SEOLOG-29-EKIM-LOGO

Anahtar Kelime

Anahtar Kelime

Çevrim içi dünyada bir şeyler arayan kullanıcıların arama motorlarında arama yaparken kullandıkları kelime veya kelime gruplarına anahtar kelime denilmektedir. Bunu sadece Google olarak düşünmeyin. Örneğin YouTube'da yapılan aramalarda kullanılan kelimelerde anahtar kelimedir ve Youtube Anahtar Kelime olarak adlandırılır.

Anahtar Kelime Nedir?

SEO çalışmalarının temelini tabiki anahtar kelime oluşturur. Öncelikle site sahiplerinin sonrasında ise SEO uzmanlarının hedefi belirlenen anahtar kelimelerde yükselebilmektir. Site içerikleri, rakipler, ortalama tahmini ziyaretçi sayısı ve ana hedefler her zaman anahtar kelimeler ile alakalı çalışmalar üzerine kurulur.  Bu sebeple anahtar kelime konusunun çok önemli olduğunu bilmekte fayda vardır. Peki “Anahtar kelime nedir?” hep birlikte bu konuyu biraz inceleyelim. Çevrim içi dünyada bir şeyler arayan kullanıcıların arama motorlarında arama yaparken kullandıkları kelime veya kelime gruplarına anahtar kelime denilmektedir. Bunu sadece Google olarak düşünmeyin. Örneğin YouTube’da yapılan aramalarda kullanılan kelimelerde anahtar kelimedir ve Youtube Anahtar Kelime olarak adlandırılır.

Bu kelimeleri sadece Google’da yapılan aramalar için düşünmemekte fayda vardır. Youtube’da, kendi web sitenizde veya farklı arama motorlarında yazılan tüm kelimeler anahtar kelime kavramına girmektedir. Örneğin kendinize yeni bir telefon satın almak istediğinizde sizin için popüler ve güvenilir olan alışveriş sitesinde yaptığınız aramada kullandığınız kelime veya kelimeler anahtar kelimedir.

Diğer yandan anahtar kelime ile karıştırılan “odak anahtar kelime” kavramı da vardır. Odak anahtar kelime arama sonuçlarında üst sıralarda yer alınmak istenen kelimelerdir. Özet olarak anahtar kelime kullanıcıların yapmış olduğu aramalarda kullandıkları kelime veya kelime gruplarıyken odak anahtar kelime üst sıralarda çıkılmak istenen hedeflenen anahtar kelime veya anahtar kelime gruplarıdır.

 

Anahtar Kelimenin Önemi?

Anahtar kelime neden önemlidir
Anahtar kelime neden önemlidir

 

Anahtar kelime neden önemlidir? Sorusunun cevabı oldukça basittir. Günümüzde milyarlarca web sitesi vardır ve bu web siteleri arasında bulunabilir olmak herhangi bir kişisel blog sahibinden en büyük alışveriş sitesi sahiplerine kadar her açıdan çok değerlidir. Kişisel bir blog sitesi sahibi oluşturduğu içeriklerin çok daha fazla insana eriştiğini görerek mutlu olabilirken,  bir marka veya işletme yeni müşteriler edinerek gelirlerini arttırabilir. Makalenin devamında detaylı olarak bahsedeceğim ama örneğin “Cep Telefonu” kelimesi sadece Google Türkiye’de aylık ortalama 135.000 kez aranıyor. Yani cep telefonu kelimesinde Google’da 1. sırada olmak tahmini olarak ayda 135.000 kişinin markanızı görmesi ve en kötü ihtimalle 85.000 kişinin web sitenizi ziyaret etmesi demektir.

Diğer taraftan SEO’da amaç web sayfalarının arama sonuç sayfalarında üst sıralarda yer almasını sağlamak olduğundan dolayı kesinlikle SEO’nun temeli anahtar kelimelerdir ve SEO anahtar kelimeler olmadan olmaz bile diyebiliriz.. SEO yaptırmak isteyen işletmeler genelde kendi sektörleri ile ilgili kelimeleri SEO uzmanlarına söyler ve devamında SEO uzmanı bu kelimelere göre, anahtar kelime analizi, web sitesi analizi, rakip analizi, Google sıra analizi gibi analizler yaparak bazı sonuçlara varır ve web sitesi için uygun bir SEO stratejisi belirler.

