SEOLOG-29-EKIM-LOGO

Yinelenen İçerik

Yinelenen İçerik

Yinelenen içerik (duplicate content) birden çok kullanılan içeriklere verilen genel addır. Bunu içerik konusunda ele aldığımız kopya içerik ile karıştırmamak gereklidir.

Yinelenen İçerik (Duplicate Content)

Bu Hataya Düşmemek İçin Ne yapılmalı?

Yinelenen içerik (duplicate content) birden çok kullanılan içeriklere verilen genel addır. Bunu içerik konusunda ele aldığımız kopya içerik ile karıştırmamak gereklidir. İnternet adresinizde yer alan içerik, title ve description arama sonuçlarında çok fazla çıkması bu problemle karşılaşmanıza neden olabilir.

Yinelenen içerikler farklı URL’ler üzerinde olabilir. İnternet sayfalarını yönetenler farkına varmadan tekrarlanan içerikleri kullanabiliyor. Bununla beraber teknik hatalar nedeniyle de yinelenen içeriklerle karşı karşıya kalabiliriz.

Yinelenen içerikler salt metin değildir. Bu içerikler görsel, video ya da sunum şeklinde de ortaya çıkabilir. İnternet sitelerinin daha fazla trafik çekebilmesi için SEO çalışmaları yürütülür. Arama motoru sıralama kriterleri içerisinde içeriklerin özgün ve kaliteli olması gerekir.

Yinelenen İçeriğin SEO’ya Etkisi

Yinelenen içeriklerin SEO çalışmalarına da olumsuz etkileri yer almaktadır. Bu etkiler;

  • İnternet adreslerinde yinelenen bir içerik bulunuyorsa içerikleriniz arama motorlarında en alakalı sayfalarda yer almaz.
  • İnternet adreslerinin belirli SEO bütçesi bulunur. Sayfalar hedeflerine yönelik bir bütçe oluşturur. Yinelenen içerikler arama motoru performansını olumsuz etkiler ve daha fazla maliyet bindirir.
  • İnternet adresinin arama sonuç sayfalarındaki performansı olumsuz etkiler.

Yinelenen İçerik Nasıl Anlaşılır?

Yinelenen içerik bazı durumlarda ortaya çıkar. Şu durumlarda yinelenen içerik gözükebilir;

  • İki farklı domain üzerinden aynı içerik yayına alındığı zaman,
  • Tekrarlanan meta etiketleri bulunuyorsa,
  • Web sitesinde yer alan yönlendirmeler,
  • Aynı içerik farklı dillerde oluşturulduğunda,
  • Birbirine benzer sayfalar farklı URL üzerinden verilirse,
  • E ticaret sitelerinde ürün açıklamaları da bu problemlere neden olabilir.

Yinelenen içerik sorunu sürekli olarak karşımıza çıkabiliyor. İçeriğinizde intihal olmadığından emin olmak istiyorsanız mutlaka denetleyiciden yararlanmanız gerekir. Metninizi derinlemesine taradıktan sonra paylaşımlarınızı yapmanızı tavsiye ediyoruz.

Yinelenen İçerik Sorunu Nasıl Çözülür?

Yinelenen içerik SEO’ya olumsuz etki etse de çözme yöntemleri de oldukça kolaydır. Yinelenen içeriği çözebilmek için;

301 Yönlendirmeleri

Kalıcı olarak yapılan 301 yönlendirmesi ile hedef URL belirlenebilir. Böylece sorun çözülür.

Canonical Kullanımı

Canonical etiketi internet adresinde bulunan URL’nin bir kopya şeklinde görülmesini sağlar. Bu etiket sayesinde arama motoru botları detaylı arama gerçekleştirir.

Noindex Etiketi

Bu etiketler kullanılarak yapılan düzenleme sayesinde arama motorlarının sayfayı dizinlere eklemeden takip edilmesi sağlanır.

 

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer Makaleler

İlginizi Çekebilir

SEO Fiyat Teklifi Al

Web sitenizin Google sıralamalarında yükselmeye başlamasını istiyorsanız hemen bizden “SEO Teklifi” alın. Başarılı sonuçlar elde etmek için SEOLOG’un uzmanlığına güvenin.

SEO_Teklifi_Popup_Form