Google Hummingbird (Sinekkuşu) Güncellemesi
Google Hummingbird (Sinekkuşu) Güncellemesi Hakkında
Google Hummingbird (Sinekkuşu) , İlk olarak 2013 yılında ortaya çıkan Google Hummingbird (Sinekkuşu) algoritması Google’nin en bilinen algoritmalarından biridir. Google Hummingbird (Sinekkuşu) algoritması ilk olarak 2013 yılında yayınlanmıştır. Algoritmaya bu ismin verilmesinin sebebi ise hızlı ve kesin olmasıdır. Esas olarak arama motorunun temel çekirdeğini oluşturan algoritma denilebilmektedir. Yapılan diğer algoritmalar bu algoritmanın etrafında şekillenmiştir.
Bilinmesi gereken bir husus var ise şudur. Bu algoritmadan önce ne yazılmış ise sıralamada onlar çıkmaktaydı. Örnek verecek olursak, İzmir xxx oto bayi dendiğinde karşımıza ilk olarak şunlar çıkmaktadır.
xxx.com
xxxanabayi.com
Kısacası popüler olan siteler sıralanmakta idi. Ancak burada öğrenilmek istenen İzmir xxx oto bayi idi. Bu algoritma ile birlikte kullanıcının niyetine göre sonuçlar gelmeye başladı. Bu sayede aramalar da istenen sonuçlar daha fazla görünür oldu.
Google Hummingbird (Sinekkuşu) Görevi
Google Hummingbird (Sinekkuşu) görevi ise kullanıcının ne aramak istediğini anlamak ve buna göre içerikleri getirmektir. Bu sayede aranan konu her ne ise hızlı ve istenen şekilde olmaya başlamıştır.
Google Hummingbird Güncellemesinin Hedefleri
Google Hummingbird (Sinekkuşu) üç temel konu üzerine inşa edilmiştir.
- Güncelik aramalar
- Kişi aramaları
- Sesli aramalar
Google Hummingbird (Sinekkuşu) aramada bulunan her kelimeyi ayrı ayrı ele almaktadır. Bu ele alınan ayrı parçalar dikkate alınmakta ve bir bütünlük ortaya çıkarmaktadır. Bu sayede daha iyi sonuçlar ortaya çıkmaktadır. Burada amaç gerçeğe en yakın aramayı bulmak ve arama yapan kişiye en iyi sonucu vermektir.
Google Hummingbird (Sinekkuşu) Aramasının Amacı
Google Hummingbird (Sinekkuşu) algoritmasının amacı ilk olarak istenen aramaya uygun sonuçlar vermektir. Genel aramalar yerine yerel aramalar ve daha iyi içeriklerin gelmesini hedeflemekte ve kullanıcı deneyimini daha iyi bir noktaya getirmektedir.
Bu algoritma ile birlikte yerel firmalar ve daha farklı alanlar ön plana çıkabilmektedir. Esas olarak site sahipleri için çok iyi bir algoritma mantığı olarak ortaya çıkmaktadır. Çünkü otoriter aramalar yerine istenen arama sonuçlarının gelmesi pek çok sitenin daha iyi yerlere gelmesini sağlamıştır. Bu nedenle bu algoritma Google ve site sahipleri için oldukça önemli bir yere sahiptir.
Bir cevap yazın