Doğru anahtar kelimelerin listesine sahip olduğunuzda aşağıdaki SEO görevlerine de başlayabilirsiniz:

  • Site mimarisini anlama
  • Ürün ve kategori sayfalarının planlanması
  • Blog gönderileri ve YouTube videoları için içerik planlaması ve içeriklerin hazırlanması
  • Açılış sayfalarını ve satış sayfalarını optimize etme

Anahtar Kelime Çeşitleri

Makalenin başında da belirttiğimiz gibi SEO ve ayrıca SEM söz konusu olduğunda tüm çalışmaların çıkış noktası anahtar kelimelerdir. SEO’nun tarihi ve arama motorlarının gelişimi dikkate alındığında mutlaka hedeflenecek anahtar kelime seçimine özen göstermek, doğru planlama yapmak kaçınılmazdır. Yine cep telefonu satan bir işletmeden örnek vermek gerekirse özellikle yeni bir web sitesinin “cep telefonu” anahtar kelimesini hedeflemesi rakipleri dikkate alındığında güzel bir hayalden ileri gitmeyecektir. Peki nasıl ilerlemek gerekli? Yine cep telefonu satışı yapan bir web sitesinden yola çıkarak “Cep Telefonu” kelimesinden ilerleyerek örnekler ile anlatmaya çalışalım.

Örnek işletmenin firma adı SEOCEP ve web sitesi adresi seo-cep.com olduğunu ve bu firmanın Samsung, Apple ve Huwai marka cep telefonları sattığını varsayalım.

 

1.Hedef Anahtar Kelime (Odak Anahtar Kelime)

Hedef anahtar kelime kullanıcıların yapmış olduğu arama sonuçlarında listelenmesini istediğiniz sayfanızda kullanmanız gereken odak kelimedir. Genellikle 1 veya 2 kelimeden oluşan kelimelerdir. Tekil veya odak anahtar kelime olarakta adlandırılırlar. Bunlar rekabetin en yüksek olduğu SEO sözcükleridir ve tabi ki SEO uzmanları açısından da bakıldığında da oldukça yorucudu hatta sinir bozucudurlar. Tekil anahtar kelimelere çok uzun süre çalışmak gereklidir. Bu süre rekabetin durumuna göre değişiklik gösterse bile ciddi anlamda emek ve zaman ayırmak gereklidir.

Ayrıca tek sözcükten oluşan hedef anahtar kelimelerde kullanıcıların arama niyeti malesef genellikle bilinmez. Mesela çok basit bir örnek vermek gerekirse; Bir kullanıcı “bilgisayar” araması yaptığında bu kullanıcının tam olarak neyi, hangi niyetle arattığı bilinemez. Dizüstü veya masaüstü bilgisayar mı? Tamiri veya satışımı? Okul veya eğitimleri mi?

Örneğin hedef anahtar kelime “iPhone 13 Pro” ise bu kelime için hedeflenecek sayfanızın kesinlikle seo-cep.com/iphone-13-pro sayfası olmalıdır. Ana sayfa veya kategori sayfaları değil.

Hedef anahtar kelimeler genelde 1 veya 2 kelimeden oluşan, aylık aranma sayıları çok fazla olan ve en önemlisi rekabetin büyük olduğu köşe başlarını ünlü markaların kaptığı kelimelerdir. Hedef anahtar kelimelerde sıralama alabilmek genelde zor ve uzun bir süreçtir ama başarılı olunması durumunda web sitelerine inanılmaz şekilde fayda sağlar.

 

2. Uzun Kuyruklu Anahtar Kelime

iPhone 13 Pro gibi bir hedef anahtar kelimede Apple ve büyük pazar yerleri gibi rakipler varken nasıl bir yol izlemek gerekir? İşte bu durumların çözümü uzun kuyruklu anahtar kelime dediğimiz anahtar kelime türüdür. Hedef anahtar kelimenin sonuna veya başına eklenebilecek bir kaç ekstra kelime ile oluşan bu tür anahtar kelimeler sayesinde Google’da daha üst sıralarda yer alarak rakiplerinizin pastasından bir kaç dilim alabilmek mümkündür.

Örneğin; iPhone 13 Pro yerine “En ucuz iPhone 13 Pro” , “iPhone 13 Pro En Uygun Satış Sitesi” gibi kelimeler veya yerel bir işletmeler için hizmet verilen bölgeye uygun “Balıkesir iPhone 13 Pro” gibi şehir, bölge isimleri de uzun kuyruklu kelimelere örnek olabilir.

[su_note]Uzun kuyruklu kelimeler SEO’da yeni olan insanların çalışmalarına başlamaları için en iyi anahtar kelimelerdir.[/su_note]

Google sayesinde uzun kuyruklu kelimeleri bulmak oldukça kolaydır. Google yapacağınız bir arama ile ihtiyacınız olan uzun kuyruk kelimeleri çok rahatlıkla bulabilirsiniz.

