Seolog Foother Logo

Kesin Sorgu Anahtar Kelime Kullanımı

Kesin Sorgu Anahtar Kelime Kullanımı Nedir?

arama motoru optimizasyonu çalışmalarından konu açıldığında anahtar kelimenin önemi her zaman listenin en başındadır. Fakat anahtar kelimenin katı kurallarla kullanıcıya sunulması tercih edilen bir yol değildir. Daha çok elastik kullanım ile kullanıcıya aradığı şeyin en kesin cevabını vermek, ona en iyi deneyimi yaşatmaktır. Dolayısıyla anahtar kelimenin doğru seçilmesi ve doğru içerikleri üretilmesi en önemli kuraldır. Bu bağlamda kesin sorgu anahtar kelime kullanımı üzerinde durulması gereken önemli bir optimizasyon faktörüdür. Bunun için öncelik, kullanıcıların arama alışkanlıklarını gözlemleyip doğru anahtar kelimeleri, doğru şekilde soran cümleler içinde kullanmak gereklidir.

Kesin Sorgu Anahtar Kelime Nasıl Seçilir?

Optimizasyon çalışmaları, teknik bilgi ve becerileri gerektirdiği gibi empati ve önsezi ile de ilgilidir. Anahtar kelime analizi yapılırken toplumun alışkanlıkları belirleyici oluyor. Örneğin Türkiye’de en çok “Nedir?” sorusu soruluyor. Fakat Almanlar “nasıl oluyor?” diye soruyor. Dolayısıyla Kesin sorgu anahtar kelime kullanımı için öncelikle toplumun arama alışkanlıklarını bilmek gerekiyor.
Bu tip anahtar kelimeleri belirlemek için bazı adımlar izlemelisiniz.
• Öncelikle ilgili anahtar kelimeyi aradıktan sonra çıkan “alakalı” sonuçları mutlaka inceleyin.
• Kendinizi o konuda araştırma yapan bir kullanıcının yerine koyarak sorular türetin. Bu soruları anahtar kelimeyle birlikte inceleyip analiz edin.
• Elde ettiğiniz sonuçları tekrar aratın.
• Çıkan içerikleri tekrar analiz ederek eksiklerini bulun.
• Kesin sorgu anahtar kelime kullanımı konusuna özen göstererek içerikler oluşturun.

İçerikte Kesin Sorgu Anahtar Kelime Kullanımı Nasıl Olmalıdır?

İçeriğin kullanım amacı elbette satışa yönlendiren kanallar açmaktır. Fakat arama niyeti de burada önemlidir. Eğer kullanıcının arama niyetini de iyi analiz ederseniz o zaman doğru içerikleri üretmeniz daha kolay olacaktır. Doğru sorulara doğru cevaplar veren içeriklerin yine doğru şekilde kurgulanması gerekir. İçeriklerin tasarımında tüm sorulara cevap verilebildiği gibi yeni sorular sormaya teşvik etmelisiniz. Bu teşvikin sonucunda oluşan merakı da gidermek site içerisinde geçirilen süreyi artıracaktır. Bu da site kalitesinin yükselmesini sağladığı gibi satış ve reklam gelirini de artıracaktır. Kesin sorgu anahtar kelime kullanımı hem H1 hem de diğer alt başlıklarda kullanıldığında önemli bir başarı elde edilebiliyor.

Ekrem Karataş
Ekrem Karataş

Merhaba, ben Ekrem Karataş. 1980 yılında güzel şehrimiz Kahramanmaraş'ta doğdum ve bugün iki harika çocuğun gururlu babasıyım. İş hayatıma 1999 yılında, firmalara web tasarımı yaparak başladım. O zamanlar internet ve dijital teknolojiler yeni yeni popülerleşiyordu ve ben de bu yenilikçi dünyanın bir parçası olmak istedim.

Zamanla, web tasarımı yeteneklerimi genişleterek yazılım ve web programlama konularında uzmanlaştım. Bu süreçte, birçok farklı sektörde çalışma fırsatı buldum. E-ticaret sektörü bu alanlardan biriydi ve burada çok değerli tecrübeler edindim. Bu tecrübeler, benim dijital dünyayı daha iyi anlamamı ve sektörün ihtiyaçlarını daha iyi görmemi sağladı.

10 yıldan fazla bir süredir SEO ve dijital pazarlama konularında kurumsal müşterilerimize hizmet veriyoruz. Bu alanda edindiğim bilgi ve tecrübeler, hem benim hem de çalıştığımız markaların büyümesine yardımcı oldu. Dijital pazarlamanın gücünü ve önemini ilk elden deneyimleyerek, sektördeki gelişmeleri yakından takip etmeye ve müşterilerimize en iyi hizmeti sunmaya devam ediyoruz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer Makaleler

İlginizi Çekebilir