleler

İlginizi Çekebilir

SEO Fiyat Teklifi Al

Web sitenizin Google sıralamalarında yükselmeye başlamasını istiyorsanız hemen bizden “SEO Teklifi” alın. Başarılı sonuçlar elde etmek için SEOLOG’un uzmanlığına güvenin.

SEO_Teklifi_Popup_Form