 

3- LSI Anahtar Kelimeler (Latent Semantic Indexing)

LSI Anahtar kelimeler gün geçtikçe zekileşen Google yapay zekasının sonucu oluşan, kullanıcıların yaptığı aramaları kavramsal olarak farklı kelimeler ile eşleştirerek onlara farklı öneriler sunmasıdır. Bu öneriler kullanıcıların kavramsal olarak aslında aynı olan benzer aramalar, eş anlamlı kelimeler gibi farklı sözcüklerden oluşur. Google gibi diğer büyük arama motorlarıda daha iyi arama sonuçları sağlamak için sayfalara bağlam eklemeye yardımcı olmak için LSI anahtar sözcüklerini kullandıkları varsayılmaktadır.

Ayrıca LSI patenti 1988 yılında alınmıştır. Yani arama motorları tarihinden çok öncesine dayanır. Yani eski bir teknolojinin günümüze uyarlanması kimilerine göre anlamsız ve gereksizdir. Google tarafından bakıldığında LSI anahtar kelimeler konusu halen tam muammadır. Google listeleme algoritmalarının LSI’dan faydalandığı konusunda kesin bir kanıt maalesef yoktur. Fakat günümüz Google yapay zekasının Google BERT güncellemesi ile arama sorgularını anlamlandırabildiği kesindir. Örneğin İngilizcede Apple kelimesi elma anlamına gelirken diğer yandan en büyük teknoloji firmasının adı da Apple’dır. Bir kullanıcı apple araması yaptığında ona neyi göstereceğini çok iyi biliyor. Yine Jaguar bir araç markası adıyken aslında bir hayvanında adı.

Tavsiyemiz: Gizli Semantik İndeksleme anlamına gelen LSI, SEO hedefleri için hazırlanacak içeriklerde mutlaka dikkate alınması gereken bir konudur. LSI anahtar kelimeler, web sitenizin içeriğini güçlendirmek için içeriğinizde hedef anahtar kelimenize alternatif olacak benzer anahtar kelimeler kullanmanın genel SEO performansınızı artırmaya yardımcı olabileceği fikrine dayanmaktadır. Sonuçta, bir anahtar kelime için sıralamaya girerseniz, o kelimeye yakın alternatif kelimelerde de sıralama alabilmek çok daha kolay olacaktır.

Anahtar Kelime Türleri

Açık konuşmak gerekirse anahtar kelime türlerinin başlı başına ayrı bir içerikte irdelenmesi ve açıklanması gereken bir konu olduğunu düşünüyorum. SEO stratejilerinde ve anahtar kelime çalışmalarında oldukça önemli olan bir başlıktır. Özet olarak anlatmam gerekirse Google yapılan aramalarda, arama yapan kullanıcıların aramayı yaparken ki niyetini anlamaya çalışıyor. Bunu becerebilmek içinse arama terimlerini 4 ana grup altına toplayarak SERP sonuçlarını buna göre sıralandırıyor. Bu 4 ana grup ;

Bilgilendirici anahtar kelimeler — Belirli bir soruya veya genel bilgilere yanıt arayan arama yapanlar. Genelde haber ve blog siteleri çıkar. Youtube ise olmazsa olmazdır.

Gezinme anahtar kelimeleri — Belirli bir siteyi veya sayfayı bulmayı amaçlayan arama yapanlar. Bu tarz aramalarda ürün yorumları, fiyatları veya belli bir bölgeyi aramak için yapılan aramalardır. Tatile gitmeyi düşünenlerin tatil bölgesi ile ilgili yaptığı aramalar gibi.

Ticari anahtar kelimeler — Markaları veya hizmetleri araştırmak isteyen arama yapanlar. Genelde bu tarz aramalar marka aramalarıdır diyebiliriz. Örneğin Google’da yapacağınız Seolog araması bu gruba girer. Aranan kelimenin sonucu çok büyük olasılıkla ilk sırada çıkan sitedir.

İşlemsel anahtar kelimeler — Bir işlemi tamamlamayı veya satın almayı amaçlayan arama yapanlar. Bu aramalarda artık alışverişi veya farklı bir konuyu sonuca bağlamak hedeflenir. Örneğin yeni bir cep telefonu almak için yola çıkan tüketicinin, marka, model ve nereden satın alacağına bile karar vermiş olduğu zaman yaptığı aramadır. Örneğin; iPhone 13 Pro Max 512 GB Lacivert HepsiBurada gibi. Direkt ürün sayfası ilk sırada çıkar ve kullanıcı sepete ekleyerek alışverişi tamamlar.

