Seolog Foother Logo

YMYL Sayfalar

YMYL Sayfalar Nedir?

İnternet dünyası ve sosyal medya platformlarındaki bilgi kirliliği teyide muhtaç bilgilerin hızla yayılmasına neden oluyor. İnternette yayılan bu dezenformasyonla mücadele etmek için vakıflar ve doğrulama platformları kuruluyor. Çünkü internetteki bir bilgi, doğruluğu teyit edilmeden hızla yayılabiliyor. Kamuya hizmet veren arama motorları ve haber siteleri de bu dezenformasyon konusunda önlemler alıyorlar. Her yıl güncellenen kriterlerle kullanıcılara doğru bilgi sunulan süzgeçler ekleniyor. Bu durum, elbette sonuç sayfalarında etkili olan neticeleri beraberinde getiriyor. Google’ın YMYL sayfalar diye tanımladığı bu durum, özellikle optimizasyon çalışmalarında önemli bir başlıktır.

YMYL Sayfalar Neyi İfade Ediyor?

Kullanıcıların kolay ve hızlı kullanım ile en iyi sonuca ulaşmasını amaç edinen Google, bazı konularda çok hassas. Özellikle kişisel bilgilerin güvenliği ya da manipülatif bilgilerin paylaşımını engellemek için katı kuralları var. Bunlardan biri de Arama Kriterleri Değerlendiricileri Kılavuzudur. Google, burada dilimize yeni bir terim kazandırmıştır. Your Money or Your Life (YMYL Sayfalar) listesi ile uzmanlık, otoriterlik ve güvenilirlik ön plana çıkmıştır.
Yani bir oto tamircisinin sağlıkla ilgili içerikler yayımlaması bu kurala aykırıdır. Bu bağlamda para, yatırım ve finansla ilgili siteler, sağlık içeriklerinin bulunduğu siteler, devlet kurumları siteleri bu kapsamdadır. Özetle Google, doğru bilginin, doğru kaynak tarafından verilmesini son derece önemli buluyor.

Optimizasyonda YMYL Sayfalar Nasıl Değerlendirilmelidir?

İnsanlık tarihi boyunca güven en önemli bağlardan biridir. Bu güvenin makineler ve insanlar arasında da devam edebilmesi ancak manipülasyonların önlenmesiyle mümkün oluyor. Kullanıcıların aradığı bilgiye doğru şekilde ulaşması ancak yetkinlikle mümkün. Bu yetkinliğin ispat edilmesi de son derece önemli.
Bu nedenle arama motoru optimizasyonu çalışması YMYL sayfalar dikkate alınarak yapılmalıdır. Bunun için de güvenilir site olmak önemlidir. Çalışmalar, bu güveni kanıtlayabilen belgeler ve içerikler sunulmasıyla şekillendirilmelidir. Ayrıca güveni ve yetkinliği artıracak bazı çalışmalar da yürütülebiliyor. Bunlardan bazıları şöyle sıralanabiliyor:
• Sitenizin hakkımızda bölümü: Kullanıcıların hemen hemen çoğu kez ziyaret ettiği bölüm burasıdır. Bu bölümde kendinizi iyi anlatmalı, yetkinliğinizi aktaran içeriklere yer vermelisiniz. Ayrıca güven veren, sertifikalar gibi profesyonelliğinizi gösteren belgelerinizi yayınlayabilirsiniz.
• Gizlilik politikası belirleyin: Çerez kullanımı, Kişisel Verileri Koruma Kurumu (KVKK) aydınlatma metnine önem verin. Gizlilik politikanızı belirleyerek bunu açık şekilde deklare edin.
• İletişimi kolay hale getirin: İletişim bilgilerinizi ve kanallarınızı bulunabilen hale getirin. İletişim sayfasında Google Benim işletmem ile harita desteği sunun. Ayrıca içeriklere yakın bölgelere, “Uzmanımıza danışın” “Hemen bilgi alın” gibi eyleme çağrı butonları kullanın.
• İçeriklere önem verin: Arama motoru optimizasyonunda her zaman en önemli nokta içeriklerdir. YMYL sayfalar konusunda da içerikler kurtarıcınızdır. Bu konuda içeriğe ayrı bir parantez açmalısınız.
- İçerikleriniz güncel olmalıdır.
- Kaynak belirtilen içerikler oluşturabilirsiniz. Özellikle devlet sitelerini temsil eden gov ve üniversiteleri temsil eden edu uzantılı adreslere bağlantı gönderebilirsiniz. Bu içeriğinizin güvenli olduğunun işaretidir.
- İçerik yazarlarının kimliğini ve biyografisini, kullanıcı ile doğrudan paylaşın.
- İçeriklerde kullanıcıyı aldatıcı bilgi vermeyen başlık ve kurgudan kaçının.

YMYL Sayfalar Hangi Avantajları Sağlıyor?

Hangi işi yaparsanız yapın, kalite her zaman diğerlerinden bir adım öndedir. Yaptığınız işin kalitesine güveniyorsanız, site içeriğini de aynı kalitede hazırlamalısınız. Ayrıca kaliteli içerik ve ulaşılabilen şeffaf sayfalar optimizasyon çalışmalarında avantajlıdır. YMYL sayfalar kuralına uymak, arama sonuç sayfalarına doğrudan etki etmese bile kullanıcı güveni açısından önemlidir. Bu nedenle kullanıcılara, yetkinliğinizi ve uzmanlığınızı aktarabilen bir site ve içerik tasarımı planlamalısınız. Bu sayede organik bulunma yolunuz hep açık olacaktır.

Ekrem Karataş
Ekrem Karataş

Merhaba, ben Ekrem Karataş. 1980 yılında güzel şehrimiz Kahramanmaraş'ta doğdum ve bugün iki harika çocuğun gururlu babasıyım. İş hayatıma 1999 yılında, firmalara web tasarımı yaparak başladım. O zamanlar internet ve dijital teknolojiler yeni yeni popülerleşiyordu ve ben de bu yenilikçi dünyanın bir parçası olmak istedim.

Zamanla, web tasarımı yeteneklerimi genişleterek yazılım ve web programlama konularında uzmanlaştım. Bu süreçte, birçok farklı sektörde çalışma fırsatı buldum. E-ticaret sektörü bu alanlardan biriydi ve burada çok değerli tecrübeler edindim. Bu tecrübeler, benim dijital dünyayı daha iyi anlamamı ve sektörün ihtiyaçlarını daha iyi görmemi sağladı.

10 yıldan fazla bir süredir SEO ve dijital pazarlama konularında kurumsal müşterilerimize hizmet veriyoruz. Bu alanda edindiğim bilgi ve tecrübeler, hem benim hem de çalıştığımız markaların büyümesine yardımcı oldu. Dijital pazarlamanın gücünü ve önemini ilk elden deneyimleyerek, sektördeki gelişmeleri yakından takip etmeye ve müşterilerimize en iyi hizmeti sunmaya devam ediyoruz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer Makaleler

İlginizi Çekebilir