Bir Siteden Gelen Backlink Sayısı

Bir Siteden Gelen Backlink Sayısı

Bir siteden gelen backlink sayısı, SEO başarısını etkileyebilir. Yüksek sayıda kaliteli bağlantı, sitenizin otoritesini ve arama motorlarındaki sıralamasını artırabilir.

Bir internet sayfasının trafiğini artırmanın birçok yolu var. Reklamlar, sosyal medya tanıtımları ve SEO çalışmaları trafiği artırmanın farklı yönlerinden bazıları. Trafiği artırmak için organik yoldan gitmek önemli. Bunun yolu arama motoru optimizasyonundan geçiyor. Çünkü arama motorları, bağlantı trafiklerinin neredeyse tamamına hükmediyor. Bu nedenle SEO çalışmaları organik trafiğin önemli anahtarıdır. Birçok değişkenden oluşan bu çalışmanın en önemli adımlarından biri de backlinktir. Türkçeye alt bağlantılar olarak çevrilebiliyor. Fakat aslında tam olarak referans alınan bağlantıyı tanımlıyor. Bu bağlamda “bir siteden gelen backlink sayısı önemli mi, değil mi?” sorusu gündeme geliyor. Bu sorunun evet ve hayır şeklinde cevapları var.

Öncelikle backlinki açıklamak gerekiyor. En basit tabiriyle sitenize diğer sitelerden verilen referanstır. Markanızın ismi, logosu, görselleri ile başka bir siteden yönlendirilen bağlantılar backlink olarak değerlendiriliyor. Yönlendirme, sadece markanızın isminin yer alması ile de olabiliyor. Ancak görsel ve logo kullanılarak bağlantıyı tıklamayı kolaylaştırmak önemlidir.

Arama motorlarında üst sıralarda tırmanmak önemlidir. Bu anlamda, geçmiş yıllarda başka sitelerden gelen referansların bu sıralamaya etki ettiği tespit edildi. Yani, başka bir siteden gelen referans, arama sonuçlarında üst sırada çıkmayı neredeyse garanti ediyor. Ancak yıllar içinde bir siteden gelen backlink sayısı kadar, referans veren adresin kalitesinin de önemi ortaya çıktı. Hal böyle olunca da bir dönem açılan işlevsiz web sayfalarından link göndermenin yarardan çok zarar getirdiği ortaya çıktı. Bu nedenle bu konuda seçicilik ön plana çıktı.

Arama motorları, tıpkı bir kullanıcı gibi botlar kullanarak siteyi ziyaret ediyorlar. Tüm kriterleri inceliyor ve bir puanlama sistemi oluşturuyorlar. Burada backlinkler için de ayrıca mesai harcıyorlar. Siteye verilen referansın kontrolünü ayrıca yapıyorlar. Burada backlink gönderen sitenin sayfa puanı bağlantının kalitesi gibi değerleri inceliyor. Eğer bağlantıyı gönderirken bir manipülasyon varsa bu bir felaketle sonuçlanabiliyor. Çünkü burada insanlığın yıllardır tartıştığı “nitelik mi, nicelik mi?” sorusu önem taşıyor.

Arama motorları bir siteden gelen backlink sayısı ile çok ilgilenmiyor. Gönderilen bağlantının kalitesi, sayfanın puanı gibi kriterlere dikkat ediyor. Yani, linki gönderen sitenin sizin sitenizle olan ilgisine, hangi dilde yönlendirme yapıldığına ya da içeriğin kalitesine göre değerlendiriliyor. Eğer istenilen kriterlerdeyse büyük bir başarı beraberinde geliyor. Ancak sektörünüzle alakasız bir siteden, alakasız bir dilde yapılan yönlendirmeler spam kabul edilebiliyor. Bu da arama listelerinde hiç görünmeme anlamını taşıyabiliyor.

Kendi sayfanıza başka sitelerden referans alarak arama sonuçlarında üst sıralarda yer alabilirsiniz. Ancak yukarıdaki bilgiler son derece önemlidir. Başarı için çıkılan yol, başarısızlıkla sonuçlanabiliyor. Bu nedenle dikkat edilmesi gereken kurallar bulunuyor. Bir siteden gelen backlink sayısı kadar şu kurallara uymak da gerekiyor:

  • Doğallığın önemi: Google başta olmak üzere arama motorları doğallığa çok önem veriyor. Eğer sizin bilginiz dışında başka ve kaliteli bir site size link verdiyse bu büyük bir artı puan demektir. Çünkü kendiliğinden gelişen bu olay, arama motorlarının istediği bir kriterdir. Bu nedenle doğal yolla link almaya çalışın.
  • Ücretsiz siteler: İnternette çoğu şeyde olduğu gibi backlink konusunda da ücretsiz hizmet veren siteler var. Buralardan backlink talep edilebiliyor. Fakat olumlu sonuç alınması garanti değil.
  • İş birliği: Özellikle çok okunan blog yazarları ile iş birliği backlink konusunun en önemli bölümüdür. İşbirliği yaparak bir blog yazarından sizin için bir içerik üretmesini isteyebilirsiniz.
  • Yorumlar: Kullanıcı yorumları çok önemli. Bir ürün ya da paylaşımın altından sitenize verilen linkler de önemli. Ancak bu kimilerine göre SEO için önemli bir etken değil. Ancak bazıları da yorumlardaki linklere de önem veriyor.

Tüm bu bilgiler ışığında şunu söyleyebiliriz: Bir siteden gelen backlink sayısı önemsizdir. Sayıdan ziyade kaliteli içerik ve yönlendirmeler önemlidir. Tek bir link almış bir sayfa, yüzlerce bağlantı alan bir sayfayı geçebiliyor. Bu elbette uç bir örnek ama yaşanan gerçeklerdendir. Burada önemli olan doğallığı yakalayarak kaliteli yönlendirmeler almaktır.

Bu bağlamda Ahrefs, Semrush ve MOZ gibi araçlar kullanarak backlink analizi yapmak hayatidir. Çünkü bu siteler, linkin sitenize yarar mı zarar mı getireceğini daha işe başlamadan söyleyebiliyor.

Fiyat Teklifi Al

Aşağıdaki formu doldurarak ajansımızdan online fiyat teklifi alabilirsiniz. Sizlere daha net cevap verebilmemiz için lütfen bilgilerinizi eksiksiz giriniz. 

SEO_Teklifi_Popup_Form