 

 

Anahtar Kelime Planlayıcı Siteler
Anahtar Kelime Planlayıcı Siteler

Anahtar Kelime Planlama

Sitenize gerçekten daha nitelikli potansiyel müşteriler çekmek için, anahtar kelime araştırmasını nasıl yapacağınızı bilmeniz gerekir. Nasıl çalıştığı, neden önemli olduğu ve içerik oluşturmanıza nasıl yardımcı olabileceği konuları dikkate alarak doğru ve sonuca ulaşması kolay kelimeleri tercih etmek en doğru yoldur.

Anahtar kelime planlaması, işletmeniz ve müşterilerinizle alakalı olabilecek tüm olası arama sorgularını bulma sürecidir. Anahtar kelime araştırması, daha sonra anahtar kelime stratejinizi bilgilendirebilecek anahtar kelimeleri bulmayı, sıralamayı ve önceliklendirmeyi içerir.

Anahtar kelime planlaması size aşağıdaki konularda fazlasıyla yardımcı olur:

  • Potansiyel kitlenizi anlamak ve onlara daha rahat ulaşabilmek
  • Web sitenizin içeriklerini hangi konular üzerine hazırlamanız gerektiği
  • Nitelikli ziyaretçiler veya nitelik müşteriler elde edebilmek
  • Satış yapıyorsanız satışlarınızın artması
  • Reklam kampanyalarınızda TBM maliyetlerinizin düşmesi
  • Marka bilinirliğinizin artması

Doğru anahtar kelimeler, web sitenizi kullanma veya web sitenizden satın alma olasılığı daha yüksek olan potansiyel kullanıcıları çekmeye yardımcı olabilir. Bu nedenle web sitenizde doğru anahtar kelimeleri ve bunlarla alakalı içerikleri kullanmak oldukça önemlidir. Yanlış anahtar kelimeler seçmek ise başlangıçta sizinle alakası olmayan kişileri web sitenize çeker ve bir süre sonra sitenizden hemen çıkma oranı artacağından sıralama kaybetmenize sebep olacaktır. Bu olumlu ve olumsuz yönleri dikkate alıp anahtar kelime araştırması yapmak size her zaman yardımcı olacaktır.

Diğer yandan anahtar kelime araştırması sizi bir anda büyük rakipler ile karşı karşıya gelmekten kurtarabilir. Şöyle ki küçük veya yeni bir web sitesi sahibiyseniz belirli arama terimlerini tercih ederek kısa vadede pazar yerleri gibi büyük rakipleriniz ile rekabete girmekten kaçınabilirsiniz. Bunlar yerine kısa vadede sonuca çok daha çabuk ulaşabileceğiniz anahtar kelimeler ile yolunuza devam edebilirsiniz.

 

Anahtar Kelimeleri Anlama

Anahtar kelime araştırmasında diğer bir önemli konuda seçeceğiniz anahtar kelime ve anahtar kelime gruplarının amacı olmalıdır. Yani seçilen kelime çok fazla konuyu, amacı veya ihtiyacı ele almayı gerektirebilir. Bu durumda 2 tercih arasından birini seçmek gereklidir. Tek içerikte tüm konuyu anlatabilirim veya konuyu farklı içeriklere bölerek anlatmam gerekiyor.

Örneğin bu makalemizde hedef anahtar kelime tercihimiz “anahtar kelime” ve biz tercihimizi tahmini 5000 kelimeden oluşacak bir içerik ile tek sayfada anlatabileceğimizi düşünerek bu hedef kelimemiz için sadece bir içerik hazırlayıp tüm konuları bu içerikte topladık.

Diğer yandan hedef anahtar kelimemiz “Osmanlı Tarihi” , “Türk Yemekleri” gibi bir çok alt konuyu içeren bir içerik olsaydı, o zaman tercihimiz “Osmanlı Tarihi” şeklinde bir kategori oluşturup bununla ilgili tüm içerikleri bu kategori altında toplamak olacaktı. Hatta böyle komplike bir anahtar kelime için tek bir web sitesi bile yapılabilir.

Bu sebepten dolayı anahtar kelime seçimini SEO’ya başlamadan önce mutlaka yapmak ve buna göre bir yol haritası çizmek zorunluluktur. Ayrıca bu durum kesinlikle kısa ve arama trendi yüksek olan kelimelerden kaçınmanız anlamına gelmemelidir. Trendi yüksek kelimeler her zaman hedefiniz olmalı, sadece bu hedef kısa vadeli olmamalıdır.

