SEOLOG-29-EKIM-LOGO

Site İçi SEO ve Site Dışı SEO

Site İçi SEO ve Site Dışı SEO

Web siteleri için yapılan SEO işlemleri 2 ana grupta toplanmıştır. Bunlar On-Page SEO yani sayfa içi veya site içi SEO, Off-Page SEO yani site dışı SEO’dur. On-Page SEO (Site İçi SEO) işlemleri arama motoru botları ve ziyaretçiler için yapılırken, Off-Page SEO (Site dışı SEO) işlemleri ise marka bilinirliği, domain otoritesi ve ziyaretçi güveninin artması için yapılmaktadır.

On-Page SEO (Site İçi SEO) ve Off-Page SEO (Site Dışı SEO)

Web siteleri için yapılan SEO işlemleri 2 ana grupta toplanmıştır. Bunlar On-Page SEO yani sayfa içi veya site içi SEO, Off-Page SEO yani site dışı SEO’dur. On-Page SEO (Site İçi SEO) işlemleri arama motoru botları ve ziyaretçiler için yapılırken, Off-Page SEO (Site dışı SEO) işlemleri ise marka bilinirliği, domain otoritesi ve ziyaretçi güveninin artması için yapılmaktadır. Şimdi birlikte site içi ve site dışı SEO işlemlerine hızlıca bir göz atalım.

On-Page SEO (Site İçi SEO) Nedir ?

On-Page SEO (Site İçi SEO) bir web sitesi içindeki birden fazla bileşeni optimize etmek anlamına gelen işlemlerin tümüne verilen isimdir. On-Page SEO, site sayfalarının Google gibi arama motoru organik sonuçlarında üst sıralara çıkabilmesi için gerekli ayarlamaların yapılması, ilgili anahtar kelimelerde daha fazla ziyaretçinin web sitesine çekile bilmesidir.

Site içi SEO’da arama motorlarının web sitenizi anlamasını sağlamanız gerekmektedir. Web sitesi sizin yönetiminiz de olduğundan dolayı yaptığınız işlemlerin tümünü doğru şekilde yapmak önemlidir. Bu işlemler sitenin içeriğinden, teknik analizine ve tasarımına kadar tamamen web sitesine yönelik işlemlerdir. On-Page SEO arama motorlarının web sitenizi daha iyi anlamasına ve kullanıcılarınızın web sitenizde daha fazla zaman geçirmesine kadar bir çok faktörü etkilemektedir. On-Page SEO işlemlerini yaparken aşağıdaki konu başlıkları ele alınmalıdır.

  • Anahtar Kelimeler
  • Meta Etiketler
  • Başlıklar <Title>
  • URL Yapısı
  • Kırık Link Kontrolü
  • Görsellerin Optimizasyonu
  • İçeriklerin Analizi
  • Web Sitesi Kod Yapısı
  • Web Sitesinin Hızı
  • Web Sitesinin Görünürlüğü (Cihaz Uyumluluğu)

On-Page SEO’da 3 önemli faktör bulunmaktadır. 

  • Sitenin arka planı yani kaynak kodları
  • Sitenin görünen ara yüzü
  • Sitenin hızı

Sitenin kaynak kodları arama motoru botları için önemlidir. Çünkü botlar kaynak kodları okuyarak işlemlerini gerçekleştirir. Arama motorlarının siteniz hakkında bilgi edinebileceği bir çok konu kaynak kodlar ile gerçekleştirilir.

Sitenin ara yüzü ise kullanıcılar yani ziyaretçileriniz için önemlidir. Kullanımı, renklerin uyumu ve erişilebilirliğin kolay olması kullanıcılar tarafından öncelikli tercih sebebidir. Site ara yüzünün kullanıcı dostu olmaması bir çok ziyaretçinin kaçmasına sebep olacaktır.

On-Page SEO’da bir diğer önemli unsur ise sitenin hızıdır. (Site Hızlandırma) Çünkü günümüzde ziyaretçilerin beklemeye tahammülü yok. Bunu çok iyi bilen Google site yöneticilerine her fırsatta site hızları konusunda gerekli uyarıları yapmaktadır.

[su_note]Site İçi SEO Nedir? Nasıl Yapılır? En Kapsamlı Site İçi SEO çalışması sayfamda derinlemesine çok daha detaylı bilgi bulabilirsiniz.[/su_note]

Off-Page SEO (Site Dışı SEO)

Off-Page SEO (Site Dışı SEO), web sitesinin bilinirliğini dolayısıyla itibarını arttırmak amacıyla farklı web sitelerinden geri bağlantılar (backlink) almak için yapılan işlemlerin tümüdür. Kaliteli backlinkler web sitelerinin sıralamalarda yükselmesi için oldukça etkilidir. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli konu işlemlerin olabildiğince organik olması gerekliliğidir. Organik olmayan işlemler faydadan çok zarar verir. Hatta bilinçsiz ve yanlış yapılan Off-Page SEO (Site Dışı SEO) çalışmaları yüzünden bir çok web sitesi Google tarafından farklı cezalara çarptırılmıştır. Bazı durumlarda bu cezalar arama sonuçlarından çıkarılmaya kadar gidebilir. Off-Page SEO (Site Dışı SEO) çalışmaları genelde aşağıdaki işlemleri kapsamaktadır.

  • Farklı Sitelerden Link Alışverişi
  • Blog Sayfalarından Link Alma
  • Sosyal Medya Çalışmaları
  • Farklı İş Birliği Çalışmaları
  • EN ÖNEMLİSİ; Değerli İçerikler Oluşturularak Web Sitesine Link Alma
    (Örnek Sizin kendi web sitenizden SEOLOG web sitesine link vermeniz gibi.)
  • Kaliteli ve Ücretsiz Backlink Alma Çalışmaları

Sayfa içi ve sayfa dışı SEO konusunda kabaca olsada fikir sahibi olabildiğinizi umuyorum.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer Makaleler

İlginizi Çekebilir

SEO Fiyat Teklifi Al

Web sitenizin Google sıralamalarında yükselmeye başlamasını istiyorsanız hemen bizden “SEO Teklifi” alın. Başarılı sonuçlar elde etmek için SEOLOG’un uzmanlığına güvenin.

SEO_Teklifi_Popup_Form