Seolog Foother Logo

Domain Otoritesi

Domain Otoritesi (DA – Domain Authority)

Dijital dünyada yer almak için sadece iyi bir alan adı seçimi yeterli değil. Burada asıl olan isimden daha çok sitenin içeriğidir. Çünkü, internet bugüne gelinceye kadar bazı kurallar oluşturdu. Bulunabilme, kolay ulaşılabilme gibi her site sahibinin istediği özellikler bazı kurallara uymakla mümkün. Bu kurallar dizisi yerine getirildiğinde Domain Otoritesi (DA – Domain Authority) yükseliyor. Bu skor ne kadar yüksekse arama sonuç sayfalarında yukarılara çıkmak o kadar garanti oluyor.

Domain Otoritesi (DA – Domain Authority) Nedir?

İnternet, insanoğluna ölçülebilir somut veriler sunuyor. Bu veriler, kullanıcı deneyimlerini iyileştirmek için kullanılıyor. Birçok uygulama, bu verilerin analiz edilmesi ile hayata geçiyor. Birçok veriyi analiz ederek insanlığa sunan MOZ, 2004 yılında bir skor sistemi geliştirdi. Web sayfasının içeriği, güncelleme sıklığı, optimizasyonların doğruluğu gibi birçok değişkeni analiz etti. Bu analiz ile ortaya çıkan skor, arama sonuçlarına etki eden Domain Otoritesi (DA – Domain Authority) yükselmesini sağlıyor.

Bu yükselme, bir web sayfası için hayati değerdedir. Çünkü arama motoru botları bu skora çok önem veriyor. Sıralama da buna göre belirlenemiyor. Skoru ölçmek için çeşitli araçlar kullanılıyor. Ayrıca düşük olan skoru yükseltmek için çalışma yapılması gerekiyor.

Domain Otoritesi (DA – Domain Authority) ve SEO İlişkisi Nedir?

Arama motoru optimizasyonları içinde “otorite” geçen terimler vardır. Bunlardan biri Domain Otoritesi (DA – Domain Authority) diğeri de sayfa otoritesidir (PA – Page Authority). Bu iki kavram birbirine yakın ama farklıdır. Sayfa otoritesi sadece bir sayfanın skorunu belirler. Ancak alan adının otoritesini belirleyen skor tüm siteyi etkiliyor. Özellikle SEO çalışmalarında bu konu en önemli bileşenlerden biri olarak değerlendiriliyor.

Eğer otorite düşükse hızla yükseltmek için bazı çalışmalar yapılması gerekiyor. Bir SEO uzmanı, her site için ayrı bir röntgen çeker. Her siteye ayrı reçete hazırlar. Ancak temelde şunlara dikkat edilmelidir:

  • İçerik Kalitesi İçerik, SEO’nun en temel ögesidir. Bu nedenle benzersiz ve kaliteli olması şarttır.
  • İçerik optimizasyonu: Anahtar kelimelerin seçimi, dağılımı ve sayısı, permalink, meta tag ve görseller tüm kurallara uymalıdır.
  • İç Bağlantılar: Özellikle sayfa içi ve dışı bağlantıların dikkatlice yapılması gerekiyor.
  • Güncelleme sıklığı: Durağan siteler geride kalmaya mahkumdur. Çünkü güncellik, dijital dünyada hayat kurtarır.

Bu nedenle Domain Otoritesi (DA – Domain Authority) için güncel kalın!

Ekrem Karataş
Ekrem Karataş

Merhaba, ben Ekrem Karataş. 1980 yılında güzel şehrimiz Kahramanmaraş'ta doğdum ve bugün iki harika çocuğun gururlu babasıyım. İş hayatıma 1999 yılında, firmalara web tasarımı yaparak başladım. O zamanlar internet ve dijital teknolojiler yeni yeni popülerleşiyordu ve ben de bu yenilikçi dünyanın bir parçası olmak istedim.

Zamanla, web tasarımı yeteneklerimi genişleterek yazılım ve web programlama konularında uzmanlaştım. Bu süreçte, birçok farklı sektörde çalışma fırsatı buldum. E-ticaret sektörü bu alanlardan biriydi ve burada çok değerli tecrübeler edindim. Bu tecrübeler, benim dijital dünyayı daha iyi anlamamı ve sektörün ihtiyaçlarını daha iyi görmemi sağladı.

10 yıldan fazla bir süredir SEO ve dijital pazarlama konularında kurumsal müşterilerimize hizmet veriyoruz. Bu alanda edindiğim bilgi ve tecrübeler, hem benim hem de çalıştığımız markaların büyümesine yardımcı oldu. Dijital pazarlamanın gücünü ve önemini ilk elden deneyimleyerek, sektördeki gelişmeleri yakından takip etmeye ve müşterilerimize en iyi hizmeti sunmaya devam ediyoruz.

Bir yanıt yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer Makaleler

İlginizi Çekebilir