 

Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılır?

Peki anahtar kelime araştırması nasıl yapılır? SEO (Arama motoru optimizasyonu) söz konusu olduğunda anahtar kelime araştırması, siteniz, içerikleriniz, varsa ürünleriniz, sunduğunuz hizmetleriniz ve sizin için ideal olan müşterilerinizle alakalı olabilecek tüm olası anahtar kelime çeşitlerini toplayarak başlar.

Anahtar kelime listeniz oluştuktan sonra bu arama terimleri için aşağıdaki verileri elde etmeye çalışmalısınız.

  • Aylık arama hacmi
  • Anahtar kelime zorluğu
  • Rekabet gücü
  • TBM
  • Anahtar kelimede çıkan ilk 10 web sitesi (Reklamlar hariç, organik sonuçlar)
  • Arama amacı

Aylık Arama Hacmi

Hedef ülke, hedef dil ve hedef arama motorunda kullanıcıların ortalama olarak ayda kaç kez bu kelimeyi aradığını gösteren değerdir. Bu kelimenin aranma hacmi ayda 10 olabileceği gibi 10 milyonda olabilir. Burada dikkat etmeniz konu kelimenin mevsimsel durumudur. Örneğin kışın “dondurma tarifi” kelimesi hiç aranmazken hava sıcaklığı arttıkça aranma sayısı da artabilir. Örneğin Aşağıdaki grafiği incelediğimizde “dondurma” kelimesi 12 aylık aramada ortalama olarak 135bin gösterirken Ekim ayında 90binlere kadar düşüp Nisan ayında 201bine kadar çıkabilmektedir.

Anahtar Kelime Aylık Aranma Hacmi
Anahtar Kelime Aylık Aranma Hacmi

 

Aranma hacimlerindeki bir diğer konu ise arama teriminin trend olma durumudur. Ani gelişen bir olay veya bir haber kelimenin aranma hacmini bir anda çok yüksek gösterebilir. Bu geçici bir kaç günlük bir durum olabilirken bir kaç yıl kadarda sürebilir. Google Trends bu kelimeleri yakalayabilmek için vaz geçilmez bir araçtır. Aşağıda “Hes Kodu Nasıl Alınır” arama teriminin canlı grafiğini görüyorsunuz.

 

Son 5 yıllık grafikte Mayıs 2020’ye kadar böyle bir kelime araması olmazken bir anda hayatımıza girdi ve aranma hacmi düşerek yoluna devam ediyor. Bir süre sonra ise hayatımızdan tamamen çıkmasını umut ediyoruz. Bugün böyle bir anahtar kelimeyi hedefleyecek bir içerik hazırlamak anlamsız olacaktır. Ayrıca aşağıdaki grafikte ise “Hes Kodu Nasıl Alınır” arama terimi ile birlikte kullanıcıların yaptığı diğer uzun kuyruklu ve LSI anahtar kelime listesini bulabilirsiniz.

 

Anahtar Kelime Zorluğu

Anahtar kelime zorluğu genelde “Google Anahtar Kelime Aracı” içimde bulunan “Rekabet” ile aynı şey olduğu düşünülür. Fakat gerçek öyle değildir. Google Anahtar Kelime Aracı’ndaki rekabet sadece reklam verenler ile girilecek rekabetin gücünü gösterir. Anahtar kelime zorluğu; arama yapılan bir kelimenin SERP sıralamasında çıkan ilk 10 web sitesinin aldığı backlink sayısı ile sizin web sitenizin o kelimedeki backlink sayısına göre hesaplanmaktadır. Bunu bir SEO Aracı kullanmadan hesaplayabilmek maalesef pek mümkün değildir. Ahrefs gibi bir SEO aracı bu konuda size iyi sonuçlar verebilir. Anahtar kelime zorluğuna bağlı olarak size organik trafik getirecek farklı terimleri bularak rakipleriniz arasından sıyrılabilirsiniz.

Rekabet Gücü

Rekabet gücü reklam verenler ile gireceğiniz açık arttırma savaşını göstermektedir. Google Anahtar Kelime Planlayıcı aracını kullanarak hedeflediğiniz anahtar kelimenin rekabet gücünü rahatlıkla bulabilirsiniz.

 

TBM (Tıklama Başı Maliyet)

Alışveriş Sitelerinin Listelendiği Bir Anahtar Kelimede Blog Sayfanız ile Sıralamaya Giremezsiniz.

