SEOLOG-29-EKIM-LOGO

URLde Anahtar Kelime

URLde Anahtar Kelime

Arama motoru optimizasyonu çalışmaları akademik makalelere bile konu oldu. Bu çalışmaların üzerine kafa yoranlar gördüler ki; en önemli bölüm URL’ler… Yani çalışmaların temelini oluşturan anahtar kelimeler şayet URL içinde yer alıyorsa o zaman yukarılara tırmanmak mümkün oluyor. Hatta bazı çalışmalarda anahtar kelimenin URL’de yer almasıyla, diğer bazı faktörlerin geride kaldığını belirledi. Dolayısıyla URLde anahtar kelime bu işin gerçekten anahtarı konumunda. Doğru planlanan bir URL yapısı ile organik ulaşma kriterlerinden önemli bir tanesi yerine getiriliyor.

URLde Anahtar Kelime Neden Önemlidir?

Anahtar kelimeler, dijital pazarlamanın temelidir, tanımı yanlış olmaz. Arama motoru kullanıcıları, her yaptığı arama ile bir kelimeye değer biçiyorlar. Bu değer üzerinden bir kelime pazarı oluşuyor. İşte optimizasyon çalışmalarının temeli, doğru kelimeyi doğru yerde kullanmayı ifade ediyor. Bu bağlamda anahtar kelimenin en ekili olduğu yerler ise adres çubuklarıdır. Yeni URLde anahtar kelime bulunması ciddi ve gözle görülebilen bir fark yaratıyor.

Geçmiş yıllarda anahtar kelimeleri içeren alan adlarının daha avantajlı olduğu düşünülüyordu. Fakat şimdi sistem değişti. Alan adında anahtar kelime geçen fakat kullanıcıya iyi deneyim sunmayan adresler geriye düşmeye mahkûm. Bunun yerine anahtar kelimeyi URL içinde kullanan ve daha iyi bir deneyim sunan çalışmalar mükafatını alıyor. Örneğin, “pastane” aramasında pastane.com yerine, alanadı.com/pastane-urunleri üst sıralarda çıkabiliyor. Sonuçta, URLde anahtar kelime ile kullanıcıya en iyi deneyimi sunan kazanıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer Makaleler

İlginizi Çekebilir

SEO Fiyat Teklifi Al

Web sitenizin Google sıralamalarında yükselmeye başlamasını istiyorsanız hemen bizden “SEO Teklifi” alın. Başarılı sonuçlar elde etmek için SEOLOG’un uzmanlığına güvenin.

SEO_Teklifi_Popup_Form