(0212) 212 5736 / (0542) 345 1980

Instagram’ın Tarihi

Instagram'ın Tarihi
Instagram’ın Tarihi

Instagram’ın Tarihi Gelişimi

Instagram, günümüzde insanların anılarını biriktirdiği video, fotoğraf, ürün satışı, sanatsal faaliyetler ve aklınıza gelebilecek bütün sektörleri içeren bir sosyal medya platformudur. Kuruluşu 2010 yılının Ekim ayıdır. Instagram üyelerine çekmiş oldukları fotoğrafları sunduğu alternatif filtreler imkânı ile paylaşma hakkı veren ücretsiz kullanım sağlayabileceğiniz bir sosyal medya uygulamasıdır. Günümüzde özellikle gençlerin Facebook’a alternatif olarak tercih etmesi ile popülerliği her gün artmaya devam etmektedir.

Mike Krieger ve Kevin Systrom tarafından geliştirilen bu uygulama 2012 yılının ilk çeyreği tamamlandığında Facebook tarafından 1 Milyar dolar gibi astronomik bir ücret karşılığında satın alınmıştır. 2012 yılının Eylül ayına gelindiğinde Facebook ile Instagram arasında yapılan 300 Milyon dolarlık satın alma fiyatı anlaşması ve 23 milyon adet hisse senedi ile birlikte resmi olarak kapanmıştır

Instagram’ın, Facebook’a satılmadan önceki süreçte 30 milyonu aşkın kullanıcısı bulunuyordu. Ancak 2017 yılının Eylül ayı gelip çattığında Instagram rekor bir büyümeyle 800 milyon üye sayısına ulaştı. Ayrıca 2018 yılının Haziran ayında ABD’nin San Francisco bölgesinde yapılan etkinlikler esnasında yapılan açıklamalarda Instagram’ın 1 milyar üye sayısına ulaştığının bilgisi verildi ve Instagram yeni yaptığı güncelleme ile IGTV özelliğini kullanıcılarına tanıttı.

Instagram’ın Tarihi Oluşumu Nasıl Oldu?

Instagram uygulaması, ilk olarak Burbn uygulaması olarak San Francisco’da geliştirildi. Sonrasında Kevin Systrom ile Mike Krieger’in geliştirmiş olduğu bir check’in uygulamasından ibaretti. Burbn yapı ve özellikler itibariyle Foursquare’e oldukça fazla benziyordu. Bunu fark eden Instagram yetkilileri direkt olarak fotoğraf paylaşımı yapmayı kafaya koydular. Sonrasında bu uygulama ismi güncelleyip ‘’ınstant camera’’ ile ‘’telegram’’ kelimelerinin bir parçası olduğuna inandıkları için bu uygulamaya yeni bir isim verdiler.

İnstagram ilk gönderisini 2010 yılının temmuz ayında yayınladı. Bu gönderiyi yayınlayan Mike Krieger, South Beach limanına ait bir fotoğraf yayınlamıştı. 2010 yılının ekim ayına gelindiğinde Instagram artık resmi olarak APP Store üzerinden yayınlanmıştı. 2011 yılının Şubat ayında Instagram Jack Dorsey, Chris Sacca, Benchmark Capital ve Adam D’angelo’da dâhil birçok yatırımcıdan Seri A fonu için yaklaşık 7 milyon dolar para toplandığı haberi yayıldı. 2012 Nisan ayında Instagram artık dünya devi bir marka haline gelmiş ve piyasalar değerini 500 milyon dolar ve üzeri olarak belirlemişti. Sonrasında yüksek risk sermayedarları tarafından Instagram için 50 milyon dolar para toparlandı.

Instagram’ın Kısa Tarihi

Instagram, IOS uygulaması olarak belirli bir süre hizmet vermeye başladıktan sonra Android sistemleri için yeni bir sürümü 2012 yılının Nisan başlangıcında duyurdu ve bir günden daha kısa süren bir zaman diliminde yaklaşık 1 milyon 500 bin insan artık Android telefonlarına İnstagram uygulamasını indirmiş ve kullanmaya başlamıştı. 2013 yılının Mayıs ayı geldiğinde İnstagram, artık kullanıcılarına özel olarak mesajlaşma için ‘’Direct’’ uygulamasını sundu ve belirli insanlara mesaj ve dosya gönderimi yapılabileceğinin sinyallerini verdi.

Yıl 2014 Mart’ı gösterdiğinde Instagram uygulaması ve Facebook Places uyumlu kullanılmak için test edildi. Yıl Ekim 2015’i gösterdiğinde Instagram artık yeni güncellemeler ile birlikte Boomerang özelliğini kullanıcıları ile paylaştı. Bunun dışında 2016 yılının Mayıs ayı geldiğinde Instagram yeni logo ve işletme tanıtım pazarlama araçlarına yönelik yeni özellikleri kullanıcıları ile paylaşarak bu uygulamanın sadece sosyal medya platformu olmadığını, aynı zamanda satış yapılabileceğini kanıtladı.

İşletmeler artık ürün ve hizmetlerini Instagram üzerinden tanıtıp satışlarını gerçekleştirebilecekti. Bugünlerde Instagram birçok sektörden birçok firma ve birey için ülkemizdeki en büyük pazarlardan biridir. Bunun farkına varan milyonlarca işletme ve her sektörden firma bu uygulama üzerinden birtakım etkinlikler yaparak kendi müşteri portföylerine, farklı mecralara reklam vermekten vazgeçerek bu uygulama üzerinden faaliyetlerini yürütmeye başladı. Bugün geniş bir reklam hacmi olan Instagram’da aklınıza gelebilecek her türlü sektörden firma reklam kampanyalarını yöneterek ciddi çalışmalar yapıyor.

Instagram’ın tarihi konusuna kısa bir bakış yaptık. Diğer yandan Instagram’ın Tarihi dışında Facebook’un Tarihi‘de ilginizi çekebilir.

Instagram Nedir?

Instagram (Facebook’tan), fotoğraflarınızı, hikayelerinizi ve videolarınızı oluşturmanıza ve önem verdiğiniz arkadaşlarınız ve takipçilerinizle paylaşmanıza olanak tanır. Arkadaşlarınızla bağlantı kurun, neler yaptığınızı paylaşın veya dünyanın her yerinden diğerlerinin yeniliklerini görün. Kendinizi özgür hissedebileceğiniz ve günlük anlarınızdan hayatın önemli anlarına kadar her şeyi paylaşabileceğiniz topluluğumuzu keşfedin.

INSTA Reels, eğlenceli kısa videolar oluşturmanın ve keşfetmenin yeni bir yolunu sunar. Keşfet bölümünde ayrılmış bir alanda Mikro videolarını izleyebilir, beğenebilir, yorumlayabilir ve paylaşabilirsiniz.

Instagram uygulamasını indirmek için

IOS işletim sistemi için; https://apps.apple.com/tr/app/instagram/id389801252?l=tr 
Android işletim sistemi için: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.instagram.android&hl=tr&gl=TR

Print Friendly, PDF & Email
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.