TBM yani “Tıklama Başı Maliyet” yine Google Ads reklamları ile alakalıdır. Hedef anahtar kelimenize vermeyi düşündüğünüz reklama ödeyeceğiniz tıklama başı ücretin aynı kelimede açık arttırma savaşına gireceğiniz diğer reklam verenler ve sayfanızın içeriğinin alaka düzeyine göre çıkan tahmini sonuçtur. Buradan tam net olmasa bile sayfanızın Google gözünde hedef anahtar kelimeniz ile ne kadar alakalı olduğunu kısmen anlayabilirsiniz.

 

Anahtar Kelimede Çıkan İlk 10 Web Sitesi (Reklamlar Hariç, Organik Sonuçlar) 

Hedef anahtar kelimenizi Google’da aratarak SERP sonuçlarında çıkan ilk 10 web sitesi nasıl bir SEO savaşına girmeniz veya hiç girmemeniz gerektiği sonucunu verecektir. Eğer yeterli cephaneniz olduğunu ve bu savaşı kazabileceğinizi düşünüyorsanız hiç düşünmeyin savaş hazırlığı yapın.

 

Arama Amacı & Arama Niyeti

Ve geldik bir çok kişinin dikkat etmediği hatta farkında bile olmadığı arama amacı konusuna… Google RankBrain yani Google Yapay Zekası öğreniyor, analiz ediyor, kendini geliştiriyor ve kullanıcıların hangi aramayı hangi amaçla yaptığını biliyor. Google kullanıcıların yaptığı tüm arama sonuçlarını aslında belirlediği bazı gruplara göre listeliyor. Bu sebeple hedef anahtar kelimeniz ile sayfanızın tür olarak birbiri ile alakalı olup olmadığını kontrol edin.

Teknik özet olarak Google Yapay Zekası ve SEO’ya Etkisi makalemi inceleyebilirsiniz. Hızlı bir özet ile anlatmam gerekirse “Notebook” kelimesi ile yapacağınız bir arama sonucu karşınıza çıkacak ilk 50 sitenin tamamının alışveriş sitesi olacağını göreceksiniz. Eğer hedef kelimeniz “Notebook” ve web siteniz alışveriş sitesi değilse dünyada notebook ile yazılmış en iyi içeriğe sahip blog sayfasına sahip olsanız bile Google sitenizi ana sayfada listelemez.

Bunun sebebi size olan gıcıklığı değil “Notebook” kelimesini arayan kişilerin notebook satın almaya karar verdiğini ve bunun için ilk adımı attığını düşünmesidir. Notebook kelimesi ile yola çıkan kullanıcı sonrasında marka, model, yorum, fiyat, ucuz, kaliteli gibi farklı uzun kuyruklu kelimeleri kullanarak son kararını verecektir. Her şeyden emin olduktan sonra büyük ihtimalle arama terimi “Asus ROG Zephyrus G14 GA401QE-K2204” gibi kesin bir ürün adına evirilecektir.

 

Sonuç

Tüm bu analizleri yaparak oluşturduğunuz anahtar kelimeleri belirledikten sonra hedef kitleniz ve siteniz ile alakalı kelimeleri uzun vadeli ana hedef olarak önceliklendirin. Diğer kalan kelimeleri ise ana hedef kelimelerinizin alt grupları haline getirin. Excel gibi bir uygulama ile yapacağınız bu şekillendirme sitenizin ve SEO stratejinizin temel planını oluşturacağından bundan sonraki tüm süreci planlamanız oldukça kolay olacaktır.

Anahtar kelime araştırması yaparken ekibinizi ve müşterilerinizi de bu sürecin içine dahil etmek farklı beyinlerin bir araya gelerek çok farklı alternatif terimlerin ortaya çıkmasını sağlayacaktır.

 

Sıra Bulucu

Belirlediğiniz tüm anahtar kelimeleri SEOLOG SEO Panelimize ekleyerek Google arama sonuçlarında kaçıncı sırada çıktığınızı, o kelimedeki rakiplerini, sıra takibini, tarihler arası karşılaştırmalar ile yükselişi veya düşüşü 7/24 ücretsiz bir şekilde yapabilirsiniz.

SEOLOG-SEO-Paneli-Sira-Bulucu

 

Anahtar Kelime Araçları

 

Google Anahtar Kelime Planlayıcı

Google ADS’in sunduğu araçlardan biri olan Google Anahtar Kelime Planlayıcı eskiden daha kapsamlı aramalar yapılıyor olsa da ücretsiz olarak açacağınız Google ADS hesabınız ile kullanabilirsiniz. Asıl amacı Google’da reklam verenlerin anahtar kelime seçmesine ve tahmini reklam maliyetlerini hesaplayabilmelerine yardımcı olmak olsada biz SEO uzmanlarının en çok kullandığı ücretsiz SEO araçlarından biridir.

SEOLOG SEO Analizi

Bizim kendi SEO Aracımız olan SEOLOG SEO Analiz aracı ile web sitenizin hedef anahtar kelimelerde Google arama motorunda kaçıncı sırada çıktığını ve hangi kelimede hangi rakipleriniz olduğu, aynı mantıkla rakiplerinizin de anahtar kelimelerini görüp listeleyebilirsiniz. Bu şekilde sayfalarınızda yapmanız gereken içerik iyileştirmeleri ve rakipleriniz ile kıyaslayarak yeni anahtar kelime fikirlerini bulabilirsiniz. Ayrıca SEO Analiz aracımız Türkçe ve ücretsizdir.

Übersuggest’tir

Yine anahtar kelime araştırmalarında kullanacağınız anahtar kelime araçlarından biri de Übersuggest’tir. Google’ın arama sonuçlarında sunduğu anahtar kelime önerilerini dikkate alarak size yaklaşık 100 tane arama terimini ücretsiz olarak sunmaktadır.

Keyword Tool IO

Keyword Tool IO da Google’ın sunduğu anahtar kelime önerileri üzerinden yola çıkarak sizin için bir tarama yapıp farklı kelimeler sunmaktadır. Diğer anahtar kelime araçlarından farklı olarak Google dışında Youtube, Bing ve bir kaç tane daha farklı arama motoru üzerinden de fikirler sunmaktadır.

SERPs Keyword Tool

SERPs Keyword Tool’da Google dışında bir kaç arama motoru üzerinden anahtar kelime önerilerinde bulunan başka bir anahtar kelime aracıdır.

WordStream’in Ücretsiz Anahtar Kelime Aracı

WordStream’s Free Keyword Tool, aslında sürekli interneti tarayarak farklı anahtar kelimeleri veri tabanında toplayan bir araçtır. Bu aracın en büyük özelliği belli nish konularda size çok farklı kelimeler sunarak tahmin edemeyeceğiniz kelimelerden trafik alabilmenizi sağlayabilmesidir. Sürekli interneti taraması sayesinde veri tabanındaki kelime sayısı anlık olarak artmaktadır.

Keywords Everywhere

Keywords Everywhere, benimde kullandığım ve işimi çok kolaylaştıran anahtar kelime araçlarından biridir. Keywords Everywhere Chrome veya Firefox için arama hacmini, TBM’yi ve rekabet verilerini anında çeken ve Google arama sonuç sayfalarında gösteren bir tarayıcı eklentisidir. Bu eklenti ile arama sonuç sayfası sağ tarafında farklı analizler ve anahtar kelime önerileri anlık olarak listelenmektedir.

 

Anahtar Kelimeler Her Yerde Chrome
Anahtar Kelimeler Her Yerde Chrome

 

Answer the Public

Answer the Public belirli bir kök ana kelimeyi baz alarak onunla alakalı soru içeren anahtar kelimeleri listelemektedir. Özellikle blog içerikler ve e-ticaret SEO‘su yapan SEO uzmanları için faydalı bir araç olmasına rağmen maalesef Türkçe kelimelerde çalışmamaktadır. Kullanmak için belki anahtar kelimenizi İngilizce olarak aratıp sonrasında çıkan sonuçları Türkçeleştirebilirsiniz.

 

Google Arama

Aslına bakarsanız Google arama sayfaları bile kendi başına anahtar kelime aracıdır. Çünkü arama yaparken anında sunduğu alternatif kelimeler, kullanıcılar bunları da sordu ve kullanıcılar bunları da aradı gibi bölümleri anahtar kelime arayışımızda oldukça yol gösterici olabilmektedir.

 

Anahtar Kelime Listeniz Kaç Kelimeden Oluşmalı?

İşin aslı bu çok göreceli bir sorudur ve bu soruya cevabım “Duruma göre değişir.” olacaktır. SEO projenize başlarken siteniz için kaç anahtar kelimenin alakalı olacağını her zaman bilemezsiniz. Bu sayı 200’de olabilir 20.000’de… Yalnız şunu bilmekte fayda var ki seçeceğiniz anahtar kelimelerin kalitesi, anahtar kelimenin aranma hacminden çok daha önemlidir.

 

Anahtar Kelime Hataları
Anahtar Kelime Hataları

SEO’da Anahtar Kelime Hataları

SEO geçmişten beri hedef anahtar kelimelerde yükselmenin yolları üzerinde odaklanmış teknikleri kapsayan bir sektör olarak bilinse de günümüzde SEO farklı disiplinlerin bir araya gelerek oluşturduğu bir hizmet dalıdır. Temel düzeyde yapılan SEO çalışmalarının temeli de her zaman anahtar kelimeler olmuştur. Site analizi, hedef anahtar kelimelerin belirlenmesi, bu kelimelerdeki rakipler, backlink alınacak web siteleri, hazırlanacak veya düzenlenecek içerikler gibi temel çalışmaların tamamının çıkış noktası tabii ki anahtar kelimelerdir. SEO stratejisinin çıkış noktası olan anahtar kelime hataları tüm sürecin geri tepmesine veya gereksiz kelimelerde uzun süreler harcanması gibi sebeplere yol açabilir.

Anahtar kelime araştırması yapmak genelde basit bir işlem gibi gözükse de bir çok kişi bu konuda başarılı olamamaktadır. Bunun en başta gelen sebebi araştırma yapılırken sadece aranma hacimlerinin dikkate alınmasıdır. Halbuki seçilen anahtar kelimenin dönemsel aranma hacmi, aranma hacminin eğilimi, bu kelimedeki mevcut yeriniz ve rakipler çok büyük etkenlerdir.

İsterseniz konumuzu biraz daha derinlemesine inceleyelim ve anahtar kelime seçiminde nelere dikkat etmeliyiz? Sorusunun cevabını bulmaya çalışalım.

Uzun Kuyruk Anahtar Kelime Kullanmamak

Pek çok site sahibi yüksek hacimli anahtar kelimeleri kullanarak arama motorlarında üst sıralara çıkmaya çalışıyor. Fakat bu uygulama başarısız olmaktadır. Başarılı site sahipleri uzun kuyruklu kelimeleri kullanarak sıralamaya girmeye çalışır. Uzun kuyruk anahtar kelimeler, genel olarak üç ya da daha fazla kelimeden bir araya geliyor. Geniş anahtar kelimelere göre çok daha düşük arama hacmine sahiptir.

  • Anahtar kelime araştırması gerçekleştirirken konu ile alakalı uzun kuyruklu anahtar kelime araştırması yapmalısınız.
  • Arama motoru sonuç sayfasının alt tarafında bulunan Google ilgili aramalar bölümünü kullanabilirsiniz.

Sadece Uzun Kuyruklu Anahtar Kelime Kullanmak

Sadece uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanarak internet adresinizin görünürlüğünü azaltabilirsiniz. Anahtar kelime araştırma stratejisi uygularken uzun ve geniş anahtar kelimeleri dengeli kullanmanız gerekir. Anahtar kelime seçimi yaparken;

  • Uzun bir içerik yapıyorsanız geniş bir anahtar kelime kullanın.
  • İçerik içerisine belirlediğiniz konuyla alakalı birkaç adet uzun kuyruklu anahtar kelime bulundurun.

Tam Eşleşmeli Kelimeleri Seçmek

Tam eşleşmeli anahtar kelimelerin anahtar kelime kullanımında stratejik bir önemi bulunur. Arama motorlarının zamanla yaşadığı gelişim ve değişim nedeniyle internet adresleri artık sadece anahtar kelimeler üzerinden üst sıralara çıkamıyor. Sadece tam eşleşmeli anahtar kelimi seçimi doğru bir strateji olarak karşımıza çıkmıyor.

SERP’leri İhmal Etmek

Anahtar kelime araştırma araçlarını pek çok kişi kullanmaktadır. Anahtar kelime araştırması yaparken pek çok kişi SERP (arama motoru sonuç sayfası) ihmal edebiliyor. SERP’leri kullanarak;

  • Arama gerçekleştiren kullanıcının amacını anlayabilirsiniz.
  • Arama motorunun bir anahtar kelime hakkında düşüncelerini görebilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer Makaleler

İlginizi Çekebilir

SEO Fiyat Teklifi Al

Web sitenizin Google sıralamalarında yükselmeye başlamasını istiyorsanız hemen bizden “SEO Teklifi” alın. Başarılı sonuçlar elde etmek için SEOLOG’un uzmanlığına güvenin.

SEO_Teklifi_Popup_Form